Miksi toivoa enemmän tyttöä, miksi poikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mä en voi kaikkia maailman lapsia huoltaa ja huolehtia, vaikka ne olisi yksiraajaisia ja spitaalisia. Ikävä kyllä. Mä voin toivoa, että niin ei olisi, ja tiedän kuitenkin olevan. Joten kyllähän mä nyt helvetissä toivon, että saisin edes omani pitää terveinä, vaikka maailmassa sattuu ja tapahtuu koko ajan eikä ikinä voi tietää.

Miten sä et tätä voi käsittää, sörhis?

Luepa mun viestit tässä ketjussa OIKEIN AJATUKSELLA.
Oon yrittänyt, mutta en kykene käsittämään sun ajatuksen juoksua.

No jos PÄÄASIA on lapsen terveys niin silloin virkkeeseen implikoituu oletus, että sairas lapsi ei ole yhtä arvokas.

Ja hei kattokaa, mä olen äikän ope!! :headwall: :headwall:

Sun kannattas joskus laskeutua sieltä jalstaltas ja lukee näitä tekstejä niinkun tavallinen ihminen.

Mä en voi kaikkia maailman lapsia huoltaa ja huolehtia, vaikka ne olisi yksiraajaisia ja spitaalisia. Ikävä kyllä. Mä voin toivoa, että niin ei olisi, ja tiedän kuitenkin olevan. Joten kyllähän mä nyt helvetissä toivon, että saisin edes omani pitää terveinä, vaikka maailmassa sattuu ja tapahtuu koko ajan eikä ikinä voi tietää.

Miten sä et tätä voi käsittää, sörhis?

Luepa mun viestit tässä ketjussa OIKEIN AJATUKSELLA.
Oon yrittänyt, mutta en kykene käsittämään sun ajatuksen juoksua.

Ei voi mitään sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja Melukylän Mutsi:
No jos PÄÄASIA on lapsen terveys niin silloin virkkeeseen implikoituu oletus, että sairas lapsi ei ole yhtä arvokas.

Sun kannattas joskus laskeutua sieltä jalstaltas ja lukee näitä tekstejä niinkun tavallinen ihminen.

Mitä helvettiä mun ammattini tähänkin taas kuuluu?!

:laugh: Ei apua!...Hakekaa mulle ratapalkkia jostain..

Siis ei helvetti.... :whistle: :laugh:

Mä en ihan oikeasti käsitä, miksi mun ammatti vedetään joka helvatan ketjuun. Mä itse ainakaan en ole tässäkään ketjussa viitannut työhöni sanallakaan. Vai olenko? Jos, niin missä? Voitko osoittaa sen kohdan, jossa asia tulee merkitykselliseksi. Muuten: anna olla.

Ennen raskaaksi tuloa ajattelin että on ihan sama kumpi tulee,tyttö vai poika. Kun sitten tulin ensimmäistä kertaa raskaaksi olin aivan yllättänyt tunteistani kun toivoinkin että esikoinen olisi poika. En tiedä mistä sellainen ajatus päähäni pälkähti. En usko että olisin ollut silti "pettynyt" jos lapsi olisikin ollut syntyessään tyttö. Ostin raskauden aikana oikeastaan pelkästään vaaleansinisiä vaatteita. Ajattelin että kyllä sitten tytöllekin käyvät. Itse olen perheeni esikoinen ja suurin osa naispuolisista ystävistänikin ovat, joten en ole löytänyt mitään järjellistä selitystä tälle poika innostuksellle. En silti kehdannut kertoa kenellekkään muulle kuin miehelleni että toivoin poikaa. Miehelleni ei sukupuolella ollut väliä :D
Vasta nyt kun poika on melkein 2v. niin olen kertonut läheisille ja ystävilleni raskausaikanani salaa toivoneeni poikaa.
Nyt odotan toista lasta ja tällä kertaa minulle on aivan sama kumpi tulee. Koska se poika jo on ;) Olen aina pitänyt itseäni jonkin sortin feministinä joten tämä poika innostus oli aluksi pienoinen shokki itselleni :)

Kuka muu kirjoittaa tekstin "virkkeeseen implikoituu oletus"plaaplaa plaaa...

Totta, tätä asiaa ja muutenkaan sun kanssa on aivan turha asioista edes koittaa keskustella, kun sulla ei mene muiden mielipiteet perille lainkaan...

Saa kai sitä toivoa, tytöt on ihania, siksi :D
Mutta jos olisin neljän pojan äiti niin todennäköisesti keksisin selityksiä, miksi juuri poikia halusin ja jos mulla olis molempia niin väittäisin halunneeni molempia ja että se on jotenkin tavoiteltavaa. Jos taas mulla olis sairas lapsi, niin lapsi itsessään olis tärkeä. Tuollainen se ihmismieli on, ihminen haluaa sitä mitä on saanut.

Alkuperäinen kirjoittaja oikeinväärin:
varmaan toi kohta: virkkeeseen implikoituu oletus

katos kun ei tavikset kirjota tollai :D :D

Varmasti ihan kuka tahansa muukin akateemisen koulutuksen saanut voi kirjoittaa ihan samalla tavalla. En edes huomannut kirjoittavani mitään omituista - johtunee siitä, että kirjoitan tässä samalla suomen kielen syventäviin opintoihin kuuluvaa esseetä.

Minä toivoin tervettä lasta, ja oli herttaisen yhdentekevää kumpaa sukupuolta on tulossa. Kunhan olisi selkeästi jompaa kumpaa. Niin tuli poika, ja perään tyttö, ja mun osalta maailmantäyttö on tässä. :) Ystäville toivotan rentoa raskausaikaa enkä puhu sukupuolista mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Mutta jos olisin neljän pojan äiti niin todennäköisesti keksisin selityksiä, miksi juuri poikia halusin ja jos mulla olis molempia niin väittäisin halunneeni molempia ja että se on jotenkin tavoiteltavaa. Jos taas mulla olis sairas lapsi, niin lapsi itsessään olis tärkeä. Tuollainen se ihmismieli on, ihminen haluaa sitä mitä on saanut.

oikeasti tuskin kukaan haluaa neljää viittä tyttöä! poikia nyt saattas halutakin mutta ei pelkkiä tyttöjä, ei. vaikka miten muka ois tasa-arvo nykyään

Alkuperäinen kirjoittaja oikeinväärin:
varmaan toi kohta: virkkeeseen implikoituu oletus

katos kun ei tavikset kirjota tollai :D :D

Varmasti ihan kuka tahansa muukin akateemisen koulutuksen saanut voi kirjoittaa ihan samalla tavalla. En edes huomannut kirjoittavani mitään omituista - johtunee siitä, että kirjoitan tässä samalla suomen kielen syventäviin opintoihin kuuluvaa esseetä.

:D

Mä yritän kuvitella mun yhden ystäväni käyttävän tollasia sanoja ja kirjoittelevan tänne samaan tyyliin...*kuvittelee*

:laugh: Ei tuu mitään, se on opettaja mutta puhuu kuin kuka tahansa, pukeutuu skottiminariin, mustaan rimpsupaitaan ja henkseleihin ja käyttää mustaa kynsilakkaa, isoja puuhelmiä ja muovikoruja ja pinkkiä huulipunaa.

Voisko sörhis ajatella laskeutuvansa tänne tavallisten tallaajien joukkoon? :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:

oikeasti tuskin kukaan haluaa neljää viittä tyttöä! poikia nyt saattas halutakin mutta ei pelkkiä tyttöjä, ei. vaikka miten muka ois tasa-arvo nykyään

onkohan sulla lapsia ollenkaan? serkullani on viiden mimmin liiga ja kuudetta odottaessaan toivoi kovasti tyttöä, ihan ääneen ja avoimesti. mies samoin.

Yhteistyössä