\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.09.2006 klo 13:34 kysyisin kirjoitti:
Hei. Haluaisin vielä toisen lapsen, mutta täytän pian jo 43 vuotta. Olisi kiinnostavaa kuulla, onko täällä muita suunnilleen ikäisiäni. En ihan huvikseni ole asiaa näin myöhään jättänyt, mutta minulla on ollut keskenmenoja. Yksi lapsi on, 5-vuotias. Miten gynekologi on teihin suhtautunut ja aiotteko mennä seulontoihin. Minä en ehkä uskalla, kun niissa on pienenpieni keskenmenoriski ja mulla on keskenmenoja paljon jo ennestään. Lisäksi en ole varma, raskisinko abortoida vammaista.
Kiinnostaisi kuulla, onko teitä muita.
Kun näitä viestejä lukee tulee kyllä hyvä olo, kun itse olen 43 ja kuopus täytti juuri 2 vuotta, lisää tekisi vielä mieli myös.
Tuosta kehityshäiriöjutusta tuli mieleen yhden lääkärin sanat, kun keskustelimme iästä ja lasten hankkimisesta. Kun vakutuusyhtiöhän ei myönnä syntymättömän vakuutusta äidin iän perusteella, hän sanoi että etteivät kaikkien tilastojen mukaan yli 40 v. äidit synnytä yhtään sen enempää kehityshäiriöisiä lapsia kuin nuoremmatkaan ja hän piti tätä perustetta tosi typeränä. Ja huolenpito odotusaikana niin neuvolan sairaalan ym taholta on huomattavasti parempaa iäkkäämmillä äideillä, kaikki mahdollinen tutkitaan ja selvitetään etukäteen jos niin itse haluaa.
Itselleni tehtiin lapsivesipunktio sekä rakennetutkimukset ym. ja loppuraskauden seuranta oli äitiyspolilla sokerien takia todella perusteellista ja olin kyllä enemmän kuin tyytyväinen odotusaikaani yli nelikymppisenä. Kohtelu oli aivan mahtavaa mielestäni joka paikassa.
Esikoinen meillä teki tuloaan 13 vuoden odotuksen jälkeen vasta kun olin 35 v. kylläkin lääketieteen avulla. Sitten ajattelin että tämä on tässä, mutta viisi vuotta myöhemmin luomu ilmoitteli tulostaan, että minun tapauksessa taitaa luonto ajatella niin, että tuosta ei äidiksi ollut ennenkuin olin itse kasvanut kunnolla aikuiseksi
Vauva-aikakin meni ihan hyvin ja kyllä kai sitä kaikki on väsyneitä jos joutuu yöt valvomaan, meillä myös vuoroteltiin, kun oli sellainen kahden viikon jakso kun haettiin unirytmiä.
Näin meillä ja hyvin on mennyt ja menisi kyllä seuraavankin kanssa, kun sen vaan ottaa positiivisesti vastaan mitä tulee =)