onko pari viikkoiselle normaalia sellainen nopea, pinnallinen hengitys ?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja endie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän kuopus hengitteli niin tosi usein ensimmäiset päivänsä ja vietti siksi pari ekaa vuorokautta lastenosastolla happikaapissa...

...mutta,jatkoi sitä kotonakin, ajoittain, eikä sen siis pitäisi olla vaarallista. (kysyin)
 
Luulin jo sitä tosi mauttomaksi ja todenvastaiseksi vitsiksi, kun puhutaan että jotkut tarkkailee jokaista vauvan hengitystäkin, mutta näköjään löytyy joku joka noin tiiviisti tarkkaileekin :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja hah hah haa:
Luulin jo sitä tosi mauttomaksi ja todenvastaiseksi vitsiksi, kun puhutaan että jotkut tarkkailee jokaista vauvan hengitystäkin, mutta näköjään löytyy joku joka noin tiiviisti tarkkaileekin :D

kyllä niitä kuule löytyy ihan enemmänkin..!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja hah hah haa:
Luulin jo sitä tosi mauttomaksi ja todenvastaiseksi vitsiksi, kun puhutaan että jotkut tarkkailee jokaista vauvan hengitystäkin, mutta näköjään löytyy joku joka noin tiiviisti tarkkaileekin :D


jaa..ei musta tässä oo mitään hauskaa tai "ihmeellistä". Kyllä myönnän itsekkin tarkkailleeni pienen vauvelini hengitystä alussa, varsinkin kun alku oli hankala, tehohoidossa yms.kyllä se on mielestäni täysin normaalia vanhemman huolta tuollainen:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hah hah haa:
Luulin jo sitä tosi mauttomaksi ja todenvastaiseksi vitsiksi, kun puhutaan että jotkut tarkkailee jokaista vauvan hengitystäkin, mutta näköjään löytyy joku joka noin tiiviisti tarkkaileekin :D

Tiäks kun se parin minuutin ikäinen kiidätetään teholle sen hengityksen vuoksi, ei hymyilytä.

Ja kyse tosiaan oli "vain" nopeasta hengityksestä.

Fiksua on huomioida ja kysyä, niin ei vaivaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Nopea pinnallinen hengitys voi olla merkki infektiosta.

Niin jatkuvana kun hengitys on kokoajan ponnistelevaa, pinnallista ja tiheää! Ei sentään se että vastasyntynyt hengittelee jossain välissä vähän miten sattuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hah hah haa:
Luulin jo sitä tosi mauttomaksi ja todenvastaiseksi vitsiksi, kun puhutaan että jotkut tarkkailee jokaista vauvan hengitystäkin, mutta näköjään löytyy joku joka noin tiiviisti tarkkaileekin :D

Miä tarkkailen välillä 6-vuotiaan hengitystäkin. Kerran kun sattuu niin se jää päälle :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Alkuperäinen kirjoittaja hah hah haa:
Luulin jo sitä tosi mauttomaksi ja todenvastaiseksi vitsiksi, kun puhutaan että jotkut tarkkailee jokaista vauvan hengitystäkin, mutta näköjään löytyy joku joka noin tiiviisti tarkkaileekin :D

Tiäks kun se parin minuutin ikäinen kiidätetään teholle sen hengityksen vuoksi, ei hymyilytä.

Ja kyse tosiaan oli "vain" nopeasta hengityksestä.

Fiksua on huomioida ja kysyä, niin ei vaivaa.

joo tiedän, on kokemusta. Tämän näki selvästi kun vauvalla oli hätä, ei todellakaan tarvinnut kysyä täällä onkohan kaikki ok. Joten silloin varmaan kaikki on ok kun vauva on ok!
 
Alkuperäinen kirjoittaja hah hah haa:
Luulin jo sitä tosi mauttomaksi ja todenvastaiseksi vitsiksi, kun puhutaan että jotkut tarkkailee jokaista vauvan hengitystäkin, mutta näköjään löytyy joku joka noin tiiviisti tarkkaileekin :D
no minä ainaki seurasin vauvan hengitystä aika tarkkaan...aika monet äidit niin tekee!
 
Alkuperäinen kirjoittaja milla-maria:
Alkuperäinen kirjoittaja hah hah haa:
Luulin jo sitä tosi mauttomaksi ja todenvastaiseksi vitsiksi, kun puhutaan että jotkut tarkkailee jokaista vauvan hengitystäkin, mutta näköjään löytyy joku joka noin tiiviisti tarkkaileekin :D
no minä ainaki seurasin vauvan hengitystä aika tarkkaan...aika monet äidit niin tekee!

Senkus seuraat, en ole nähnyt kenenkään seuraavan joten elä vedä muita samaan veneeseen. Eiköhän lapsi oireile jostain päin jos hänellä on hätä. Seuraatko yölläkin hänen hengityksen tiheyttä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
meillä on isällä vielä astma, niin ehkä senkin takia mietin. tosin en tiedä miten perityväistä sorttia tuo astma on ,vai onko ollenkaan.

vastasyntyneellä astma :D

joo no kuule en tiijä niin onko mahdollista vai ei. kiva että sä sitten tiiät mutta sensijaan,että valaisisit minua,niin keskityt vittuiluun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja milla-maria:
Alkuperäinen kirjoittaja hah hah haa:
Luulin jo sitä tosi mauttomaksi ja todenvastaiseksi vitsiksi, kun puhutaan että jotkut tarkkailee jokaista vauvan hengitystäkin, mutta näköjään löytyy joku joka noin tiiviisti tarkkaileekin :D
no minä ainaki seurasin vauvan hengitystä aika tarkkaan...aika monet äidit niin tekee!

Mä kävin joskus yölläkin ihan vain kuuntelemassa, että hengittääkö vauva...
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
joo no kuule en tiijä niin onko mahdollista vai ei. kiva että sä sitten tiiät mutta sensijaan,että valaisisit minua,niin keskityt vittuiluun.

Elä välitä, joillain on hauskaa. Se on niin hiton huvittavaa kun toisella on hätä ja huoli. Ei siinä hengityksessä varmaan mitään outoa ole jos se on sellaista että yhtäkkiä se vauva alkaa tavallaan "tuhisemaan" sillein nopeasti. Hassusti selitetty mutta meillä poika teki aika usein niin ja miä aina säikyin sitä.
 

Yhteistyössä