Mun mielestä kuulostaa järkyttävältä tilanteelta, siis miten törkeästi nainen laiminlyö suhdettanne.
Jos mietin itseni samaan tilanteeseen kanssasi, niin antaisin kumppanillesi enää yhden ainoan mahdollisuuden: istua kanssasi alas ja jutella kaikki suhteenne eri näkökulmat, epäkohdat, arvot, yms läpi. Jos hän ei voi/ehdi/jaksa heti puhua, sopikaa vähintäänkin päivä ja hetki, jolloin keskustelu käydään. Sinun ei tarvitse selventää etukäteen keskustelun luonnetta, tee vain selväksi että kyseessä on vakava keskustelu, joka on tärkeä läpikäydä.
Minä läväyttäisin pöytään kaikki nuo faktat, jotka olet tässä keskustelussa tuonut esille.
Ei naisen halut voi vähentyä siitä, että mies osoittaa arjessa huomioivansa ja tukevansa aktiivisen siivoamisen ja kokkaamisen avulla, tuollaisestahan luulisi JOKAIKISEN naisen osaavan olla kiitollinen!!! Vähintäänkin kiitosta odottaisin häneltä, tuollaiset naljailut että teet ne vain pillun takia on todella lapsellisia heittoja.
Jos nainen on nyt 28v, te olette olleet 4v yhdessä, ja hän on muuttanut suoraan lapsuudenkodistaan yhteen kanssasi, on tämä ensimmäinen itsenäistyminen hänellä tapahtunut vasta aikaisintaan 24-vuotiaana.
Minun korvaan se on myöhäinen ikä tänä päivänä muuttaa pois äidin helmoista. Toivottavasti se ei ole syy, miksi nainen on niin passiivinen teidän yhteisessä kodissa. Nuo kertomasi asiat (hänen siivousrytminsä 1 suursiivous/kk, antautuu sinun siivouksen varaan, pystyy itse elää sotkun keskellä...) ikävä kyllä antavat aika huonon kuvan naisen oma-aloitteisuudesta ylipäätään elämässä.
Pakko kommentoida myös tuota, että ainä hoidat pyykitkin kotona pääsääntöisesti. Minä en edes pystyisi/haluaisi antaa kumppanin hoitaa pyykkirumbaa kokonaan, sillä niin monet vaatteet vaativat erityyppisiä pesuohjelmia/käsinpesun, ja olen melkein kaikista vaatteistani leikannit pois pesulaput, niin mies ei voisi mistään edes tietää pesuohjetta jokaiselle vaatteelle erikseen.