Onko tällainen työ todella otettava vastaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ssä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ehdotus, miks mä en ajatellut tuota :D tai siis ajattelin vaan et "jos jää kotiin, minä meen töihin" mutta en tajunnut että voidaanhan me tehdä niin nytkin! Sittenhän ei vaikuttaisi vaikka kieltäytyisi kun ei ees ole vielä työnhakija. Mutta... Jos teen kovin pitkän sopimuksen niin ollaankin pian siinä tilanteessa et mies saisi uuden ammattinsa töitä ja mä oon töissä, ja lapsille pitää saada hoitopaikka. Onpas nyt vaikeeta :D

En nyt jaksa lukea koko ketjua loppuun, mutta eikös karenssin voi välttää jos palkka on pienempi kuin ansiosidonnainen? Joku varmaan osaisi netistä kaivaa sellaisen kohdan työttömyyslain koukeroista

Alkuperäinen kirjoittaja Ssä;27918352:
Ehdotus, miks mä en ajatellut tuota :D tai siis ajattelin vaan et "jos jää kotiin, minä meen töihin" mutta en tajunnut että voidaanhan me tehdä niin nytkin! Sittenhän ei vaikuttaisi vaikka kieltäytyisi kun ei ees ole vielä työnhakija. Mutta... Jos teen kovin pitkän sopimuksen niin ollaankin pian siinä tilanteessa et mies saisi uuden ammattinsa töitä ja mä oon töissä, ja lapsille pitää saada hoitopaikka. Onpas nyt vaikeeta :D

Niin edelleen kysyn, että MIKSI te ette voi olla molemmat töissä samaan aikaan? Onko lapset jotain eritysilapsia, vai MIKSI niitä ei voi laittaa hoitoon?

[QUOTE="vieras";27918412]Paska palkka. Itse voisin ottaa työn vastaan, mutta huonon palkan takia masentuisin heti ja jäisin piiitkälle lomalle...[/QUOTE]

Niin, että kouluttamattomallekin pitäs maksaa johtajatason palkka? Ja parempi vielä, ettei tarvis tehdäkään mitään sen eteen... Voi kiesus tätä pullamössösukupolvea, jolla ei ole realismista tietoakaan... Ei koulutusta, ei työmoraalia ja silti pitäs maksaa huippuliksaa. *pyörittelee päätään*

[QUOTE="hmmm";27918468]missä tynnyrissä oikein elät? siivoaja saa kouluttamattomana 9,5€/h ainakin tampereen seudulla, toki jossain lapin perukoilla voi olla palkatkin vähän pienempiä kuin etelämmässä.. mut juu 10€/h ei todellakaan ole hyvä palkka[/QUOTE]

Ai saa vai :O No, työskentelin siivoojana juurikin tampereella, mutta vuosi taisi olla silloin 2007. No mutta hyvä tietää vaikka siivoojaksi en kyllä enää aio ;)

[QUOTE="hmmm";27918501]niin 6 vuotta sitten sait tuon... on kuule palkat tullut vähän ylöspäin, sain minäkin vuonna 2004 kaupan kassana harjoittelijan palkalla 7,20€[/QUOTE]

No on näköjään, ja silti kaikki valittaa että ei oo rahaa mihinkään :O

Alkuperäinen kirjoittaja Ssä;27918352:

Entä, jos mies on kotona vaikka vaan pari kuukautta? Onko sulla työpaikka odottamassa? Jos ei, voit olla työnhakija sen aikaa - tuskin mitään siinä ajassa ehdit saada. Tai sitten voitte alunperin sopiakin, että mies on kotona vaikka kesään asti, jos silloin on todennäköisempää työllistyä. ja kun se tiedetään, niin teet sitten työsopimuksen vaan siihen asti. Lain mukaanhan alle 3-vuotiasta on oikeus hoitaa kotona, joten tuollainen järjestely on ihan ok.

[QUOTE="hmmm";27918468]missä tynnyrissä oikein elät? siivoaja saa kouluttamattomana 9,5€/h ainakin tampereen seudulla, toki jossain lapin perukoilla voi olla palkatkin vähän pienempiä kuin etelämmässä.. mut juu 10€/h ei todellakaan ole hyvä palkka[/QUOTE]

eikö palkka pitäisi olla sen verran että sillä tulee toimeen? hei rikkaat ettekö te tule köyhinen kustannuksella toimeen vaikka se yleensä käännetäänkin toisin päin?

Mulla ei oo paikkaa odottamassa, mutta tiedän että saan töitä heti. Hoitoalalla on pulaa...

Toki lapset voisi laittaa hoitoon, eivät oo erityislapsia :) en vaan halua, jos ei ole pakko. Musta on ihanaa kun ei tarvii aamulla kiskoa niitä sängystä ja raahata hoitoon, rauhallinen lapsuus :) ja sillon ei oo laittaa hoitoon jos toinen saa hyvän ansiosidonnaisen, mutta jos menee noin pienellä palkalla töihin niin melkein täytyisi jo minunkin harkita töihin menoa...

Vuodesta 2007 on noussu palkat todella paljon! Mullakin varmaan 500€/kk, tai taitaa olla enemmänkin. Käsittääkseni kaupan kassa saa nykyisin melkein 10€/h eikä tarvii mitään koulutusta tai työkokemusta.

Ei taida olla TESissä kyllä siivojan aloituspalkka kuin päälle 8 euroa. Ja vielä viime vuonna oli päälle 7 euroa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ssä;27918657:
Mulla ei oo paikkaa odottamassa, mutta tiedän että saan töitä heti. Hoitoalalla on pulaa...

Toki lapset voisi laittaa hoitoon, eivät oo erityislapsia :) en vaan halua, jos ei ole pakko. Musta on ihanaa kun ei tarvii aamulla kiskoa niitä sängystä ja raahata hoitoon, rauhallinen lapsuus :) ja sillon ei oo laittaa hoitoon jos toinen saa hyvän ansiosidonnaisen, mutta jos menee noin pienellä palkalla töihin niin melkein täytyisi jo minunkin harkita töihin menoa...

Vuodesta 2007 on noussu palkat todella paljon! Mullakin varmaan 500€/kk, tai taitaa olla enemmänkin. Käsittääkseni kaupan kassa saa nykyisin melkein 10€/h eikä tarvii mitään koulutusta tai työkokemusta.

eipä taida saada. Noin 8e e on. ja moni siivoojakin saa vielä, ainakin solilla saa 7,5e/tunti, ihan ammattitaitoisesta siivoojasta on kyse

Mulla on kaveri kaupan kassalla, se saa melkein 10€/h. Itse sain -06 vuonna kahvilasta noin 8,5€/h... Ihan hullua jos palvelualalla on palkat edelleen yhtä huonoja! Kaikki hinnat on noussu sen jälkeen todella paljon... Mun alalla on palkat n.14,5€/h. Siitä ei jää kuukaudessa kuin noin 1700-1800€/kk käteen, sekään ei musta ole kovin paljon!

Yhteistyössä