Onko tämä teidän mielestä törkeää? Mun mielestä on.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiukkuinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ei tod tarvii kuunnella mitään tai edes haaveilla toisesta, vaikka ei olisi edes vaipoissa kulkenutkaan! Nainen päättää vartalostaan ja sen käytöstä, oma hyvinvointi ja kropan hyvinvointi ovat isoja ja koko elämänlaatuun vaikuttavia asioita.

Jo ylipäätään tuo sun synnytyksen kokemuksen vähättely on törkeää. Ja oli rumasti tehty sua kohtaan. Jos mies on toisiin ajatuksiin tullut toisen lapsen kohdalla, siitä puhutaan ihan kahden kesken sun kanssa, eikä lähetä tuollaisiin anopin höpötyksiin mukaan.

ei sitä lasta kannata sen takia jättää tekemättä ett pelottaa synnytys ja ne traumat jne on mielessä. pelkopolille niin saat takuulla sektion.

eka synnytys oli todella traumaattinen ja alkuaika vauvan kanssa mutta onneksi tehtiin toinen. tuli sektiolla ja hyvä kokemus. vauva aika ihanaa myös :)

Alkuperäinen kirjoittaja ei:
ei sitä lasta kannata sen takia jättää tekemättä ett pelottaa synnytys ja ne traumat jne on mielessä. pelkopolille niin saat takuulla sektion.

eka synnytys oli todella traumaattinen ja alkuaika vauvan kanssa mutta onneksi tehtiin toinen. tuli sektiolla ja hyvä kokemus. vauva aika ihanaa myös :)

Mutta kun ap juuri aiemmin kirjoitti että ei halua sektiotakaan, lue tarkemmin! Ei halua enää rasittaa kroppaansa/vaarantaa terveyttään.

Alkuperäinen kirjoittaja peesi:
Alkuperäinen kirjoittaja no jaa:
No ei, se synnytyksen rankkuus on korvien välissä ja tuliko sulle yllätyksenä että sillä on myös hintansa. Mielestäni sulla ei ole syytä olla tekemättä toista

peesi

Oikeasti en usko, että kukaan ois tota mieltä. Jollain on nyt vähän paha päivä varmaan.

mieltä että anoppisi on tökerö ja törkeä. Mutta kyllä miehelläsi pitäisi olla mahdollisuus sanoa sinulle jos lisää lapsia haluaa ilman että vedät herneet siitä nenään. Se kannattaa ottaa tosiaan huomioon, että miehen lisääntymisen tarve voi olla niin kova, että tekee sen sitten jonkun muun kanssa.

hmmm.. on varmasti traumoja ja vaikea on synnytys ollut. Voisitko ehkä kuitenkin ajatella jotenkin niin, että tuskin kahta kertaa mahdollista joutua samanlaiseen tilanteeseen. Jos toinen synnytys on helppo tai varmasti ainakin helpompi, niin voisi helpottaa trauman käsittelyä?

Alkuperäinen kirjoittaja olen samaa:
mieltä että anoppisi on tökerö ja törkeä. Mutta kyllä miehelläsi pitäisi olla mahdollisuus sanoa sinulle jos lisää lapsia haluaa ilman että vedät herneet siitä nenään. Se kannattaa ottaa tosiaan huomioon, että miehen lisääntymisen tarve voi olla niin kova, että tekee sen sitten jonkun muun kanssa.

Mä sit peesailen tätä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hmmm.. on varmasti traumoja ja vaikea on synnytys ollut. Voisitko ehkä kuitenkin ajatella jotenkin niin, että tuskin kahta kertaa mahdollista joutua samanlaiseen tilanteeseen. Jos toinen synnytys on helppo tai varmasti ainakin helpompi, niin voisi helpottaa trauman käsittelyä?

mulla on juurikin näin. Ekan synnytys jälkeen kävin korjausleikkauksessa ja vaipat oli myöskin käytössä. Silti oli itsestään selvää että toisen lapsen haluan enkä halunnut keisarinleikkausta vaikka olisin sen saanut. Toka synnytys oli helppo kuin mikä, ilman mitään kivunlievitystä ja se vaan oli tosiaan helppoa. Että näinkin voi käydä.

Tottakai on oikeus sanoa asiasta, mutta että katsoa ja puhua vähätellen ja olla uskomatta, että minä en toista kertaa siihen rääkkiin lähde, missään muodossa.

Ei jotenkin kuuntele mua tässä asiassa, katsoo vain ja ihmettelee että "no mut se seuraava on varmaan jo helpompi, kyllähän muutkin sen on hyvin kestänyt" ja "eihän se kauaa kestä, etkä sä ole sokerista tehty, yrität vaan asennoitua niin sekin jo auttaa". Niin, ja tämä: "Älä huoli, ei sillä ole mulle mitään väliä miltä sä näytät sen jälkeen, eihän niitä vaurioitakaan muut näe". Joo, mutta muapa haittaa!

No, miehellä on täysi oikeus haluta lisää lapsia. Sulla on täysi oikeus olla haluamatta, oli syy mikä tahansa. Ja siihen hommaan sua ei onneksi kukaan voi pakottaa.

Anopille koko asia ei kuulu pätkääkään, ja voisi opetella pitämään suunsa kiinni joistain asioista. En minäkään mene kertomaan anopilleni kuinka hänen pitää elää...

En kyllä voi. En halua enää riskeerata yhtään. Mä olen niin täynnä jo tätä asiaa, enkä tiedä mitä tehdä. Ehkä vain ohitan aina aiheen kylmän viileästi, ja jos alkavat kysellä niin vaihdan puheenaihetta. Huoh.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tottakai on oikeus sanoa asiasta, mutta että katsoa ja puhua vähätellen ja olla uskomatta, että minä en toista kertaa siihen rääkkiin lähde, missään muodossa.

Ei jotenkin kuuntele mua tässä asiassa, katsoo vain ja ihmettelee että "no mut se seuraava on varmaan jo helpompi, kyllähän muutkin sen on hyvin kestänyt" ja "eihän se kauaa kestä, etkä sä ole sokerista tehty, yrität vaan asennoitua niin sekin jo auttaa". Niin, ja tämä: "Älä huoli, ei sillä ole mulle mitään väliä miltä sä näytät sen jälkeen, eihän niitä vaurioitakaan muut näe". Joo, mutta muapa haittaa!

tämä taitaa kertoa siitä että miehesi epätoivoisesti haluaa sitä toista lasta. Eikä varmaan halua uskoa, että sä et siihen enää ryhdy. Enkä sano että sun tarvisi ryhtyäkään, mutta ymmärrän kyllä miestäsikin.

joo mä kans zympatizeeraan miestä, toki on ymmärrettävää, että haluaa toisen lapsen ja varmasti vaikea tajuta sun traumat ku kuitenki suurin osa selviää tuosta useamman kerran. En mäkään oikein tajua, siis jos tuo on ainoa syy olla haluamatta lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

tämä taitaa kertoa siitä että miehesi epätoivoisesti haluaa sitä toista lasta. Eikä varmaan halua uskoa, että sä et siihen enää ryhdy. Enkä sano että sun tarvisi ryhtyäkään, mutta ymmärrän kyllä miestäsikin.

Näin minäkin luulen, ja ymmärrän miestä - olisihan minustakin todella ikävää ja surullista, jos minä haluaisin lapsen, mutta mies ei. Loppupeleissä kuitenkin olen sitä mieltä, että kummankin täytyy lasta haluta, ennen kuin sitä ryhdytään "hankkimaan".

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
joo mä kans zympatizeeraan miestä, toki on ymmärrettävää, että haluaa toisen lapsen ja varmasti vaikea tajuta sun traumat ku kuitenki suurin osa selviää tuosta useamman kerran. En mäkään oikein tajua, siis jos tuo on ainoa syy olla haluamatta lasta.

Mä taas ymmärrän täysin, eikä se ap:lla tainnut ainoa syy olla. Mut vaikka olisikin, niin mun mielstä täysin pätevä olla tekemättä toista, oma terveys ja hyvinvointi on kullanarvoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja kerro ap:
Millä tapaa se synnytys oli traumaattinen?
Kipuko oli kestämätöntä vai mikä? Susta saa aika itsekkään kuvan, anteeksi vaan.

Itsekästä olla tekemättä lasta? :D

Sanoisin ennemmin että toisinpäin on asia...

Alkuperäinen kirjoittaja kerro ap:
Millä tapaa se synnytys oli traumaattinen?
Kipuko oli kestämätöntä vai mikä? Susta saa aika itsekkään kuvan, anteeksi vaan.

Itsekästä olla tekemättä lasta? :D

Sanoisin ennemmin että toisinpäin on asia...

Itsekästä olla huomioimatta miestä (anopista viis), itsekästä jättää lapsi vaille sisarusta... No, kuten joku jo totes, niin ainahan mies voi lähteä ja hankkia lapsia (ja esikoiselleen sisaruksia) jonkun muun kanssa. Onneksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:

Mä sit peesailen tätä.

ooks oikeesti tota mieltä? Et ap:n pitäis tehä toinen muksu pitäkseen ukkonsa ja ettei lähe muille maille?

Eiks sen ukon pitäs tajuta seki et naiselle raskaus voi olla ja onki fyysisesti rankka kokemus ja joillekki synnytys voi aiheuttaa pahojakin FYYSISIÄ ongelmia, kuten ap jo mainitsi.

mut kyllähän sunkin useamman lapsen äitinä pitäs tää tietää.

vaikka sektio onkin mahdollinen ja ap ei halua kuormittaa kroppaansa eikä vaarantaa terveyttään, niin mikään mies ei ole sen arvoinen et oman terveytensä laittaa sille alttiiks.

Jos ei ukko moista tajua niin ettikööt toisen synnytyskoneen sitten. ja jos asia oli jo puhuttu ja sovittu niin siit pidetään kiinni.

Yhteistyössä