Onko täällä muilla sama tilanne kuin meillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä ostetaan niin vähän muuten leluja että jouluna niitä ostetaan sit kunnolla, viime vuonna oli 2 isoa pussia täynnä+ pari jätesäkillistä päälle, meillä on kyllä lapsia 5 että siksi noin iso määrä myös, sukulaiset ja kummit, jokaisella lapsella niitä 4, + isovanhemmat ostavat lahjat myös :)

Meillä on kolme yhteistä muksua, ja sit miehen tyttö (joka kyllä tuntuu kuin omalta) niin nää neljä saa pari pakettia per lärvi, koska sukulaisilta tulee muutenkin lahjoja ihan kamalasti.

Ollaan tänä vuonna yritetty sanoa sukulaisille että ostakaa joku vähän isompi juttu joka on kaikille. Esim mun sisko ostaa junaradan joka on sit kaikille, tulee pari peliä jotka on kaikille yms.

Itsekin suruissani katson noita joululahjapinoja mitä ostetaan.Meillä ei lapsi saa yhtään
lahjaa eikä kyllä ole jouluruokaakaan:-( Yksinkertaisesti ei vaan ole varaa,kun mies sai yllätyksenä lomautuksen ( niinkuin kaikki muutkin työntekijät ) . Onhan se lapselle kova paikka,kun ymmärtää jo joulusta. Mutta surullisina meillä ei joulua vietetä vaan ollaan perheen kesken ja vietetään aikaa yhdessä.

Todella surullista että näitä perheitä on täälläkin niin paljon, joilla ei ole varaa minkäänlaiseen jouluun. Mulle myös parhaana muistona jäänyt mieleen jouluista se tunnelma, kynttilöiden vienti haudalle ja joulusauna, mutta eihän sitä lapset ymmärrä vielä. Tai varmasti jo lapsena osaa arvostaa yhteistä aikaa ja läheisyyttä, mutta odottavat kuitenkin pieniä lahjoja ja jotain jouluruokaa. Mä osallistun tuohon Joulupuu keräykseen ja moniin muihinkin keräyksiin ja toivon tosiaan et niiden kautta edes joku perhe saa hiukan jouluiloa mun avulla. Ja että apua varmasti menee perille juuri tänä jouluna sitä tarvitseville Ja enemmänkin tekis mieli tehdä, mut mahdollisuudet tietty rajalliset.

Todella surullista että näitä perheitä on täälläkin niin paljon, joilla ei ole varaa minkäänlaiseen jouluun. Mulle myös parhaana muistona jäänyt mieleen jouluista se tunnelma, kynttilöiden vienti haudalle ja joulusauna, mutta eihän sitä lapset ymmärrä vielä. Tai varmasti jo lapsena osaa arvostaa yhteistä aikaa ja läheisyyttä, mutta odottavat kuitenkin pieniä lahjoja ja jotain jouluruokaa. Mä osallistun tuohon Joulupuu keräykseen ja moniin muihinkin keräyksiin ja toivon tosiaan et niiden kautta edes joku perhe saa hiukan jouluiloa mun avulla. Ja että apua varmasti menee perille juuri tänä jouluna sitä tarvitseville Ja enemmänkin tekis mieli tehdä, mut mahdollisuudet tietty rajalliset.

Ups, lähti kahdesti. Ja piti vielä sanoa et moneen perheeseen on nyt tullut noita lomautuksia just näin joulun alla tai tietää et alkuvuodesta on edessä joten ei siinä vähistä varoista varmastikaan joulua laiteta.

Meillekkin lomautuslappu tuli jo kuukausi sitten. Liitossa kauheet jonot. Aina eletty säästeliäästi mutta eipä noita säästöjä valitettavasti ole kertynyt joten todella hankala tilanne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi toivottavasti saat apua teidän tilanteeseen, kysy soskusta tai MLL:N toimistosta olisiko teidän mahdollista saada sitä lahjakorttia jouluksi.

Tota kantsii tosiaan kysyä, meillä pin ne korttien saajat on tosin jo valittu

Millonkahan sen lahjakortin saa jos antavat. Meidät on sinne ilmoitettu mutta ainakaan vielä ei ole kuulunut mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja sartsukka:
Mä olen sitä mieltä että lahjoja voi antaa muulloinkin kuin vain jouluna ja synttäreinä tai jonai tiettynä päivänä.Minä usein jos käyn kaupassa tms.Näen jotain joka selvästi saattaisi ilahduttaa niin saatampa ostaa jos on hieman "ylimääräistä" ja sitten annan sen samantien tai lähetän kun ystävät asuu kaukana.

Köyhä olen, vielä yksi huollettava mutta aina olen joskus extemporee rahapäivänä saattanut yllättää tai sanon että ostetaan vaan, voi sitä iloa.
Paljon on kelle pitää paketti ostaa, toiset paketit neulottuja ja kuopukselle ostan yhden pelin jota toivonut, sillä rahalla saisi monta pakettia ja ainakin pari pakettyia lisää edullisempia ja isot sisarukset ostavat paketit niin onhan niitä jo monta.

Mutta eikö vois tehä ite jotain taikka jotain halpaa ostaa ihan?
Tyyliin karkkipatukkaa pakettiin ja sukat?Musta on tärkeetä että on paketteja...siis laitan tuolla tyylillä ihan useita paketteja,värityskirjaa,kyniä,jne.
Ja sitten pari kalliimpaa lahjaa tulee meiltä vanhemmilta mutta yhteensä varmaan 5 lahjaa per lapsi ,eli 6 x 5.

Isovanhemmat sekoo tyystin jouluna,mun isä ainakin.Hän ostaa hullunlailla ja osaa ostaa aina todella osuvia juttuja.

Eli meidän lapset saa kyllä paketteja siinä 10-15...

Mutta oikeesti ei se aina rahasta ole kiinni..mun mielestä vai oonko ihan typerä enkä ymmärrä että toisilla voi oikeesti olla niin tiukkaa... :ashamed:

Siis että jotain pientä...
villasukat ja sisuaski...pikkuhousut ja joulukarkki...?

Alkuperäinen kirjoittaja haribo:
Itsekin suruissani katson noita joululahjapinoja mitä ostetaan.Meillä ei lapsi saa yhtään
lahjaa eikä kyllä ole jouluruokaakaan:-( Yksinkertaisesti ei vaan ole varaa,kun mies sai yllätyksenä lomautuksen ( niinkuin kaikki muutkin työntekijät ) . Onhan se lapselle kova paikka,kun ymmärtää jo joulusta. Mutta surullisina meillä ei joulua vietetä vaan ollaan perheen kesken ja vietetään aikaa yhdessä.

Muttas maksaako niin paljon karjalanpaisti, kinkku, laatikot?
Just oli Lidlissä vajaa neljä euroa karjalanpaistilihat. Prismasta katsoin vajaa parikymppiä meille riittävä kinkku, porkkanalaatikkoa ostan itselleni kun poika ei tykkää, leipomiset leivon, onhan kuitenkin jotain ruokaa syötävä.
Vielä synttärit ennen joulua järkättävä, niihin leivon ja loput jää jouluksi.

Yhteistyössä