Onko tässä nyt kaikki tarpeellinen? (TÄYDENTÄKÄÄ SAIRAALAKASSIA!)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xxx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin siteitä ei tarvitse, kun sairaalassa on kyllä. Tais olla liivinsuojuksiakin, jos en ihan väärin muista.
Meikit oli mulla mukana, mutten niitä tarvinnut.
Höylä + vaahto??? No ei tarttee kyllä.
Isä voi varmaan tuoda nuo muutkin vauvan tarvikkeet (+ sun lähtövaatteet ja meikit), koska tarvitset niitä vasta pois lähtiessä (eikös tuttejakin ole saatavilla sairaalassa, mutta eivät kyllä niitä suosittele ennen kuin on imetys lähtenyt kunnolla käyntiin).

Joku mainitsi lehen. Sairaalan kanttiinista ja osastolta varmaan löytyy myös lehtiä. Tietty kanttiini ei ole ympäri vuorokauden avoinna.
Itselläni oli lisäksi namuskeja (lakuja!!) ja kirja, jota en avannut kertaakaan. Korvatulpat ois olleet ihan jees, kun olen niin herkkäuninen. Niiden läpi kuulemma kuulee vauvan itkun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja John:
Korvatulpat! Todellakin!

Miks? En herää sitten OMAN vauvan itkuun kumminkaan :ashamed: :D

Mä ainakin nukuin vierekkäin oman vauvan kanssa joten havahduin liikahduksiin, ja olisin kyllä tarvinnut korvatulpat. Kun oma nukahti, ja minäkin olisin nukkunut mielellään, niin viereisen pedin vauva heräsi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no et varmaan tarvi höylää ja vaahtoa,mulla ei käyny ees mieles..
rahapussia en myöskään ottanut mukaan.

Ajattelen myös kätilöitä...Itse en haluaisi käsitellä sänkiintynyttä alapäätä :D!

Siis meinasit pystyä vielä sheivaamaan ennen synnytystä...?

:o:o:o

KOTONA sheivaan kyllä, ENNEN sairaalaan lähtöä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no et varmaan tarvi höylää ja vaahtoa,mulla ei käyny ees mieles..
rahapussia en myöskään ottanut mukaan.

Ajattelen myös kätilöitä...Itse en haluaisi käsitellä sänkiintynyttä alapäätä :D!

Siis meinasit pystyä vielä sheivaamaan ennen synnytystä...?

:o:o:o

KOTONA sheivaan kyllä, ENNEN sairaalaan lähtöä...

voi myös hyvinkin olla, ettei heti synnytyksen jälkeen pariin päivään edes kärsi ajella sitä alapäätään...
 
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no et varmaan tarvi höylää ja vaahtoa,mulla ei käyny ees mieles..
rahapussia en myöskään ottanut mukaan.

Ajattelen myös kätilöitä...Itse en haluaisi käsitellä sänkiintynyttä alapäätä :D!

Siis meinasit pystyä vielä sheivaamaan ennen synnytystä...?

:o:o:o

KOTONA sheivaan kyllä, ENNEN sairaalaan lähtöä...

Niin no mitäsä sit niillä siellä mukana teet?
Lähinnä nyt mulla tuli mieleen et ootat siinä ponnistuslupaa ja sheivaat vielä supistusten aikana... mikä ois aika suoritus!
 
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Ettekö TODELLAKAAN siisti viikkoon alapäätänne? JOS sairaalassa jostain syystä joutuu olemaan pidempään kuin sen max päivän...Ja minulla ainakin sänki tulee jo päivässä...

Waah, voisi olla aika karu näky sheivatessa, kun joka paikka tursuaa verta, ei pysty kumartumaan saati nostelemaan koipia mihkään, sillä hyvä kun pysyy tolpillaan. Ei todellakaan tullut mieleen tunkea terävää höylää sinne vuotavaan alapäähän, joka oli TURVONNUT ja täynnä tikkejä. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
liivinsuojat


kotiintulovaatteet itselle

kännykkä

huulirasva

hoitoaine

meikit

deodorantti

äitiyskortti

harja

rahapussi

hammasharja + tahna

vauvanvaatteet

kaukalo (isä tuo myöhemmin )

Tossa olis mun versio listasta, noistakin mm. kotiintulokamppeet pakkaisin kyllä valmiiksi mutta jättäisin kotiin, mies toisi ne sitten kun hakee kotiin. Lisäksi ottaisin villasukat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Ettekö TODELLAKAAN siisti viikkoon alapäätänne? JOS sairaalassa jostain syystä joutuu olemaan pidempään kuin sen max päivän...Ja minulla ainakin sänki tulee jo päivässä...

Kuulehan... Kyllä siinä oli sen verran herkkänä paikat, ettei todellakaan käynyt moinen edes mielessä... Kun edes istua ei voinut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Fortune:
Niin siteitä ei tarvitse, kun sairaalassa on kyllä. Tais olla liivinsuojuksiakin, jos en ihan väärin muista.
Meikit oli mulla mukana, mutten niitä tarvinnut.
Höylä + vaahto??? No ei tarttee kyllä.
Isä voi varmaan tuoda nuo muutkin vauvan tarvikkeet (+ sun lähtövaatteet ja meikit), koska tarvitset niitä vasta pois lähtiessä (eikös tuttejakin ole saatavilla sairaalassa, mutta eivät kyllä niitä suosittele ennen kuin on imetys lähtenyt kunnolla käyntiin).

Joku mainitsi lehen. Sairaalan kanttiinista ja osastolta varmaan löytyy myös lehtiä. Tietty kanttiini ei ole ympäri vuorokauden avoinna.
Itselläni oli lisäksi namuskeja (lakuja!!) ja kirja, jota en avannut kertaakaan. Korvatulpat ois olleet ihan jees, kun olen niin herkkäuninen. Niiden läpi kuulemma kuulee vauvan itkun.

Kyllä ajattelin vetää tämän rupisen naaman päälle meikkivoidetta muulloinkin kun vain kotiinlähtöpäivänä.
Kivempi olla vieraidenkin kanssa ja seurustella, kun ei näytä kummitukselta.

Ei, en ajatellut alkaa luomivärejä ja eyelinereitä sutimaan ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Ettekö TODELLAKAAN siisti viikkoon alapäätänne? JOS sairaalassa jostain syystä joutuu olemaan pidempään kuin sen max päivän...Ja minulla ainakin sänki tulee jo päivässä...

Waah, voisi olla aika karu näky sheivatessa, kun joka paikka tursuaa verta, ei pysty kumartumaan saati nostelemaan koipia mihkään, sillä hyvä kun pysyy tolpillaan. Ei todellakaan tullut mieleen tunkea terävää höylää sinne vuotavaan alapäähän, joka oli TURVONNUT ja täynnä tikkejä. :D

:laugh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miks meikkejä? et sä siellä ittees kerkee tai jaksa ehostaan vai meinaatko et ku oot vauvan putkauttanu ulos ni rupeet vetää pakkelia naamaan:laugh:

:o:o

Pitääkö synnyttäneen äidin siis näyttää juuri synnyttäneeltä äidiltä? :o

Miksei voi laittaa meikkivoidetta ja ripsaria? :o
 
Höyläys ei nyt ekana tullu mieleen ja tosta kosmetiikkapuolesta käyttöä oli lähinnä huulirasvalla ja dödöllä siinä kaikkien vuotojen ja hormonihikoilujen keskellä! :) Siteitä riittää sairaalassa,omia liivinsuojia kyllä käytin.En tiedä muista sairaaloista mutta omassani oli sellasia hyviä toppeja joita käytin niin ei tarvinnu omia imetysliivejä sotkea sairaalassa - säästyi paljon pyykkiä kun mulla rinnat vuoti heti maitoa yli äyräiden ja kaikki liivinsuojat,topit ja pyjamat lainehti! Se oli kyllä se suurin yllätys! Hyvä kirja tai kasa lehtiä on kyllä tarpeen hiljaisia hetkiä varten jos jää taukoja vauvan ja omien syömisten väliin!
 
oooh hyvänen aika sentään ajatus siitä et pitäis sheivata ku on synnyttäny...huuuh....
mä sheivasin vasta 1kk synnytyksen jälkeen ekaa kertaa.... ja mitä väliä vaikka olis sänkeä eihän sitä kukaan nää...
 
Mä ottaisin jotain pillimehua muutama mukaan ja synnytyttäessäkin saa voimia appelsiinitäysmehusta.
Vauvan vaatteet ja omat sairaalastapoistumisvaatteet kannattaa pakata valmiiksi muovipussiin turvakaukalon sisään eikä ottaa sairaalaan mukaan synnyttämään mennessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Ettekö TODELLAKAAN siisti viikkoon alapäätänne? JOS sairaalassa jostain syystä joutuu olemaan pidempään kuin sen max päivän...Ja minulla ainakin sänki tulee jo päivässä...

Waah, voisi olla aika karu näky sheivatessa, kun joka paikka tursuaa verta, ei pysty kumartumaan saati nostelemaan koipia mihkään, sillä hyvä kun pysyy tolpillaan. Ei todellakaan tullut mieleen tunkea terävää höylää sinne vuotavaan alapäähän, joka oli TURVONNUT ja täynnä tikkejä. :D

Juu en kyllä sheivannut synnytyksen jälkeen vähään aikaan alapäätäni. Ihan vaan se vuoto ja kipuilu riittivät alapään vaivoiksi. :D

Niin ja villasukat hyvä lisä tosiaan tuohon listaan. Ja miehes voi kyllä tuoda varmaan sellaisia asioita, mitkä ei nyt tunnu tärkeiltä, mutta saattaa siellä osastolla sitten tulla mieleen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Kyllä ajattelin vetää tämän rupisen naaman päälle meikkivoidetta muulloinkin kun vain kotiinlähtöpäivänä.
Kivempi olla vieraidenkin kanssa ja seurustella, kun ei näytä kummitukselta.

Ei, en ajatellut alkaa luomivärejä ja eyelinereitä sutimaan ;)

vähän sua varmaan katotaan..uskotko.kun kaikki muut vaappuu siellä zombiena niin sullon meikkivoiteet naamassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voi myös hyvinkin olla, ettei heti synnytyksen jälkeen pariin päivään edes kärsi ajella sitä alapäätään...

Kuvittelin, että alapäässä joutuu synnyttäessä koetukselle ainoastaan ne reiät...Ei ne karvat...Mutta olin kai väärässä...:ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna:
Aika paljon tavaraa listalla jota et tule tarvitsemaan.

Siteet, sellaiset koivuhalon paksuiset saa sairaalasta. Niitä menee ja paljon ja se vuodon määrä ei edes mahdu tuollaiseen marketti siteeseen.

Imetysliivit ehkä, mutta sairaalan liiveillä kannattaa mennä alku.
Kaalinlehdet sellaisissa hirveissä rintaliivejä muistuttavissa pusseissa alkuaika.
Kotona sitten imetysliivit.

Höylä ja vahto turhia.
Ei järkeä käyttää sellaisia sairaalassa, saat vain hölmistyneitä katseita muilta.

Onnea koitokseen

Onko sairaalassa liivejä saatavilla? :ashamed:
Ettekö TODELLAKAAN siisti viikkoon alapäätänne? JOS sairaalassa jostain syystä joutuu olemaan pidempään kuin sen max päivän...Ja minulla ainakin sänki tulee jo päivässä...

Siellä on sellaisia kivoja liivejä, tosi mukavia :)
mutta ehdottomia synnytyksen jälkeen, ei haittaa vuodot ja muut kun aamusuihkun jälkeen heittää ne pyykkikoriin ja uudet tilalle.

Olin 6 päivää sairaalassa ja en ajellut alapäätäni sen aikana, enkä pitkään aikaan sairaalasta tultuanikaan.
Synnytyksen jälkeen on kipiä alapää, se vuotaa ja silloin on sellainen tunne, että ei vois vähääkään kiinnostaa jotkut karvat.

Anna sen alapään parantua rauhassa ja mieti sitten karvojen kasvua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin no mitäsä sit niillä siellä mukana teet?
Lähinnä nyt mulla tuli mieleen et ootat siinä ponnistuslupaa ja sheivaat vielä supistusten aikana... mikä ois aika suoritus!

Kuten tuolla jo aiemmin mainitsin, sänki tulee jo päivässä. Koskaan ei voi etukäteen tietää, sairaalassa voi joutua viettämään viikonkin :).

En kai minä nyt siellä SYNNYTYSSALISSA sheivaa :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Pitääkö synnyttäneen äidin siis näyttää juuri synnyttäneeltä äidiltä? :o

Miksei voi laittaa meikkivoidetta ja ripsaria? :o

Voihan ne pakata mukaan, mutta kyllä se karu totuus oli, että synnärillä olo oli samanlainen kuin influenssasta toipuessa... Nukuttua tulee ihan milloin sattuu ja pitkin päivää ja tippa tulee linssiin sekä kivuista että iloista. Vierailuajatkin tuppasivat unohtumaan, kun piti ihan tosissaan toipua ja pari ekaa päivää meni ihan sumussa. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voi myös hyvinkin olla, ettei heti synnytyksen jälkeen pariin päivään edes kärsi ajella sitä alapäätään...

Kuvittelin, että alapäässä joutuu synnyttäessä koetukselle ainoastaan ne reiät...Ei ne karvat...Mutta olin kai väärässä...:ashamed:

Turvotuksen kanssa se on varsin kokonaisvaltainen kokemus....
Ehkä joku voisi tyynesti sheivata heti seuraavana päivänä, mutta ainakaan minä en olisi kuulunut moiseen superjoukkoon.
 

Yhteistyössä