Onko ponnistusvaihe yleensä alle 30min? :o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ohhoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on ollut jokaisessa (neljä synnytystä) ponnistus vaihe alle 10 minuuttia. Ei ole koskaan tullut pahoja repeämiä. On sen verran itsellä ollu kivulias tuo ponnistus, että eipä sitä viitsi siinä kovin pitkään kärsiä. Ulos vaan nopsaan. ;)

Ensimmäinen 24min, toinen 3min. Kummassakaan ei juurikaan repeämiä. Ensimmäisessä epiduraali (ei sattunut), toisessa ilokaasu (jota en muistanut ponnistaessa vedellä) ja sattui niin penteleesti.

Olin lukenut ennen esikoisen synnytykseen menoa, että normi kesto on 30 min. Ja muistankin sanoneeni, että enää puol tuntia kun kätilö antoi luvan ponnistaa. 31 min meni =)

mä olen ponnistanut esikoisen 2minutissa ja kuopuksen minutissa, joten itse taas tuntuu uskomattomalta, että joku toinen on saattanut lastaan ponnistaa useita tunteja :O tosin hyvä että esikoinenkin niin nopsaan tuli, koska sydänäänet laskivat ponnistusvaiheessa todella reippaasti ja lapsi kiikutettiin samantein teholle, jos en olisi saanut ponnistettua lasta niin nopsaan niin ties mitä olisi käynyt :(

Esikoinen 13min, toka 9min ja kolmas yksi ponnistus. Ponnistusvaiheet olleet helppoja ja oikeastaan kivuttomia. No kahdesta ekasta on tuntunut vittumaisena kiristyksenä se, kun pää o ollut puoliksi näkyvissä. Kolmas tuli niin lentäen ettei paljon kiristänyt mikään. :D

Kätilö sanoi esikoisen synnytyksen jälkeen, että paremmin ei olisi voinut mennä. Helppo oli synnytys ja vain vähäisesti teki jotain siistimistikkausta.

Mul on molemmat tulleet heti ensimmäisellä ponnituksella ajoiksi on merkitty 2min ja 3min. Synnytykset ovat muutenkin olleet nopeaita 1½ - 2h. Ei repeämiä ekasta yksi nirhama mikä ei vaatinut tikkejä.

onpas toiset nopeita ponnistelijoita, vain 1-2 min...
mulla kesti eka n.30min ja toka 20min.,tutuivat ikuisuuksilta,ponnistus tutui vaikealta,ettei mitään tapahdu,vaikka eihän nuokaan nyt vielä pitkiä ponnisteluja ollut.

Eka leikattiin, toista ponnistelin epiduraalipuudutuksessa yli 2 tuntia (ei ollut ollenkaan ponnistustarvetta, oli melkoista väkisin vääntämistä) ja kolmannen ponnistusvaihe oli 15 minuuttia, ilman kivunlievitystä kun ei ehditty laittaa. Semmoisia 3,5 kiloisia kaikki muksut, pari tikkiä jouduttiin laittamaan molemmissa alatiesynnytyksissä.

eka synnytys kesti 38tuntia otin epiduraalin ponnistus kesti 30min II asteen repeämät ja väliliha leikattiin silti ei sattunut yhtään. Vauva painoi 4100g.

Toisen synnytin luomuna synnytys kesti 3,5tuntia ja ponnistusvaihe 9min ja kyllä sattu niin perkeleesti että hyvä ettei taju menny mutta sain vain jotain pikku ruhjeita... Vauvan paino 3540g.

Alkuperäinen kirjoittaja ohhoh:
Lueskelin yhtä ketjua tuolla ja lähes kaikissa oli ponnistusvaihe kestänyt ihan muutamista minuuteista puoleen tuntiin.. Itse puskin esikoista ulos lähes tunnin, ja puudutuksena oli vain kohdunkaulanpuudute..

Ja itse luulin synnyttäneeni nopeasti kun koko synnytyksen kesto oli alle 8h :D

Mulla ekassa ponnistusvaihe oli 2,5 tuntia ja toisessa 28 min

Esikoisesta ponnistusvaihe 5 min. ja pää tuli yhtä aikaa nyrkkien kanssa ulos ja repesin aika pahasti, koko synnytys kesti n.5 h ja kuopuksesta ponnistusvaihe 5 min ja synnytys kesti vähän alle 5h, enkä revennyt mistään.

Yhteistyössä