Onko ponnistusvaihe yleensä alle 30min? :o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ohhoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ohhoh

Vieras
Lueskelin yhtä ketjua tuolla ja lähes kaikissa oli ponnistusvaihe kestänyt ihan muutamista minuuteista puoleen tuntiin.. Itse puskin esikoista ulos lähes tunnin, ja puudutuksena oli vain kohdunkaulanpuudute..

Ja itse luulin synnyttäneeni nopeasti kun koko synnytyksen kesto oli alle 8h :D

Mä luin jostakin juuri tänään.. Olisko ollu vanha Vauva lehti. Siellä sanottiin että ponnistusvaihe kestää n. 45min-1h.

Mutta mulla kesti 10 min :O. Kätilö tosin näytti paperilla käyrän mun 10min ponistuksesta ja sanoi ettei se normaalisti mene noin ensisynnyttäjällä :D. Kyllä se sattuikin! Saa nähdä miten seuraava synnytys menee.

Mitä kavereiden kanssa on puhuttu ja palstoilta lukenut niin tooosi paljon vaihtelee, parista minuutista reiluun pariin tuntiin. Esikoista ehkä pusataan yleensä pikkuisen pidempään, mutta ei mikään alle puolen tunnin ponnistus normi ole :) Itsellä esikon ponnaus oli 29min, että menen tähän kriteeriin, mutta tuntuu että itsellä oli se vaihe nopeimmasta päästä mitä kaverit on kokemuksiaan esikon synnytyksestä kertoneet.

No jos se muutamalla ponnistuksella ja vaikka vartissa tulee ulos niin sehän on ihan juhlaa tuohon ekaan kertaan verrattuna :) Eikä sekään tuntunut pahalta :) Voi kun pääsisi uudestaan jo synnyttämään :D

Mulla ekassa kesti ponnistus n. 1h 20min koska kätilö jätti meidät itsekseen ponnistelemaan omaan tahtiin, kun oli vuoro loppumassa. Sitten tunnin päästä tuli uusi kätilö vuoroon, järkyttyi, mm- virtsarakko oli niin täynä ettei lapsi päässyt eteenpäin joten katetroi ekana. Laittoi tosiaan toimeksi ja vajaa 20min niin oli lapsi ulkona.

Kyllä ketutti jälkeenpäin se tunnin turha punnaaminen, kun olin jo aika poikki kun uusi kätilö tuli. Lapsi tuli vielä napanuora käden ympärillä ja käsi edellä, joten olisi ollut hätä jos olisi vauva tullut kun olimme kaksistaan isän kanssa....

Esikoisen sain synnyttää alateitse ja itse synnytys kesti reilu 9tuntia. Joista ponnistusvaihe epiduraalin voimalla 6min.. Olisin ollut valmis ponnistamaan lisääkin. En ehtinyt edes huutaa niinkuin elokuvissa ;)

Kuopusta en saanut synnyttää alateitse koska istukka oli kohdun suun päällä.

Yhteistyössä