Onko ok jättää lapset nukkumaan ja mennä naapuriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysely ikäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysely ikäinen

Vieras
Tuli mieleen tuosta ketjusta, "jättäisitkö lapsesi autoon", että onko mammojen mielestä ok, jos jättää lapsett kotiin nukkumaan hälyn kanssa ja menee naapuriin istumaan iltaa (talojen välissä vain muutama metri ) ?

näin ollaan tehtykin. testattiin että hälytin varmasti toimii seinien läpi ja muutaman kerran illan aikana käytiin kurkkaamassa että kaikki ok.

tosin mä kyllä uskallan jättää ne muksut sinne autoonkin, että taidan olla ihan vastuuton mutsi... ;)

no me ollaan tehty niin ja ihan ok., tilanne sama kuin ap. Testasin hälyn et toimii ja välillä kävin kurkkaamassa kotona.. takapihan ovet oli auki ja oltiin pihallalkin. Kerrostalossa en näin tekis tuntuu et vaikka olis seinän takana niin silti liian pitkä matka kotiin..

esim jos tv syttyy palamaan niin alta neljän minutin on jo paha tilanne, esim tästä syystä en jättäs,vaikka tuskin tuo uus ihan heti syttyy mutta mieluummin niin kuin se että mietin "voi kun olisin tajunnut..."

olen jättänyt kun olen mennyt käymään naapusrissa illalla, kun lapsi nukkuu. Samoiten tehnyt pihahommia ulkona päikkäriaikaan tai siivonnut parkkiksella autoa. *kivittäkää* Lapsi ei pääse pinniksestä pois. Ja itkee varmasti jos herää.

Vähän tällaisia vastauksia odotinkin, puolesta ja vastaan :)

Me ollaan aika usein jätetty lapset kotiin nukkumaan ja menty naapuriin, hälyt ei oo pettänyt koskaan ja välillä on käyty kahtomassa. Meillä on kyllä silleen hyvä, että nähdään naapurin olkkarin ikkunasta ja terassilta suoraan lasten makkareihin ja ikkunatkin on aina vähän raollaan, joten jos hälystä ei kuulu, niin ikkunasta ainakin.... Taidan sit olla joidenkin mielestä tosi huono äiti :whistle:

Voisin muuten jättääkkin,muttakun toi meijän nuorempi on sellainen että könyää viereen jonkin aikaa nukuttuaan ja saattais ihmetellä kun meidän sänky ihan empty:)

Mutta me mennään naapuriin joskus ja ollaan kaikki siellä yötä :D

Autoon voin jättää hetkeksi, mutta en mä noita keskenään tänne kotiin jättäis, vaikka naapuriin menisin istuu iltaa. Sen uskallan tehdä, että vien tyyliin roskiksen kun lapset nukkumassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Vähän tällaisia vastauksia odotinkin, puolesta ja vastaan :)

Me ollaan aika usein jätetty lapset kotiin nukkumaan ja menty naapuriin, hälyt ei oo pettänyt koskaan ja välillä on käyty kahtomassa. Meillä on kyllä silleen hyvä, että nähdään naapurin olkkarin ikkunasta ja terassilta suoraan lasten makkareihin ja ikkunatkin on aina vähän raollaan, joten jos hälystä ei kuulu, niin ikkunasta ainakin.... Taidan sit olla joidenkin mielestä tosi huono äiti :whistle:

no mun mielestä et ainakaan ole =) Koska teen itekkin niin..tai sitten määkin olen. :whistle:

Me ollaan monesti viikonloppuisin istuttu iltaa meidän omalla pihalla ja saunottu ulkosaunassa ja lapsi on nukkunut sisällä itkuhälytin seuranaan. Toki sisällä tulee pistäydyttyä varmaan 20min välein, mutta jos ei ääntä kuulu, niin ei me yläkerrassa käydä tsekkailemassa välillä. Jos/kun meidän tyttö herää kesken unien, hän aina joko itkee tai huhuilee äitiä tai isiä.

Me taidetaan kyllä jatkaa tätä meidän vanhaa tapaa jatkossakin =) En usko, että lapset pääsee siellä kuolemaan, monet naapurit harrastaa ihan samaa. Perjantaina on naapurit tulossa meille ;)

Yhteistyössä