Onnistuuko teiltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jos miehenne soittaa 1½ tuntia etukäteen, että onkin tulossa vieraita, eli 4 syöjän sijaan on 8, joista osa ulkomaalaisia, niin saatteko pöydän koreaksi? Entä meneekö hermo tai jotain muuta?

ei mene hermo..
ja onnistuu erittäin hyvin..arveluttaisi vaan että mahtaako toi isoin kattila riittää ja onko leipää tarpeeksi.

ja tarjolla olisi grillattua kultakananpoikaa tomaattiliemessä(tuoreita porkkanoita,pottuja ja herneitä )leivän kera.
Napostelu palana marinoituja oliiveja,
tomaatti,sipuli salaattia vinaigretessä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos miehenne soittaa 1½ tuntia etukäteen, että onkin tulossa vieraita, eli 4 syöjän sijaan on 8, joista osa ulkomaalaisia, niin saatteko pöydän koreaksi? Entä meneekö hermo tai jotain muuta?

Onnistuu mutta hermo menee varmasti ;)

Menisi hermot! Tilattas luultavasti pizzaa ja avattas punkkupullo :D Tai sitten ukko saisi "loihtia" jotain koska on enempi-parempi kokki kuin minä! Tekis varmaan bravuuriaan viskillä maustettua lohta uusilla perunoilla, se tulis nopeeta. Jos vaan kaupat ois auki ja sais lohta.

Uskomattomia olette, jos tuollainen onnistuu *kaapit tyhjänä ja kämppä sekaisin*

jos meillä ois pakastin tyhjänä, laittaisin uunin lämpiämään ja juoksisisn pikapikaa kauppaan. Sillä aikaa kun ruoka uunissa kerkee tekee pintapuolisen siivouksen.

(tosin meillä on pakastin täynnä yllärivieraita varten sapuska aineita ja koti on perus siisti että vieraita voi tulla)

Voisin kuvitella, etten varsinaisesti ilahtuisi, mutta kyllä minä jotain saisin varmaan tarjolle. Pitäisi saada tietää kyllä onko jotain rajoituksia, esim uskonnon kautta tai sitten allergioita. Jotain varmaan broilerista tekisin ja salaattia isosti.

Uskomattomia olette, jos tuollainen onnistuu *kaapit tyhjänä ja kämppä sekaisin*
Kämppä mullakin on sekaisin, mutta en siitä ottaisi paiseita, jos kerran vieraita tulee yllättäen. Ulkomaalaisetkaan eivät olisi ongelma, sillä koska itse olen kasvissyöjä eikä mikään uskonto tai kulttuuri kiellä kasvisten syömistä, meiltä löytyisi mun "tsunamivarastostani" kasvisruoka-ainekset useampaankin ateriaan.

hermot menis, ukko tulis kyllä viivana kotiin siivoaan ja minä lähtisin kauppaan, muksut kipattais siksi aikaa mummolaan (tuohon naapuriin), Mutta kyllä minä tarjoiltavat kerkeisin saada valmiiksi ja kämpän siistiksi, mut ei se onnistuis ilman hammasten kiristelyä (oon muutenki sellanen stressaaja).

Meillä käy useastikin noin. EIkä aikaa oo yleensä ees tuota 1, 5 tuntia :whistle: Kaikista tehokkain siivouskeino onkin, että aikoo tulla vieraita. Neljä reipasta lasta ku laittaa asialle järjestelemään ja kerään leluja ni johan tulee nopeeta siistiä.
Kauppa on senverran lähellä, että voi käyä hakeen jotain, jos kaapit on tyhjänä. Vaikka harvoinpa ainakaan meillä on kaapit niin tyhjillään, ettei kaheksaahenkeä sais ruokittua.
Seittemän ruokin jokapäivä muutenkin ni ei tuplamäärä tuota mitään ongelmia.

muoks* eikä menis hermot :D Olisin pelkästään tyytyväinen, että saahaan vieraita ja saan laittaa pöytää vähän nätimmäksi, ku en ruukaa omalle porukalle hienostella.

Jos kauppa vaan on auki niin ei mitään hätää. Yleensä kyllä pakastimesta löytyy ainakin broilerin suikaleita ja pakastevihanneksia, leipääkin löytyy. Meillä yleensäkin ei aina tiedä montako on syömässä, joten ruokaa tulee tehtyä enemmän kerralla.

Yhteistyössä