Heippa kaikille lumipyryn keskeltä! Ei se toivomani kevät vielä alkanut, illalla taas lumitöihin
Täällähän on jo moni ihan lähtökuopissa. Onnea matkaan ja tulkaa kertoilemaan väliaikatietoja!
Tiijonalle nyt ensimmäisenä hyviä vointeja viimeisiin päiviin yhtenä kappaaleena Taavin kanssa :wave:
Närästyksestä, mulla on myös ollut nyt kuukauden käytössä tuo omepratsoli, ja neuvolalääkkärin mukaan tämän on "se pratsoli" jota voi turvallisesti käyttää. Luki pitkät pätkät mulle jostain manuaalista, kuinka se ei vaikuta sikiön kasvuun, ennenaikaiseen synnytykseen, epämuodostumariskiin tms. eli ihan turvallisin mielin sitä olen syönyt. Mulla siis normaalistikin käytössä refluksilääkkeet (pantopratsoli) niin olo on aivan kamalan tuskainen jos pelkällä renniellä pitäisi pärjätä. Mua närästää siis kaikki ja koko ajan, vaikka vesilasin joisin niin sekin korventaa.. eli jos tuntuue että renniellä ei pärjää niin kysykää neuvolasta apua mieluummin kuin kärsitte poltteesta!
Tähän asti on selvitty aika vähillä oireilla kipujen suhteen, mutta nyt on alkanut vaivata oikean kankun
SI-nivel.. välillä tuntuu että jalka lähtee alta ja kävely ottaa siihen aika kipeästi. Istuminen töissä ei haittaa yhtään, mutta liikkuminen on taas vielä yhden asteen hitaampaa kuin ennen
Äitiysloman sijaiseni aloitti eilen ja huh, miten raskasta on prehdyttää koko päivän uutta ihmistä.. suu höpöttämisestä kuivana ja tuntuu, että tän mahan kanssa jo puhuessaankin hengästyy, joutui oikein välillä keskittymään hengittämiseen puheen lomassa
Pari viikkoa vielä äitiyslomaan, en malttaisin odottaa!
Olettko muut muuten näillä viikoilla välttäneet esim.
pitkiä automatkoja tai muuta supistusten tai selkä/liitoskipujen pelossa? Meillä olisi sukulointia tiedossa vähän pidemmällä ja 4 tuntia autossa peräkkäisinä päivinä ei houkutele yhtään. Varsinkin kun pienemmät tiet ovat kuin perunapeltoa ja kauhea rynkytys jäämöykkyjen päältä ajettaessa ottaa ikävästi vatsaan... tuntuu vaan, että jos sanoo ettei voi tulla pitkän automatkan takia niin loukkaantuvat vielä..
Niin ja vihdoin ja viimein mulla on kaikki vauvanvaatteet pestyinä ja lajiteltuina
Totesin, että 50 ja 60cm vaatteita on aivan hirveästi, että riittäisi varmaan kolmosille noista! 70 cm on taas ihan muutama, että siitä eteenpäin on melkein kaikki hankkimatta. Jos tämä tulokas on nelikiloinen niin ei paljoa tarvitse niitä pienempiä edes ajatella, voi pakata suoraan vaatehuoneeseen mahdollista tulevaa sisarusta varten
Kaukalon ja
Baby Welt -matkarattaiden adapteritkin tulivat postista niin mies pääsi kokoamaan ja asentamaan kaikki paikoilleen. Oikein odotan, että pääsen niitä työntämään, tuntuivat niin näpsäköiltä
Huoneellinen vauvantavaraa löytyy, nyt puuttuu enää se pääosan esittäjä sieltä :heart:
Voikaa hyvin!
Vappuvaavi ja tulokas 31+4