onko väärin toivoa poikaa/tyttöä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamma

Aktiivinen jäsen
22.05.2004
1 736
0
36
onko väärin toivoa sukupuolta lapselle?

Itsellä on ensimmäinen tulossa, eikä tietoa kumpi on. Toivon lähinnä tervettä lasta.
Mietin kuitenkin että miksi ajatellaan niin usein että on lähes synti toivoa jompaa kumpaa sukupuolta.

Kuitenkin useat isät toivovat poikaa, jo ihan suvun jatkamisen kannalta mikä mielestäni on aika luonnollista. Kuten myös isoisät varmasti.

En kuitenkaan usko että yksikään isä rakastaa tyttöä vähemmän tai olisi pettynyt kun ei tullut heti sitä poikaa (toki varmaan tähänkin poikkeuksia löytyy)

kuitenkin kun ihmiset kysyy että onko toivetta kumpi tulee aina vastataan että ei ole väliä vaikka toista ehkä toivotaan tai haaveillaan. Koska olisi "väärin" haaveilla niinkin "turhasta" asiasta

Itse ajattelen että olisi hauska ja jännä jos tulisi poika koska jokaiselle sukulaiselle ja ystävälle on tullut tyttö viimeisen vuoden aikana. Joten olisi hauska jos saataisiin poikiakin mutta oikeasti sillä ei ole juurikaan väliä loppupeleissä. Haluan myös oman prinsessan ja olenkin huomannut että kun mietin että jos tulee poika olen tietyllä tavalla pettynyt että en saanut tyttöä ja jos tulee poika olen tietyllä tavalla pettynyt etten saanut poikaa =)

Eli tulee kumpi tahansa olen yhtäiloinen ja "surullinen".. ymmärtääköhän tuosta nyt mitä ajan takaa.

Eli miksi ihmiset katsovat kieroon sellaista jos joku toivoo poikaa tai tyttöä kun kuitenkin mielestäni se on aika luonnollista että useat miehet haluavat pojan ja naiset tytön. Ainakin jossain vaiheessa jos ei heti.
ja useat haluavat kumpaakin sorttia =)
Onko se siis jotenkin väärin kun tuskin sitä lasta vähempää rakastaa ja kun sen maailmaan saa on varmasti yhdntekevää kumpi se on.
kunhan nyt jompaa kumpaa sukupuolta edustaa.

Kun itse toivon tervettä lasta mutta en rakastaisi yhtään vähempää vaikka lapsi olisi jollain tavalla sairas. On se minun lapsi kuitenkin olise tyttö tai poika tai terve or sairas.

Kuka sanoo ja määrää et onko se oikein vai väärin??!!

Eikö jokainen pari saa toivoa sitä mitä haluaa. Joku haluaa tyttöä ja toinen poikaa. Ei kait siinä mitään väärää ole. =)

Ei mitään väärrää.
Mä toivon edelleen tyttöä.
=)
Mulle on ihan täysin sanomattakin selvää toivoa lapsestaan tervettä, mutta sen lisäksi toivon vielä yhden tytön. :whistle:

Ei mun mielestä ole väärin, jos tavallaan "terveellä" tavalla toivoo jompaa kumpaa. Luulen, että sellainen reaktio tulee automaattisestikin jossain määrin.

Itse kärsin vuosia lapsettomuudesta, kävin monet hoidot ja itkut läpi. Kun lopulta tulin raskaaksi, huomasin toivovani hänen olevan poika. Ja siinä jos missä tilanteessa todellakin on aivan sama kumman saa. Ajatus tuntui minusta lähes syntiseltä, enkä kehdannut kenellekään sanoa, että tahtoisin pojan :ashamed:

Ne on sitten eri juttuja ne ääripäät, jotka suurinpiirtein harkitsee keskeytystä, jos sukupuoli ei ole toivottu. Tai ei muka pysty rakastamaan pikkuista pettymykseltään. Se ei ole enää normaalia.

No mulla on poika ja tyttö ja kolmas oli ultran mukaan poika, ja nyt on taloon tulossa ukko valta :D et jos joskus tulis iltatähti niin sen ehkä toivoisin olevan tyttö :whistle:

Ensimmäistä tässä odotellaan ja olen jotenkin aina haaveillut pojasta. No, nyt viimeksi ultran yhteydessä taisin saada asiaan varmistuksen - tyttö on kuitenkin tulossa ;) Olin ehtinyt asiaa mietiskellä ja siihen totuttautua, ja nyt tuntuu siltä että näinhän se pitikin mennä.
Musta ei ole väärin toivoa jompaa kumpaa, koska en usko että pettymys "väärästä" sukupuolesta voi olla kovinkaan suuri jos lapsi on muuten toivottu.

Ei siinä mitään väärää oo. Mä toivon kumpaakin :D Esikoinen on poika ja kun tulee pieni ikäero niin toinen poika olis aika ihana, mut sitten myös se tyttö olis aivan yhtä ihana.

Et en mä ainakaan ees pysty toivomaan vaan jompaakumpaa, kun mä ottasin molemmat! :D

Yhteistyössä