Olipas tullut paljon tekstiä. Hetki meni kahlata kaikki läpi, mutta jospa kommentoisin jotain
GCS15, mukavia kuulumisia
Samoin
Tiijonalla oli kivoja ja jänniä kuulumisia. Keskiviikkoa odotellessa ^___^
suska84, Mulla myös vauva tuntuu vääntävän itseään kylkiluiden alle ja se tuntuu niin kuin joku yrittäisi kammeta jollain kangella niitä paikoiltaan
vappuvaavi ja äittä-83, Meillä on myös nuo Babyweltin moonkiss-matkikset ja ovat kyllä toimineet tosi hyvin. Sellanen kosmeettinen haitta on ollut, että työntöaisan pehmuste hajoaa melko helposti. Kerran jo käytettiin huollossa, että vaihtoivat sen. Nyt siinä on taas jo pieni kuluma :/ Mutta siis tosiaan ihan kosmeettinen haitta, ei vaikuta käyttöön :>. Kätevän pienet ja kevyet, mutta kuitenkin tosi jämäkät. Kaupungilla ja muutenkin kaupoissa mennessä on tosi kätevät. Ne varmaan jää tuohon sellasiksi vararattaiksi niitä hetkiä varten jos käy vain esikoisen kanssa jossain. Jos molemmat lapset on matkassa niin sitten käytetään noita tuplia.
Oys tuntuu tosiaan olevan aina ruuhkainen. Mäkin jouduin vuosi sitten odottelemaan aika pitkään odotushuoneessa ennen kuin pääsin saliin. Toivottavasti siellä ois ees jonkinlainen järkevä tilanne sänkypaikkojen kanssa sit huhtikuussa
.
Vierailuthan tosiaan menee niin, että isä ja sisarukset saa käydä. Toki sit kahvilassa ja käytävällä voi käydä vauvaa näyttämässä kelle vaan, mutta huoneet on "pyhitetty" ylimääräsiltä (siis muilta kuin isä ja sisarukset) ihmisiltä. Mua ei tuo sinänsä haitannut koska isovanhemmat asuu kaukana (600km) niin tulivat vasta sitten kun oltiin jo kotona. Nyt varmaan miehen vanhemmat tulee tänne jo aiemmin, koska hoitavat esikoista.
Perhehuoneesta laitoin toiveen, mutta en usko sen toteutuvan. Ja toisaalta kyllä ajattelin esittää toiveen myös pikaisesta kotiutumisesta, jolloin ois ihan sama missä sängyssä siellä sen hetken pötköttelee
olki, Sun kirjoitus kosketti ja kirjoitit ihan täyttä asiaa. Oot todella nähnyt vaivaa pitääksesi yllä ystävyyssuhteita hankalasta tilanteesta huolimatta. Me yritettiin esikoista kolme vuotta ja sekin tuntui aivan järkyttävän pitkältä ajalta. Ja kyllä oli hankalaa nähdä muiden lapsia ja katsella kasvavia vatsoja :/ Ja olet niin oikeassa siinä, että lapsettomuuden tuskan voi tietää vain toinen sen kokenut. Mulla ei kaverit hälvenneet silloin eikä sittenkään kun alettiin esikoista odottamaan. Oon kirjotellu vauvajutuista tänne ja sitten esikoisen odotusajan ryhmään facebookiin niin kavereiden kanssa voi sitten puhua muusta. Tosin, en mitenkään rajoita puhumisiani kuin ehkä yhden kaverin kohdalla, joka koki keskenmenon meidän esikoisen syntymän aikoihin.
Tutti mulla oli kotoota mukana sairaalassa ja taisinkin sitä jo siellä käyttää kun se sairaalan tutti oli jotenkin tosi iso. Oysissa siis tyrkkäsivät jo eka yönä kansliassa tutin vauvalle suuhun eikä ollut mitään puhetta mistään imuotteiden häiriintymisistä. Näissä on näemmä niin monia eri näkemyksiä kuin on sairaaloitakin tai hoitajia.
Pomppulilla oli tosi hyvä pointti siinä, että omaa vaistoaan kannattaa kuunnella vaikka se varmasti ainakin ekan lapsen kohdalla on tosi hankalaa. Kaikkeen hömpötykseen ja hupsutukseen ei kannata lähteä mukaan jos ei tunnu omalta jutulta
Jokainen äiti osaa hoitaa oman lapsensa parhaiten.
Sängyn suojana mulla taisi viimeks olla muovitettu frotee ja pyyhe vaikka mullakin vedet meni suurimmaksi osaksi vasta salissa. Enemmän noista oli sit apua kun tissit vuoti maitoa.
vappuvaavi kyseli liinailusta, mä tykkäsin esikoista kannella ekaksi trikooliinassa ja sitten rengasliinassa. Varsinkin kesällä se tuntui tosi kätevältä ja vaivattomalta tavalta. Lähikaupassa käytiin usein liinan kanssa ja sit kun lennettiin Helsinkiin niin lentoasemalla se oli tosi kätevä.
Sairaalakassia vois pikkuhiljaa ottaa kaapista esiin ja pakata. Taitaa olla vielä se esikoisen synnytystä varten tekemä listakin tallessa
Tosin, tossa yks päivä miehelle nauroin, että unohdan kuitenkin koko jutun ja sit tulee lähettyä pelkästään kännykän ja neuvolakortin kanssa laitokselle
Vuosi sitten se kassi oli pakattuna varmaan kuukauden päivät
Viimeistä lääkärineuvolaa ei täällä oo uudelleensynnyttäjille. Äitipolillekaan ei oo mitään pakollista aikaa ainakaan mulla. Ilmeisesti sit täytyy neuvolassa kehittää jotain tarkistuksen aihetta, jos haluaa, että paikat katotaan vielä ennen h-hetkeä. Esikoisesta pääsin äitipolille kun ei ollut kääntynyt. Jospa tääkin viivyttelis kääntymistä niin pääsis sitten kattomaan ultrasta pientä :>.
Horoskoopeista oli puhetta. Esikoinen on kalat ja tästä tulee Oinas, jos ei nyt sitten ihan hirveen ajoissa synny. Mun sisko on oinas ja ihan mielenkiinnolla odotan millanen paukapää täältä vatsasta putkahtaa ulos
.
Olipas siinä tekstiä
Ens viikolla sitten taas neuvolakuulumisia ja äitiyslomakin alkaa ^___^ Vauvalle hain sitterin tällä viikolla ja vein vanhan kierrätykseen. Sänky pitäis vielä varata sieltä vaavisänkylainaamosta. Ja viime viikolla varmistui, että meidän uusi ihan oma koti valmistuu toukokuun viimeisinä päivinä. Jee!
Olo alkaa olla vähän tukala ja väsynyt. En jaksa yhtään ton esikoisen kanssa touhuta ja se kyllä harmittaa :/ Oon jo ihan unohtanu miltä tuntuu olla normaalitilassa. Varmaan todella kevyt fiilis sitten taas synnytyksen jälkeen.
Mulle on tällä viikolla tullu kolme vauvauutista lähipiiristä ja sitten ruotsiinkin syntyi prinsessa. Ihana vauvaviikko
Ja kaikki on ollu tyttöjä :>.
Mukavaa viikonloppua!
Adalmis ja kerttujooseppi 34+2 (40 päivää o__O)