Miksi toivoa enemmän tyttöä, miksi poikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitäpä pahaa siinä toivomisessa on, se on ihan tunnepohjalta koko juttu. Aina saa toivoa, mutta pitää osata päästä yli myös pettymyksestä, jos toive ei toteudukkaan. Ei ole mitään pahaa toivoa tervettä lasta, kuka muka toivoisi sairasta?

mä toivoin poikaa. ja tervettä. edellinen kun ei ollut terve vaan kuoli.

ja saahan sitä lottovoittoakin toivoa, vaikka mahkut sen saamiseen on paljon huonommat kuin tytön tai pojan toivojilla.

Alkuperäinen kirjoittaja NalleKarhuÄiti:
Tulevaisuutta ajatellen niin pojat on helpompia :o
mutta en silti ole toivonut pelkkiä poikia, ihan yhtälailla rakkaita ovat nuo mun pikku prinsessatkin.
Mut Pojat pysyvät pitempään lapsina eivätkä tuu raskaaksi mut toivottavasti osaan kasvattaa heistä naisia kunnioittavia ja vastuunsa kantavia yksilöitä.
Mut siis mulle on ollut aivan sama kumpaa sukupuolta lapsi on.

Jaa.. ja tytöt ihan yksinään tulee raskaaksi???

Ne, jotka oikeesti saavat sairaan lapsen, lukevat tätä ketjua varmaan kauhuissaan. Eihän kukaan halua, että oma lapsi olisi sairas, kehitysvammainen tai muuten poikkeava. Mutta heitäkin on, ja kaikki myötätunto niille vanhemmille jotka asian kanssa kamppailevat. Silloin sukupuolella ei todellakaan ole väliä.

Eihän sillä sukupuolella oikeesti oo mitään väliä, mutta lastenvaatekaupoissa käydessä tulee kyllä aina hipelöityä niitä ihania prinsessamekkoja... Olis ihanaa, jos sais joskus omalle lapselle sellasen pukea. mies kun ei jostain syystä anna mun laittaa tolle kundille mekkoa :whistle: :o

Itselläni oli erittäin vaikea äiti-tytär-suhde. Sen uskon vaikuttaneen siihen, että hiljaa mielessäni toivoin poikaa. Uskoin pärjääväni paremmin pojan kanssa. Aina kuitenkin tiesin, että tuli kumpi vain, tulisin rakastamaan lasta niin lujasti kuin äiti vain voi lastaan rakastaa =)

MInä toivon enemmän tyttöjä koska haluan pukea ja laittaa niitä prinsessamaiseksi. Ihana ostella tytönvaatteita yms.. On minulla poikiaki ja yhtä rakkaita neki on tietenki. :)

Minulla on kolme tyttöä, eikä yhdenkään heistä sukupuoli ole ollut minulle pettymys.
Esikoista odottaessani uskoin pitkään että odotan poikaa, mutta jossainvaiheessa minut valtasi sellainen vahva tunne- että tyttö se on sittenkin. Ja salaisissa haaveissani hiukan tyttöä toivoinkin.
Eikä siinä mielestäni ole mitään pahaa.
Siis jos se toive on vain toive- eikä pakkomielle.
Ja jos se toive ei toteudu, ei sen toteutumatta jääminen ole pettymys.
Ainakaan sellainen, että sitä mitenkään osoittaisi lapselle.

Kahta jälkimmäistä odottaessani olinkin sitten jo mutu-tunteella varma tytöistä.
Mutta moni oletti minun toivovan poikaa, etenkin kuopuksen kohdalla.Ja kysyi suoraan olinko halunnut kolmatta lasta- pojan toiveessa.
En toivonut erityisesti kumpakaan, siis lasta toivoin mutta sukupuolella ei ollut minulle merkitystä.
Mieheni toivoi jossain sisisimmässään poikaa kun odotimme toista lasta, mutta syntynyt kaunis kesäkeijumme ei silti hetkeäkään ollut pettymys.

Tervettä lasta kyllä toivoin, mutta en siinäkään näe mitään pahaa.
Ei se toive minulle ainakaan tarkoittanut sitä, etteikö sairas lapsi olisi saanut syntyä tai olisi ollut jotenkin vähemmän arvokas tai rakas.
Mutta ei kai kukaan toivo toisen olevan sairas.
Enhän toivo nytkään lasteni sairastuvan.

mulla on kans ollu vaikea äitisuhde ja se varmaan vaikuttaa siihen etten oikein tyttöä ois halunnu. varmaan toistaisin samat virheet. jotenki mua tytöt ärsyttää :/
onneks meillä on kaksi poikaa enkä lisää lapsia halua.

Alkuperäinen kirjoittaja xy:
mulla on kans ollu vaikea äitisuhde ja se varmaan vaikuttaa siihen etten oikein tyttöä ois halunnu. varmaan toistaisin samat virheet. jotenki mua tytöt ärsyttää :/

Ehkä sulla on ongelma itses kanssa?? Oletko ollut itseesi ärsyyntynyt lapsena?? Tyttö kai olet ollut...

Oletko ihan aikuinen ihminen?? Ihan teinimeininkiä "mua ärsyttää.."
Miten äiti-suhde vaikuttaa siihen ettei pidä tyttölapsista? Selittäkääs ny..
Jos yhden miehen kanssa ei suju--> en pidä poikalapsista??

Alkuperäinen kirjoittaja KolmeKertaa:
Ne, jotka oikeesti saavat sairaan lapsen, lukevat tätä ketjua varmaan kauhuissaan. Eihän kukaan halua, että oma lapsi olisi sairas, kehitysvammainen tai muuten poikkeava. Mutta heitäkin on, ja kaikki myötätunto niille vanhemmille jotka asian kanssa kamppailevat. Silloin sukupuolella ei todellakaan ole väliä.

ei, kyllä mä olen enemmänkin äärimmäisen huvittunut tämän ketjun lukemisesta kuin kauhuissani :kieh: :laugh: :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Miina:

Oletko ihan aikuinen ihminen?? Ihan teinimeininkiä "mua ärsyttää.."
Miten äiti-suhde vaikuttaa siihen ettei pidä tyttölapsista? Selittäkääs ny..
Jos yhden miehen kanssa ei suju--> en pidä poikalapsista??

No on ihan tutkittu juttu, että äiti - tytär -suhteet on KESKIMÄÄRIN vaikeampia kuin äiti - poika -suhteet. Tarkempaa faktaa mulla ei ole lyödä pöytään, valitan.

Yhteistyössä