Onko tämä sallittua parisuhteessa?

  • Viestiketjun aloittaja ei ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti
Tukkajumala
[QUOTE="huhhuh";26380035][/B]

Niin totta!! Ja tällaiset miehet ovat tottuneet siihen, että heitä ei vastustella; ja entäpä kun yllättäen heille antaa takaisin??[/QUOTE]

Nykyään tulee puukosta tai jostain muusta, joskus varmasti ihan aiheesta monesti myös ihan syyttä. Kannattaa lähteä vetämään mielummin kun rupeaa heilumaan puukon kanssa.

Itse riitatilanteissa jos tuntuu, että päässä mustenee, niin lähden ulkoilemaan ja rauhoittumaan. Minulla oli väkivaltainen lapsuus ja käyttipä sitä väkivaltaa mies tai nainen, niin sen näkeminenkin ja kokeminen ei ole kovin tervettä lapselle.
 
"hmm"
Mä käyn tyttökavereitten kaa kerran parissa kuukaudessa baarissa ja jään yks kaverille. Joka vuos lähetään tyttöjen kanssa tukholman risteilylle. Mun miehel ei oo mitää näitä vastaa. Ja normaalissa parisuhteessa ei kuulukkaan olla mitään tälläsiä menoja vastaan.
 
Kiinnostaa tietää syy
[QUOTE="juups";26379603]Sovittu sääntö=kontrollointi, tuli selväksi. Ja niinhän se onkin, lakikin on sovittuja sääntöjä, eli kontrollointia. Ja joka sitä rikkoo, joutuu kärsimään. Näin parisuhteessakin, mutta mä ainakin nään yhteisissä säännöissä ja kontrolloinnissa huiman eron, onneksi. Sovittu sääntö esim= ei mennä laivalle kaveriporukassa, kontrolli= ei mennä mihinkään ollenkaan koskaan yhdenkään kaverin kanssa. Mutta juu, näin meillä, toisilla eri tavalla.[/QUOTE]

Miks ei sais mennä laivalle kaveriporukan kanssa??
 
Kepsis
Nykyään tulee puukosta tai jostain muusta, joskus varmasti ihan aiheesta monesti myös ihan syyttä. Kannattaa lähteä vetämään mielummin kun rupeaa heilumaan puukon kanssa.

Itse riitatilanteissa jos tuntuu, että päässä mustenee, niin lähden ulkoilemaan ja rauhoittumaan. Minulla oli väkivaltainen lapsuus ja käyttipä sitä väkivaltaa mies tai nainen, niin sen näkeminenkin ja kokeminen ei ole kovin tervettä lapselle.
no nytpä tulee paskaa taas oikein urakalla. Milloinhan on se tilanne että on jotenkin syytä puukottaa toista? Voi jeesus....
 
säpäle harmaana
[QUOTE="vieras";26379700]No siksihän se kannattaisi hieman vaikka kouluttautua/hommata oma elämä ennen sikiämistä? Tai ennen kuin oppii tuntemaan miehen? Taas näita "en pärjää yksin, yhyy" -naisia, jotka roikkuu huonossa parisuhteessa kun pelko yksinjäämisestä on suurempi kuin oman miehen pelko. Huoh, mikä teitä oikeasti vaivaa? Kannattaisko käydä vaikka ammattiauttajalla juttelemassa, miten on ajautunut tohon tilanteeseen?[/QUOTE]

Minä en taas oikein tajua tuota koulutuksen vetämistä tähän(kin). Ihan kuin siellä koulussa opetettaisiin, miten väkivaltaista tai muulla tavoin kontrolloitavaa miestä pystyy käsittelemään tai välttämään edes tapaamasta tällaista. Kai olen jotenkin outo, kun en tajua yhteyttä koulutukseen tässä kohtaa.
 
Tukkajumala
no nytpä tulee paskaa taas oikein urakalla. Milloinhan on se tilanne että on jotenkin syytä puukottaa toista? Voi jeesus....
Jos puolustaa itseään joltain väkivaltaiselta psykopaatilta voidaan se katsoa lieventäväksi asianhaaraksi. Mutta tosiaan kannattaa lähteä lätkimään suhteesta, jos meno on tuollaista.

Raiskaajilta voi muuten puukolla leikata kätevästi munat pois ;)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26380230:
Minä en taas oikein tajua tuota koulutuksen vetämistä tähän(kin). Ihan kuin siellä koulussa opetettaisiin, miten väkivaltaista tai muulla tavoin kontrolloitavaa miestä pystyy käsittelemään tai välttämään edes tapaamasta tällaista. Kai olen jotenkin outo, kun en tajua yhteyttä koulutukseen tässä kohtaa.
Kouluttautumalla saat itsellesi ammatin ja sitä kautta opit tulemaan toimeen taloudellisesti ilman miestä-> helpompi lähteä parisuhteesta, kun ei jää tyhjän päälle.

Kouluttautumalla maailmankatsomus avartuu, itsetunto kohenee (kun menestyy) ja itseään alkaa arvostaa-> ei alennu toisten pompoteltavaksi.

Kouluttautumalla treenaa aivoja-> älykkyys kasvaa-> ei alennu toisten pompoteltavaksi.

Kouluttautumalla hyvään ammattiin eksyy työssäkäyvien, fiksujen ihmisten piireihin-> saa itselleen fiksumman miehen, jolla ei ole tarvetta alentaa naista.

Capish?
 
Tuli vaan mieleen
[QUOTE="vieras";26380282]Kouluttautumalla saat itsellesi ammatin ja sitä kautta opit tulemaan toimeen taloudellisesti ilman miestä-> helpompi lähteä parisuhteesta, kun ei jää tyhjän päälle.

Kouluttautumalla maailmankatsomus avartuu, itsetunto kohenee (kun menestyy) ja itseään alkaa arvostaa-> ei alennu toisten pompoteltavaksi.

Kouluttautumalla treenaa aivoja-> älykkyys kasvaa-> ei alennu toisten pompoteltavaksi.

Kouluttautumalla hyvään ammattiin eksyy työssäkäyvien, fiksujen ihmisten piireihin-> saa itselleen fiksumman miehen, jolla ei ole tarvetta alentaa naista.

Capish?[/QUOTE]

Millä selität sen taannoisen perhesurman, jossa korkeastikoulutettu hyvätuloinen mies surmasi samanlaisen taustan omaavan vaimonsa ja heidän yhteiset lapsensa?
Bulevardin perhesurma: Uhrit kuolivat eri tavalla - Ilta-Sanomat
 
....
en lukenu koko ketjua mutta mulla oli just tuollainen mies (kihloissa oltiin). Kun lopulta ymmärsin yrittää eroa, uhkaili itsemurhalla ja oli myös väkivaltainen minua kohtaan.

Kannattaa olla varovainen ja päättväinen kun lähdet suhteesta. Tsemppiä!!!!
 
Anonyymitär
Herää hyvä nainen, miehesi on sairaalloisen mustasukkainen ja omistuishaluinen, se on kaukana rakkaudesta. Miksi haluat olla kynnysmatto?

Itse jaksoin olla aikanaan 2,5 v. miehen kanssa joka oli sairaalloisen mustis. Lisäksi yritti eristää minut ystävistäni ja sukulaisistani, ja määrätä kenen kanssa saan olla tekemisissä. Yritti määrätä siitäkin mitä syön, katson telkkarista, miten pukeudun. Sai raivarin jos laitoin meikkiä joskus lähtiessäni töihin, kävi töissä tarkistelemassa olenko siellä. Ei päästänyt todellakaan minua suosiolla mihinkään ilman itseään, monta isoa riitaa tuli asiasta, en olisi päässyt edes likkakaverin kanssa shoppailemaan. Eikä laskenut minua toiselle paikkakunnallekaan, juurikin likkakaverin luo yökylään.

No ehkä sinun miehesi ei ole noin paha, mutta ei tuokaan hyvältä todellakaan kuulosta.
 
"vieras"
Millä selität sen taannoisen perhesurman, jossa korkeastikoulutettu hyvätuloinen mies surmasi samanlaisen taustan omaavan vaimonsa ja heidän yhteiset lapsensa?
Bulevardin perhesurma: Uhrit kuolivat eri tavalla - Ilta-Sanomat
Niinpä, mikähän oli koulutus vaimolla? Enkä ole sanonut, etteikö korkeastikoulutettujen joukossakin olis perheväkivaltaa, mutta väittäisin silti, että enemmistö sekopäistä väkivaltaisista miehistä on huonosti koulutettuja/kouluttamattomia ja niiden vaimoilla/puolisoilla sama taso.
 
Tuli vaan mieleen
[QUOTE="vieras";26385709]Niinpä, mikähän oli koulutus vaimolla? Enkä ole sanonut, etteikö korkeastikoulutettujen joukossakin olis perheväkivaltaa, mutta väittäisin silti, että enemmistö sekopäistä väkivaltaisista miehistä on huonosti koulutettuja/kouluttamattomia ja niiden vaimoilla/puolisoilla sama taso.[/QUOTE]

Enpä osaa sanoa, mutta sen osaan sanoa että monella ns. "parempiosaisiin" kuuluvalla naisella ( ja miehellä, kyllä myös naisissa on noita alistajia) on todella iso kynnys hakea apua tuohon tilanteeseen koska se yleisesti mielletään ns. alempien kansankerrosten ongelmaksi (kouluttamattomien, työttömien ja alkoholistien jne.), he häpeävät ja pelkäävät kasvojen menetystä mikä on todella surullista, aivan väärä paikka pelätä häpeää kun henkikin voi olla vaarassa.
 
"vieras"
Enpä osaa sanoa, mutta sen osaan sanoa että monella ns. "parempiosaisiin" kuuluvalla naisella ( ja miehellä, kyllä myös naisissa on noita alistajia) on todella iso kynnys hakea apua tuohon tilanteeseen koska se yleisesti mielletään ns. alempien kansankerrosten ongelmaksi (kouluttamattomien, työttömien ja alkoholistien jne.), he häpeävät ja pelkäävät kasvojen menetystä mikä on todella surullista, aivan väärä paikka pelätä häpeää kun henkikin voi olla vaarassa.
Siltikin enemmistö näistä häpeävistä, nujerretuista naisista on alemman koulutusluoan omaavien miesten nyrkin ja hellan välissä. Ja toki naiset voi myös olla väkivaltaisia, koulutustaso ja oma ura ihan varmasti vaikuttaa siihenkin, kuka sitä nyrkkiä puheen sijaan käyttää.
 
"ilona"
Tuo että mies vihaa ystävää on hyvin tyypillistä sairaalloisen mustasukkaisen ihmisen käytöstä. Kolmella ystävälläni on ollut mustasukkainen mies ja he kaikki ovat vihanneet minua (ja varmasti myös muita puolisonsa ystäviä) Ja ilman mitään järkevää syytä. Kai he kokevat puolison lähipiirin uhkana tms. Minä en kyllä tuollaista ukkoa katselis hetkeäkään mutta ap taitaa olla jo aika pahasti alistettu kun ei näe tilanteen vakavuutta... :(
 
ei ymmärrä
No niin tulin kertomaan miten meni, eli kerroinkin tästä heti tuona samana päivänä. No mies sai raivarin, haukkui ties miksi ja huusi niin että naapuritkin varmaan miettivät soittavatko poliisille. Haukkuipa mies minua huoraksi, sanoi että vai pitää päästä huoraamaan, joo- o, tuollaisia hän suustaan päästelee kun on todella vihan vallassa. No vkl meni niin että mies ei puhu mitään eli piti mykkäkoulua. Eli mies sanoi että et voi lähteä, koska minulle tulee niin paha mieli, miksi haluat minulle pahan mielen! No eli siis näin mies on joka ikinen kerta sanonut kun olen ollut johonkin lähdössä että muttaku mulla ei tuu siitä hyvä mieli, niinpä olen jättäny menemättä jne, esim tänä kesänä jätin jälleen festarihaaveet tämän takia, enpä ole ikinä päässy festareilla käymään...
 
ei ymmärrä
Niin ja nyt saattaa moni muuten olla miehen kanssa samaa mieltä eli että on todella häpeällistä tulla pyytämään tuota ystävälle luokse menoa koska...
Pari kk sitten erosimme miehen kanssa, muutin lapsen kanssa kotiini ja hankin jo oman asunnonkin. Meninpä ystäväni luokse, kävin baarissa, en juonut paljon mitään, eli voisi sanoa etten ollut humalassa. No emme menneet ystäväni luokse yöksi koska hänellä oli suuri remontti kotonaan, niinpä menimme ystäväni kaverin luokse joka sattuu olemaan mies yöksi. Nukuimme ystäväni kanssa miehen olkkarissa. Ja tämä mies sattui olemaan minun vanha luokkakaveri sieltä ala-asteelta. No kun palasimme yhteen miehen kanssa ja hän sai tietää tästä että minä olin miehen luona yötä hän sai maailman pahimman raivarin, että jaahas, siellä tuli miesten kans pyörittyä ja varmasti joku yriti iskeä jne mies pulputti. No ei, kukaan ei ollut sillä reissulla minusta kiinnostunut ja vaikka olisi ollut niin olin vasta eronnut, ei minua mikään kiinnostanut. Eli miehen muistissa on niin hyvin se että kun olin viimeksi ystäväni kanssa, olimme miehen luona yötä mikä oli hirveää omalle miehelleni, eli sen takia hänellä on paha mieli enkä saisi lähteä, onko tässä järkeä? Sanokaa nyt mulle, kummin teen, tottelen taas kerran miestäni vai teen kerrankin oman pääni mukaan?
 
"asiaa"
[QUOTE="viuh";26378968]Ei parisuhteen vankila pitäisi olla.[/QUOTE]

Mutta koska se tässä tapauksessa on, niin ainoa keino on selittää kaverille, että et voi tulla koska olet vankilassa.

Toivottavasti tästä neuvosta oli apua.

:)
 
ei ymmärrä
Jos lähden, en kunnioita miestä, en välitä hänen tunteistaan, kohtelen miestä kuin paskaa jne...
Tuo siis miehen suusta.
On vain niin ääh, tulen hulluksi, aina miehellä on hyvä syy estää minun lähteminen jollain tapaa.
Mutta onko tuossa syytä en tiedä, mutta jos ei niin tulkaa hyvät ihmiset kertomaan? Olen jo niin pyörällä päästäni etten tiedä. Ja peruin muuten ne festarit juurikin tuon smaan syyn takia, eli miehellä paha mieli siitä erosta ja kun minä kävin silloin baarissa niin en lähtenyt festareille koska miehellä niin paha mieli menneestä, kuulostaa hullulta tai alkaa kuulostaan....
En tiedä ymmärtääkö kukaan...
 
"asiaa"
Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä;26398417:
Jos lähden, en kunnioita miestä, en välitä hänen tunteistaan, kohtelen miestä kuin paskaa jne...
Tuo siis miehen suusta.
On vain niin ääh, tulen hulluksi, aina miehellä on hyvä syy estää minun lähteminen jollain tapaa.
Mutta onko tuossa syytä en tiedä, mutta jos ei niin tulkaa hyvät ihmiset kertomaan? Olen jo niin pyörällä päästäni etten tiedä. Ja peruin muuten ne festarit juurikin tuon smaan syyn takia, eli miehellä paha mieli siitä erosta ja kun minä kävin silloin baarissa niin en lähtenyt festareille koska miehellä niin paha mieli menneestä, kuulostaa hullulta tai alkaa kuulostaan....
En tiedä ymmärtääkö kukaan...
Mä en ymmärrä että kukaan on vapaaehtoisesti tuollaisessa suhteessa. Hyi hemmetti mitä skeidaa. Ollaan suomessa ja on vuosi 2012! Naisilla on jo äänioikeus ja kulkulupa!
Vai onko sut tuotu jostain missä et ole näihin itsestäänselvyyksiin tottunut?

Tai sun on pakko olla joku joka vaan viettää aikaa palstalla keksimällä jotain tosi pervoa kun ei ole muuta tekemistä?
 
"mies"
[QUOTE="vieras";26380282]Kouluttautumalla saat itsellesi ammatin ja sitä kautta opit tulemaan toimeen taloudellisesti ilman miestä-> helpompi lähteä parisuhteesta, kun ei jää tyhjän päälle.

Kouluttautumalla maailmankatsomus avartuu, itsetunto kohenee (kun menestyy) ja itseään alkaa arvostaa-> ei alennu toisten pompoteltavaksi.

Kouluttautumalla treenaa aivoja-> älykkyys kasvaa-> ei alennu toisten pompoteltavaksi.

Kouluttautumalla hyvään ammattiin eksyy työssäkäyvien, fiksujen ihmisten piireihin-> saa itselleen fiksumman miehen, jolla ei ole tarvetta alentaa naista.

Capish?[/QUOTE]

Mutta on paljon naisia, jotka eivät halua koulutettua miestä. Olen itse sen kokenut tohtorin tutkintoa tekevänä. He eivät pidä miehessä tärkeänä älykkäitä keskusteluja ja ajatuksia, kykyä siteerata filosofeja tai yhteiskuntateorioita, historiallisia tapahtumia ym.
 
joo-o
AP, oletko varma että haluat lopun elämääsi kysellä lupaa jokaiseen kotoa poistumiseen? Normaaliin parisuhteeseen kuuluu molemmille osapuolille oikeus tehdä asioita myös yksin, ystävien, kavereiden, kollegoiden yms kanssa ILMAN PUOLISOA. Miehelläsi on ongelma, jos hän ei tätä ymmärrä. Ja miehesi ongelmasta tulee sinun ongelmasi.

Kaikki nuo haukkumiset ja huutamiset kertovat miehesi luonteesta. Jos olette eronneetkin jo useasti, niin mietippä, oliko sinun parempi olla ilman häntä? Tee valintasi, ja pysy siinä. Eli kestä hallitsevaa ja alistavaa puolisoa tai eroa ja vietä sinkkuelämää(tokikin saatat tavata jonkun uuden ;) ).
 

Yhteistyössä