***ELOMASSUT VIIMEISEN KERRAN***

irtosora, meijän neiti nukkuu yöt omassa sängyssä, mutta päivät viihtyy suurimmaks osaks pelkästään sylissä. Heti jos laskee sänkyyn tai sitteriin niin alkaa narisemaan. Vaikka olis syliin nukahtanut, niin herää hetken kuluttua kun laskee sylistä pois. Ja sit ku nostaa takas syliin, ni nukahtaa heti takasin. :whistle:
Pitäis varmaan opettaa, ettei heti nosteta takas syliin, mutta ei sitä itkua ja surua haluais katsoa. :ashamed:

Tytsy oli tänään iskän kanssa kotona, kun pojan kanssa oltiin reilu pari tuntia kylässä. Oli nukkunut koko sen ajan, pari kertaa vaan herännyt syömään. Ja sit kun mä oon päivisin kotona hänen kanssa, niin sitten kyllä valvotaan ja halutaan olla vaan sylissä. Mutta iskälle oltiin niin kilttejä ja oli vielä suostunu sitterissä nukkumaan, eikä sylissä. :kieh:

Kaikki täällä meillä jo untenmailla, lähtisköhän sitä itekki jo koisii. Toisaalta nyt sais rauhassa netteillä ja viettää OMAA AIKAA. Yleensä oma aika menee mulla siivoomiseen... :whistle:

Hyvää yötä mamit ja pikku murut! :wave:

HooÄs
 
Meillä jätkä nukkuu parhaiten iltaisin, päivisin äheltää ja huutaa vähän väliä ja ei millään tahtoisi nukahtaa, saattaa olla 3-4 tuntia putkeen hereillä ja tissillä olisi vähän väliä, tosin ajoittain se tissillä oleminen on yhtä pelleilemistä ja olen yrittänyt tuttia väliin tarjota, mutta senkin heittää suustaan vauhdilla, mutta kun tarpeeksi yrittää, niin kyllähän se tutti lopulta kelpaa.

Itse olen tähän asti imettänyt pelkästään ja maitoa tulee enemmän kuin tarpeeksi, mutta olen kyllä ajatellut korvikettakin antaa, että on sitten helpompi jätkä jättää tarvittaessa hoitoon.

Pulauttelevatko muut paljon, sillä meillä ei juurikaan pulautella, välillä jätkä kakoo sen näköisenä, että pulautus tulee, mutta ei kuitenkaan tule, vaan nieleskelee ne sitten takaisin mahaan, mutta aika hurjan näköistä se kakominen on, ihan kuin tukehtuisi.

Mulla on raskauden aikaiset kilot jo karisseet ja turvotuksesta en edes raskauden aikana kärsinyt joten sormukset ovat sormessa. Ainoastaan normihousut eivät vielä mene päälle, tai menevät päälle, mutta nappeja en saa vielä kiinni, tosin tuo sektiohaavakin aiheuttaa omat ongelmansa siinä suhteessa.

shihtzu + pikkumies 2vko 2pv
 
Ristiäisistä on ollut puhetta, meillä ne on 28.9. menuna ollaan suunniteltu seuraavaa: hirvenlihakeitto, leivät, juusto ja leikkeleet. Kahvit, täytekakku, pullakranssi, pikkuleivät ja kuivakakku. Päädyttiin sitten tarjoamaan lämmin ruokakin, kun kaikki kummit ovat ns. pitkänmatkalaisia. Nimi alkaa olla selvillä, mutta päätimme ettemme paljasta sitä ennen ristiäisiä.

Jälkivuodosta Mulla kesti jälkivuoto noin viikon. Nyt on sitten noin viikon ajan ollut menkkamaisia kipuja ja tullut vuotoa, mahtaakohan se olla vielä jälkivuotoa vai jokohan menkat ovat jo alkaneet. Synnytyksestä tulee nyt tulevana perjantaina 6 viikkoa.

Vatsavaivoista Vatsa vaivaa silloin tällöin iltaisin ja öisin. Eilen iltapäivällä alkoi vääntelemään mahaansa, ikään kuin olisi vatsa kovalla. Kakkaa on jonkin verran tullut, mutta vieläkin vääntelee ja kitisee ja yrittää punnata. Ei ole vuorokauteen oikein nukkunut normaaleja päiväunia, toivottavasti menee pian ohi.
Onko kukaan kokeillut vauvalle vyöhyketerapiaa? Monet tuntuu saaneen siitä avun vatsavaivoihin. Jos oletta käyneet niin millaista se käytännössä on ja oletteko saaneet siitä avun?

Oma aika, mies hoitaa vauvaa aina, kun on kotona, joten voin periaatteessa mennä ja tulla mieleni mukaan. Päivittäin olen tehnyt koirien kanssa normaalin metsälenkin, mutta muuten en ole pikkuista juurikaan raskinut jättää, vaikka tokihan hän isänsä kanssa pärjää. Lähtiessä pumppaan rintamaitoa ja tarvittaessa käyttävät korviketta poissa ollessani.

Vauvan kasvu. Viime perjantaina käytiin neuvolassa, ikää 5 viikkoa ja paino 5450 gr ja pituus 55 cm, joten kivasti on kasvanut. Reisissa alkaa olla jo kivat makkarat, samoin valtava kaksoisleuka :D

Kamalaa, olen ollut raskausajan polttamatta tähän saakka ja nyt jostain syystä välillä on alkanut tehdä mieli tupakkaa. En ole polttanut, mutta ihme mieliteko iskee aina välillä, toivottavasti on vain ohimenevää.

Kärsiikö muut omituisista dementia oireista? Minusta on tullut jotenkin hajamielinen. Yksi päivä unohdin laittaa vauvalla vaipan, raukka puhisi "omituisesti" sängyssään, menin katsomaan niin joka paikka aivan märkänä ja kakassa. Yksi päivä hyssyttelin sitä kovasti päikkäreiden jälkeen ja ihmettelin, miten toinen ei rauhoitu, mies sitten kysyi, olenko muistanut antaa sille ruokaa. Siis kamalaa, unohdin antaa tissiä, jotenkin vain kuvittelin toisen huudon vatsavaivoiksi. Ruokaa laittaessa olen unohdellut milloin mitäkin aineksia tai mausteita. Toivottavasti tämä dementia on ohimenevää.

Lauren-78 ja poika
 
Lauren-78: Mites koirat ovat ottaneet uuden tulokkaan vastaan, meillä ollaan aikalailla huomaamatta koko tyyppiä, eikä poikakaan vielä noteeraa koiria mitenkään. Oletkos muuten tulossa Club showhun?

Meillä on ristiäiset myös 28.9. ja kaikki yrittävät udella onko nimi jo valittu, mutta rehellisesti voin kaikille kertoa, että nimeä ei ole vielä päätetty, ei ole mitään hajuakaan nimestä vielä. Tytöille olisi ollut vaikka mitä nimiä, mutta mitkään pojan nimet eivät kuulosta hyviltä. Toisaalta olen kaikille sanonut, että nimeä ei julkisteta etukäteen, vaan se kerrotaan sitten ristiäisissä, jotain jännitystä pitää olla :)

Mulla on jälkivuoto ollut tänään olematonta ja muutenkin se on ollut hyvin vähäistä, mutta niin se kuulemma onkin sektion jälkeen, kun kohtu kuulemma putsataan sektion yhteydessä sen verran hyvin, että vuoto on vähäisempää.
 
Shih tzu: Assi ja Masi olivat alkuun erittäin kiinnostuneita ja Assi tekee edelleen välillä hälytyksiä, jos ei vauvaa heti mennä "vaientamaan". Arttua ei vois vähempää kiinnostaa, eikä Masikaan enää jaksa olla kiinnostunut. Olen kyllä aina antanut poikaa haistella ym. jos ovat kiinnostusta osoittaneet, mutta ei, ei kiinnosta ei.
En tule club showhun, vähän turhan pitkä matka ajettavaksi vielä tässä vaiheessa. Seinäjokea hieman ajattelin, mutta saa nyt nähdä.
Heh, saa nähdä tuleeko meidän pojille samantapaiset nimetkin :D LA:t samoihin aikoihin, sama harrastus, samanlaiset lastenvaunut, sama ristiäispäivä, joten kai se nimikin vielä ainakin lähelle osuu.
 
Täältäkin löytyy sylivauva :heart: . Nyt taas menossa tiheänimun kausi niin rinnalla on tosi paljon ,eikä nuku päivisin kuin pikku tirsoja. Onneksi viihtyy liinassa hyvin niin saa jotain kotihommia tehtyä ja touhuttua esikoisen kanssa. Mulla on kuitenkin se periaate ,että syli on vauvan/lapsen paikka niin kauan kuin hän itse siitä pois haluaa ja tätä syliä haluan lapsilleni paljon antaa. Hyvin siihen tarvittaessa mahtuu vauva ja taapero yhtä aikaa :) .

Lauren-78 Me käytettin esikkoa vyöhyketerapiassa. Viisi kertaa riitti ja vatsavaivat loppui. Nytkin mennään heti ,jos jotain tulee. Niin hyvät kokemukset hoidosta oli.

Täälläkin on dementiaa ja huononäköisyyttä. Pökkyrä olo ,kun ei mitää muista eikä nää kunnolla :) . Jospa nuo pian paranisi.

Nyt nukuttaan tyttöjä ja kattoon BB:tä.
-Poni ja vauva reilu 1kk
 
huomenta!
Täällä oli taasen oikein hyvä yö, pikkumies nukkui puol 10:stä kahteen, sit heräsi öö neljältä ja kuudeltä muistaakseni, ja sit noustiin 8:lta ylös, sai kuivan vaipan sekä ruokaa ja nukahti.:)

Säikähdin äsken kun laitoin tietokoneen päälle niin se jumittui silleen et näkyi vaan taustakuva mut ei mitää muuta, käynnistin uudelleen ja sama juttu.. sit onneks kolmannella kerralla käynnistyi kunnolla! Oisin ollu melkoslailla tylsistyny ilman konetta koko päivän!!!

Auttaakohan tuo vyöhyketerapia tuohon kovaan vatsaan ja muutenki hankalaan kakkaukseen? On tuo kakka alkanu löystyy mut silti se on itkua ja kitinää..:( Vaavilla muuten silmät rähmii melko paljon, saa monesti päivässä putsata keitetyllä vedellä.. jos pahenee nii pitää soitella neuvolaan..

Eilen uskaltauduttiin petipuuhiin eikä mitää "seuraamuksia" oo ainakaa tähän mennessä ilmennyt, eikä sattunut onneks ;)

Nyt kattomaan Pöytä kolmelle!!-->
Upp3 ja Eetu 3vk 5vrk (hui kamala, ylihuomenna poika on jo kuukauden vanha!! nopeeta se aika vaan menee, vaikka toisaalta tuntuu et synnytyksestä ja sairaala-ajasta ois paaaljon pitempi aika!)

Uskallankohan aloitella salitreenit pikkuhiljaa, kevyesti? Kai liikuntaharrastukset saa aloittaa ennen jälkitarkastusta? (*tyhmäkö*?)
 
Moi!

Täällä meni yö kivasti. Poika nukahti puol 10 ja heräs seuraavan kerran syömään vasta 2 aikaan. Sit 5 aikaan ja 8 aikaan. Sit oli hetken hereillä ja nyt nukkuu taas. Ja hän nukkuu yöt omassa sängyssä, päiväunet vaunuissa, meidän sängyssä tai omassaan. Ei vielä osaa kranttuilla sen suhteen missä päikkärinsä nukkuu. Esikoispoika oli vauvana semmoinen ettei missään muualla suostunut päiväunia nukkumaan kuin vaunuissa ulkona. Hän oli talvivauva joten piti kyttäillä noita pakkasrajoja ym. ja jos oli liikaa pakkasta olin aika lirissä sen nukkumisen suhteen. Kun ei sisällä suostunut nukkumaan ei sitten millään, ei edes vaunuissa ikkunan edessä, ei mitenkään pystynyt poikaa kusettamaan sen suhteen. Sitten vaan valvottiin ja oltiin pahantuulisia koko päivän :headwall: Yöt nukkui kuitenkin omassa sängyssä ihan pienestä asti ilman ongelmia. Ihmettelinkin silloin ja edelleen että miten ihmeessä hän voi niin tarkkaan tietää missä milloinkin nukutaan, ei hän ollut kuin kuukauden ikäinen kun näin "vaativaksi" alkoi :D

Tämä poika viihtyy kyllä sylissä, mutta en ole häntä jokaisen pikku kitinän jälkeen syliin nostanut ettei hän semmoiseksi sylivauvaksi alkaisi. Lähellä hän kyllä on. Nyttenkin ihan tässä vieressä kun tässä kirjoittelen. Läppäri on kiva kun sen voi ottaa sinne missä milloinkin on tarvetta :D

Me ei olla vielä ristiäisiä varailtu. Pitää sitä päivämäärää katsella vielä tarkemmin kun noi miehen työt on semmoisia että hän saattaa viikonloppunakin olla töissä. Tosin ristiäisten takia kai saa vapaata, mutta on se parempi vielä vähän miettiä milloin olisi sopiva aika. Eihän sillä vielä kiirettä ole, vasta 25.11. poju täyttää sen 3kk...

Isyyden tunnustus on 22.9. et joku asia on saatu kumminkin hoidettua :D

Ja onnea taas vauvautuneille! :flower:

upp3 Kyllä mä uskoisin että ne treenit voi pikkuhiljaa aloitella, kun tosiaan varovasti ottaa. Ja voithan kysellä joltain asiantuntijalta millaisia treenejä voi tässä vaiheessa synnytyksen jälkeen harjoittaa. Kyllä mun tietääkseni kevyt liikunta on muutenkin ihan hyväksi synnytyksen jälkeen ja nopeuttaa palautumista.

terv. Jennika1983 ja poika 2vko 2vrk
 
Heissan!

Enpä enään ehi kirjotella kovinkaan usein, lukemassa käyn kyllä päivittäin ja muutaman kerran oon alottanut kirjottaan mutta sitte tää kone tilttaa! :headwall: Tekee monta kertaa päivässä tätä. Pitäis pyytää yks kaveri kattomaan mikä tätä vaivaa.

Silmien rähmimisestä Jos imetätte niin tiputtakaa pisara tissimaitoa silmään muutamia kertoja (meillä riitti kaks kertaa) niin loppui!!

Eilen käytiin koko perhe pitkällä lenkillä ja kun sais tuon tavaksi että kävis muutaman kerran viikossa. Nyt saatiin nuo kaksostenrattaatkin niin isommat lapset pääsee sillä kyydillä ja päästään niin pitkä lenkki tekemään kuin omat jalat jaksaa kävellä.

Eilen kävi pappi ja sovittiin käytännön jutuista ristiäisiin. Äiti tuo ylihuomenna keksit ja kakkupohjan ja luultavasti ne juustosarvet ja sitten pitäis siivoilla loppuun, silittää liinat jne..

juu, mies lähti aamulla metälle ja lupas tulla ajoissa että ehtii viiä esikoisen hammaslääkäriin puoli yheksi,,, saas nähä kuinka käy. Pitää kohta soittaa sille jos ei näy.

Mitähän sitä pitikään kommentoida... ei enää muista kun monena päivänä lukenut teijän juttuja..

Hyvin teijän vauvoilla on tullut painoa ja pituutta! Meillä kasvetaan hitaasti. Puolitoistaviikkoa sitten neuvolassa meille oli tullut pituutta vain 0,5cm! Ja painoa nyt vajaa 300g syntymäpainosta mutta meillähän laski jonkin verran paino ja siihen verrattuna on tullut joku 500g. Ja tyttö huomenna kuukauden. Mutta eiköhän me tästä.. miten sitten tuo sairaus vaikuttaa kasvuun niin ei varmaan tiedä kuin ajan kanssa.

Muuten jos joku tietää muita jotka sairastaa KOLOBOOMAA niin olis kiva saada jotain yhteystietoja että voi jakaa kokemuksia. Tämä tauti niin harvinainen ja ainakaan ite en toista tiedä (tai sillä kadonneella Madeleinella on tämä sama mutta muita en tiiä). Enkä oikein tiiä missä vois ees huhuilla muita, olisko kellään vinkkiä?

Mutta nyt laittaan tuo likka kuntoon ja vauvan kanssa touhuileen. Palaan taas kun muistan mitä piti kommentoida.
 
Irtosora ja HooÄs Meidän tytsy ihan samanlainen sylivauva. Yöt nukkuu meidän sängyssä ja päivällä pitäisi olla koko ajan sylissä. Hetken sitterissä viihtyy. Mullakaan ei ole sydäntä katsoa toisen surua ja hätää, kun "yksin" on vaikkapa sohvalla pötköttämässä. HooÄssän teksti on ihan kuin mun näppikseltä siis. Mutta nyt alkoi tyty taas itkemään, joten on riennettävä...
 
Sone
Heips!

Meillä on tytsi muuten tyytyväinen mut joku nyt aiheutta anoita vatsanväänteitä ja vihreetä kakkaa. Suoranaista itkua ei vauva asiasta väännä, mutta kitisee ja vääntelehtii ja valvottaa. Pitää yrittää tarkkailla omia syömisiä.

Oma aika: Inhottaa pumppaaminen, mut korviketta en haluu antaa kun tulee maitookin. Joten jos tästä nyt tahtoo salille lähteä niin täytyyhän se pumppailla. Huomena menen hierojalle, ekaa kertaa nyt ilman vauvaa johonkin...
 
HooÄsMeillä myös tyty saa iltaisin noita rintaraivareita. Enkä minäkään tiedä mistä se johtuu? Päivät menee mukavasti, mutta mikä ihme vauvaan menee aina iltaisin ja alkaa kitinä ja vitinä ja juuri nuo raivarit? Kyllä huomaa, että on eka lapsi, kun on ihan sormi suussa :ashamed:

Kasvusta Meidän tytylle tuli kuukaudessa se kilo lisää ja pituutta 6cm. Alussa painoa ei tullut tarpeeksi ja kävimmekin viikon välein painokontrollissa ja arvaatte varmaan, että tämä mamma oli huolesta soikeena tytyn kasvusta. Nyt onneksi tulee hyvin painoa lisää ja seuraava neuvola onkin vasta kuukauden päästä.
 
Meillä vauva nukkuu sekä päivä- että yöunet vaunun kopassa.. yöllä koppa on sängyllä mun ja miehen keskessä, helpompi siinä rauhoitella pientä,antaa tuttia tms.. omassa sängyssä nukkui aluksi (tai siis äp-laatikossa) mut sinne oli nii ärsyttävä nousta aina kurkkimaan et onko vauva puklannu tai onko tutti pudonnu nii päädyttii tuohon ratkaisuun.

Äh kun on niskat ja hartiat jumissa, aina jossain vaiheessa päivää alkaa särkee päätä tuon takia... ois mulla intialaiseen päähierontaan lahjakortti, pitäs se joskus tässä käyttää. :p Ajattelin soitella kampaamoon josko sais ajan tälle tai ens viikolle ku ens viikon viikonloppuna on ristiäiset ja viimeks yo-juhliin kävin kampaamossa.....
 
kotiäiti32: Juu, täällä on myös kamalaa yöhikoilua ja se alkoi heti sairaalasta kotiuduttuamme :headwall: Yöpaita on edestä ihan litimärkä, ei kuitenkaan ole maitoa vaa HIKEÄ, yäk. Nyt jo hieman yöhikoilu antaa periksi, mutta silti vielä ajoittan herään paita märkänä. Ei mitään mukavaa ole.

Lauren-78: Kävin toisen lapsen kanssa vyöhyketerapiassa hänen ollessaan 3 viikon ikäinen. Lapsi vain huusi päivät pitkät iltaan asti eikä mikään auttanut. Vyöhyketerapiassa kävimme 6 kertaa ja siitä oli huutoihin huomattava apu. Ne jäi lähes kokonaan pois!! Vauvojen vyöhyketerapia on käytännössä tälläistä: Vauva "istuu" äidin sylissä. Hieroja hieroo vauvan jalkapohjia (ja varpaiden välit) joka puolelta, noin 10-20 minuuttia/jalka. En tarkkaan enää muista tota aikaa. Kuitenkin se oli alle puoli tuntia/jalka. Mun kokemukseni vyöhyketerapiasta oli tuollainen ja positiivisesti ajattelen sitä tapahtumaa! Saman lapsen kanssa käytiin taas vyöhyketerapiassa hänen ollessaan noin 2 vuotias. Sillon vaivoina myös huutoja ja ne jäi taas pois!!

upp3: Jos vauvasi silmät kovasti rähmii (varsinkin kellertävää "töhnää"), niin kyseessä saattaa olla silmätulehdus. Kannattaa ehkä käydä lääkärissä näytillä. Siskon vauvalla oli jo 2 viikon iässä ensimmäinen silmätulehdus. Meillä on myös lapsilla ollut paljon noita tulehduksia, että kokemusta siitäkin löytyy yllin kyllin. Myös kakkosella ja kolmosella on ollut riesana monet korvatulehdukset ja edessä ollut putkitukset ja kitarisanpoistot. Toivottavasti vauva säästyisi kaikelta tuolta!!

Pakko lähteä hakemaan yks lapsi hoidosta. Palailen taas paremmalla ajalla.

Tatjana80 ja neiti 3 vko 2 pvä
 
Tänään oli neidillä 1kk neuvola.tosi hienosti kasvaa tytsy! :)

Pituus:56.8cm (51.5cm)
Paino:4780g (3420g)

Kamala kun osa vaatteista alkaa mennä neidille pieniksi! Ja nyt on äitikin jo varma,että neiti väläyttelee hymyjä!!niin suloisia ihania pieniä hymyjä tulee aina välillä ja pari pientä jokelteluääntäkin on jo tullut!

voihan vimpula,kun tää vauva-aika menee niin mielettömän nopeesti!mutta on se kyllä ihana kun vauva alkaa kommunikoida takaisin!<3

Ristiäiset vietämme 4.10 ja vieraita on tulossa vajaa 30kpl.tarjolla on täytekakkua,kuivakakkua,keksejä ja pientä suolaista.(ajattelin leipoa pizzaa, tuleepa meidän näköiset ristiäiset :D )
Nimi on ollut meillä tiedossa jo heti rakenneultran jälkeen kun saatiin tietää,että tyttöä odotetaan.noin viikko sen jälkeen keksittiin nimi mikä mielytti sekä isää ja äitiä =)

Sylittelystä meidän neiti ei myöskään vielä oikein muualla viihdy hereillä ollessaan kuin sylissä.pitäisi kyllä pian alkaa pitää jo vähän lattiallakin niin saisi harjoiteltua liikkumista ja kääntyilyä..
Oma aika Huomenna olisi tarkoitus aloittaa jumppa. eli olisin torstaina aina 1,5tuntia erossa vauvasta.jotenkin ajatus kauhistuttaa,vaikka tiedän,että vauvan isä pärjää vauvan kanssa tosi hyvin! mutta jollain oudolla tavalla,poden vähän huonoa omatuntoa,että jättäisin niin pienen lapsen ja lähtisin omille menoilleni. mutta toisaalta kyllä haluan hirveästi aloittaa sen jumpan!!raskauskilot on kyllä jo lähteneet,mutta vanhat farkut ei mene kiinni, enkä haluaisi koko vaatekaappia uusia..

vointeja kaikille vauvoille ja äideille!ja hirmuisesti tsemppiä ja jaksamista vielä viimeisille kärvisteijöille!! =) :flower:

ajatar&vekara 4vkoa1vrk
 
Onnea uusille vauvoille perheineen!

Pikaisesti vain kommentoin tuosta tiheästi syömisestä yms... Meillä on itketty iltoja. Ja syöty silloin, kun olen luullut, että pojalla on nälkä, eli tiheästi ja vähän. Nyt sitten itkujen takia kävimme vyöhyketerapeutilla, joka painotti, että tiheästi syövän vauvan suolisto ja ruoansulatusjärjestelmä ei pääse ollenkaan lepoon ja siksi voi äärimmillään aiheuttaa kipua ja siksi vauva itkee. Kuulemma pitäisi syödä säännöllisesti 3-4 tunnin välein ja painotti vielä kunnollista päivärytmiä. Meillä siis yksi hoitokerta takana tänään ja nyt opetellaan uuteen rytmiin ja katsotaan, auttaako iltahuutoihin. Seuraava hoito ensi viikolla.

Jaksuja kaikille ja nauttikaamme kaikki pienokaisistamme!

-Madison ja poika 1kk2pvä
 
Neuvolassa käyty:

ikä 3vk ja 3pv

paino 4460g (3655g)
pituus 52.6cm (49cm)
pipo 37.3cm (35cm)

Tyytyväinen vauva, katsoo silmiin, ilmaa tulee paljon :D , iho siisti samoin napa.

Eli hyvin meillä kasvetaan pelkällä tissi maidolla =)

Sylivauva on meilläkin!! viihtyy kyllä jonkuaikaa sitterissä, mutta äitin syli on paras paikka!!

viime yönä ei rauhottunu omaan sänkyyn, otin sit viereen ja siihen sammu heti.. tykkäisin kyllä et nukkuis omassa sängyssä!

päiväunet on aikasemmi nukkunu ihan missä vaan, mut tänään oli hereillä 7-10 eikä merkkiäkään nukkumisesta, laitoin sit vaunuihi partsille, ni nukahti ennen ku oltiin ees partsilla.. hyvähän se on jos vaunuissa nukkuu (ku ne on paikallaan) mut toivottavasti suostus nukkuu sit muuallaki.. just noita pakkasia ajatellen..vaikka ei niitä tainnu olla viimekään talvena..

siinähän sitä taas

onkohan ketään vielä jakautumatta?????

äiti lpr ja neiti nöppönen 3vk ja 3pv
 
neitiperho
Yöt meillä neiti nukkuu omassa sängyssään...tai äp-laatikossa joka tason päällä, mun puolella meidän sängyn vieressä. Yöllä on helppo nostaa vaavi viereen syömään ja takas omaan sänkyyn. Öisin aina syömisen jälkeen nostan neidin vielä rinnan päälle ja odotan, että varmasti nukkuu. Jos liian aikaisin neidin omaan sänkyyn nostaa niin hetken päästä on jo silmät auki ja höpöttelemässä.

Päivät alkaneet menemään suureksi osakseen myös sylissä. Tänää ei millään ole suostunu nukkumaan oikein kunnon päikkäreitä. Lenkillä käytiin puolen päivän aikaa vaunujen kanssa, joten sen ajan nukkui. Kotiin tullessa jätin tytön ulos vielä nukkumaan vaunuihin, jossa malttoikin olla jopa 10min. Sen jälkeen aina uuvahti syliin, mutta annas kun nosti esim sitteriin niin välittömästi herää. Ei sitten oikein mitään ole saanu aikaseksi. Nyt hetki sitten vihdoin nukahti ja sain nostettua omaan sänkyyn. Siellä nyt tuntuu hyvin nukkuvan. Onneksi kuitenkin öisin saan rauhan.

Mieskin tänää lähti työjuttujen takia helsinkiin ja tulee vasta huomenna. Joskus vähän ärsyttää kun mies saattaa soittaa päivällä, että koska ruoka on valmis...nyt kun ei oikein muutenkaan ole päässyt irtautumaan neidistä, niin tee siinä nyt hirveemmin sitten ruokaa. Onneksi sisko tulee kohta tänne, lupasi hetken olla neidin kanssa niin pääsen edes kaupassa käymään. Jotenkin tuntuu niin isolta ruljanssilta lähteä tytön kanssa yhdessä kauppaan.

Syömisestä vielä. En oikein tiedä onko ongelmana mahavaivat vai mikä, mutta nykyään kun imetän niin neiti pyörii, vänkää, ähertää aivan koko ajan. Se alkaa aivan välittömästi kun alkaa syömään. Välillä sylkee tissin pois suustaan ja sitten hermostu kun ei saa ruokaa. Välillä ihan pitää varoa ettei neiti pääse tipahtamaan sylistä, kun niin hirveä meno päällä. En vaan oikein ymmärrä syytä tähän.

Mutta sellaista tällä kertaa. Alkaa tosiaan olemaan aika vähissä odottajat vissiin.....kivaa.
 
Heipat täältäkin!

Aiotaanko me siirtyä tuonne vauvat 0-12kk-osastolle ku kaikki on poksahtanut? Onks muuten kaikki jo poksahtaneet?? Menny ihan ohi... Samoin meni ohi se, että voiko ennen jälkitarkastusta aloitella jo liikuntaharrastuksia..? Mieli tekis jo jumppaan ja salille... Vaikkakin oon kyllä jo oman normipainoni jo saavuttanut ja normivaatteetkin menee jo päälle. Maha vaan on vielä vähän ryppyinen ja hieman pömppö, joten sitä haluaisin treenaamaan. Ärsyttää myös nuo raskausarvet massussa. Auttaakohan solarium ja pieni rusketus niihin?

Meillä poika nyt kuukauden (syntyi 12. päivä). Perjantaina ois neuvolakin ja näkee sit taas kuin on kasvant.

Meilläkin ristiäiset 28.9. Semmoiset pienimuotoiset pidetään meillä kotona... Kummit (4kpl) ja isovanhemmat tulee. En oo kyl viel yhtään miettinyt tarjoiluja :whistle: Täytekakku ainakin täytyy olla ja sitten vaikka joku leipäkakku ja salaattia...

Nimi ollaan jo päätetty ajat sitten ja hyväksytettiin se maistraatissa ku sitä nimee ei oo suomessa rekisteröity vielä yhtään kappaletta! Ja lupa saatiin :D

Tuun sit kertoo nimen kuhan on virallisesti annettu.
 
heippa kaikille :)

Meillä vaavi nukkui viime yönä mielettömän hyvin. Nukahti n.22, heräs ekan kerran syömään 04.00, nukahti saman tien uudestaan, heräs uudestaan 06.00, pistin tutin suuhun ja nukku vielä seiskaan :) . Minä itse en sitten nukkunu, heräilin koko ajan ja sitten ei tullu uni. Ei mulla kylläkään väsyny olo olut aamulla. Poika valvo illalla neljä tuntia putkeen, josta viimeisen tunnin itki ja huusi aivan kauheesti. Sen takia pitkät unet sitten nukkukin.

Mies on isyyslomalla tän viikon, on ollut kyllä tosi ihanaa kun se on kotona. Eilenkin kun vauva huusi ja itellä meinas voimat loppua ja oli taas tosi epätoivonen olo, ni otti vauvan ja kanto sitä. Samoten kun äskön sain reilu tunnin nukkua :) .

Liikkumisesta, mä olen ainakin tällä viikolla uskaltautunut salille. Ole siellä kävelly juoksumatolla, polkenu kuntopyörällä, tehnyt lihaksia (lähinnä nyt ensin laitteilla käsiä) ja koitin varovasti vatsalihaksia ja selkälihaksia. Sitten tänään aamulla kävin 6 km hikilenkillä, kylläkin kävellen. Mulla on lähtenyt kaikki kilot mitä tuli, ei kylläkään tullu kun pikkasen vajaa 10 kg. Ei mulla ainakaan pahaa ole tehny, juosta en vielä uskalla.

petihommia kokeiltiin kanssa viime viikolla ja sekään ei tuntunu pahalta :) , joten taidetaan kyllä kokeilla uudestaankin ;) .

ristiäiset meillä on 19.10. tarjolla olis voileipkakkua, pikkunakkeja, lihapullia, coctailpiirakoita, munavoita, täytekakkua, pari lajia piirakkaa ja keksejä. joku 30 henkee kutsutaan. nimikin on ollu tiedossa alusta asti, kerron kasteen jälkeen ;)

ai niin meinas unohtua kertoa, masa käännähti ilman minkäänlaista apua mahalta selälleen eilen monta kertaa. nosti siinä päätäänkin ja jakso pitääkin pitkään =)

nyt maito touhuille

salah ja masa 3vko + 4vrk
 
Tsempit taas jakautumattomille :hug:

Täällä vielä notkun koneella, vaikka pitäsi olla nukkumassa. Meillä esikolla nukumaanmeno uhma päällä niin sain hänet taas klo 24 vasta nukkumaan. Vauveli tirsotteli ja tisutteli siinä välissä. Vähän tuumaa olla säätämistä ,kun esikolle ei kelpaa kuin äitin syli ,mutta ei nyt tuumaa siinäkään rauhottua. Onneksi tietää ,että tämäkin on joku kausi vaan ,joka on pian ohi. Itelle vaan tulee niin paha mieli ,kun toinen itkien nukahtaa.

Me ei olla vielä petipuuhia kokeilutu ,eikä kyllä vielä hetkeen kokeillakkaan. Esikon jälkeen taisi mennä aikankin 4 kk ennen kuin uskaltaudui. No nyt kyllä repeämät paljon vähäisempia. Me kyllä nukutaankin eri huoneissa ,kun minä ja tytöt nukutaan perhepedissä makkarissa ja mies olkkarin sohvalla :D .

Varasin muuten tänään meille koko perheelle lomamatkan pääsiäisen aikaan Egyptiin :) . Ihanaa päästä taas lomailemaan ,vaikka melko pitkä aika tuonne on. No siihen menessä luulisi raskauskilojen olleen sulaneet niin kivempi mennä rannalle.

Aamulla mennään tyttöjen kanssa MLL:n kerhoon. Emme ole siellä aikoihin olleetkaan. Perjantaina on sitten molemmilla neuvola ,vauvalla 1kk ja esikolla 2 v tarkistus.
-Poni ja vauva reilu 1 kk
 

Yhteistyössä