Onko sylikummi jotenkin parempi kummi kuin muut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jessica
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En tiedä, onko joskus ollut, mutta ei ainakaan minusta. Minulle sylikummi on se, joka pitää vauvaa sylissä kastettaessa. En esim. koskaan puhu sylikummeista ja kummeista...

Mä olen kuullut et sylikummin virkaan liittyis se että jos vanhemmille käy jtn eikä olis muita sukulaisia niin sylikummi ois ensisijaisesti se joka ottais lapsen, en tiiä pitääkö paikkaansa ja onko tollasta käytäntöä enää /koskaan ollutkaan, mutta jostain tuo käsitys on mulle jäänyt...

Ei minunkaan mielestä ole sen parempi kuin muutkaan. Jotkut vanhemmat pyytää sylikummiksi kummeista sen joka on heille läheisin ja jotkut eivät pyydä sylikummia ollenkaan vaan pitävät vauvaa itse kasteen aikana.
Mulla on kolme kummilasta joiden jokaisen sylikummi olen, mutta en ole koskaan tuntenut itseäni millään tavalla paremmaksi kuin muut kummit, ei ole edes tuollainen käynyt mielessä!

Alkuperäinen kirjoittaja terrprpr:
tietenkin sylikummi on parempi kuin ns. tavallinen kummi! Eikäm siinä ole mitään pahaa

Siis millä tavalla parempi, perustelehan? ei mulla tuollaisia fiiliksiä ole koskaan ollut, eikä kyllä tuttavillanikaan

Meillä oli kummit mietitty valmiiksi jo ennen lapsen syntymää ja sovittiin, että jos lapsi on tyttö niin mun sisko saa (halutessaan) pitää lasta kastettaessa ja jos poika niin sylissäpitäjä on (jos niin haluaa) miehen veli. Ei sillä mitään sen suurempaa merkitystä ainakaan meillä ole, molemmat kummit yhtä tärkeitä!

Lapsi on tyttö ja siskoni on siis sylikummi. Siskolleni se oli tärkeä juttu ja se hänelle suotakoon =) mutta itse kummius on hänellekkin vielä tärkeämpää..!

Minusta sylikummi on parempi/tärkeämpi kuin muut kummit. Siksi meidän lapsilla ei ole sylikummia (isä piti ristiäisissä ), koska meille jokainen kummi on yhtä arvokas ja tärkeä :)

Alkuperäinen kirjoittaja mona:
Ei ole, tietty oli ihanaa kun sai ristiäisissä pitää vauvaa. Mutta se oli aika selvä asia että musta tuli sylikummi, koska kaikki muut kummit olivat miespuolisia..

Mun lapsella on ollut kyllä miespuoleinen sylikummi

Yhteistyössä