Onko sillä mitään merkitystä onko kummi vai sylikummi??

meillä ei ollu niin ei kenenkään tarvi miettiäkään sitä. mutta vastaukseni, ei ainakaan minusta. mies piteli meidän kummipoikaa, mutta ei sitä kukaan ole ikinä maininnu erikseen.

[QUOTE="vieras";24104311]Sylikummi on se, kenelle vanhemmat ovat ajatelleet lapsen huoltajuuden, jos lapsi sattuisi jäämään orvoksi.[/QUOTE]

Höpö höpö. Kuis monella mahtaa olla kummi eka vaihtoehto lapsen huoltajaksi jos itse kuolette?
Perheessä kolme lasta, vanhemmat kuolee. Jokainen lapsi menee sylikumminsa huolettavaksi jatkossa? Näin on :D

Tooosi hauska provo.

Eihän sillä ole suurempaa arvoa, mutta itse pidän sylikummin roolia hieman tärkeämpänä ja minulla itselläni ei ole sylikummia, kun olen ollut isäni sylissä kastetilaisuudessa ja pienenä se minua aina harmitti, kun mulla ei ole sylikummia :)

kaikki kummit samanarvoisia.näin sanoi meillä pappikin.meille tulee ny viides lapsi,ja kummeja tämä saa 3.en tiä kuka pitää sylissä,kuka ny vain haluaa.oma äitini piti poikaani kasteenajan sylissä,kun kummitäti ei saanut poikaa hiljenemään ja minulla oli esikoinen sylissä:)

[QUOTE="jep jep";24104352]Höpö höpö. Kuis monella mahtaa olla kummi eka vaihtoehto lapsen huoltajaksi jos itse kuolette?
Perheessä kolme lasta, vanhemmat kuolee. Jokainen lapsi menee sylikumminsa huolettavaksi jatkossa? Näin on :D

Tooosi hauska provo.[/QUOTE]

No, parhaani yritin :(

Ei kai noilla niin väliä ole.
Tosin minun mielestäni täällä saa muutenkin lukea hemmetin hupaisia ketjuja, joissa suunnilleen loukkaannutaan kun ei ole kummi.. ihankuin lapsella ei elämässä ole muita rakkaita ja läheisiä olleskaa :D

Riippuu vähän. Jotkut valitsee sylikummiksi läheisimmän ihmisen. Mun silmissä kaikki kummit on yhtä arvokkaita. Mulla on 2 kummilasta ja toisen ristiäisissä en edes ollut. :D (mut lisättiin kummiksi jälkeenpäin). Yhtä tärkeitä ovat minulle. :)

Virallisesti ei oo mitään eroa, vaan papereissa on kaikki nimityksellä kummi. Joissain kasteissa lasta pitää äiti tai isä, joissain vanhemmat on valinneet jonkun tietyn kummeista, joka pitää lasta toimituksen ajan ja joissain lapsi on vähän aikaa kaikkien kummien sylissä.

Suomessa vanhemmat eivät voi etukäteen määrätä kuka tulee lapsen huoltajaksi, jos vanhemmille käy jotain. Toiveen voi esittää, mutta sosiaalitoimen ei ole pakko noudattaa sitä. Joissain muissa maissa tän sen sijaan voi tehdä - muistaakseni esim. Hollannissa kummit ovat lapsen huoltajia, jos vanhemmille jotain käy.

ei ole olemassa mitään "sylikummia". kaikki kummit samalla viivalla.
sehän on jokasen suvun/perheen valinta millaisena sylikummin arvoa pidetään. Meidän suvussa sylikummi on yleensä 1 kummi ja mun sylikummi siunas minut riparilla, kun en halunnut kaikkia kun olisi tullut ahdasta.

Yhteistyössä