Onko tässä nyt kaikki tarpeellinen? (TÄYDENTÄKÄÄ SAIRAALAKASSIA!)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xxx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miks meikkejä? et sä siellä ittees kerkee tai jaksa ehostaan vai meinaatko et ku oot vauvan putkauttanu ulos ni rupeet vetää pakkelia naamaan:laugh:

:o:o

Pitääkö synnyttäneen äidin siis näyttää juuri synnyttäneeltä äidiltä? :o

Miksei voi laittaa meikkivoidetta ja ripsaria? :o

kuka jaksaa sellasia edes laittaa tai miettiä?? eihän sitä etukäteen tiiä millanen synnytys tulossa... jos synnytys ketäny lähes 40tuntia eikä unta tai ruokaa kokoaikana eik kauheasti varmaan jaksa meikata seuraavina päivinä... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miks meikkejä? et sä siellä ittees kerkee tai jaksa ehostaan vai meinaatko et ku oot vauvan putkauttanu ulos ni rupeet vetää pakkelia naamaan:laugh:

:o:o

Pitääkö synnyttäneen äidin siis näyttää juuri synnyttäneeltä äidiltä? :o

Miksei voi laittaa meikkivoidetta ja ripsaria? :o

Ei tartte. Olen mäkin siellä sutinut mineraalipuuteria ja ripsiväriä. Jos ei muuta niin aikaa tappaakseni, ja siksi koska se koko ilmapiiri on sellainen, että jos en "ryhdistäydy" aamulla, niin päivä ei lähde käyntiin edes iltaan mennessä.

Mutta kyllä mäkin henk.koht. ihan oikeasti jättäisin sen höylän ja vaahdon kotiin.
Mulla kolmannesta ollut edes paikat kipeät tai tikkejä, mutta kuitenkin turvoksissa ja jälkivuoto ja kaikki, ettei kyllä ihan ensimmäiseksi tullut mieleen ruveta höylä kourassa hosumaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
liivinsuojat


kotiintulovaatteet itselle

kännykkä

huulirasva

hoitoaine

meikit

deodorantti

äitiyskortti

harja

rahapussi

hammasharja + tahna

vauvanvaatteet

kaukalo (isä tuo myöhemmin )

Tossa olis mun versio listasta, noistakin mm. kotiintulokamppeet pakkaisin kyllä valmiiksi mutta jättäisin kotiin, mies toisi ne sitten kun hakee kotiin. Lisäksi ottaisin villasukat.

Pitkätukkaisena hiuslenkki on ehdoton ;)

Mikset ottaisi omia imetysliivejä?

Etkö halua ottaa sairaalassa kuvia vauvasta? :o
 
Mä jo aiemmin mainitsin sukat ja omat alkkarit. Vielä tuli mieleen, että ne sairaalan tohvelit on myös ihan kauheita. Nekin ottaisin omat. Mulla oli myös omat pyjaman housut siellä. Meikkejä siellä ei kyllä tullut ajateltua enkä huomannut kyllä, että kukaan muukaan olisi jaksanut meikkailla. Siinä on sitä tärkeempää puuhaa niin paljon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Kyllä ajattelin vetää tämän rupisen naaman päälle meikkivoidetta muulloinkin kun vain kotiinlähtöpäivänä.
Kivempi olla vieraidenkin kanssa ja seurustella, kun ei näytä kummitukselta.

Ei, en ajatellut alkaa luomivärejä ja eyelinereitä sutimaan ;)

vähän sua varmaan katotaan..uskotko.kun kaikki muut vaappuu siellä zombiena niin sullon meikkivoiteet naamassa.

Kyllä mä ainakin laitoin meikkipuuteria ja ripsaria niin kuin aina kotonakin ollessani. Parempi fiilis itselle :)
 
Mun mielestä tärkeimmät perushygienia tarvikkeiden lisäksi:

- tossut suihkuun (sain esikon aikana tulehduksen jalkoihin.. ei kiva!)
- omat imetysliivit + liivinsuojia
- ehdottomasti OMAT ALUSHOUSUT (sairaalan verkkohousut on kauheita!)

Muuta en tarvinnut, koska lähdin molemmilla kerroilla synn. jälkeisenä päivänä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ihan ookoolle kuulostaa...mun tarpeisiin melkein puolet liikaa :D

samaa mietin että helkutisti kamaa roudaat sinne.

Miten niin "helkutisti"...Lähdettekö te etelänmatkallekin uikkarit ja visakortti muovipussissa? :D :ashamed:

mä en vertais ihan synnyttämään lähtemistä etelänmatkaan..
mulla oli mukaan lähtiessä (pakkailin samalla supistusten välissä)
kännykkä
miniläppäri
kamera
neuvolakortti
parit liivinsuojat
imetysliivit
kotiinlähtöön: imetystoppi ja puhtaat alkkarit.
sekä lompakko ja
kalenteri

karkkeja ja mehuja kanttiinista ja en tarvinnut muuta.

muoks.hammasharja ja tahna ja hiuslenkki tais olla päässä silloin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin no mitäsä sit niillä siellä mukana teet?
Lähinnä nyt mulla tuli mieleen et ootat siinä ponnistuslupaa ja sheivaat vielä supistusten aikana... mikä ois aika suoritus!

Kuten tuolla jo aiemmin mainitsin, sänki tulee jo päivässä. Koskaan ei voi etukäteen tietää, sairaalassa voi joutua viettämään viikonkin :).

En kai minä nyt siellä SYNNYTYSSALISSA sheivaa :headwall:

Joo-o, mutta tosiaan kun pidän hyvin epätodennäköisenä, että alakautta synnyttänyt sheivaisi synnytyksen jälkeen.
Mutta ehkäpä joku tosiaan pystyykin, who knows.
 
Alkuperäinen kirjoittaja örks:
oooh hyvänen aika sentään ajatus siitä et pitäis sheivata ku on synnyttäny...huuuh....
mä sheivasin vasta 1kk synnytyksen jälkeen ekaa kertaa.... ja mitä väliä vaikka olis sänkeä eihän sitä kukaan nää...

Oliko synnytyssairaalassasi sokeita kätilöitä ja lääkäreitä? :o
 
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
liivinsuojat


kotiintulovaatteet itselle

kännykkä

huulirasva

hoitoaine

meikit

deodorantti

äitiyskortti

harja

rahapussi

hammasharja + tahna

vauvanvaatteet

kaukalo (isä tuo myöhemmin )

Tossa olis mun versio listasta, noistakin mm. kotiintulokamppeet pakkaisin kyllä valmiiksi mutta jättäisin kotiin, mies toisi ne sitten kun hakee kotiin. Lisäksi ottaisin villasukat.

Pitkätukkaisena hiuslenkki on ehdoton ;)

Mikset ottaisi omia imetysliivejä?

Etkö halua ottaa sairaalassa kuvia vauvasta? :o

Mä en ole yhdenkään muksun kanssa tarvinnut vielä sairaalassa liivejä ollenkaan, enkä ole ikänäni omistanut yksiäkään imetysliivejä lainkaan.

Ja tosiaan, mulla on nyt lyhyt tukka, hiuslenkin ymmärrän, mutta itse en tarvitsisi.

Mulla on kännykässä kamera, miehellä on kännykässä hyvä kamera.
Olen kahden edellisen kanssa häipynyt sairaalasta jo alle vuorokaudessa, ei siinä niin paljon ole tullut räpsittyä että lähtisin sitä kameraa pakkaamaan mukaan. Jos taas tuntuisi siltä, voisi mies senkin tuoda jossain vaiheessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voi myös hyvinkin olla, ettei heti synnytyksen jälkeen pariin päivään edes kärsi ajella sitä alapäätään...

Kuvittelin, että alapäässä joutuu synnyttäessä koetukselle ainoastaan ne reiät...Ei ne karvat...Mutta olin kai väärässä...:ashamed:

No eihän se ketään haittaa jos otat höylät ja vaahdot mukaan. Jos kärsit sheivailla niin siitä vaan, jos et niin mitä sitten? Eihän nuo nyt paljoa tilaa vie jos tuntuvat sinulle tärkeiltä ottaa mukaan. Eikä siellä tosiaan tartte minään zombina haahuilla, kyllä minä ainakin jaksoin hiukan meikata ja laittaa itseäni. Jos ne muut on niin zombina siellä niin tuskinpa jaksavat edes huomata jos jollain toisella on meikkiä ja on huolitellumman näköinen ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
kuka jaksaa sellasia edes laittaa tai miettiä?? eihän sitä etukäteen tiiä millanen synnytys tulossa... jos synnytys ketäny lähes 40tuntia eikä unta tai ruokaa kokoaikana eik kauheasti varmaan jaksa meikata seuraavina päivinä... :D

Mutta voi olla että syystä tai toisesta joudut olemaan sairaalassa pidempään kuin vaan seuraavaan päivään ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja örks:
oooh hyvänen aika sentään ajatus siitä et pitäis sheivata ku on synnyttäny...huuuh....
mä sheivasin vasta 1kk synnytyksen jälkeen ekaa kertaa.... ja mitä väliä vaikka olis sänkeä eihän sitä kukaan nää...

Oliko synnytyssairaalassasi sokeita kätilöitä ja lääkäreitä? :o

Lääkärit ja kätilöt viis veisaa, vaikka olis minkälainen pöheikkö se alapää, ei ne siihen keskity!
 
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja örks:
oooh hyvänen aika sentään ajatus siitä et pitäis sheivata ku on synnyttäny...huuuh....
mä sheivasin vasta 1kk synnytyksen jälkeen ekaa kertaa.... ja mitä väliä vaikka olis sänkeä eihän sitä kukaan nää...

Oliko synnytyssairaalassasi sokeita kätilöitä ja lääkäreitä? :o

Älä välitä näistä vastauksista, näkihän sen jo synnytys/sheivaus keskustelussa että täällä jostain syystä suhtaudutaan negatiivisesti sheivaukseen.

Minä meikkasin sekä sheivasin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miks meikkejä? et sä siellä ittees kerkee tai jaksa ehostaan vai meinaatko et ku oot vauvan putkauttanu ulos ni rupeet vetää pakkelia naamaan:laugh:

:o:o

Pitääkö synnyttäneen äidin siis näyttää juuri synnyttäneeltä äidiltä? :o

Miksei voi laittaa meikkivoidetta ja ripsaria? :o

kuka jaksaa sellasia edes laittaa tai miettiä?? eihän sitä etukäteen tiiä millanen synnytys tulossa... jos synnytys ketäny lähes 40tuntia eikä unta tai ruokaa kokoaikana eik kauheasti varmaan jaksa meikata seuraavina päivinä... :D

Niin mutta voi käydä niinkin, että on helppo synnytys ja jaksaa hyvinkin meikkailla. Kyllä mua olis ketuttanut jos en olisi ottanut mitään meikkejä mukaan..
 
mua kyl nyt niin naurattaa toi sheivaus-juttu,sori.hyvä jos paperilla pysty pyyhkii vessakäynnin jälkeen,siis moneen päivään.enkä mä nyt mitenkään pahasti ees revenny.
Kanttiiniin ei tullu lähettyy,ei käyny ees mieles juoksennella ympäri sairaalaa.vierailijat huolehtivat kyllä herkkujen kantamisesta...;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja koppis:
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja örks:
oooh hyvänen aika sentään ajatus siitä et pitäis sheivata ku on synnyttäny...huuuh....
mä sheivasin vasta 1kk synnytyksen jälkeen ekaa kertaa.... ja mitä väliä vaikka olis sänkeä eihän sitä kukaan nää...

Oliko synnytyssairaalassasi sokeita kätilöitä ja lääkäreitä? :o

Lääkärit ja kätilöt viis veisaa, vaikka olis minkälainen pöheikkö se alapää, ei ne siihen keskity!

Mistä SINÄ sen tiedät? Oletko lääkäri tai kätilö?

Kyllä minä ainakin mieluummin käsittelisin töissäni sheivattua römpsää, kuin karvasta tursuavaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Lisäsin tuohon listaani nyt kosteusvoiteen, villasukat, korvatulpat...

Niitä rintakumeja vielä mietin...Saako sairaalasta niitä?

mä ainakin sain jo salissa,osastolla en enää käyttäny ku ei ollu kukaan vahtimassa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisse:
Älä välitä näistä vastauksista, näkihän sen jo synnytys/sheivaus keskustelussa että täällä jostain syystä suhtaudutaan negatiivisesti sheivaukseen.

Minä meikkasin sekä sheivasin.

Ne vastustajat ovat varmasti niitä luomuäitejä. Että jos huolehtii itsestään, on epäkypsä äidiksi tjsp...;)
 
Jos synnytät alateitse, et pysty varmaankaan sheivaamaan vähään aikaan!!! Tai ainakin minusta se tuntuu aika merkityksettömältä, ei ne kätilöt katsele sun alapäätä sillä silmällä ja ovat varmasti nähneet aikamoisia alapäitä, jos on tullut pahat repeämät tms.
Korvatulpat voi olla ihan järkevää ottaa mukaan. Esikoisen kanssa oltiin perhehuoneessa, mutta kuopuksen kanssa en nukkunut sairaalassa juuri yhtään. Silloin hän nukkui, vieressä vauva huusi. Sitten kun molemmat vauvat nukkuivat, viereinen äiti kuorsasi todella kovaäänisesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mua kyl nyt niin naurattaa toi sheivaus-juttu,sori.hyvä jos paperilla pysty pyyhkii vessakäynnin jälkeen,siis moneen päivään.enkä mä nyt mitenkään pahasti ees revenny.
Kanttiiniin ei tullu lähettyy,ei käyny ees mieles juoksennella ympäri sairaalaa.vierailijat huolehtivat kyllä herkkujen kantamisesta...;)

"Juoksennella" ympäri sairaalaa...:D JuuJuu...:D
Eli jos erehdyt käymään kanttiinissa, se on ympäri sairaalaa juoksentelua? :D
 

Yhteistyössä