Ihmiset voisi kyllä teurastaa eläimen ruuaksi edes kerran elämässään

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Jos vaikka peruskoulussa kotitalouden tunnille tuodaan kani, kana ja 1-2 kalaa niin oppilaat saisi valmistaa niistä ruokaa alusta asti. Oppii ainakin miten se tehdään. Nykyään ollaan niin vieraantuneita luonnosta.
 
vierailija
Eikö nää kilttiksen tappofantasiat ikinä lopu? Kaikki ei ole yhtä verenhimoisia, joten voisit jo lopettaa. Hoitoon mars!
Samaa olen miettinyt. Toisaalta hän vetoaa luonnonläheisyyteensä ja eläinten hyvään hoitoon mihin myös hyvä lopetus kuuluu, mutta jotain brutaalia ja pelottavaa näissä verisissä ja tappamista jankkaavissa jutuissa on.

Mä harrastan metsästystä ja olen lopettanut ja nylkenyt ties kuinka monta eläintä, mutta en mä niitä ole kellekään sen kummemmin selostanut, kuin että saatiin taas rusakkoa tai lintua pataan.
 
vierailija
Samaa olen miettinyt. Toisaalta hän vetoaa luonnonläheisyyteensä ja eläinten hyvään hoitoon mihin myös hyvä lopetus kuuluu, mutta jotain brutaalia ja pelottavaa näissä verisissä ja tappamista jankkaavissa jutuissa on.

Mä harrastan metsästystä ja olen lopettanut ja nylkenyt ties kuinka monta eläintä, mutta en mä niitä ole kellekään sen kummemmin selostanut, kuin että saatiin taas rusakkoa tai lintua pataan.
👍
 
vierailija
Otsikko on hauska esimerkki suomen kielen vaaranpaikoista
Kilttiksen ja hänen tappofantasioitaan seuranneena, tuo ei kilttiksen kohdalla ole välttämättä kovin kaukana... 😒 Ketä tuon ihmisen tietää tai tuntee, vois tehdä oikeesti jonkun huoli-ilmoituksen mielenterveyden perusteella ja ennen, kun hän siirtyy eläinten sijasta tappamaan ihmisiä. Niin kova tappointo sillä on koko ajan päällänsä.
 
vierailija
Kilttiksen ja hänen tappofantasioitaan seuranneena, tuo ei kilttiksen kohdalla ole välttämättä kovin kaukana... Ketä tuon ihmisen tietää tai tuntee, vois tehdä oikeesti jonkun huoli-ilmoituksen mielenterveyden perusteella ja ennen, kun hän siirtyy eläinten sijasta tappamaan ihmisiä. Niin kova tappointo sillä on koko ajan päällänsä.
Joo, ei ole tervettä.
 
vierailija
Sinänsä kannatan. Jos nyt tulis jokin ydinsota, niin eihän siitä selvinneet pärjäisi ollenkaan, kun ei osattaisi edes sitä pullasorsaa ottaa kiinni ja laitta ruoaksi. Jonkinlainen yleinen selviytymis-/erästelykurssi olis kaikille hyvä.
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
vierailija
tuodaan heille lanttuja nauriita teurastettaviksi
"Se pelasti jatkosodassa sotilaat keripukilta ja kotirintaman nälältä. Se on syntynyt Suomessa, vaikka ruotsalaiset omivat sen itselleen. Nykysuomalainen arvostaa sitä lähinnä joulupöydässä.

Jos oli lanttu sota-aikana norjalaisille tärkeä vitamiininlähde, oli se suomalaisille vielä tärkeämpää ravintoa, välillä yksinkertaisesti ainoa, mitä oli saatavilla.

Rintamalla piti huolehtia, että sotilaat pysyivät terveinä ja toimintakuntoisina. Tuoreiden vihannesten ja C-vitamiinin puutos aiheuttaa keripukkia: hampaat alkavat löystyä ikenistä, olo on väsynyt ja vetelä, heikottaa, tulee mustelmia ja nenästä vuotaa herkästi verta. Sitä ilmeni jatkosodan aikana suomalaisissakin sotilaissa. Myöhemmin kemian Nobelilla palkittu A. I. Virtanen ehdotti, että keripukin estämiseksi sotilaan on hyvä syödä kilo lanttua viikossa.

Sotatalvi 1941–1942 muistetaan lanttutalvena. Säännöstellyksi joutui leivän, viljojen, lihan, juuston, voin ja maidon lisäksi peruna ja muutkin juurekset – paitsi lanttu. Lanttutalveksi on ristitty myös Saksassa ensimmäisen maailmansodan aikainen talvi 1916–1917, jolloin perunakin loppui."


 

Yhteistyössä