Onko tämä sallittua parisuhteessa?

  • Viestiketjun aloittaja ei ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti
"juups"
[QUOTE="joku";26379545]Missä vaiheessa on sanottu että ei sais harrastaa? Jos se on molemmille ok että kummankaan mielestä kumpikaan ei saa mennä kavereiden kanssa laivalle, eikä itekään halua mennä, niin se on ok siinä parisuhteessa. Mutta se on kontrollointia. Miten se ei olis?

Tottakai laki on kontrollointia. Pappi nyt ei voi mitenkään kontrolloida kenenkään parisuhteita vaikka vihkipuheessaan jotain kehoituksia tekeekin.[/QUOTE]

Sovittu sääntö=kontrollointi, tuli selväksi. Ja niinhän se onkin, lakikin on sovittuja sääntöjä, eli kontrollointia. Ja joka sitä rikkoo, joutuu kärsimään. Näin parisuhteessakin, mutta mä ainakin nään yhteisissä säännöissä ja kontrolloinnissa huiman eron, onneksi. Sovittu sääntö esim= ei mennä laivalle kaveriporukassa, kontrolli= ei mennä mihinkään ollenkaan koskaan yhdenkään kaverin kanssa. Mutta juu, näin meillä, toisilla eri tavalla.
 
[QUOTE="huhhuh";26379636]Kelle on, kelle ei! Itse en taas alistuisi pelkäämään! Mitä teen parisuhteella, missä joudun varomaan kaikkea? Eli saan pelätä kokoajan.

Keksin kyllä lyhyelle elämälleni parempaakin tekemistä![/QUOTE]

Kyllähän monet jossain vaiheessa lähtevätkin. Pointti on siis lähinnä siinä, että suhteessa ollessa se pelko on aika pientä ja tasaista, lähtemiseen liittyvä pelko on yleensä suurempi, vaikka ajatuksena olisikin, että myöhemmin helpottaisi.
 
[QUOTE="vieras";26379592]Eli mikä se syy sitten on? En näe muuta syytä kuin tyhmyys ja pelko.[/QUOTE]

Kun ihmetellään miksi ihmiset ei kerro parisuhdeväkivallasta, on selitys juuri ylläolevan kaltaisten ihmisten asenteissa. Kukaan ei halua tulla leimatuksi tyhmäksi tai nössöksi, joten jättää mieluummin kertomatta.
 
Sangria
mun mies on mustasukkainen, kontrolloiva. toki tiedostan ettei normaalia. en siis alistu hänen tahtoonsa ja tämä tuo mukanaa uusia ongelmia. erota pitäis ja niin varmasti käykin joskus.
 
"vieras"
Kyllähän monet jossain vaiheessa lähtevätkin. Pointti on siis lähinnä siinä, että suhteessa ollessa se pelko on aika pientä ja tasaista, lähtemiseen liittyvä pelko on yleensä suurempi, vaikka ajatuksena olisikin, että myöhemmin helpottaisi.
No siksihän se kannattaisi hieman vaikka kouluttautua/hommata oma elämä ennen sikiämistä? Tai ennen kuin oppii tuntemaan miehen? Taas näita "en pärjää yksin, yhyy" -naisia, jotka roikkuu huonossa parisuhteessa kun pelko yksinjäämisestä on suurempi kuin oman miehen pelko. Huoh, mikä teitä oikeasti vaivaa? Kannattaisko käydä vaikka ammattiauttajalla juttelemassa, miten on ajautunut tohon tilanteeseen?
 
[QUOTE="vieras";26379700]No siksihän se kannattaisi hieman vaikka kouluttautua/hommata oma elämä ennen sikiämistä? Tai ennen kuin oppii tuntemaan miehen? Taas näita "en pärjää yksin, yhyy" -naisia, jotka roikkuu huonossa parisuhteessa kun pelko yksinjäämisestä on suurempi kuin oman miehen pelko. Huoh, mikä teitä oikeasti vaivaa? Kannattaisko käydä vaikka ammattiauttajalla juttelemassa, miten on ajautunut tohon tilanteeseen?[/QUOTE]

Puuh. Pelko ei välttämättä koske yksinjäämistä, vaan sitä miestä. Eli sitä, mitä se mies tekee erotilanteessa, jos on muutenkin pelottava. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?
 
"vieras"
Puuh. Pelko ei välttämättä koske yksinjäämistä, vaan sitä miestä. Eli sitä, mitä se mies tekee erotilanteessa, jos on muutenkin pelottava. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?
No se, että miksi altistaa lapsensa pelottavalle ihmiselle? Äidin tehtävä on suojella lasta kaikelta, ikinä en antais lapseni olla saman katon alla kuin ihmisen, jota pelkäisin. Ymmärrätkö?
 
"vieras"
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta kuulostaa tosi sairaalta suhteelta. Minä olen itse asiassa ollut yötä MIESpuolisen ystävän luona avioliittomme aikana, eikä siinä ollut mitään ihmeellistä, nukuttiin vielä samassa huoneessa, minä tämän ystävän sängyssä ja ystävä patjalla lattialla. Ja tämä ystävä on vielä ollut joskus menneisyydessä ihastunut minuun. Mieheni ei ollut yhtään edes ihmeissään, varmaankin siksi että me luotamme toisiimme 100%.
 
[QUOTE="vieras";26379727]No se, että miksi altistaa lapsensa pelottavalle ihmiselle? Äidin tehtävä on suojella lasta kaikelta, ikinä en antais lapseni olla saman katon alla kuin ihmisen, jota pelkäisin. Ymmärrätkö?[/QUOTE]

Teoriassa totta. Mutta käytännöstä sulla ei näy olevan mitään käsitystä, etkä edes halua ymmärtää.
 
  • Tykkää
Reactions: Neydan
[QUOTE="vieras";26379727]No se, että miksi altistaa lapsensa pelottavalle ihmiselle? Äidin tehtävä on suojella lasta kaikelta, ikinä en antais lapseni olla saman katon alla kuin ihmisen, jota pelkäisin. Ymmärrätkö?[/QUOTE]

Jos kaikki kykenisivät elämään yhtä rationaalisesti kuin teoriassa ajattelevat, niin ei olisi maailmassa mitään ongelmia. Ymmärrätkö?
 
  • Tykkää
Reactions: Neydan
[QUOTE="vieras";26379727]No se, että miksi altistaa lapsensa pelottavalle ihmiselle? Äidin tehtävä on suojella lasta kaikelta, ikinä en antais lapseni olla saman katon alla kuin ihmisen, jota pelkäisin. Ymmärrätkö?[/QUOTE]

Miten tuo on sinun mielestäsi suomalaisessa yhteiskunnassa estettävissä?
 
"huhhuh"
Kyllähän monet jossain vaiheessa lähtevätkin. Pointti on siis lähinnä siinä, että suhteessa ollessa se pelko on aika pientä ja tasaista, lähtemiseen liittyvä pelko on yleensä suurempi, vaikka ajatuksena olisikin, että myöhemmin helpottaisi.
Ihmiset jotka antavat kohdella itseään huonosti, luovat myös herkästi niitä pelkoja mielessään. Ja vaikka olisi aihettakin pelkoon, niin kannattaa miettiä että sitäkö haluaa loppuelämänsä kokea?

En tiedä...mun on vaan niin vaikeaa uskoa, että aikuinen ei pidä puoliaan, ja monesti lastensa puolta!tää pahaa.

Olen itse elänyt väkivaltaisessa suhteessa, ja kokenut vaikka minkälaista paskaa, mutta annoin takas, ja täydellä mitalla. En kyllä tietyissä tilanteissa "luota" itseeni; tarkoitan että jos joku uhkaa lapsiani tms, en välttämättä hallitse tekojani..

Olen saanut paljon tappouhkauksia aikoinaan, mutta uhkailut eivät saaneet mua pysähtymään, vaan taistelin itselleni "oikeutta", ja hengissä ollaan
 
Tuli vaan mieleen
[QUOTE="huhhuh";26379636]Kelle on, kelle ei! Itse en taas alistuisi pelkäämään! Mitä teen parisuhteella, missä joudun varomaan kaikkea? Eli saan pelätä kokoajan.

Keksin kyllä lyhyelle elämälleni parempaakin tekemistä![/QUOTE]

Voi kuule, kuten joku tuolla kirjoitti siitä sammakosta keitinvedessä. Tuo tilanne kehittyy niin pikkuhiljaa että et huomaa sitä ennen kuin se on tarpeeksi paha.

Minä olen vahva nainen joka osaa pitää puolensa eikä minun tarvitse sietää mitään roskaa - ajatelin.
Noh niin vaan olin ajautunut melkein yhtä pahaan tilanteeseen kuin ketjun ap.
Tuo kehitys kesti 12 vuotta. Ensin oltiin niin herrasmiestä että, sitten alkoi esiintyä rakentava kritiikiä, ihan vaan rakkauden hengessä että urani ja opiskeluni etenisivät paremmin ja etten menisi nolaamaan itseäni julkisesti. Sitten vähitellen kaikki mitä tein oli puutteelista, lopulta tulivat lyönnit ja väkivallalla uhkaaminen ulottui vastasyntyneeseen lapseenkin - sitten vasta sain jalat alleni. Takaisin en mene vaikka mies kuinka rukoilisi (eikä muuten rukoile, koska ei ole mielestän tehnyt mitään väärin ja hänen mielestään minä olen hänen naisensa maaiman tappiin) Minun pitäisi kuulemma hävetä kun menin kertomaan perheen sisäisiä asioita neuvolassa. Onneksi mies ei onnitunut tuhoamaan ystävieni ja sukuni muodostamaa turvaverkostoa, sen verkoston voimin olen selvinnyt eteenpäin ja ylös masennuksen suosta. Pakkohan minun oli selvitä, kun on lapsi, koti ja työt hoidettavana.
 
Kepsis
[QUOTE="vieras";26379767]Ei mitenkään niin kauan kun asioita hyssytetään ja miesten annetaan tyrannisoida. Naiset pitäis laittaa pakko-opiskelemaan ennen lapsilupaa, jospa heistä sitä kautta tulis hieman älykkäämpiä.[/QUOTE]

Tyrannisoivat miehethän ei ole minkään älyruiskeen tarpeessa. Heille se parisuhdekielto pitäisi laittaa ennenkuin ymmärtävät mitä se parisuhde on.
 
  • Tykkää
Reactions: oli karkki
"vieras"
Ihana kuulla, että on olemassa myös VAHVOJA naisia, kuten "huhhuh" ja "tuli vaan mieleen", onneksi olette uskaltaneet pitää puolenne! Jäämällä väkivaltaiseen suhteeseen opettaa samalla poikansa hakkaajaksi ja tyttärensä olemaan arvostamatta itseään. Ymmärrättekö? Ei vanhempi elä enää pelkästään itselleen, kyllä siinä pitää jo uskaltaa puolustaa omia lapsiaan, kukapa muu heitä puolustaisi kuin oma äiti?
 
"huhhuh"
[QUOTE="vieras";26379794]Ihana kuulla, että on olemassa myös VAHVOJA naisia, kuten "huhhuh" ja "tuli vaan mieleen", onneksi olette uskaltaneet pitää puolenne! Jäämällä väkivaltaiseen suhteeseen opettaa samalla poikansa hakkaajaksi ja tyttärensä olemaan arvostamatta itseään. Ymmärrättekö? Ei vanhempi elä enää pelkästään itselleen, kyllä siinä pitää jo uskaltaa puolustaa omia lapsiaan, kukapa muu heitä puolustaisi kuin oma äiti?[/QUOTE]

Niin totta!! Ja tällaiset miehet ovat tottuneet siihen, että heitä ei vastustella; ja entäpä kun yllättäen heille antaa takaisin??
 
Kepsis
[QUOTE="vieras";26379807]No niitä miehiä tyhmempiä ovat mielestäni ne naiset, jotka antaa pompotella itseään.[/QUOTE]

Olen eri mieltä. Kyllä se joka tekee toiselle pahaa on se tyhmempi osapuoli.
 

Yhteistyössä