<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Meidän elokuisten esittelyt:

http://elokuunmasut.suntuubi.com/?cat=1&preview=1&=Esikatsele

Syntyneet elokuiset:

http://elokuunmasut.suntuubi.com/?cat=7&preview=1&=Esikatsele


Sairaalakasseihimme pakkaamme seuraavaa:

- Neuvolakortti
- Peseytymisvälineet: shampoo, hoitoaine, suihkusaippua, dödö...
- Hammasharja + tahna
- Meikit + puhdistusaineet
- Kosteusvoide, harja, ponnareita/pinnejä
- Imetysliivit ja liivinsuojia
- Kotiutumisvaatteet itselle (+yösiteitä;)
- Vauvalle kotiutumisvaatteet + tutti&tuttiketju
- Kamera + laturi/pattereita
- Kännykkä + laturi
- Rahapussi + rahaa
- Mp3 soitin tmv.
- Pientä syötävää + juotavaa
- Lukemista tm. ajanvietettä
- Rinnanlämmittimet
- Bepanthen
- Huulirasva
 
Muutaman tunnin kuluttua on virallisesti MEIDÄN KUUKAUSI!! :heart:

Meille alkaa varmasti tulemaan vauvoja kuin sateella, älkääkä hyvät naiset avatko niitä sateenvarjoja. :D

Jaksuja ja voima halauksia kaikille viimeisille tunneille, päiville ja viikoille. :hug:


HooÄs ja Pimatsu 38+6
 
Tää on ihan uskomatonta, mä olin nii-in varma että ei tää vauva ole totta, en ii-kinä selviä loppuun asti, ei se voi pysyä mun mahassa tarpeeks kauan... ja tässä ollaan! Ihanaa ja kamalaa! Naureskelen ittekseni välillä vaan pelkästään sen takia että mua on kohdannut ihan oikea ihme! Steriili muka, mitä vielä, haistakaa huilu kaikki ylilääkärit letkuinenne!
 
Kiitos uudesta pinosta !! Enää pikku hetki niin meidän kuukausi alkaa :heart: . Eihän siitä ole kuin hetki kun me plussattiin.

Täällä jännitystä ilmassa. Kovasti kaikkia tuntemuksia. Suppailee ,mutta ei vielä mitenkään kovasti. Eniten jännittää se ,että jos nämä pikku suppailut saa koko ajan paikkoja auki niin tajuanko lähteä ollenkaan sairaalaan. Tosiaan 3 cm oli päivällä paikat jo auki. Toivon ,että kalvot puhkeaisi, mikä voikin helposti tapahtua ,kun kovasti kuulemma pullottivat. Eipä oiken edes väsytä ,kun jännittää niin ,vaikka levätä pitäsi ja kerätä voimia.

-turvonnut-Poni


 
Kiitos uudesta pinosta:) Meidän kuukausi on alkanut!!! Tosi jännittävää!!!

Poni, kyllä sinä varmaan kohta saat jo nyytin hakuun lähteä, ihanaa. Ymmärrän että jännittää kovasti:)

Suppailut on jatkuneet pitkin päivää mutta ovat vielä kovin hentoja. Ei tämä vauva synny ennen laskettua aikaa, luulen niin. Siihen on tasan viikko nyt sit aikaa. Esikoisesta synnytys käynnistyi 39+4 mutta hän syntyi vasta 39+6 eli oli aika täsmällinen:) Tosin luulen että häneltä vain loppui tila. Tää vauveli kun on pienempi niin mistä sitä tietää kuinka kauan köllöttelee vielä yksiössään... ;)

Äitiysvaatteita voisin oikeastaan laitella myyntiin, suurimmaksi osaksi on tässä raskaudessa jääneet tyystin käyttämättä koska tavisvaatteet on mahtuneet ihan hyvin päälle. En ajatellut vähään aikaan lisää lapsia "tehdä", nämä kaksi pikkuista saa nyt vähäksi aikaa piisata:) Raskaana olo on mukavaa, mutta musta tuntuu nyt että haluan olla vähän aikaa normaalitilassakin:)

Tuntuu että mahanahka ratkeaa kohta! Selkää myös vähän särkee, mutta muuten kaikki on täällä kivasti. Tänään käytiin ostamassa pojalle lelulaatikoita, tämä meidän olkkari näyttää vähän päiväkodilta.. ei uskois että meillä on vain yksi lapsi! Sitten käytiin Linnan puistossa kävelyllä ja sehän olikin melkein paras paikka pojalle leikkiä; tyhjää nurmikkoa riittää jota saa edestakaisin juosta! Meidän piipertäjän kanssa on haasteellista käydä leikkipuistoissakin, koska on niin kova menemään että puiston tilavuus ei hänelle yleensä riitä; mies sanoi että tyhjä jalkapallokenttä olisi paras paikka leikkiä:)

En varmaankaan saa unta, mutten jaksa koneellakaan istua. Taidan siis alkaa kutoa, jos vaikka villapöksyjä vaihteeksi...

Hyvää yötä kaikille:) Kuinkahan moni nytkin mahtaa olla tositoimissa?

vib 39 tasan
 
Siis en voi käsittää, että on elokuu.. Jotenkin silloin joulun alla ajatteli ettei elokuu tule koskaan, kun ei ymmärtänyt, että tää on lopultakin totta ja nyt se elokuu on.. Ja vastahan oli heinäkuun alku.. Mutta ehkä tämä elokuukin kuluu ja jossain vaiheessa tääkin tyyppi ymmärtää "alakautta" käskyni.. :D

Kiitos ristiäis-kastejuhla-nimiäis- kommenteistanne. Itse olemme samoilla linjoilla, vaikka tiedän että puoli sukua odottaa juhliin kutsua ja väkeä silti riittää, kun on näitä eronneita, siis kutsumme vanhempamme, sisaruksemme perheineen ja kummit, joita ei olla vielä ihan tarkkaan päätetty. Hilpeää tunnelmaa siis tiedossa täälläkin juuri näiden eronneiden takia, mutta en jaksa stressata siitä. Toivon että mahtuvat pieneen asuntoomme siksi pieneksi hetkeksi tappelematta.

Nucca + mahatyyppi 37+2 (HURJAA, miten pitkällä ollaan!! :) )

"nämä päivät on lyhyitä, lyhyemmiksi käyvät
silti tai juuri siksi tunnen että jokin kasvaa "
 
Mie en nuku. Särkee kolottaa ja nälkä. Ja ensimmäistä kertaa ihan oikea konkreettinen odotus, mun poika syntyy tässä kuussa, miten vieraalta se kuulostaa!

Täällä on kamalan kuuma. Pakko kyllä syödä jotai ja juodakkin vaikka rakko halkeais ja suoli räjähtäis. Sitte varmaa kylmää suihkua ja sänkyyn odottamaan aamua.

35+6
 
Elokuulle sitä mentiin, vaikka ensin en sitä uskonutkaan ja nyt minusta tuntuu, että tää ei tule koskaan ulos. Toisaalta ei mulla mikään kiire olekaan. Viikko sitten toivoin, että syntyis jo, mutta nyt mä toivon, että toivottavasti ei viikkoon syntyisi, saisi mennä laskettuun aikaan asti, sillä mulla olisi menoa ensi viikon lauantaina ja mä haluan sinne :)

Saa nähdä saapuvatko vaunut tänään vai vasta maanantaina, sillä toissa yönä ne olivat saapuneet Vantaalle, joten sieltä ei enää ole pitkä matka meille, jännittää nähdä millaiset ne oikesti on.

Pitäisi varmaan tota sairaalakassia vähän katsella, jotain sinne olen viskellyt, mutta kyllä sieltä vielä tavaraa puuttuu.

Tänään jos vielä kävisi keskustassa kiertämässä kirppisellä ja kaupassa ja pyörällä ajattelin vielä polkaista, kun se ei pahalta tunnu, ainoastaan käy vähän noihin nivustaipeisiin, mutta ei muuta.
 
Rouva Pikku Myylle paljon onnea ja tarriksia matkaan! :flower: Muistan sinut hyvin koska meillä oli la ihan samana päivänä tai ainakin hyvin samoihin aikoihin (11.8). Onnea vielä!

Itselle ei ihmeitä kuulu..
Minulle tehdään suunniteltu sektio ja nyt vain lasken päiviä siihen ja toivon ettei lähtisi syntymään ennen sitä ettei paniikki iske. Tosin eipä ole edes mitään ihmeempiä tuntemuksia, että alkaisi syntymään.
Joku kyseli että mites o6-syntynyt isosisarus ottaa tämän uuden vauvan tulon taloon, niin meillä ihan innoissaan ainakin silitellään ja pusutellaan äitin masua ja puhutaan pikku-vauvasta, mutta saas nähä... hoivavietti tuntuisi olevan esikoisella ja täytyy vaan toivoa ettei mitään kummempia mustasukkaisuusdraamoja tulisi.
Juu, mutta nyt on mentävä puurolle..palataan taas!
Ja sen verran harvoin olen kirjotellut etten ole onnitellut ketään vauvautuneita vielä... :ashamed:
joten PALJON ONNEA KAIKILLE NYYTIN SAANEILLE!!! :flower:
Perässä tullaan............

milba rv 38+4
 
Vihdoinkin elokuu!!!! Kyllä tätä on jo odotettukin :D

Heti aluksi suuren suuret onnittelut äiskä06 pienen prinssin syntymän johdosta :flower:

Vaikka on noi aurinkoiset päivät olleet tosi mahtavia, niin pakko myöntää, että ihan helpotuksen huokaus pääsi tänä aamuna, kun pihalla on vaihteeksi niin viileetä. Tuntuu, että taas henki kulkee.

Viime yönä valvoin tunnin verran kunnon menkkakipujen takia. Särky kiersi kunnolla alaselän puolelta mahaan, hetken tauko ja taas uudelleen. Nyt on ollut heräämisen jälkeen vaan muutama pikkusärky, mutta onneksi jotain. Tietää, ettei siellä mahassa sentään ihan horroksessa olla ;) :D

Ihanaa elokuun alkua kaikille ja tsemppiä viimeiseen rutistukseen =)

kaneliomena ja Elmeri 39+3
 
Heipparallaa ja hyvää elokuuta :flower:

Onnea kovastipaljon vauvautuneille ja onnea PikkuMyyn plussauutisesta, kovasti onnea matkaan!

Hooäs vaikka nyt onkin jo mulla hoohetket hollilla (tänään saan tietää käynnsityspäivän) niin mun kohdalle voisi tietoa päivittää! Eli virallinen laskettuaika on 27.8 ja tulossa on tyttö. Synnytän koksissa. Kiitosta paljon jos mitenkään viitsit enää näin loppumetreillä :)

Ristiäisistä on ollut puhetta, kannanpa korteni kekoon. Meillä tulee vain lähipiiri, eli mummit ja kummit sun muut. Myös edellisten lasten kummit pyydän aina, koska lasken heidät meidän lähipiiriksi kummin tehtävien takia. Kaikki ovat tosi läheisiä meille ja lapsille, minusta he kuuluvat tämän sortin juhlaan. Tarjottavaa meillä on aika paljon yleensä voileipäkakkua tai voileipiä (mun mummo on entinen pitoemäntä, tekee mahtavia juhlaleipiä), suolaista piirakkaa, keksejä, täytekakkua, kuivakakkua jne. Yksi kummeista on kasvissyöjä joten hänet otan myös huomioon tekemällä vähintään yhden suolaisen piirakan ja voileipäkakun kasvisversiona.

Minäkin näin synnytyksestä unta, menin lääkäriin joka sanoi että kalvot puhkaistaan heti. Yritin sitten soittaa paniikissa miehelle, mutta ei vastannut. Sitten puhelimeen tuli vikaa ja kauhea paniikki. Lopulta sain mun isäni tuomaan miehen paikalle, mutta se oli KÄNNISSÄ ja suutuin kamalasti :kieh: Taitaa jännittää kovasti tämän päivän lääkärikäynti... :D

Mukavaa päivää kaikille tasapuolisesti :hug:
 
Viimeistä kertaa luultavasti kirjoittelen tänne ennen huomista. Huomenna olis se käynnistyspäivä. Mua kauheesti jännittää ja pelottaa, kun ei oo kokemusta käynnistyksestä, kun kaikki kolme edellistä on lähteny normisti tulemaan. Oon kuullu kaikkea juttuja käynnistyksestä, että on aivan sairaan kovia kipuja verrattuna luomuna alkaneeseen, imukuppijuttuja oon kuullu ja että käynnistys voi kestää MONTAKIN päivää. Hitto vie, mä en rupee montaa päivää kärsimään turhista poltoista!!! Onko kannustavia sanoja kenelläkään jotka rauhoittaisi mieltä (varsinkin niiltä jotka on käynnistyksiä kokeneet)??

Kivunlievitykset otan kaikki mahdolliset mitä voi vain saada :LOL: Mä en kärsi sitten yhtään kipua. Meen ihan patsaaksi, kun tulee kovia supistuksia ja en sitten senttiäkään sen aikana pysty liikkumaan, kun SATTUU :headwall: Aquarakkuloista en tykännyt 2,5 v sitten. Yksi kerittiin laittamaan ja voi jessus kun se kirveli ja sattui :'(

Ilokaasusta: Muutama ensimmäinen hönkäys alkaa oksettamaan kauheesti, mutta kun vain jatkaa, niin siihen tottuu ja hetkeksi se on aina mulla auttanut. Millään ei koko synnytyksessä auta, kun todelliset kivut tulee. Varmaan saan taas spinaalin, kuten muillakin kerroilla. Epiduraalista sanottiin viimeksi painoarviokäynnillä, että mulle ei ehditä sitä laittamaan. Viimeisin kun syntyi 2 h 45 min ja ponnistus 2 min.

Kiitos paljon kaikille tsempeistä huomiselle käynnistykselle :flower: Toivotaan tosiaan, että lähtis kerrasta synnytys käynnistymään. No, seuraavaksi tulen kertomaan vauvauutisia, kun tulen tänne!!!

Rouva Pikkumyy: Oikein paljon onnea plussasta :heart: Toivotaan, että kaikki menee hyvin!!!

äiskä06: Onnea pikku miehen syntymän johdosta koko perheelle :heart:

Itelle ei mitään uutta. Huominen pyörii koko ajan mielessä enkä saa enää nukutuksikaan, kun yöllä on pirun kuuma :headwall: Onnea muillekin synnytykseen jotka sinne pääsevät lähipäivien aikana!!!

Tatjana80 ja tyttö (jännä nähdä onko!) 39+1
 
Sone
Jes Elokuu! Tulin merkkini jättämään :)

Tosi vaikeeta jotenkin uskoa että kohta tulee uusi perheenjäsen, innolla odottaa, mutta kyllä jännittääkin! Miten voikin menn näin hitaasti aika nyt lopussa, ja kukaan ei varmaan oel minua kärsimättömämpi. Haluisin jo ehdottomasti synnyttämään, mutta en kuitenkaan halua että vauva syntyy vielä viikkoon ainakaan, ettei jää ihan rääpäleeksi. Saa siihen viikolle 38 mennä reippaasti. ELi varmaan viikolle 42 :LOL:

Miks tuol on noin paska ilma, ei sitten mitn tekemistä!

Tatjana: Se on minusta käynistyksessä helpottavaa ku tietää millon tapahtuu ja mitä tehdään :) Ja on turvallisesti jo valmiina sairaalassa, ettei tyyliin synny eteisen lattialle. Ja penskoille on jo lapsenvahdit valmiina jne.. Tsemppiä paljon!!! Tule sit äkkiä ilmotta amiten meni :hug:
 
Elokuu! =)

Katsoin pari viikkoa sitten otettuja kuvia, ja minä olen todella iso! Voi kamalaa. No painoa on tullutkin 20kg. :whistle: Onneksi siitä ainakin osa on ihan turvotusta. Jalat on kuin makkarat ja sormia ei pysty taivuttamaan. En ole mielestäni syönyt mitenkään erityisen epäterveellisesti, mutta ehkä geenit tekevät tämän. Siskollakin painoa tuli raskausaikana 22kg. Olisi ihanaa päästä jo tästä mahasta ja turvotuksista eroon, mutta koska tässä on vielä muuttokin edessä, niin toivon, että pienokainen pysyy masussa kuun loppuun asti. Syyskuussa sitten viimeistään. ;)

Marikki ja jo iso pikkuinen 37+3
 
Tatjana kovasti onnea käynnistykseen! Mulla ei ole pahaa sanottavaa käynnistyksestä, mulla käynnistettiin silloin vuosi sitten toukokuussa tää pikkukakkonen. Käynnistys todella vei minulla kyllä monta päivää, mutta siis sehän tarkoitti sitä että mitään polttoja ei alkanut! Eli makoilin ja rentouduin sairaalassa, sain lääkettä 4h välein. Kun viimein käynnistyi, synnytys kesti 4,5h ja oli helppoa kuin saippua! Mulla on kokemusta vain oksitosiiniavusteisista suppareista, eikä niihin kuole ollenkaan vaikka kovia kyllä ovat. Eli uskallan melko suurilla prosenteilla luvata että hyvin sulla menee ja selviät kunnialla kirkkaasti :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nea85:
tatjanalle kovasti tsemppiä huomiseen!!! :hug:
kyselin jo aiemmin että ajaako vehnätyyny saman asian kun kauratyyny. tietääkö kukaan?
Juu ajaa, sama asia kunhan on jotain mitä saa lämmittää! Itse en niitä voi käyttää, mua alkaa heti oksettaa kun selkään osuu lämpöä. En voi kovillakaan pakkasilla käyttää ees auton penkin lämmitintä, kun tulee oksu poskeen :/
 
Jipii, elokuu :heart:

Vauvautuneille paaaljon onnea :flower:
Ja Rouva Pikkumyylle myöskin :flower: Mä olen sillon tällön käyny kurkkimassa kuulumisia.

Mutta sitten valitusta, valitusta vain...
Masennus alkaa uhkaavasti nostaan taas päätään :( Ja vitsit mua pelottaa se synnytyksen jälkeinen. Tosin siihen on varauduttu, lähipiirissä ja neuvolassa, että apua on heti saatavilla.
Mutta kaikki tuntuu menevän vaan pieleen, typyn kans riidellään koko ajan jostain, miehelle mä vaan mökötän, vaikka kaipaisin paljon hellyyttä tällä hetkellä. Siivoukset ja kaikki kotihommat on kaatunu mun niskaan ja mä en jaksa/pysty kaikkee tekeen.
Ja nää kivut, mä en jaksa näitä enää. Mua sattuu koko ajan johonkin ja mikään ei auta. Ei lääkkeet, ei venyttelyt, ei mikään.
Ja sit sekin on ruvennu hirveesti mietityttään, että miten typy suhtautuu vauvaan oikeesti. Kovasti se vauvaa nyt odottaa, mutta pahaa pelkään, että vaikeeta tulee oleen. Typy on kuitenkin saanu 4 vuotta huomioo vain itselleen ja on nyt aikamoisessa uhmassa.

Aamusin tekis mieli vaan vetää peittoo korviin ja sulkee silmät, mutta toistaseks oon viä saanu itteni ylös sängystä. Onneks.

Mä nyt lopetan tän valitukseni ja koitan saada jotain hyödyllistä aikaseks.

Emeelia 38+ jotain
 
Huomenta kaikille tasapuolisesti, ja erittäin paljon onnea niille jotka ovat vauvansa jo saaneet kainaloon :heart:

Täällä vielä sinnitellään, tänään rakas mieheni pääsee vihdoin (taas) pois sairaalasta,
joten poikammekin saa luvan syntyä heti kun vain tuntuu siltä :)

Suonta vetää jatkuvasti pohkeesta, ihan kauheaa herätä siihen öisin :(

Mikä tää limatulppa juttu on mistä kaikki puhuu, aikaisemmin ei kokemuksia ole ollut moisesta, mutta nyt olen havainnut että muutama erä sellaista on saattanut tulla - ei kyllä verta ole yhtään seassa... Minkähän kokoisesta "pallukasta" kokonaisuudessa on kyse ^^

chilitin ja Väinö rv 39+2 - enää 5 päivää jäljellä
 
Huomenta!

Tatjanalle isot tsempitykset huomiseen käynnistykseen! Hyvin se menee. :hug:

äiskä06, onnea pikku prinssistä koko perheelle! :heart:

Nyt aamupalalle pojun kanssa. :wave:

HooÄs ja Pimatsu 39+0
 
Sone : Kiitos selvityksestä - sitä se siis on...

Mutta eipä tuo tulpan poistuminenkaan taida paljon kertoa koska se vauva tulisi maailmaan, ainakaan mitä olen lukenut muiden kokemuksista. Vauvahan jokatapauksessa syntyy kahden viikon sisällä joko ihan omia aikojaan tai käynnistyksellä - ekaluokkalaisesti se ei kuitenkaan mahaa jää =) Tänään olisi kyllä hyvä päivä syntyä :heart:

Tatjanalle myös tsemppiä täältä :hug:
 
elokuu on meidän! :wave:

suurkiitos taas hooässälle päivittelyistä! ihanaa seurata tota vauvalistaa, kun se vaan kasvaa ja kasvaa :heart: superonnea kaikille pikkuisensa jo saaneille! :flower:
hyvää vointia käynnistettäville ja kaikille muillekin, jotka tässä ovat nyt lähdössä kohtapuoliin synnyttelemään! jäänpi odottelemaan muiden kanssa iloisia uutisianne :)

täällä ei mitään merkkejä synnytyksen käynnistymisestä, eikä ole väliäkään, sillä oma olo on ihan ookoo, joten leijona tulkoon luolastaan, kun häntä huvittaa ja on siihen valmis :)
neuvolassa kävimme eilen. kaikki muuten hyvin, mut verenpaineen alapaine toista viikkoa nousussa. vaan ei kuulemma vieläkään huolta, muitahan merkkejä ei mahdollisesta raskausmyrkytyksestä ole ollut, joten tavallisesti edetään eli ens viikolla mittaillaan jälleen arvoja. painoa oli tullu 200 grammaa lisää viikossa ja sf-mitta on nyt 35 (vko sitten 33) eli kasvua kyllä vielä on.
me oomme paneutuneet mielen piristykseen, tehneet kaikkea kivaa miehen kanssa hänen lomansa alettua viikko sitten ja onkin virkeämpi olo. olin vissiin tulossa jo kovasti mökkihöperöksi täällä...

mahtavuutta elokuuhun!!!

irtis ja "haluatteko nähdä kantapääni mahanne läpi?" 38+2
 
Jee niin se vaan elokuu koitti =) Vaikkakin elokuun lopulla mulla vasta laskettuaika ja todennäköisesti menee syyskuulle, mut on tää silti ihmeellistä.
Aikaon menny ihan hurjaa vauhtia, alkuraskauden viikot oli maailman pisimpiä ja nyt viikot vaan huristelee ohitse :eek:
Eilen oli neuvola ja siellä kaikki ok. Ens viikolla olisi se äitipolin keikka ja vauvan painoarvio ja nyt jännittää mahtuuko vauveli tulemaan normaalisti..Mä oon yrittäny niin valmistautua alatiesynnytykseen lukemalla kaikenlaisia kirjoja synnytyskivun lievityksistä ym. ja nyt mä oon varma et vauvaa ei mahukaan tuolta ja ihan turhaan oon harjotellu rentoutumista ym. vippaskonsteja. :|

Sitten kysymystä ku meijän terkka ei kommentoinu mitenkään ku mulla on jo jonkin aikaa aina päivittäin tuikkinu tonne alapäähän, siis emättimeen tai kohdunsuulle välillä aika ilkeestikin, ni onko se nyt sitä kohdunkaulan kypsymistä vai vauvako siellä vaan puskee? Se tuikkiminen tuntuu semmoselle ku joku tökkis jollain piikillä tai saisin pieniä sähköiskuja tonne alapäähän. Välillä se tuikkaa niin et on pakko pysähtyä, jos satun just sillon kävelemään.

Ja tsemppiä Tatjanalle ja muille keillä on jännät paikat lähellä :heart:

Nempu ja pikkunen 36+1
 

Yhteistyössä