Harmitti.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ruokavammainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
ottakaapa inolerantikot aina ne tabut mahaan varalta, jos auttaa. ja jos ei, niin sitten pitää varmaan kantaa omat riisikakkuset mukana kylään.

Mutta miksi oi miksi emäntä sitten kysyi etukäteen erikoisruokavaliosta kun ei toiminutkaan sen mukaan?!?!?

toimihan se. voi on vähälaktoosista. eihän ap tilannut laktoositonta.

Alkuperäinen kirjoittaja röyhkeää käytöstä:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
ottakaapa inolerantikot aina ne tabut mahaan varalta, jos auttaa. ja jos ei, niin sitten pitää varmaan kantaa omat riisikakkuset mukana kylään.

Oletko sä tosissasi? :o
Jos järjestät juhlat niin oletatko että "ruokavammaiset" tuo omat ruokansa?

no jos on niin ruokavammainen, että ei voi mitään syödä, niin voihan sen sanoa etukäteen tarkemminkin.
Oletatko, että jokaisen dieetti pitää ottaa täysin huomioon?
ei sellaista ruokaa olekaan, että se joka sairaus/ideologia/mielihalusyömisen ehdot täyttää.

No kyllä kai aloittaja tajuaa että vahinkohan tuossa on tapahtunut. Jos emäntä on kerran halunnut olla hyvä emäntä ja tiedustellut ruokarajoitteita ja valmistanut leipomukset sen mukaan tajuamatta että voi ei ole automaattisesti vähälaktoosista kuten useimmat margariinit niin siinä on käynyt vain ikävä kömmähdys. Ei mahda mitään ja emäntäkin varmaan nolona ja harmitteli mielessään.

Silloin kun oma laktoosi-intoleranssi oli paha minulla oli aina kapseleita mukana. Ei tule kalliiksi ollenkaan kun käyttää vain vierasvarana.

Toisaalta en ymmärrä yhtään miten joku voi olla henkisesti niin alkeellisella tasolla kuin hohhoijaa. Itsensähän siinä nolaa kun kirjoittaa tuollaista tekstiä. Masokismitaipumus? Tykkää tunnin vatsakouristuksista ja ripulisuihkuista? No kai joku sit tykkää..?

No kyllä kai aloittaja tajuaa että vahinkohan tuossa on tapahtunut. Jos emäntä on kerran halunnut olla hyvä emäntä ja tiedustellut ruokarajoitteita ja valmistanut leipomukset sen mukaan tajuamatta että voi ei ole automaattisesti vähälaktoosista kuten useimmat margariinit niin siinä on käynyt vain ikävä kömmähdys. Ei mahda mitään ja emäntäkin varmaan nolona ja harmitteli mielessään.

Toivottavasti ap oikaisee myös leipojamestarille mokansa, että tuli ihan syyttä lerputettua naamaansa ja menee iloisesti popsimaan niitä leivonnaisia.

Mulla on niin paha laktoosi-intoleranssi etten siedä pientä laktoosi määrää edes lääkkeissä. Minulla ei imeydy laktoosi ollenkaan suolistossa. Laktoosisiedätys kokeen jälkeen ripuloin verta. Itsekin olen monta kertaa katsonut kylässä vierestä kun toiset syö.. Tai jos kakku on pursotettu laktoosittomalla kermalla niin sitten täytteenä on ollut tavallista maitorahkaa..

Ihan vaan tiedoksi teille kauhisteliat. Et silloinko minulla maha on oikeen ranttuna niin se ei kestä mitään missä on vähäänkään laktoosi. Voi on tosi paha.
Ja en todellakaan syö juhlissa tietosesti mitään mistä tulee maha kipeeksi ja kouristaa...Et kyllä se intorelanssi on ihan todellinen vaiva jos se on pahana. Sanokaa sit mitä haluatte.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Jos KAIKKI voit on vähälaktoosisia, niin miksi sitten on erikseen Hyla?
Kun eihän vatsa sitä nyt erota, pientä määrää....

Ei nykyään enää ole erikseen hyla voita. Tavallinen voi on vähälaktoosista. Sen lisäksi ainakin valiolta löytyy laktoositonkin voi.

Yhteistyössä