Miksi toivoa enemmän tyttöä, miksi poikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Alkuperäinen kirjoittaja Miina:
Alkuperäinen kirjoittaja xy:
mulla on kans ollu vaikea äitisuhde ja se varmaan vaikuttaa siihen etten oikein tyttöä ois halunnu. varmaan toistaisin samat virheet. jotenki mua tytöt ärsyttää :/
onneks meillä on kaksi poikaa enkä lisää lapsia halua.

Oletko ihan aikuinen ihminen?? Ihan teinimeininkiä "mua ärsyttää.."
Miten äiti-suhde vaikuttaa siihen ettei pidä tyttölapsista? Selittäkääs ny..
Jos yhden miehen kanssa ei suju--> en pidä poikalapsista??

No on ihan tutkittu juttu, että äiti - tytär -suhteet on KESKIMÄÄRIN vaikeampia kuin äiti - poika -suhteet. Tarkempaa faktaa mulla ei ole lyödä pöytään, valitan.

En mä kysynytkään sitä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Rauhotu "sörhipöykerö" jo, on sut huomattu.Ihme kinuamista ja jankkaamista sinulta aikuinen ihminen.

No minultapa tietenkin. Kukaan ei ole mua nälvinyt ja silmille hyppinyt, eipä tietenkään. Muuthan on aikuisia ja niin perkeleen fiksuja.

Minulle kummassakin raskaudessa pääasia on ollut se, että lapsi on terve. Se on suurin toive mitä minä toivon. Terve = Lapsi ei ole kuolemansairas kun syntyy, eli ei esimerkiksi kärsi mistään vakavasta sydänviasta jonka eloonjäämis ennuste on olematon. Sairaalla en tarkoita kehitysvammaista, enkä terveellä "ei kehitysvammaista" vaan TERVETTÄ LASTA, JOKA JÄÄ HENKIIN SYNNYTTYÄÄN EIKÄ OLE VAKAVASTI SAIRAS. Onko se nyt v*ttu jotenkin väärin sanoa että tärkeintä mulle on että lapsi saa olla terve. HALOO? Kai se nyt on aivan 100% varmasti joka äidin suurin toive, että se syntyvä lapsi ei sairasta mitään vakavaa sairautta.

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Rauhotu "sörhipöykerö" jo, on sut huomattu.Ihme kinuamista ja jankkaamista sinulta aikuinen ihminen.

No minultapa tietenkin. Kukaan ei ole mua nälvinyt ja silmille hyppinyt, eipä tietenkään. Muuthan on aikuisia ja niin perkeleen fiksuja.

Minulle kummassakin raskaudessa pääasia on ollut se, että lapsi on terve. Se on suurin toive mitä minä toivon. Terve = Lapsi ei ole kuolemansairas kun syntyy, eli ei esimerkiksi kärsi mistään vakavasta sydänviasta jonka eloonjäämis ennuste on olematon. Sairaalla en tarkoita kehitysvammaista, enkä terveellä "ei kehitysvammaista" vaan TERVETTÄ LASTA, JOKA JÄÄ HENKIIN SYNNYTTYÄÄN EIKÄ OLE VAKAVASTI SAIRAS. Onko se nyt v*ttu jotenkin väärin sanoa että tärkeintä mulle on että lapsi saa olla terve. HALOO? Kai se nyt on aivan 100% varmasti joka äidin suurin toive, että se syntyvä lapsi ei sairasta mitään vakavaa sairautta.

Totta kai se on suurin toive. SILTI mulle vielä sitäkin tärkeämpää on se lapsi, uusi elämä, ihminen. Mä en tajua, kuka hemmetin idiootti keksi sen, etten mä toivois terveyttä omalle lapselleni - ja kaikille muillekin. Kyse on kaiketi "vaan" muotoilusta.

Raskausaikana minua ärsytti samaan aikaan raskaana olevat tuntemani kanssasisaret jotka järjestäen kaikki toivoivat naama punaisena odottavansa poikaa. Pakkohan sitä fanaattisuutta oli "vastustaa" ja sanoinkin heille toivovani tyttöä.

Totta kai se on suurin toive. SILTI mulle vielä sitäkin tärkeämpää on se lapsi, uusi elämä, ihminen. Mä en tajua, kuka hemmetin idiootti keksi sen, etten mä toivois terveyttä omalle lapselleni - ja kaikille muillekin. Kyse on kaiketi "vaan" muotoilusta.

No esimerkiksi minä tokaisen tuon "eikö ole tärkeintä että oli terve" rakenne ultran jälkeen, kun sukulaiset/ystävät vinkuvat "kumpi sieltä tulee" "no vastaa nyt kumpi sieltä tulee".

Nuo kommentit ja kysymykset ärsyttää joka raskaudessa, enkä jaksa todellakaan sitä kuunnella.

Ärsyttää kun koskaan ei ole kysytty "oliko kaikki ultrassa hyvin" vaan aina "kumpi sieltä tulee" joten siksi multa tokaisut "eikö ole tärkeintä että oli terve".

Alkuperäinen kirjoittaja Miina:
Alkuperäinen kirjoittaja xy:
mulla on kans ollu vaikea äitisuhde ja se varmaan vaikuttaa siihen etten oikein tyttöä ois halunnu. varmaan toistaisin samat virheet. jotenki mua tytöt ärsyttää :/
onneks meillä on kaksi poikaa enkä lisää lapsia halua.

Oletko ihan aikuinen ihminen?? Ihan teinimeininkiä "mua ärsyttää.."
Miten äiti-suhde vaikuttaa siihen ettei pidä tyttölapsista? Selittäkääs ny..
Jos yhden miehen kanssa ei suju--> en pidä poikalapsista??

ni? kukaan?

Toivoin poikia, koska olen laiska ihminen, ja olisin halunnut päästä helpommalla.
Kuvitten, että poikien maailma on reilumpaa, poikien kanssa on helpompaa. Ei tarvitse miettiä tarkasti miten sanoo ja mitä sanoo, eivät ota heti nokkiinsa ja mieti, mitä se tuollakin tarkoitti. Eivät mene rikki tai hermotu tai järkyty, jos äiti ärähtää isommasti. Ei ole aina tunteet pinnassa.
Toivoin poikia, koska pojat saavat olla lapsia pitempään, vielä aikuinen mies saa olla enemmän lapsi kuin nuori tyttö.
Toivoin poikia, koska maailma on kuitenkin miesten, ja naisten osa on vaikeampi, raatamista jota kukaan ei arvosta.

Meillä on ihana poika jo, joten toivon että tämä sintti vatsassani olisi tyttö. Toivoin myös esikoisesta tyttöä, mutta en kyllä vaihtaisi tuota suloista poikaa pois :heart: .

Nyt olen ollut niin hysteerinen tän raskauteni kanssa, että niin kliseeltä kuin kuulostaakin, niin toivon vaan että kaikki menisi hyvin ja synnyttäisin elävän vauvan. Roikkuuko jalkojen välissä pili vai ei on tässä tilanteessa täysin yhdentekevää.Aivan sama vaikka olis molemmat :)

Mulla ei ollu mitään toiveita sukupuolen suhteen,kuitenkin koko odotusajan mulla oli sellainen olo että odotan tyttöä ja myös ultraäänen mukaan oli tyttö tulossa,niin olin aika paljon "tyttöfiiliksellä". Toisin kuitenkin kävi,ihana poika syntyi ja tuntuu maailman luonnollisimmalta asialta olla pojan äiti :heart: toivon toki että mulle siunaantuisi vielä vaikka molempia :)

Minulla on kolme poikaa,pientä tyttöä olen toivonut. Rakastan valtavasti poikiani,mutta kyllä se tyttö vain haaveissa on. Tuntuu että jään paljosta paitsi,kun en saa seurata tytön kehitystä. Sellaiset ihmiset,joilla on molempia,eivät varmasti ymmärrä meitä,joilla on vain jompaa kumpaa sukupuolta. Kyllä sitä haaveilee,että joskus saisi lapselleen ostaa muutakin kun tummia housuja ja valkoista paitaa juhliin ja autoja sun muita vempeleitä leluiksi. Itse naisena ymmärtäisin paljon paremmin tyttöjen leikkejä. Mieheni tottakai viihtyy poikiensa kanssa,mutta kyllä sitä itsensä tuntee ulkopuoliseksi,kun auton moottorista keskustellaan. Minusta on luonnollista,että toivoo saavansa myös omaa sukupuolta olevan lapsen. Tosin kyllä ärsyttää,kun sukulaiset jatkuvasti kyselevät,että vieläkö sen tytön teette. Niinkuin sitä voisi tuosta vaan tytön tekasta. Vielä ärsyttävämpää on,kun täysin tuntemattomatkin voivat kommentoida perhettämme tyyliin,onpas teillä monta poikaa,eiks tyttöjä ollenkaan...Voisivat pitää suunsa kiinni,kun sattuu olemaan meikäläiselle muutenkin arka asia. Jos tyttöä en koskaan saa,varmaan pieni haikeus lopun elämääni minua seuraa. Tosin jos satun lisää poikia saamaan,rakkaita lapsia hekin ovat. Kyse onkin siitä,että vaikka minulla olisi kymmenen poikaa,minulla olisi tunne että joku puuttuu perheestämme.

Yhteistyössä