oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

Ihania uutisia Tiijona:heart: Ihanaa odottaa teidän kuulumisia ensi viikolta, nyt jo alkoi kutkuttamaan, että ihanaa vauva syntyy pinoon. Kun kuitenkin viikotkin jo ihan hyvät ja ennen kaikkea ne keuhkot kyspät, hienoa.

Tajusin muuten tuossa, että hitsikkä nää meidän kevätvauvat on kyllä jo aika pian kesävauvoja...ja oon vaan miettinyt lämpimien vaatteiden ostamista. Sitähän vois ihan lyhythihaistakin alkaa katseleen.

Mukavaa vkl kaikille. Tämä mamma makoilee, kuume taas nousus, mutta onneksi äiskä on poikia hoitamassa koko viikonlopun:)
 
mymosa
Juu mäkään en voi kattoo hyvällä raskaana olevia polttajia. En tosin väitä, että lopettaminen ois helppoa, mutta syy lopettaa on parempi kuin koskaan.
joku sitä joskus selitti, että terkkari on sanonut, että ressi ei oo hyväksi, joten parempi polttaa se yksi kuin lopettaa ja ressata.. mitä bullshittiä.

Itse ennen esikoista poltin 7v ja lopetin kerralla. Mulle se ei ollut vaikeaa, mutta en anna sympatiaa niille, jotka eivät halua edes yrittää.
 
Tänään käyty äitiyspolilla, ensin köllöttelin käyrillä jonkun aikaa, ja käyrä oli vähän liian tasainen ja liikkeitä ei niin hirveesti piirtyny, sen jälkeen ultrattiin ja onneks vauveli sitten vilkastu, ei meinannu tulla lääkärillä mitään reisiluun mittaamisesta kun potki koko ajan niin kovasti.
Kaikki oli ok, edelleen raivotarjonnassa, ja tämän hetken painoarvio 1852 g, mikä on pikkasen keskikäyrän alapuolella. Viime kerralla oltiin vielä keskikäyrällä.
Mutta kaikki siis hyvin, tulee aina niin helpottava olo kun kuulee sydänäänet tai näkee ultralla kun välilä on sellasia päiviä että ei tunnu liikkeitä niin paljon niin heti huolestuu ja miettii että onko kaikki ok.
Seuraava käynti onkin jo sitten synnytystapa-arvio 3 vkon kuluttua. Alkaa tuntumaan että mihin tää aika oikein menee näin äkkiä??
Vielä pitäis hankintoja tehdä ja miettiä synnytyslaukun pakkaamistakin, kunhan ensin sais hommattua koko laukun...
Niin ja kova flunssa on edelleen päällä, nyt neljättä päivää ja olo on ollu ihan kauhee. Yöllä ei saa nukuttua kun on niin tukossa. Lääkäri sanoi että flunssakin voi vaikuttaa siihen että liikkuu mahassa vähempi.
Sellasta tälläkertaa. Ja sairaslomaa tuli, ei tartte enää mennä töihin ennen äikkärin alkua!
 
tuli nukuttua parin tunnin päiväunet niin johan jaksaa taas pari tuntia olla pystyssä, ihan kamala tää flunssaolo...

täältä ei kans heru minkäänlaista sympatiaa raskausaikana tupakoiville tai juoville tai kellekkään muullekkaan joka tieten tahtoen pakottaa vauvan myrkyille:mad:

itse poltin tupakkaa lähes 12v. kun sitten tapasin nykyisen mieheni joka ei polttele, lopetin parin kuukauden päästä itsekin. vaikka mies ei koskaan maininnut tupakanpoltostani, niin hän toimi motivaationani; minua hävetti mennä lähelle tai pussaamaan kun tiesin haisevani pahalle... en halunnut että hänkin kärsii. nyt olen ollut puolitoistavuotta ilman tupakkaa enkä oikeasti edes käsitä miten olen voinut moista polttaa, se haisee niin kamalan pahalle... mieheni aina ihmettelee miten kaunis nainen voi tällätä itsensä ja laittaa hajuvettä, ja sitten sytyttää tupakan, koska silloinhan tämä nainen haisee jo pas*****... joka tapauksessa olin aina suunnitellut lopettavani heti kun alkaisin suunnittelemaan perheen lisäystä. ja minäkin lopetin kun seinään, ilman mitään purkkia tai laastareita. eli se on vaan tahdonvoimasta kiinni.

tais mennä vähä sivuraiteille toi juttu... sori... mutta se siitä.

Tiijonalle paljon tsemppiä tulevaan synnytykseen (ens viikolla en enää muista tsempata kuitenkaan...) ihanaa kun alkaa vauvoja tulemaan tähän ketjuun:heart: kaikki menee varmasti hyvin jos kerran vauvalla on hyvät keuhkotkin=) innolla odottelen uutisia täällä sitten :)

tosin itsestän on sanottava että tuskin heti tulen päivittämään synnytyksen jälkeen tilannetta... ei ole suunnitelmissa ottaa mitään nettiä sairaalaan ellen sitten pidempään joudu siellä majaileen. luulen että päivittelen sitten kotoa kunhan ehdin ja jaksan... luultavasti on niin paljon uutta, ihanaa ja ihmeellistä, mutta tulen kyllä varmasti päivittämään jossain vaiheessa:)
 
Ihania uutisia Tiijonalta! Hieno homma, että kaikki alkaa kääntyä hyvään suuntaan. :) Innolla ootellaan täälläkin sitten vaavelipäivityksiä, kun sellaisia jaksat vaan tulla lisäilemään.

Ite en varmaan osaisi nukkua pariin viimoseen yöhön, kun sanottaisi, että viikon päästä tämä sitten laitetaan tulemaan/otetaan ulos. Jänskättäisi niin kovin, että kuka sieltä sitten oikeestaan tuleekaan tähän maailmaan. :heart: =)

Päihteissä olen hyvin samoilla linjoilla kuin tuntuu muutkin olevan: en voi tajuta niitä jotka raskausaikana käyttävät!! :kieh: Huumeita en tajua noin muutenkaan. Miten kukaan tahtoo tieten tahtoen laittaa oman elämänsä yhden kortin varaan: jäänkö kerrasta koukkuun vai en. Ei minulla ole mielenkiintoa koskaan ollutkaan kokeilla, että meneekö elämä raiteiltaan jo kerrasta vai eikö. Elämän nälkä ja uteliaisuus ajaa eteenpäin katsomaan aina seuraavaan päivään niinä hankalampinakin aikoina. Aina sieltä on jotain uuttakin ja mielenkiintoista tullut vastaan. ;)

Meillä kanssa isäntä sauhutteli aikoina ennen minua, mutta itse sitä harrastamattomana sain hänet innostumaan lopettamisesta ja se tapahtui tosiaan kerrasta ja ilman mitään "kevyitä laskeutumisia". =) Saatoin ehkä joskus mainita, että tuo pusuttelu sen tupakan jälkeen ei niin kovin miellyttävää ole...:kiss:

Pikaista paranemista sairastelijoille!! :flower:
 
Vauvan pää tuntuu olevan aika alhaalla, kun ne pään hiertämiset jotenkin tuntuu eriltä kuin ennen. Supistukset on voimistunut todella paljon, vaikkeivat kivuliaita olekkaan, niin supistuksen ajaksi on pakko pysähtyä.

Työt on nyt mun osalta tehty- enää en nosturiin kiipeä! Maanantaina käyn vielä iltavurossa, ja sit pidän n. 1,5 päivää pekkasia- sit alkaakin virallisesti äitiysloma! HUI! Mulle iskee paniikki, että mitä mä sitten kotona teen :LOL: ...onneksi esikoinen pitää mulle seuraa. Jotenkin on kans hiukan haikea olo, kun jään töistä lomalle. Viikonlopuksi pomo vielä yritti saada mua töihin, mutta sanoin, etten enää jaksa tehdä ylitöitä.

Sunnuntaina pitäisi leipoa äijille jotain töihinviemisiksi, ajattelin thedä kääretorttya(mansikka& kermavaahto) sekä mustikkamuffineja(sellaisia isoja amerikanmuffineja kuorrutuksineen päivineen).

Veto on ihan pois, ja ruoka ei oikein maistu- vasyttää ihan törkeästi |O Tyttö ja mies jaksavat tanssia ja mä röhnötän sohvalla ja vauvalla on hikka :heart:

...jotain muutakin piti kirjoittaa, mut unohdin mitä :headwall:

jassåå & pyöriäinen 34+2
 
Tiijona: Wautsi mitä uutisia! Tulethan sit kertomaan kun pieni on maailmassa! Ja nauti nyt vielä näistäkin päivistä ennen käynnistystä ja kuullostele oikein ajan kanssa potkuja ja liikkeitä masussa ym. Karkauspäivä ois muuten mun mielestä tosi hieno syntymäpäivä! Ei ihan jokaisella sellasta olekaan synttärinä!!

Mä olen myös tooooosi päihdevastainen ihminen kaikilta osin! Meillä kumpikaan ei polta eikä ole koskaan polttanut.

Mukavaa viikonloppua kaikille mammoille!! :heart:
 
Tiijona joo mulle on kans ihan turha tulla vonkumaan siitä et on vaikee lopettaa esim. röökin poltto odotusaikana. Ite oon polttanut mut AINA odotus ja imetysajan ollut polttamatta ja nyt päätin lopettaa pelleilyn ja siirtyä hyvän tuoksuseks äidiksi ja kohta 1v3kk savuttomuutta takana ja helppoo se lopetus oli kun oli perhe hyvänä inspiraation lähteenä :) Kiva et edes joku on samaa mieltä noista hemmetin hamppuaivoista jokka luulee et huumeet on ok :headwall: Ja mitä tohon synnytykseen tulee niin mun esikko tosiaan syntyi 36+5 ja ITKIN synnärillä mun mahan perään kun ne potkut oli olleet niin ihania ja sit itkin jo seuraavaks kun se tunnevyöry esikoista kohtaan oli ihan älytön! EN ollut ikinä kokenut sellasta rakkauden määrää et se teki oikeasti kipeetä kun se vauva vaan oli niin ihana :heart: ja on vieläkin vaikka täyttää kohta 8 :)

(.) Mies lähtee viikoks metsäharjotuksiin ja en siis tule siitä kuuleen mitään koko aikana :( SIt se tuleekin viikon päästä kotiin ja pari päivää sen jälkeen lentää Afganistaniin, hui! Kauheen nopeeta aika on mennyt kun just se vasta lähti siihen 5vko koulutukseen!

Lasten kanssa ollaan nyt sit viikko lomalla ja on ihanaa kun ei atrtte herätä kuskaan ketään eskariin ja sadaan vaan olla ja hoitaa meidän pientä hamsuvauvaa joka tuli tiistaina meille. On symppis hamsteri mut aika ujo poika.

Champion ja Martti 34+2
 
Olipas tullut paljon tekstiä. Hetki meni kahlata kaikki läpi, mutta jospa kommentoisin jotain :)

GCS15, mukavia kuulumisia :)

Samoin Tiijonalla oli kivoja ja jänniä kuulumisia. Keskiviikkoa odotellessa ^___^

suska84, Mulla myös vauva tuntuu vääntävän itseään kylkiluiden alle ja se tuntuu niin kuin joku yrittäisi kammeta jollain kangella niitä paikoiltaan :D

vappuvaavi ja äittä-83, Meillä on myös nuo Babyweltin moonkiss-matkikset ja ovat kyllä toimineet tosi hyvin. Sellanen kosmeettinen haitta on ollut, että työntöaisan pehmuste hajoaa melko helposti. Kerran jo käytettiin huollossa, että vaihtoivat sen. Nyt siinä on taas jo pieni kuluma :/ Mutta siis tosiaan ihan kosmeettinen haitta, ei vaikuta käyttöön :>. Kätevän pienet ja kevyet, mutta kuitenkin tosi jämäkät. Kaupungilla ja muutenkin kaupoissa mennessä on tosi kätevät. Ne varmaan jää tuohon sellasiksi vararattaiksi niitä hetkiä varten jos käy vain esikoisen kanssa jossain. Jos molemmat lapset on matkassa niin sitten käytetään noita tuplia.

Oys tuntuu tosiaan olevan aina ruuhkainen. Mäkin jouduin vuosi sitten odottelemaan aika pitkään odotushuoneessa ennen kuin pääsin saliin. Toivottavasti siellä ois ees jonkinlainen järkevä tilanne sänkypaikkojen kanssa sit huhtikuussa :eek:. Vierailuthan tosiaan menee niin, että isä ja sisarukset saa käydä. Toki sit kahvilassa ja käytävällä voi käydä vauvaa näyttämässä kelle vaan, mutta huoneet on "pyhitetty" ylimääräsiltä (siis muilta kuin isä ja sisarukset) ihmisiltä. Mua ei tuo sinänsä haitannut koska isovanhemmat asuu kaukana (600km) niin tulivat vasta sitten kun oltiin jo kotona. Nyt varmaan miehen vanhemmat tulee tänne jo aiemmin, koska hoitavat esikoista. Perhehuoneesta laitoin toiveen, mutta en usko sen toteutuvan. Ja toisaalta kyllä ajattelin esittää toiveen myös pikaisesta kotiutumisesta, jolloin ois ihan sama missä sängyssä siellä sen hetken pötköttelee :p

olki, Sun kirjoitus kosketti ja kirjoitit ihan täyttä asiaa. Oot todella nähnyt vaivaa pitääksesi yllä ystävyyssuhteita hankalasta tilanteesta huolimatta. Me yritettiin esikoista kolme vuotta ja sekin tuntui aivan järkyttävän pitkältä ajalta. Ja kyllä oli hankalaa nähdä muiden lapsia ja katsella kasvavia vatsoja :/ Ja olet niin oikeassa siinä, että lapsettomuuden tuskan voi tietää vain toinen sen kokenut. Mulla ei kaverit hälvenneet silloin eikä sittenkään kun alettiin esikoista odottamaan. Oon kirjotellu vauvajutuista tänne ja sitten esikoisen odotusajan ryhmään facebookiin niin kavereiden kanssa voi sitten puhua muusta. Tosin, en mitenkään rajoita puhumisiani kuin ehkä yhden kaverin kohdalla, joka koki keskenmenon meidän esikoisen syntymän aikoihin.

Tutti mulla oli kotoota mukana sairaalassa ja taisinkin sitä jo siellä käyttää kun se sairaalan tutti oli jotenkin tosi iso. Oysissa siis tyrkkäsivät jo eka yönä kansliassa tutin vauvalle suuhun eikä ollut mitään puhetta mistään imuotteiden häiriintymisistä. Näissä on näemmä niin monia eri näkemyksiä kuin on sairaaloitakin tai hoitajia. Pomppulilla oli tosi hyvä pointti siinä, että omaa vaistoaan kannattaa kuunnella vaikka se varmasti ainakin ekan lapsen kohdalla on tosi hankalaa. Kaikkeen hömpötykseen ja hupsutukseen ei kannata lähteä mukaan jos ei tunnu omalta jutulta :) Jokainen äiti osaa hoitaa oman lapsensa parhaiten.

Sängyn suojana mulla taisi viimeks olla muovitettu frotee ja pyyhe vaikka mullakin vedet meni suurimmaksi osaksi vasta salissa. Enemmän noista oli sit apua kun tissit vuoti maitoa.

vappuvaavi kyseli liinailusta
, mä tykkäsin esikoista kannella ekaksi trikooliinassa ja sitten rengasliinassa. Varsinkin kesällä se tuntui tosi kätevältä ja vaivattomalta tavalta. Lähikaupassa käytiin usein liinan kanssa ja sit kun lennettiin Helsinkiin niin lentoasemalla se oli tosi kätevä.

Sairaalakassia vois pikkuhiljaa ottaa kaapista esiin ja pakata. Taitaa olla vielä se esikoisen synnytystä varten tekemä listakin tallessa :p Tosin, tossa yks päivä miehelle nauroin, että unohdan kuitenkin koko jutun ja sit tulee lähettyä pelkästään kännykän ja neuvolakortin kanssa laitokselle :D Vuosi sitten se kassi oli pakattuna varmaan kuukauden päivät :p

Viimeistä lääkärineuvolaa ei täällä oo uudelleensynnyttäjille. Äitipolillekaan ei oo mitään pakollista aikaa ainakaan mulla. Ilmeisesti sit täytyy neuvolassa kehittää jotain tarkistuksen aihetta, jos haluaa, että paikat katotaan vielä ennen h-hetkeä. Esikoisesta pääsin äitipolille kun ei ollut kääntynyt. Jospa tääkin viivyttelis kääntymistä niin pääsis sitten kattomaan ultrasta pientä :>.

Horoskoopeista oli puhetta. Esikoinen on kalat ja tästä tulee Oinas, jos ei nyt sitten ihan hirveen ajoissa synny. Mun sisko on oinas ja ihan mielenkiinnolla odotan millanen paukapää täältä vatsasta putkahtaa ulos ;).

Olipas siinä tekstiä :) Ens viikolla sitten taas neuvolakuulumisia ja äitiyslomakin alkaa ^___^ Vauvalle hain sitterin tällä viikolla ja vein vanhan kierrätykseen. Sänky pitäis vielä varata sieltä vaavisänkylainaamosta. Ja viime viikolla varmistui, että meidän uusi ihan oma koti valmistuu toukokuun viimeisinä päivinä. Jee!

Olo alkaa olla vähän tukala ja väsynyt. En jaksa yhtään ton esikoisen kanssa touhuta ja se kyllä harmittaa :/ Oon jo ihan unohtanu miltä tuntuu olla normaalitilassa. Varmaan todella kevyt fiilis sitten taas synnytyksen jälkeen.

Mulle on tällä viikolla tullu kolme vauvauutista lähipiiristä ja sitten ruotsiinkin syntyi prinsessa. Ihana vauvaviikko :) Ja kaikki on ollu tyttöjä :>.

Mukavaa viikonloppua!

Adalmis ja kerttujooseppi 34+2 (40 päivää o__O)
 
Mä alan tulla entistä malttamattomammaksi, vaikka toki en haluaisi vauvan syntyvän vielä näillä viikoilla. Toivon vain, että joku kääntäisi ajan ratasta kulkemaan vauhdikkaammin :)

Liikkeet tuntuu pääosin möngerryksenä joka on melko vaimeaa. Välillä ilmeisesti masussa vaihdetaan vielä kylkeä tai yritetään tehdä jotain suurempaa liikettä, koska ne liikkeet jopa sattuu ja saa aikaan supistuksia.

Mulla on ollut itsellä mielen myllerrystä ja siitä seuraa heti rytmihäiriöitä. Kaveri joka on toivonut vauvaa jo jonkin aikaa, sai keskenmenon. Huomattiin vasta ekassa ultrassa ja nyt joutuu kaavintaan. Mulla on ihan hirveä olo sen puolesta ja sitten tiedän, että pelkkä mun (vatsan) näkeminen muistuttaa sitä sen omasta menetyksestä.

Tupakkaa, alkoholia ja huumeita en hyväksy raskausaikana. Meillä ei kyllä itsellä käytetä normaalistikkaan muuta kuin kohtuullisesti alkoholia, joka tarkoittaa, ettei juoda humalahakuisesti kumpikaan, lähinnä on sellainen saunakalja, vähän viiniä hyvän ruuan kanssa kulttuuri.
On sääli, että moni pilaa oman elämänsä ja läheistensä elämän päihteiden käytöllä.
Kaverilla on sijoituslapsia huumeperheistä, yks niistä on saanut vaikean aivovamman pahoinpitelyn seurauksena, joten mun kanta on kyllä tosi jyrkkä EI.
 
mymosa
Alkoholiakaan en hyväksy odotusaikana, imetysaikana voi sitten maistaa kuten itsekin olen tehnyt.
Kyllä sitä jo kaipaa päästä baariin tanssimaan tyttöjen kanssa ja juomaan ne kunnon humalat :LOL:

Tai sitten tää raskaus tekee musta vielä enemmän kotikissan.. toki jos tuonne pikkukylään muutetaan niin sellanen musta kyllä tulee, ei siellä oo ees kauppaa tms.. :D
 
Mukava kun porukka alkaa pikkuhiljaa siirtyä äitiyslomalle. Sieltä se la lähestyy. Huomenna mulla on tasan kk laskettuun aikaan. :)

Meillä mies poltti tupakkaa jotain 6 vuotta. Loppuajan multa salassa (vaikka aina kyllä haistoin millon oli polttanu), kun en tykänny siitä ollenkaa. Sitte esikoista odottaessa jätti sen ihan heittämällä pois. Oon kyllä tosi ylpeä hänestä että niin hienosti onnistui siinä. :) Kyllä mä uskon että se on vaan vahvasta tahdosta kiinni.

Adalmis: Muistatko mistä ostitte ne matkarattaat? Teillä kuulostaa olevan ihania asioita tulossa vielä vauvan syntymän jälkeenkin, kun pääsette uuteen kotiin. :)

Heijut: Täällä kans yks malttamaton. Välillä tuntuu että aika matelee aivan liian hitaasti. Toisaalta oon nyt yrittäny antaa tavallista enemmän huomiota esikoiselle. Ollaan täysillä nautiskeltu kotona olosta. :)

Innostuin taas aamusta pojan kans leipomaan, tällä kertaa toscapiirakkaa. Vielä ois tarkotus leipoa kahvikehriä, kunhan mies hakee tarvikkeet kaupasta. :) On tuo leipominen niin ihanaa puuhaa. Meillä on tavallisesti pakastin täynnä pullaa ym. mutta nyt jostain syystä tämä herkkutatti on tyhjentänyt pakastinta turhan paljon. Joten nyt ajattelin pojan kans leipoa useampana päivänä pakkaseen pullaa ym, kun vauvan synnyttyä vieraita tulee kuitenkin käymään. :)

Huomenna mennään anoppilaan syömään. Appiukko tekee aina uskomattoman hyvää ruokaa, joten mielellään mennään valmiiseen pöytään. :)
 
Kantoliinoista tuli mieleen että onko kenelläkään ollut käytössä kantopussia..Mä oon niin heikkohermoinen etten jaksa alkaa solmimaan joka kerta liinaa erikseen ja sit taas olis kiva kesällä kantaa vauvaa sylissä ilman että kädet on varattuina:p
Sikiön liikkeet on täällä aika kivuliaita ainakin kun se pää tuntuu alhaalla ja välillä tulee menkkamaisia kipuja ja lisäks muljuu välillä niin että tuntuu tulevan navasta läpi:|
Hui kohta on jo maaliskuu:O vaikka eihän tässä itellä mitään oo kun LA on vasta vapun tienoilla ja tuskin hirveen paljon aikasemmin on syntymässä:D No mä jännää teidän muiden puolesta ja toivon että menee hyvin ettei tarvitse lukea kauhukertomuksia:p
Avantasia 31+1
 
Joo kyllä ne nuo kaikki päihteet on raskausaikana hyi hyi :$

Vauva taisi eilen illalla yrittää käännöstä tuolla masussa, oli selkeesti siis pää oikean rinnan alla, mut alkoi hytkyä ja muljahdella kovasti, sit mun maha oli poikittain tosi levee :whistle: Aikansa rynkytti oikeaa kylkeä ja sit loppui melskaus ja aamulla tunsin taas hirveetä survomista kohdunsuulle ja virtsarakkoon, että kellahti sitten takas perätilaan :headwall: Ja eikun odotellaan käännöstä..
 
Täällä päivä etenee pienen siivouksen merkeissä.. Kaadoin sit maidot keittiön matolle, matto viety pesulaan.. Olihan tuo jo keittiömaton vuoro mennäkin pesulaan välillä.. Pientä "kiillotusta" vaille valmista :)

Marraskuun pinokin jo tullut :O Siinä se aika vaan menee vaikka välillä tuntuu, ettei etene millään.. Ensi viikolla meillekin TAAS uusi pino ja sitten seuraava onkin se "MEIDÄN KUU" :kiss:
 
Äittä-83, Hobbyhallista tilattiin ja siellä kyllä toimi tuo huoltokin tosi moitteettomasti. Mutta niitä ei taida enää sieltä saada. Ainakaan en löytäny nettisivuilta enää :O.

Mä sain inspiraation laittaa sairaalakassia alulle vaikka toivon, ettei sairaalassa tarttis viettää pitkää aikaa niin hyvähän se on kuitenkin pakata. Koskaan kun ei tiedä mitä tapahtuu.
 
Tiijona Hirmuisesti tsemppiä tulevaan!!

Päihteet raskauden aikana on mulle kans ehdoton ei. Alkoholia on ennen tullut käytettyä, siis ennen ekaa raskautta ja eipä siinä juuri kerenny alkoholia käyttääkään kun taas olin raskaana. Muutenkaan lapset ja tissuttelu ei mun mielestä kuulu yhteen ni tuskin juon vähään aikaan tänkään vauvan synnyttyä. Kyllä kieltämättä oli vesikielellä yks ilta kun isäntä meni saunaan ja otti kylmän oluen mukaansa sinne, mut ei varmasti tuu koskaan sellasta tilannetta et itellä tekis niin paljon mieli et pitäs raskaana juoda edes yhtä huikkaa. Onhan niitä alkoholittomiakin vaihtoehtoja.

Alapään rasvailua yritin toteuttaa edellisessä odotuksessa, mut tais jäädä yhteen viikkoon. Kyllä mies vähän piti pöpinä kun haarat levällään sängyllä toimitin tätä tapahtumaa :D. Yhtään repeemää ei synnytyksessä tullu mut muistaakseni kätilöt laittoi juuri ceridal öljyä alapäähän kun ponnistaminen alkoi et sekin varmaan auttoi, vauvan pään muodon lisäksi. Eipä siitä rasvailusta varmasti haittaakaan oo jos motivaatio siihen riittää.

Nyt lauantai saunaan ja sit putouksen pariin :wave:
 
Voi ihanuutta! Saatiin viimein tilattua uudet patjat futonin tilalle! Ainakin kaupassa tuntu hyvältä, toivottavasti on sitä käytössäkin. Futonilla saa kyllä heittää vesilintua, se ei tue enää mistää, mulla sattuu kankkuun ja isännällä lapojen väliin, ku sitä ei saa enää möyhittyä kuohkeemmaks. Siin on joku kookoslevy välissä, ni se vasta jäykkää tavaraa onkin. Uudet on Maskun Permafit joustinpatjat. :)

Kodin1:stä ostettii myös Stokken tripptrapp oottamaan, ku makso vaan 129 €, tosin väreinä oli vaan mallistosta poistuvat sininen ja pinkki, mut kylläpä tuo asiansa ajaa ja jos huvittaa, ni voi vaikka maalailla sisustukseen sopivaks, jos oikeen kovasti häiritsee.

Viime yönä vauva kääntyili niin, että jossain kohtaa oikeen vihlas. Tyyppi tuntuu huomanneen, että jaloilla voi polkea mamman kylkiluita. Ja aamulla löyty masusta ensimmäinen ihan pikkirikkiinen raKkausarpi. :heart: Ei sillä, että niitä enempää tahtoisin, mut onpa niilläki nyt ihan hyvä syy tulla.

Meillä isäntä poltteli satunnaisesti ennen mun kuvioihin tuloa ja nuuskas säännöllisesti, mut tupakointi loppu saman tien ja nuuskaaminen sitte, ku mies ei oikeen tykänny, ku lumpsautin nuuskan sormellani sen huulta painaen suuhun ja maku ei ilmeisesti ollu kovin kiva. :D Isovanhemmat ja sisarukset miehen puolelta polttaa ja mulla tulee joka kerta siellä tosi oksettava olo siitä hajusta, et saapa nähä, onko niillä motivaatiota lopettaa, ku noita pienokaisia nyt alkaa siellä pyörimää.

Sairaalakassia varten on jo lista tehtynä, jos sattuu tulemaan äkkilähtö, mut muuten on vielä kamppeet kaapissa. Toisaalta oottelen jo, että vauveli tulis, mut toisaalta ootan ihan mielelläni lämpösempiä ja vähälumisempia kelejä. :)

Mukavata viikonloppua kohtalotovereille! :)
 
Vierailijoista: kun olin TYKSissä pari päivää, niin siellä oli ovissa joku lappu missä luki vähän siihen tyyliin, että vain puoliso ja vauvan sisarukset olisi tervetulleita(en tiedä luinko ihan väärin). Mutta, jokatapauksessa en halua tälläkertaa sairaalaan muita kun miehen ja esikoisen vierailulle. Viimeksi nimittäin appivanhemmat suuttuivat, kun eivät heti synnytyksen jälkeen päässeet katsomaan, vaan vasta seuraavana päivänä(olisivat varmaan synnytykseenkin änkeneet, jos olis ollut mahdollista).

Viimeksi oli myös todella rankkaa, kun kaikki miehen sukulaiset änkivät meille kylään heti kun oltiin kotiuduttu(4 päivää synnytyksestä)- oltaisiin haluttu olla ihan rauhassa jonkin aikaa, mutta siitäkin suku suuttui. Tälläkertaa otamme riskin, ja sanomme, ettei meille tule yhtään vierailijaa kahteen viikkoon- jos siitä joku ottaa itseensä niin sitten ottaa.

Päihteistä kaikki päihteet on ehdoton ei raskauden aikana. Tupakkaa meillä ei polta kumpikaan, alkoholiakin meillä käytetään kohtuudella- 1-2 saunaolutta on ok. Muutaman kerran vuodessa voidaan käydä bilettämässä, jos siltä tuntuu, mutta hauskaa osaan pitää ilman alkoholiakin.
Narkkareita en voi sietää millään tasolla!

Tisseihin sattuu ihan älyttömästi, varsinkin nännit on kosketusarat. Ja seksiäkään mies ei uskalla harrastaa, kun on kohdunkaulan/suun tilanne edistynyt jo jonkinverran- mies pelkää, että synnytys lähtee käyntiin jo nyt.

Jassåå & pyöriäinen 34+3
 
Viimeksi muokattu:
jassåå, Hienoa, että laitatte tuollaisen "rajan" vierailuille. Täytyy ajatella itseään eikä muita :) Mekin esikoisen syntymän jälkeen ilmoitettiin sitten kun kaverit sai tulla kyläilemään. Mun vanhemmat kävi seuraavana päivänä kun sairaalasta kotiuduttiin, mutta mitään suurta sukuryntäystä en ois todellakaan jaksanut. Sekin meni niin että pötkötin sohvalla puolikoomassa ja isovanhemmat ihasteli vauvaa.


päihteet
, Mä oon ottanut muutaman huikan tämänkin raskauden aikana. Normitilassa käyn ehkä kerran kahteen kuukauteen viihteellä niin että otan jotain. Tupakkaa polta viihteellä ollessani. Muulloin ei tee mieli.

alapään rasvailua mietin silloin esikoista odottaessa, mutta en kovin montaa kertaa jaksanut. Tuli toisen asteen repeämät synnytyksessä, mutta luulen, että olisivat tulleet muutenkin. Samoin ajattelen vatsan rasvauksesta, että arvet tulee jos on tullakseen. Esikoista odottaessa en rasvaillut vatsaa kuin muutaman kerran ja ainoat arvet tuli entisen napakorun kohdalle (arvet levis niin kuin hampun kukaksi :p) ja pari pientä viirua kylkiin.
 
Kovasta närästyksestä kärsivät: Mitä lääkettä käytätte? Menee tuota Rennietä jo aika tavalla :ashamed: Ja se Omeprazol mitä lääkäri aiemmin määräsi en oo uskaltanu ottaa ku ei kauheesti tietoa raskausaikana.
 

Yhteistyössä