Onko viherpeukaloita paikalla? Köynnöskasvi varjoon olis etsinnässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apsi Deisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Apsi Deisi

Aktiivinen jäsen
03.06.2007
7 211
0
36
Oon kaks päivää googlettanut ja yrittänyt etsiä jotain kivaa köynnöstä tohon meidän etupihalle johon ei paista kuin aamuaurinko muutaman tunnin. Mut kun en löydä mitään kivaa :( Joten vinkkejä otettais vastaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja puutarhuri:
humala on hyvä ja kestävä, jos haluat monivuotisen.

Mä en oikein tosta humalasta tiedä. Se kasvaa niin jumalattomasti ja köynnös on tulossa etupihan kapeeseen välisäleikköön. Siis meidän ja naapurin pihan väliin. Ja säleikkö päättyy kattoon, eli se kasvais sit johonkin katon sisällekin.

varokaa humalaa!! älkää ainakaan istuttako niin että kasvaa kohti kattoa! kiva repiä sitä välikatolta pienistä raoista kun, sieltä tulee kilometritolkulla tavaraa...*#¤% taitaa saada tappotuomion tänä kesänä.

Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Toi keijunmekko olis tosi kiva =) Saisinkohan mä sen kasvamaan tossa?

Mulla on keijunmekko kasvanut monena vuonna täydessä paahteessa ja kukkinut tooosi upeesti,niin että en sit tiiä että mitenkähän varjossa kukkii.
Keijunmekko kasvaa nopeesti tuuheaksi ja kukkii pakkasiin asti.Ihana:)

Alkuperäinen kirjoittaja dq:
varokaa humalaa!! älkää ainakaan istuttako niin että kasvaa kohti kattoa! kiva repiä sitä välikatolta pienistä raoista kun, sieltä tulee kilometritolkulla tavaraa...*#¤% taitaa saada tappotuomion tänä kesänä.

Juu ja tulee helposti jotain ötököitä sen erittämän nesteen perässä:(

Alkuperäinen kirjoittaja kukkatäti:
Yksivuotisia?
Muratti ja keijunmekko nyt ainakin.

Kyllä se monivuotinen sais olla. Käyn ton keijunmekon kuitenkin katsomassa.

Keijunmekko on monivuotinen mutta täytyy tuoda sisätiloihin talvehtiin.Muratti ei tykkää kovista pakkasista.

Alkuperäinen kirjoittaja dq:

Juu juuri tämän takia en viitsisi sitä tuohon laittaa vaikka sitä anopilta saisinkin.

Se kuollut koppura jonka revin eilen siitä kehikosta alas on tainnut olla piippuköynnöstä. Parilla naapurilla on sitä samaa ja mun mielestä se kuvien perusteella olis tota piippua. Pitäisköhän laittaa vaan se uudestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toi keijunmekko olis tosi kiva =) Saisinkohan mä sen kasvamaan tossa?

Mulla on keijunmekko kasvanut monena vuonna täydessä paahteessa ja kukkinut tooosi upeesti,niin että en sit tiiä että mitenkähän varjossa kukkii.
Keijunmekko kasvaa nopeesti tuuheaksi ja kukkii pakkasiin asti.Ihana:)

Tuota keijunmekkoa tarvitsee päästä kyllä kokeilemaan, mutta mietin sitä nyt takapihalle laitettavaksi. Sinnekun paistaa aurinkokin. Riesana tosin on kotilot jotka syö kaiken ja viime kesänä vannoin että takapihalle ei tule muuta kuin amppeleita, joten saas nyt nahdä. Toi keiju olis vaan niin nätti =)

Yhteistyössä