Onko tämä sallittua parisuhteessa?

  • Viestiketjun aloittaja ei ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti
"mies"
En lukenut ketjua, mutta toisen miehen luo yöksi ei ole mitään asiaa naisella kuten ei myöskään toisen naisen luo yöksi miehellä. Kaveriporukassa ja tyttöjen kanssa saa viettää aikaa. Eiköhän tämä ole suurimmalle osalle selvää.
 
"asiaa"
AP, oletko varma että haluat lopun elämääsi kysellä lupaa jokaiseen kotoa poistumiseen? Normaaliin parisuhteeseen kuuluu molemmille osapuolille oikeus tehdä asioita myös yksin, ystävien, kavereiden, kollegoiden yms kanssa ILMAN PUOLISOA. Miehelläsi on ongelma, jos hän ei tätä ymmärrä. Ja miehesi ongelmasta tulee sinun ongelmasi.

Kaikki nuo haukkumiset ja huutamiset kertovat miehesi luonteesta. Jos olette eronneetkin jo useasti, niin mietippä, oliko sinun parempi olla ilman häntä? Tee valintasi, ja pysy siinä. Eli kestä hallitsevaa ja alistavaa puolisoa tai eroa ja vietä sinkkuelämää(tokikin saatat tavata jonkun uuden ;) ).
Tuon tyyppiset alistuvat naiset tapaavat aina uuden alistajansa. Paras vaan jäädä tuohon. Pääsee sitenkin helpommalla. Ei tarvitse vaivautua jos ei tehdä päätöksiäkään itsenäisesti omista menoistaan. :)asiaa
 
"asiaa"
[QUOTE="mies";26398541]En lukenut ketjua, mutta toisen miehen luo yöksi ei ole mitään asiaa naisella kuten ei myöskään toisen naisen luo yöksi miehellä. Kaveriporukassa ja tyttöjen kanssa saa viettää aikaa. Eiköhän tämä ole suurimmalle osalle selvää.[/QUOTE]

:D Jaahas. Kyse on rehellisyydestä ja luottamuksesta. Mä saan mennä yöksi mun miespuolisen ystävän kämpille jos tilanne vaatii. Samoin mieheni voi mennä naispuolisen kaverinsa luokse. Puhutaan kaverin auttamisesta puolin ja toisin, ei seksistä. Joillekin tää on tietysti ihan käsittämätön kuvio ettei panna jokaista kaveria?
 
joo-o
[QUOTE="asiaa";26398564]Tuon tyyppiset alistuvat naiset tapaavat aina uuden alistajansa. Paras vaan jäädä tuohon. Pääsee sitenkin helpommalla. Ei tarvitse vaivautua jos ei tehdä päätöksiäkään itsenäisesti omista menoistaan. :)asiaa[/QUOTE]

Tää taitaa olla ihan totta. Ikävä kyllä. :(

Alkuperäiseen aiheeseen liittyen vielä, niin kyllä minäkin kysyn mieheltäni että onko OK, jos lähden esim tallinnaan ystävän kanssa tai yökylään kaverille. Mutta teen sen KOHTELIAISUUDESTA ja keskustelemme esim lapsenhoidon järjestämisestä. Jos mieheni kieltäisi minua, niin kyseessä olisi tilanne jossa esim miehellä olisi myös aiemmin sovittu meno ja minun pitäisi jäädä hoitamaan lasta. Ei mieheni pahoita mieltään siitä, että minulla on myös suhteemme ulkopuolista sosiaalista elämää. Toki, meillä on luottamus kunnossa, eli emme ole "seikkailleet" tahoillamme. Kerron myös avoimesti mitä reissussa on tapahtunut, esim jos olemme viettäneet aikaa vieraissa seurueissa, jos olen tanssinut vieraiden miesten kanssa jne. Ja tämä kaikki on OK miehelleni, ei aiheuta riitaa tai mökötystä. Normi elämää ja ilonpitoa. :)
 
"mies"
[QUOTE="asiaa";26398587]:D Jaahas. Kyse on rehellisyydestä ja luottamuksesta. Mä saan mennä yöksi mun miespuolisen ystävän kämpille jos tilanne vaatii. Samoin mieheni voi mennä naispuolisen kaverinsa luokse. Puhutaan kaverin auttamisesta puolin ja toisin, ei seksistä. Joillekin tää on tietysti ihan käsittämätön kuvio ettei panna jokaista kaveria?[/QUOTE]

Kyse on myös periaatteista. Minulle uskollisuus ja luottamus parisuhteessa tarkoittavat intiimien asioiden kuten yöpymisen jakamista ainoastaan kahden kaikista mahdollisista muista vastakkaisen sukupuolen edustajista sukulaisten ulkopuolella.
 
"vieras"
[QUOTE="asiaa";26398463]Mä en ymmärrä että kukaan on vapaaehtoisesti tuollaisessa suhteessa. Hyi hemmetti mitä skeidaa. Ollaan suomessa ja on vuosi 2012! Naisilla on jo äänioikeus ja kulkulupa!
Vai onko sut tuotu jostain missä et ole näihin itsestäänselvyyksiin tottunut?

Tai sun on pakko olla joku joka vaan viettää aikaa palstalla keksimällä jotain tosi pervoa kun ei ole muuta tekemistä?[/QUOTE]

Niin samaa mieltä!

ja jos on kerran jo lähtenyt, niin vielä palaa takasin. Ap, jätä vaan elämättä se oma elämä, ja tee kuten toinen sanoo.Nökötä kotona, festarit on turhia.

Ja sulle on jo sanottu montakin asiaa tässä ketjussa, mutta olet niitä naisia' että vaikka mitä sanois, niin ukko kun kiukuttelee, ja tietää että sä sillä alistut vaikka mihin; niin sama jatkuu.
 
ei ymmärrä
Miehen mielestä saan tehdä ja mennä mutta nyt just tällä hetkellä en esim sais lähteä ystäväni luokse koska hänellä on paha mieli viime kerrasta kun olin siellä, (mutta olimme miehen kanssa eronneet) ja tosiaan oltiin ystäväni kanssa baarissa ja miehen luona yötä (se on kamalaa meidän suhteessa kun mulla ei saa olla mies puolisia ystäviä,mut kuitenki oltiin erottu niin en tajua)
Eli pitäs odottaa vähä aikaa ku tästä vasta pari kk että...
Vittu menee hermot ku luin nämä omat kirjoitukset niin tulee niin hullu olo, että mies on ihan sairas ja olen alistunut vaan tähän paksaan, mutta kaikki ei oo niin siltä miltä eka kuulostaa.
 
mistä-näitä-naisia-tulee
Höh. Älä viitsi, et voi olla noin naiivi että uskot mitä miehesi sinulle lässyttää pahasta mielestään.

Parin kuukauden päästä on taas joku toinen asia ja syy miksi et voi mennä ja paha mieli, oi-voi.

Ja tuo "kaikki ei oo siltä miltä eka kuullostaa" on viimeinen lukko katiskaan, jonka miehesi ja sinä olette sinun ympärille tehneet.
 
Huonolta kuulostaa
Eli jos oikein ymmärsin, ei miehesi hyväksynyt ystävääsi ja hänen kanssa viettämääsi aikaa ennen tuota eroepisoidia. Lisäksi jos eroaikana nukuit vieraan miehen asunnossa, se ei oo mikään syy kiukutella enää. Kuten että et saisi tehdä mitä haluat, kun miehelle 'tulee paha mieli'... Meillä lapsille on kyl opetettu alusta alkaen kestämään myös pettymyksiä, jos miehesi ei sitä ole vielä oppinu, olis korkea aika. Mitkään nimittelyt huoraks jne ei ole mitenkään perusteltuja -eli miehesi käytös on nyt se joka ei ole sallittua. Vaikkei hän itse haluais olla kuin aina sinun kans, ei oo oikeutta estää sun elämää omien tarpeiden mukaan.

Mutta vaikuttaa siltä, että vaihtoehtosi on tosiaan joko lähteä tai kertoa miehellesi, ettet halua elää näin, tukahduttaen omat tarpeesi. Tai sitten alistua ja katkeroitua vähitellen, tuhoaa suhteen vain lopullisemmin...
 
ei ymmärrä
Kiitos "huonolta kuulostaa" koska tuota juuri kaipasin että kiitos kommentteja tuohon et onko miehelle oikeus kiukutella mitä tein ku oltiin erottu ja nyt sillä sanoa mitä en nyt saa tehdä? Koska hän niinkuin laittaa sen syyksi mitä tein ku oltiin erottu et siitä paha mieli, mutta sehä'n on paskapuhetta, miten saan miehen sen ymmärtään?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä;26399288:
Kiitos "huonolta kuulostaa" koska tuota juuri kaipasin että kiitos kommentteja tuohon et onko miehelle oikeus kiukutella mitä tein ku oltiin erottu ja nyt sillä sanoa mitä en nyt saa tehdä? Koska hän niinkuin laittaa sen syyksi mitä tein ku oltiin erottu et siitä paha mieli, mutta sehä'n on paskapuhetta, miten saan miehen sen ymmärtään?
Todennäköisesti et mitenkään vaan miehesi käyttää asiaa koko suhteenne ajan ja senkin jälkeen lyömäaseenaan syyllistääkseen sinua ja häkittääkseen sinua.
 
ei ymmärrä
että nyt on eri tilanne miehen mielestä ja nyt minun pitäs eri toten häntä kuunnella, etten menis koska miehellä niin niin paska mieli siitä mitä tapahtu pari kk sitte, eikä mitään ees tapahtunut ku se että nukuin herrajumala kaverin kaveri joka sattu oleen miehen olkkarissa. Miten se kaikki liittyy nyt tähän päivään että olisin lähdössä viettään laatuaikaa kaverin luokse? Mutta kyllä kuulemma liittyy...
En keksiny mitään järkevää sanottavaa miehelle ku riideltiin, jäin aina 2... :(
 
ei ymmärrä
[QUOTE="vieras";26399306]Todennäköisesti et mitenkään vaan miehesi käyttää asiaa koko suhteenne ajan ja senkin jälkeen lyömäaseenaan syyllistääkseen sinua ja häkittääkseen sinua.[/QUOTE]

Sanoin ettei hän voisi käyttää tätä tekosyynä enää tästä ees päin ja hän sanoi ettei niin tekisikään. Mutta senpä näkee ajan kuluessa...
 
Huonolta kuulostaa
Niin, tietyn tyyppiset miehet käyttää just tuollaista syyllistämistä, jolloin keskustelussa jää altavastaajaksi, jos hiukankin epävarma, ja sitä mies käyttää häikäilemättä hyväkseen. Sun pitäis tiedostaa, ettet tosiaankaan ole tehnyt mitään, jota ei ns normaalissa tasa-arvoisessa parisuhteessa pidettäis ihan ok:na, saati sitten et eron aikaisena tapahtumana olisi edes mitään selittämistä. Älä rupea selittelemään tai puolustamaan, toteat vain ettet halua parisuhdetta, jos hänellä ei ole halua ruveta käyttäytymään aikuisen tavoin sua kunnioittavasti, ei alistaen. Jos tulee paha mieli, niin äiti varmaan puhaltaa;).
 
lucifer
meillä on varmaan todella outo parisuhde kun voidaan olla helposti viikonloppu toisistamme erossa ja tarvittaessa pidempikin aika... ei ole mikään pakko olla samassa sängyssä joka yö, ei edes vaikka nukuttas saman katon alla.
 
hei, lue tää
Ensinnäkin, jos miehes rakastais sua terveellä tavalla, kunnioittais sua, arvostais ja haluais sulle hyvää (luottamuksen lisäksi nämä ovat terveen parisuhteen pohjaa) niin hän ei käyttäytyis noin. Ei komentelisi, haukkuisi eikä estäisi sua tekemästä normaaleja asioita ja näkemästä ystäviäs.

Sillon kun ootte olleet erossa, oot saanut tehdä mitä haluat, miehellä ei ole mitään syytä siitä vaahdota. JA, vaikka ette olisi olleetkaan erossa, ei tarvisi skitsota noin jos on ollut perusteltu syy olla miehen luona yötä. Sohvalla ystävän kanssa, ottamatta mitään kontaktia siihen mieheen. Parempi sekin vaihtoehto kuin kadulla nukkuminen.

Sussa vaikuttaa olevan vielä taistelutahtoa jäljellä. käytä se hyväkses. Usko että parempi sulle ja lapselle on että lähdet tuollasesta suhteesta. Vaikeaa se on, varsinkin kun joudut pidätellä itseäs ettet mene takaisin. Mutta mitä kauemmin menee aikaa, sitä selkeämmin näät asiat ja ymmärrät miten mukavaa on elää omaa elämää niin ettei joku alista.

Ja sitten joskus kun oot itses kanssa sinut, ymmärrät miten haluat sua kohdeltavan, voit etsiä sen unelmies miehen joka kohtelee sua oikein ja saa sut tuntemaan itses tärkeäksi ja arvostetuksi.

Älä oikeasti anna miehes tehdä sulle henkisesti pahaa. Samalla lapses oppii huonon mallin.
 
alkuperäiselle kirjoittajalle
Oletko vielä miehen kanssa ja miten teillä nykyään menee? Tiedän, että mies varmasti samanlainen tai pahempi kuin aikaisemmin, mutta kysyn kuitenkin kun olen huolissani hyvinvoinnistasi. Minkä ikäisiä muuten olette?
 

Yhteistyössä