oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

Sairaalakassia en ole pakannut, tuo hoitolaukku, joka tuli vauvalehden tilaajalahjana on sen verran sio, että sen sitten otan, mutta sisältöä en ole katsellu, vauvalle tsin kotiin tulo vaatteet on mietittynä, paitsi body puuttuu, siis sellainen mikä käy tuohon :whistle: Pitäis muistaa katsella kaupasta..

Meillä on vielä kolmas ja viimeinen lääkärineuvola rv 34-36..

äittä: Onnea täältäkin vakinaistamisesta :kiss:

Kette: Hyvä että tilanne on rauhoittunut :) Jaksamista sinne :)

Champion: Hyvä, ettei siellä neuvolassa ilmennyt mitään kummempaa vaikka sykkeet huiteli noinkin korkealla, meno ollut päällä vaan ;)

Meillä kans vauva on mahassa sellainen, että saattaa möyrytä kunnolla, mut heti kun pyydän jonkun siihen kokeilee, niin johan rauhoittuu.. Vaikka yritän tökkiä ja painella niin pienen muljahduksen saattaa tehdä jonka hädin tuskin tuntee ja sit kun taas tilanne rauhoittuu täällä ulkona niin alkaa möyryäminen uudelleen..:)

Laitoin eilen babystylelle tilauksen (josko jo viimeisen :whistle: ) Tilasin parit puuvillatumput, niitä olen etsinyt löytämättä, mut nyt löysin Lastentarvike Baby Style Oy - Exi Vauvan Tumput, Vaaleansininen ja sit mietin kuukasikaupalla tilataanko kuomusuoja kun se on kallis (38,90e) mut sit löysin tän ja on kyllä halpa tuon toisen rinnalla (19,90e) Lastentarvike Baby Style Oy - Dooky Kuomunsuoja, Aqua Posikulutkin oli nyt nolla euroa :)

Josefia ja poika rv 31+5
 
Viimeksi muokattu:
Tänään oli neuvola.
paino +525g/vko
pissa puhdas
tarjonta: Rt
vauvan syke 150
Hb 121 (oli taas vähän laskenut, viimeksi oli 126)
Sf mitta oli tasoittunut keskikäyrälle, mitta nyt 30
ja RV 32+2

Täällä tokakertalaiselle neuvolat on 3viikon välein. Vielä on yksi neuvolalääkäri jotain vko:lla 36, jossa vähän painoarviota. Ihan kiva sitten tietää myös tuo alapään tilanne, että onko mitään kypsymistä tapahtunut.

Nyt otetaan kaikilta streptokokki-b näyte vko:illa 35-37. Ihan hyvä. Kaverin vauvalla meinaan oli siitä johtuva aivokalvontulehdus, joka kriittisistä vaiheista huolimatta ei onneksi aiheuttanut pysyviä vaurioita vauvalle.

Mitkäköhän housut sitä pakkais sairaalakassiin? Meinaan viimeks synnytyksen jälkeen piti vielä pitää vajaa viikko mammahousuja, vaikka raskauskilot tippuikin tosi nopsaa. Synnärille jäi reilu 7kg painosta, tai siis tulihan sieltä 3,4kg mukaan vauvan muodossa =)

Mulla on ollu hirveä pistävä kipu tuolla vasemmassa lonkassa/kankkusessa. Eilen käytiin rauhallisella kävelyllä ja yö sujui huomattavasti kivuttomammin. Täytyis vain jaksaa yrittää saada itseään lenkille vaikka aika taaperrukselta välillä tuntuu ja ala selkää polttelee melko nopeasti.
 
mymosa
Ei oo sairaalakassia pakattuna, vielä on aikaa huhtikuun loppuun. Ei ole edes mitään vauvajuttuja laiteltu. Ensi palkoista tilataan sitteri ja kaukalo.

Meillä on mennyt niin, että esikoinen oli kauhea myllertäjä mahassa, oli menoa ja meininkiä. Synnyttyä mitä rauhallisin lapsi, on vieläkin. Helppo kuin mikä.
Sen sijaan kuopus oli taas rauhallinen mahassa, myllersi hillitysti ym.. on sitten synnyttyä mitä tempparementtisin ja vilkkain.. huoh.

Tää jätkä on selvästi tullut esikoiseen, joten toivottavasti jatkaa myös samalain mahan ulkopuolella, rauhallisuudella.
 
mymosa
Mulla on vielä ainakin 1.3 ultra ja sitten rv 36-38 tehdään synnytystapa-arvioultra.. en tiiä onko välissä sitten vielä joku käynti.. joku hyvä asia rd:ssä, pääsee näkemään vauvaa usein.

Tuota rv 36 ultraa odotan, koska silloin määrätään sektiopäivä.
 
Pakko muuten vielä kopsaa tänne Astron sivuilta tää lapsihoroskooppi! Itse olen tällainen "hörhö" joka näitä mielenasioita tykkää tutkia ja analysoida ja olenkin teetättänyt itsestäni, parisuhteesta ja lapsista omat horoskoopit :D Ennustajalla en ole koskaan halunnut käydä mutta nää astrologien laatimat horoskoopit on musta ihan hauskaa luettavaa!

Lapsihoroskooppi

Oinaslapsi 21.3.-20.4.

Sinullako on elämää varten valmisteltavana Oinaslapsi? Oinas on alkavan kevään merkki ja siksi Oinas-lapsesi on tunnistettavissa samasta periksi antamattomuudesta kuin luonnon ensimmäiset kasvit niiden työntyessä esiin kylmästä ja osin vielä jäisestä maasta. Ihanan vilkas ja omatoiminen lapsi, sanovat vieraat nähdessään hänet ensimmäistä kertaa. Älä turhaan ala selittää asian nurjempaa puolta, sillä he tulevat sen kyllä huomaamaan viivyttyään luonanne hiukan pidempään. Kukaan Oinaslapsen lähellä elävä ei voi välttyä hänen intohimoltaan kokeilla kaikkia uusia asioita ja metkuja, etenkin kun on vieraita talossa.

Heti synnyttyään tämä terhakka vauveli tervehtii maailmaa tavallista kovemmalla äänellä. Eikä äänen hiljenemiselle kannata asettaa liian suuria odotuksia jatkossakaan. Tämä lapsi tulee ilmaisemaan omat mielitekonsa ja halunsa hyvin selkeästi läpi koko elämänsä. Ei tarvitse huolehtia ruoka-ajoista; kuulet varmasti milloin hänellä on nälkä. Sama pätee siihen asti, kun hän päättää lentää pois kotipesästä, mikä sekin tapahtuu tavallista kovemmalla rytinällä. Älä kuvittelekaan voivasi varjella tarmonpesääsi elämän kovilta kolhuilta hänen lapsuudessaan. Lukuisista kuhmuista ja haavoista huolimatta hän tulee selviämään muita merkkejä paremmin ja jopa paranee sairauksistaan tavallista nopeammin. Pahin, mitä voit tehdä, on holhota häntä liikaa. Älä säikähdä hänen törmäilyjään, sillä vain niiden avulla hän voi oppia hengissä pysymisen jalon taidon ja on myös aikuisena aina ensimmäisenä toteuttamassa uusia, ennen kokemattomia ideoita. Sinun on hyvä tietää muutamia syvempiäkin totuuksia tästä pioneriteetin merkistä.

Oinaslapsi syntyy maailmaan tullakseen mahdollisimman riippumattomaksi ja voidakseen toteuttaa itseään vapaasti ja impulsiivisesti. Ilman näitä peruselementtejä hän ei koskaan tule tuntemaan oloaan onnelliseksi. Varttuessaan hän tarvitsee esimerkkiä näille Oinaan piirteilleen. Palataanpa tuohon esimerkin etsimiseen ja keinoihin, joilla lapsi pyrkii saamaan sen esille. Koko asetelma pohjautuu siihen elämäntilanteeseen, jonka vallitessa Oinaslapsi syntyy. Sinulla on menossa voimakas itsenäistymisen ja riippumattomuuden etsimisen jakso. Lapsesi seuraa kuin haukka jokaista liikettäsi nähdäkseen kuinka saavutat näitä päämääriä, voidakseen myöhemmin toimia itse samalla tavalla. Ei ole väliä oletko isä vai äiti, hän ei halua mitään niin paljon kuin nähdä sinut toteuttamassa itseäsi vapaasti ja riippumattomasti. Lapsi ei 15 ikävuoteen saakka tee mitään pahaa tahallaan Hän vain seuraa alitajuntansa täysin ehdottomia käskyjä saadakseen oikean mallin oinasmaiselle persoonallisuudelleen. Sinulla aikuisena on valinnan mahdollisuus, josta lapsi ei voi nauttia. Siksi Oinaslapsen kannalta on tärkeintä, mitä sinä teet, miten sinä uskallat nauttia elämästä, miten sinä pystyt ottamaan vastaan uusia vaativia haasteita. Oinaslapsi on herkempi kuin osaat ikinä kuvitella. Peräänantamattomasta taistelutahdostaan huolimatta hän kokee jokaisen moittivan sanan viiltävänä tuskana sydämessään.

Selviä sääntöjä ja rajoituksia tämä lapsi kaipaa ja niitä hän käyttäytymisellään etsii. Uskalla asettaa nuo rajat omien tarpeittesi pohjalta ja pysy niissä rakkaudella lastasi kasvattaen. Lapsellesi on tärkeämpää nähdä sinut vahvana, kuin saada kulloisetkin vaatimuksensa läpi. Vain sinulla on mahdollisuus ymmärtää tämä ja antaa sama ymmärrys lahjana lapsellesi. Haluatko, että hänestä kehittyy valoisa, innokas, rohkea ja huomaavainen uusien mahdollisuuksien toteuttaja? Ole sitten itse sellainen!
 
Viimeksi muokattu:
Suska mä olen vähän samassa jamassa kuin sinä. JA Championillekin oli näin joskus käynyt. Mun paras kaveri vetäs herneen nenään raskausuutisesta eikä sen koommin olla kovin hyvissä väleissä oltu. Koska en voi enää istua iltoja niin kuin ennen... mua se kyllä harmittaa ihan hirveästi enkä osaa ajatella niin, että hän ei oo tosiystävä, kun ei kestä mun raskautta. Se on hänen valintansa elämässä olla lapseton ja mun pitää myös ystävänä kunnioittaa sitä. Ehkä välit palautuu paremmiksi kun olen synnyttänyt. Mutta mulla on edessä varmasti pitkä todistelujakso, etten ole muuttunut kummajaiseksi. Jos se vaaditaan ystävän takaisin saamiseksi, niin olen siihen valmis.

Eipä mulla sitten semmoista hyvää ystävää olekaan ollenkaan, jolle voisi kaikkia vauvajuttuja kertoilla. Ei niillä ole vauvoja. Ehkäpä uusia löytyy pian.

Mä ihan järkytyin, kun siinä vau.fi-kirjassa luki, että "teillä on varmasti jo sairaalakassi pakattuna". Ei oo juolahtanut mieleenkään... pitäis vissiin, mies siitä nyt muistuttaa.

Tsemppiä Jassåålle!

Samirja 33+1

Ai niin, kukas avasikaan keskustelun tämän palstan erinomaisuudesta? Olen ehdottomasti samaa mieltä, että todella hyvä palsta ja monin kerroin tietämättömämpi olisin ilman teidän kaikkien jakamaa infoa.
 
Ja Härkälapsonen heti perään:

Lapsihoroskooppi

Härkälapsi 21.4.-20.5.

Sinullako on vastuullasi Härkälapsen valmistaminen tähän armottomaan maailmaan? Luonnon rytmissä Härkä edustaa kukoistavaa kevättä, jolloin kasvit juurruttavat itsensä sulaneeseen ja elämää pursuavaan maahan. Luonnon rytmin mukaisesti myös Härkälapsesi haluaa juurruttaa elämänsä mahdollisimman turvalliseen ja henkisesti kiinteään kasvuympäristöön. Olethan jo tullut tutuksi hänen voimansa ja peräänantamattomuutensa kanssa. Ei ole syytä ihmetellä, jos hän pienillä ikenillään pystyy vastustamaan metallista puurolusikkaa. Jos Härkälapsella ei ole nälkä, hän ei syö ja sillä sipuli. Lapsesi omaksuu kyllä helposti elämän säännöllisyyden ja sen vaatimat myönnytykset, kunhan et pakota hänt&au ml; mihinkään. Vauvanhoito-oppaiden ruokinta-ajat, vaipanvaihtovälit ja nukkumisaikataulut ovat pahinta myrkkyä, mitä voit Härkävauvallesi tarjota.

Venus-planeetan hallitsema Härkälapsi etsii sisäistä rauhaa ja harmoniaa elämäänsä. Löytääkseen etsimänsä hän tarvitsee vanhemmiltaan mallin, miten seisoa omilla jaloillaan ja omien mielipiteidensä takana vakaasti ja päättäväisesti antamatta ulkoisten seikkojen tai muiden mielipiteiden vaikuttaa omiin ratkaisuihinsa ja turvallisuuden tunteeseensa. Koska Härkälapsi kokee äitinsä vastuuta kantavaksi vanhemmaksi, hän haluaa nähdä nimenomaan äitinsä tulevan riippumattomaksi ulkoisista arvoista ja tavaroista. Härkälapsi haluaa erityisesti äitinsä olevan onnellinen ja nauttivan elämästään. Härkälapsi tarvitsee fyysistä läheisyyttä ja turvallista syliä enemmän kuin muut merkit. Vain onnellisen äidin syli on turvallinen. Jos Härkälapsi on hermostunut tai kiukuttelee niin silloin on syytä ensimmäisenä tarkistaa oma elämäntilanne ja miettiä mitä sille voisi tehdä. Vaikka lelut ja tavarat saattavat vaikuttaa hyvin tärkeiltä Härkälapselle niin totuus on aivan toisenlainen ja lapsen kehityksen kannalta olisi viisainta jättää säännöllisesti suurin osa toiveista toteuttamatta. Härkälapsi on herkkä kiintymään tavaroihin vanhempiensa sijasta ja sellaista tilannetta et varmasti halua syntyvän. Härkälapsi on usein melkoinen herkkusuu ja nautiskelija, mutta tässäkin suhteessa on syytä olla hyvin varovainen ettei lapsi kokisi makeisia ja välipaloja rakkauden osoituksiksi. Jos haluat jollain tavalla palkita lasta niin ota hänet syliin tai anna hänelle aikaasi jollain muulla tavalla.

Härkälapsen vanhempana sinun tulee uskaltaa elää myös omien tarpeittesi mukaisesti. Lapsesi saattaa itkeä ja tarrautua sinuun kuin takiainen sanoessasi, että lähdet nyt vähän hummailemaan ja tulet vasta ylihuomenna takaisin. Näkisitpä, kuinka hän sisimmässään nauttii rohkeudestasi, kun todella uskallat lähteä. Tietysti on tärkeää että lapsi jää turvalliseen hoitoon ja voit poistua levollisin mielin. Kun Härkälapsi näkee sinun lähtevän ja sitten palaavan hän on saanut yhden mallin siitä, miten voi aikanaan itsekin nauttia elämästä tarrautumatta tavanomaisiin tai ulkoisiin olosuhteisiin. Lähteminen ja palaaminen ovat ehkä kaikkein tärkeimpiä kokemuksia Härkälapselle heti turvallisen ja levollisen sylin jälkeen.
 
Vauvahaaveita ja Josefia: Kiitos. :)

Mietin vieläkin sitä viimeisen lääkärineuvolan poisjäämistä. Tarkistaakohan sitten terveydenhoitaja kohdunsuun tilannetta, vai jääköhän ne tiedot omien arvailujen varaan?!

Sairaalakassia en ole vielä ehtinyt pakata, tai siis olisin kyllä ehtinyt moneen kertaan, mutta oma vointi on ollut sen verran heikko, etten ole kyennyt muuhun kuin ruuanlaittoon ja yleisen järjestyksen ylläpitämiseen.

Aika monella teillä näyttää oleva noita äitipolilla käyntejä. Onko ne jotain ylimääräisiä, omasta voinnista johtuvia, vai? Ite haluaisin niin kovasti päästä kattoon vielä pikkusta, sais tietää minkä kokonen on. Viikolla 31+1 oli painoarvio 1969 g.

Toivotaan että Jassåå saa selvyyden noihin oireisiin.

Mulla oli esikoista odottaessa tuo streptokokki, nytkin asia tarkistettiin, kun supistuksia oli sen verran. Nyt onneksi tuota ei ollut.

Onko muuten teillä muilla ollut muutoksia vatsantoiminnassa? Mulla on yleensä ollu aika kovalla, mutta nyt viime aikoina vauva on vissiin alkanut painaa niin kovasti tuonne alas, että saa pari kertaa päivässä käydä tyhjennyksellä, ja tavara aivan löysää.

Viime yö oli taas aika tuskaa. Asennon vaihtaminen jäi moneen kertaan haaveeksi, kun jalkoja ei voinut kipujen vuoksi liikuttaa.

Mutta nyt taas levähteleen.

Äittä ja Mussukka 34+3
 
Tänne ainaki tulossa satavarmana oinaslapsi (jos ei synny keskosena), Itekki oon oinas, joten saa nähä mitä siitäki tullee:LOL: Koitan tähätä vauvansyntymää samalle syntymäpäivälle ku omani on:D

Mahantoiminta Täällä ainaki tuntuu välillä ku vauva möyrii nii takapuolessa asti, ja maha onneksi ollu suht löysällä, et ei oo tarvinnu ummetuksesta ainakaa kärsiä.
 
kivoja noi horoskoopit:)

sairaalakassi on osittain pakattu... ajattelin neuloa sinne vielä kevyen neuletakin ja housut jos vaan osaan. ihan varmuuden vuoksi jos on vielä viileää kun poka päättää ulostautua, koska toppahaalarilla en ole ajatellut varustautua kun toivon pojan syntyvän kuitenkin toppa-ausaikojen jälkeen...
ja ihan samoin kun systerPllä myös täällä pitää välillä miehelle kaivaa vaatteet niin en jätä sairaalakassia miehen varaan, vaikka oikeesti kyllä uskon että hän kykenisi siihen=)

täällä pitäisi olla seuraava neuvolalääkäri 36-37 viikolla, en tiedä onko se ensikertalaisille vain vai onko vielä sen jälkeen jotain muuta ku th...

tehdäänkö kaikille joku tutkimus missä katotaan mahtuuko vauva tulemaan alakautta vai mistä se tulee ja miten? vai tehdäänkö tämä tutkimus vain jos epäillään olevan isompi lapsi tms...

äittälle onnea vakinaistamisesta:flower:
 
mymosa
tehdäänkö kaikille joku tutkimus missä katotaan mahtuuko vauva tulemaan alakautta vai mistä se tulee ja miten? vai tehdäänkö tämä tutkimus vain jos epäillään olevan isompi lapsi tms...
Tehtiin esikoiselta. Tutkittiin siis sormikopelolla osa lantiota.
Ala-lantion ahtaus todettiin vasta röntgenissä ja se tehtiin vasta, kun käynnistyksestä huolimatta vauva ei kiinnittynyt ja kohdunsuulla ei tapahtunut 3cm enempää aukeamista.
 
Mun ei pitäisi vissiin katsoa enää yhtään vauva- tai synnytysohjelmaa saati lukea synnytyskokemuksia, alkaa selvästi vaan ahdistamaan enemmän koko synnytys. En niinkään pelkää sitä kipua, vaan että teen synnytyksessä jotain väärin (ponnistan väärään aikaan tms.) tai että menen ihan paniikkiin ja vauva ei vaan tule ulos tai että ylipäätään jotain odottamatonta tapahtuu. :| Täytynee ottaa asiaa esille neuvolassa ja toivottavasti järjestävät sen synnytysvalmennuksen ainakin.

Jos muuten joku halusi niistä kestovaipoista eroon, niin mulle voi lähetellä. :) Tarkoitus olisi ainakin kokeilla kestovaippailua.
 
Jassåå ja kette: Toivottavsti teillä vauvat vielä jaksaa olla massussa useita viikkoja.

Äittä-83:Yleensä äippäpolilla ei käydä ollenkaan ellei ole joku ongelma: raskausajandiabetes,jokin perussairaus tai sitte neuvolan lääkärin lähetteellä sieltä tulee aikoja jos esim. paikat alkavat pehmenemään liian aikaisin.

sairaalakassia:en ole vielä pakannut...pitäis kai tässä parin viikon sisään alkaa miettimään mitä sinne tulis.

Neuvola oli tänään:
Rv29+4
Paino: +764g/vko:|
RR:121/77
Pissa:proteiinit plussalla...(pitää viedä pissanäyte aamulla) Ihme juttu kun ei ole MITÄÄN Pissatulehduksen oireita. Onko muilla ollut täysin oireetonta pissatulehdusta?? Verenpaine on onneksi matala edelleen...raskausmyrkytystä ajatellen.
Sf: 27cm (tasoittunut edellisestä)
Tarjonta: Rt (jes,ei ollut kääntynyt takas kun perjantaina oli pää alaspäin ekan kerran)
Syke: 140-150
Liikkeet ++

Laitetaan vielä nuo sokeriarvotkin kun nyt ne sain:
0h: 4,8
1h: 7,2
2h: 6,6
Eli kunnossa olivat.

Seuraava neuvola onkin sitten 2vkon päästä jo. Eipä se auta kun odottaa maanantaihin niitä pissan tuloksia.

Pikkusen huolestuttaa tuo proteiini virtsassa kun ei mitään oireita ole...

Bluebaby ja vauveli 29+4
 
Viimeksi muokattu:
Bluebaby: Niin ajattelinkin ettei sinne äitipolille muuten vaan pääse. Ite kävin sillon 31+1 viikolla siellä sen huonovointisuuden vuoksi. Mutta sinne ei taida päästä ihan vaan sen vuoksi, että mietityttää vauvan koko.

Kiitos Suska! :)

Saapa nähä tuleeko meidän lapsukaisesta oinas vai kalat. Ite olen oinas, ja la on hääpäivänämme, päivää ennen omia synttäreitäni. :)

Mun pitäis käydä ostamassa sisäkengät synnärille, oysissa niitä ei kuulemma enää ole. Mietin että tilaisinko/löytäisinkö netistä, ku ei jaksais enää lähteä kaupoista etsimään.

Äittä ja Mussukka
 
Bluebaby kyseli oireettomasta pissatulehduksesta, ja sellainen riesa ainakin minulla on ollut. Löydettiin äippäpolilla kontrollikäynnillä viime viikolla ja siltä käynniltä jäin taas osastolle makaamaan, kun kohdunkaula oli huvennut 1,8 senttiin. Viikon reissu se oli, mutta samoilla lämpimillä sain jutella vähän pelkokätilön kanssa plus tutustua synnytyssaliin.

Tiistaina taas polilla kontrolli, joita minulla on ollut joka toinen viikko ja vuoroviikoin sitten neuvola, eli on minua syynätty. :D Plussaa on toki ollut se, että olen saanut katsella pikku ukkoa ultrassa aika usein.

Maaliskuun alussa olisi sitten varsinainen pelkopolikäynti.
 
Kuopuksen kanssa käytiin lusitelemassa, olipa virkistävä kokemus :) (tai no en mä luistellu, mut olin hengessä mukana :) )

Meille tuossa joko oinas tai härkä, toivoisin Oinasta ihan vaan siks, et ei menis niin myöhään tuo synnytys :) Itse olen Oinas, samoin mies ja sen tyttö, mun kuopus onkin sit härkä, esikoinen on Leijona.. Toisaalta minäkin ajattelen että aikaisin syntymäpäivä lapselle voisi olla syntymäpäiväni, joka on myös hääpäivämme :heart: tai sit miehen syntymäpäivä, joka oli alunperin laskettuaika, mut se laskettu siirtyi sen 6 päivää eteenpäin ja on nyt miehen tytön syntymäpäivänä :) Tuo mun tai miehen syntymäpäivä olis aikamoinen lahja :heart: Vaikka onhan se toki muutenkin :)

Meillä oli äippäpolilla nt- ja rakenneultra, lääkärineuvola ultrat ja tutkimukset sit neuvolassa..

Vatsa tomii täälläkin tosi hyvin ja joutusaan :whistle: Tätä ollut nyt sen pari viikkoa, kun sitä ennen ummetuksesta kärsin : /
 
Onnea äittälle vakinaistamisesta!! :flower:

Bluebaby. Minuakin terkkari varoitteli jo raskauden alussa mahdollisista pissatulehduksista, kun tuppaavat olemaan oireettomia näin masuasukin aikaan. : / Toivotaan kuitenkin, ettei ainakaan pahaksi olisi päässyt.

Kutinaa on täälläkin. Lähinnä selässä (uusi paikka verrattuna edellisiin raskauksiin) ja jaloissa sekä mahassa ja rinnoissa. Rasvaus tuo hieman helpotusta, muttei poista kokonaan ongelmaa. Kovistakin kutinoista huolimatta ei maksa-arvoissani ole koskaan ollut mitään sanomista eli kai tuo voi olla muuten vaan tilaan liittyvä oire muiden joukossa.

Noita horoskooppeja kun lueskeli, niin sain huomata että tuo meidän kuopuksemme on ihan ehdoton Oinas vaikka Kalojen merkissä (lopulla) onkin syntynyt. Kaikki siinä kerrottu menee ihan yksi yhteen. Herttanen mies, mutta välillä ei vaan tahtoisi jaksaa sen kanssa.. :heart::headwall: Nyt pelottaa josko sieltä tulee toinen samanlainen tai toisaalta tuo Härkäkään ei helpolta lapselta kuulosta ja sinne tuo meidän LA menisi. No, eiköhän niiden kanssa opi elämään. =)

Meillä on tässä kuukauden aikana saanut synnytysopista tiivistetyn oppimäärän ihan luonnossa, kun nuo meitin uuhet ovat yksi kerrallaan poksahdelleet tuolla navetan puolella. Viimein tänään poiki viimeinen eli niiden suhteen voi olla rauhassa. Kätilöksi ei tarvinnut sentään alkaa, mitä nyt hieman seurailla mammojen vointia vaan. Siitä se kevät lähtee taas. :)
 
neuvolassa käyty, kaikki ihan ok, mutta multa on raskauskilot vissiin lähdössä nyt jo, kun paino on kääntynyt laskuun. onneksi vauvat kuitenkin kasvaa ihan asian mukaisesti.. masu vastaa kooltaan rv 36 :)

hirveä flunssa on jostain syystä löytänyt mut...

neiti80 ja nykeröT 30+ jotaki
 
Moi taas!

On hieman tilanne meidän taloudessa muuttunut ja nyt sit olis maaliskuu aikaa muuttaa uuteen osoitteeseen (kerrostaloon, kuinkahan sopeudun, vaikka kyse onki vain 6kk..)
Pääsee siis laittaa vihdoin vauvalle paikkoja kuntoon ja pesemään sitä pikuvaatepyykkiä :heart:

Sairaalakassia en oo pakannu, en ees uhrannu ajatusta sille. Jos sit muuton jälkeen..

Meillä löytyy taloudesta vesimies, kalat ja härkä. Tähänhä sopis kivasti oinas porukan jatkoks :) Huomaa, etten oo yhtään perillä noista horoskoopeista (paitsi, ett kalojen luonnekuvaus ei kyllä mulle sovi lainkaa )

Mahdottomasti on kaikkee järjesteltävää enne muuttoa. Vaikka aikaa oliski koko maaliskuu muuttaa, niin ihan varmuuden vuoks sihtaan kaiken valmiiks ennen maaliskuun puolta väliä.

Mulla on joku ihme jakso meneillään öissä: nukun heräämättä koko yön ja toisinaan, jos herään viiden aikoihin, ei uni meinaa enää tulla. Helppoa kuitenkin, kun on kotona niin saa levätä pitkin päivää.

Nyt pitäis pakertaa vkl tytölle synttäritarjoiluja. Ihme ressi, vaikka vaan tuttuja on tulossa..

Yritetään kaikki loput vielä sinnitellä ja pitää vauvat masussa (helppoohan se toki on...köh!). Ens viikosta lähtien taitaaki kaikki olla jo 30 viikolla. Niin se aika vaan kuluu vauhdilla.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille :)

Marimi ja poikanen 33+4
 
Neuvolakuulumisia :) ja POKS POKS :heart:

rv 32+0
painoa tullut +900g/vko nyt kokonaispainoa tullut yht.8,5kg
turvotusta on nilkoissa ja sormissa, johtuu ihan nyt vaan siitä että en viikkoon ole voinut syödä kunnolla ja olen juonut senkin edestä
RR 103/70
pissa puhdas
hB 106 eikä edelleenkään mene rautalääkettä, enkä aloita
kohdunpohjankorkeus 31cm
lapsivesi N
tarjonta Rt
sykkeet 130-140
liikkeet ++

sopivan yläkäyrällä just mennään tasaisesti :) vielä olis kahden viikon päästä neuvola ja sitten taas varmaan tihenee käynnit ja rv 36 olis lääkärineuvola missä katsotaan miten päin vauva on.

jos nyt sais pidettyä 4-5viikkoa sisällä vauvaa niin ois tosi ihanaa.
mulla ollut nyt viimeisen 4viikkoa flunssa ja se nyt viimeisen viikon aikana vaan pahentunut :( no jos viikonlopun yli ei ala helpottaa niin sit taas lääkäriin ja sit en sieltä lähde ilman antibioottikuuria. ärsyttää vaan kun yskiminen ja jatkuva niistäminen aiheuttaa noita kipeitä suppareita ja eilen kun taas oli illalla supistuksia paraillaan 5min välein pari tuntia ja yöllä oli alapäässä ihan järkyttävä paineen tunne. luulin jo lähteväni synnyttämään.... mut onneks sain jo sit aamuyöstä nukuttua paremmin ja supparit loppuivat. tänään ei ole tullut kuin muutama kipee, toivon mukaan ei tuliskaan enempää.

sairaalakassin olen pakannut vauvalle valmiiksi, itelle en hirveitä edes pakkaa. haluan nimittäin sieltä mahd.pian pois synnytyksen jälkeen :)

meidän taloudesta löytyy kaksi kaurista, leijona, kalat ja nyt sitten tulee joko oinas/kalat :)

mutta nyt lepäämään hetkeksi :)


jozzu85+ "Justus"
 
Näin pitkään lapsettomana on pakko kommentoida - en puolusta ketään, en edes itseäni, sillä tiedän, että nämä asiat ovat arkoja niin niille joilla on lapsia, kuin lapsettomille.

12 vuotta lasta toivoneena, jokaisia menkkoja itkeneenä 30 000 euroa hoitoihin käyttäneenä ja paljon itkeneenä, ei ole helppo katsoa toisen onnea lapsesta, jota itse ei pysty saamaan. Usein en voinut katsoa ohjelmia joissa oli pieniä lapsia tai lukea kirjoja joissa oli pieniä lapsia. Kävin ystävien luona joilla oli lapsia, mutta en välttämättä aina pystynyt puhumaan heidän lapsistaan tai koskemaan lapsiin.

Kerran epäonnistuneen hoidon jälkeen päätin, että aloitan ratsastuksen, menin ensimmäiselle tunnille ajoissa ja näin, että opettajalla oli pari kuinen vauva mukana - lähdin ennen tunnin alkua itkien kotiin. En olisi pystynyt itkultani ratsastamaan.

Paras ystäväni kun alkoi odottamaan pyysin jo etukäteen anteeksi käytöstäni - yritin kuitenkin olla läsnä, sillä lapsettomuutta oli kestänyt niin kauan. Lopulta sain kunnian olla vauvan kummi ja olen selvinnyt paremmin kuin olen toivonut. Ystäväni on kokoajan ymmärtänyt minua - miksi itken kun pidän hänen lastaan jne.

Sitten saimme onnen ja simme tämän sijoitetun tytön ja tulin raskaaksi.

Myös minulla on ystäviä jotka ovat lapsettomia ja olen suoraan sanonut heille, että heidän ei tarvitse iloita raskaudestani, tai tulla meille, tai puhua kanssani lapsista. Me voimme nähdä muuten ja puhua kaikesta muusta. Kunnioitan heidän suruaan.

Ne ystävät, jotka ovat 12 vuotta katsoneet itkuista naamaani kun käyn heidän luonaan opastavat minua nyt vauvan hoidossa ja iloitsevat kanssani raskaudestani ja olen heille kiitollinen. Olen myös vuosien mittaan ymmärtänyt heidän vihansa minua kohtaan, kun en osaa iloita heidän kanssaan heidän lapsistaan. Mutta suurimman osan kanssa olemme silti vielä ystäviä - se on tietenkin vaatinut sen, että minä olen pitänyt heihin yhteyden, vaikka se on koskenut ja vaalinut suhdettamme, vaikka olen tiennyt heidän vihansa.

Tukea lapsettomuuden suruun on vaikea saada aidosti muilta kuin lapsettomilta. Tilanteita on monia ja loukkaamme toisiamme tahattomastikin, toivottavasti ystävyys sitli säilyy.
 
Horoskoopit: Mä ehkä toivoisin enemmän kalaa kuin oinasta ;) Noh tulee mikä tulee, oinashan se todennäköisesti tulee olemaan jos ei tosi hyvissä ajoin synny :) Uskon itse luonnehoroskooppeihin, ne ainakin meidän perheessä pitävät aika hyvin kutinsa!

Sairaalakassi: Mulla on listassa ylhäällä kyseisen kassin päällä mitä sinne tulee, mutta en ole vielä hirveesti sitä pakannut. Sinne tulee kuitenkin niin paljon sellasta tavaraa mitä ei voi vielä pakata, koska ovat lähes päivittäisessä käytössä (hygieniavälineet, laturit ym)

Synnytystapa-arvio: Mulle ei ainakaan esikoisesta tehty. Tuskin tehdään tästä toisestakaan :)

Otatteko muuten vauvalle tuttia mukaan sairaalakassiin?

c 33+2
 
Täällä käy jutut niin aktiivisina mut itse lähinnä vain luen kännylllä kaiken, niin hidasta tällä kommentoida. Moni teistä uupuu fb:n puolelta, jonne mukavampi asioita selvittää, kutsuisinkin teitä puuttuvia siirtymään myös sinne! Onkohan se Vauvis vai kuka kuka asian osaa paremmin neuvoa.
 

Yhteistyössä