Onko olemassa munatonta, maidotonta.. (leivonnaisista)

• Viestiketjun aloittaja kokkikolmonen
  • Ensimmäinen viesti
Olen löytänyt paljonkin tuollaisia ohjeita. Mutta just nyt en ehdi etsimään sulle niitä. Pistä googleen maidoton ja munaton resepti / leivonnainen / piirakka tms. Tällaisella haulla joskus osuin sivuilla joilla oli myös maidoton, munaton, gluteeniton ohjeita, joista parhaat otin itelle talteen =)

Nalletar
Itsekin olen kaupoista etsinyt. Pakastealtaista saattaa jotain erikoistuotteita löytyä, niitä en ole katsonut. Normaalituotteista en tosiaan kummempia ole löytänyt. Riiskikakut, maissinaksut, perunalastut, jotkut karkit (huom. useissa karkeissa on naudanliivatetta ja kaikille maitoallergisille ei sovi nautakaan) on sellasia mitä olen kahvitarjottavina käyttänyt. Popcornit, kuivatut banaanilastut, rusinat ja pähkinät on olleet käytössä myös.

Adalia
Voiko käyttää jotain rasvaa, esim. sinistä keijua joka on maidoton?

Jos voi, niin voit tehdä riisijauhoista, keijusta, leivinjauheesta ja sokerista (ja lisätä taikinaan esim. kuivattua hedelmää, rusinaa tjtm) pikkuleipiä.

Maidoton, munaton ja viljaton (siis kotimaiset) "näkkileipä" löytyy kaupoista, nimeltään "fette crocanti". On maissista tehty rapea näkkileivän tyyppinen.

Tai sit teet riisipiirakoita. Vedestä ja hienoista riisijauhoista teet kuoritaikinan ja täytteeseen pelkkää veteen tehtyä riisipuuroa (jossa on nokare sin. keijua ja suolaa). On muuten hyviä vaikka on pelkkää riisiä. :) Ovat vähän työläitä, mutta helppo tehdä.

Makean piirakan saat kun teet "voitaikinan" keijusta, hienoista riisijauhoista, leivinjauheesta ja sokerista. Täytteeksi esim. mustikoita tai muita marjoja, joihin sekoitat hiukan peruna- tai maissijauhoja ja sokeria. Tarjoa kauravaniljakastikkeen tai oatlyn kaurajäätelön kanssa.

Tarvitko lisää vinkkejä? :)

mie
Kyllähän noita pikuleipiä on vaikka kuinka monta maidotonta, munatonta , luontaisesti gluteenitonta. Semperillä on hyvä valikoima, Kolakeksit, piparkakut, suklaahippukeksit jne.

Esim. nämä http://www.semper.fi/templates/Products.aspx?id=1065&p=1046

Yhteistyössä