Pitääkö soittaa ennen synnyttämään lähtöä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ei nimimerkkiä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
6 lasta synnyttänyt ja ikinä en ole soittanut ennen synnärille menoa. Ihan suoraan vaan sinne marssinut olen ja ei ole käännytetty ovelta koskaan.
Mitähän minulle olisi sanottu viidennen kohdalla, jos olisin ilmoittanut, että supistukset tulleet alle tunnin noin 5-8min välein ja ei, en ole kipeä ja vedet ei ole menneet? Käsketty mennä suihkuun?
Vauva syntyi n.20min laitokselle menon jälkeen ja synnytys kesti kaikkineen 1h9min...

Alkuperäinen kirjoittaja 6xäiti;29632194:
6 lasta synnyttänyt ja ikinä en ole soittanut ennen synnärille menoa. Ihan suoraan vaan sinne marssinut olen ja ei ole käännytetty ovelta koskaan.
Mitähän minulle olisi sanottu viidennen kohdalla, jos olisin ilmoittanut, että supistukset tulleet alle tunnin noin 5-8min välein ja ei, en ole kipeä ja vedet ei ole menneet? Käsketty mennä suihkuun?
Vauva syntyi n.20min laitokselle menon jälkeen ja synnytys kesti kaikkineen 1h9min...

Et taida olla Helsingistä, kuten aloittaja? :)
Helsingissä ei sitä soittoa odoteta siksi, että tarvittaisiin lupa lähtöön, vaan siksi, että silloin saa vahvistuksen sille, että pääseekö toivomaansa paikkaan, vai joutuvatko ohjaamaan muualle.

Täällä taas ei pidä soittaa. Sairaala TYKS. Alueellisia eroja on, tottakai.

Ja en minä ainakaan voi odottaa niin kauan että ei pysty puhumaan tms. Mulla syntyis kotiin mukula siinä kohtaa. Esikoisesta menin sairaalaan hieman kipeänä, mutta kuitenkin vielä täysissä voimissa ja järjissä, kätilökin meinas kotiin lähettää. Ja olinkin 8 senttiä auki!

Että sinne vaan, jos siltä oikeesti tuntuu.

Et taida olla Helsingistä, kuten aloittaja? :)
Helsingissä ei sitä soittoa odoteta siksi, että tarvittaisiin lupa lähtöön, vaan siksi, että silloin saa vahvistuksen sille, että pääseekö toivomaansa paikkaan, vai joutuvatko ohjaamaan muualle.

En ole juu :) Meinasinkin kirjoittaa , etten ole Etelä-Suomesta, mutten jaksanut (nyt sitten joudun kirjoittamaan.. :)
Meilläkin on täällä kuitenkin ohjeena soittaa ensin, että kätilö voi arvioida, että kannattaako vielä tulla vai ei.

Näin ammattilaisen näkökulmasta etukäteissoitto on todella kiva asia. Kun on esim täyttä, niin sille synnyttäjälle saadaan usein järjestettyä tilaa jo etukäteen. Lisäksi on mukava valmistautua eli katsoa vielä, että salissa kaikki kunnossa, etsin paperit ja esitiedot valmiiksi, joten kun äiti tulee, niin voin keskittyä häneen enkä huoneruljanssiin ja muuhun epäolennaiseen. Ketään en ole puhelimessa 13 vuoteen kieltänyt tulemasta, sanon että saa tulla kun tuntuu ettei kotona pärjää/halua olla. Soittamattakin toki saa tulla.

Ekassa synnytyksessä soitin. Toisessa ja kolmannessa en. Asumme melkein Jorvin vieressä, joten vaikka sieltä olisi pois käännytetty kättärille tai naistenklinikalle, ei se suuri vahinko olisi ollut. Suurin piirtein sama aika olisi kulunut puheluun kuin mitä meni matkustaessa Jorviin, joten yhtään aikaisemmin en olisi kättärillä/naistenklinikalla ollut, vaikka etukäteisvarmistuksen Jorviin olisin tehnytkin ja sieltä olisi tullut tieto, että on sulku päällä.

Kakkonen ja kolmonen syntyi vajaassa kahdessa tunnissa sairaalaan saapumisesta, joten olin juuri sopivaan aikaan mielestäni lähdössä näillä kerroilla.

Sulut on kyllä mahdollisia, kolmatta synnyttämään mentäessä paikalla ei ollut kuin minä ja toinen synnyttäjä, mutta yön aikana oli tupa täynnä ja sulku tullut päälle. Samoin kakkosen kanssa, tilaa oli mennessä, mutta jossakin vaiheessa yötä oli ollut kaikki paikat täynnä. Jos olisin siis synnytyssairaalaksi valinnut Jorvin sijasta ensisijaisesti esim. kättärin, silloin olisin soittanut, kun matkaa olisi ollut enemmän kuin Jorviin.

Yhteistyössä