Onko muita noin 43-v. lasta toivovaa tai saanutta?

  • Viestiketjun aloittaja kysyisin
  • Ensimmäinen viesti
Ei ole ollut mitään raskausoireita! Kahvin juonnin olen kyllä jättänyt melkein kokonaan pois, eikä ole tehnyt mielikään. Mutta en tiedä johtuuko se sittä, että olen ajatellut, että voisin olla raskaana.
Kyllä minäkin tähän päivään asti "pelkäsin" vaihdevuosia ihan yhtä todennäköisenä vaihtoehtona...
 
Sama juttu kuin keväällä. Ultrassa ei näkynyt elonmerkkejä, vaikka olisi pitänyt olla olla jo 10 vk mittarissa. Kasvu on loppunut 7 vk. Nyt odottelen tarkistusultraa, sitten varmaan taas lääkkellinen tyhjennys. Jos sitten jaksetaan, niin yritetään uudestaa. Nyt on ihan tyhjä olo. Mutta onnea kaikille muille yrittäjille.
 
Hei
:hug: lohtuhalaus sinulle :hug: Olen pahoillani...tiedän aivan varmasti miltä susta tuntuu, olen kokenut saman..voimia sinulle ja miehellesi ja toivon, että vielä onnistutte :flower:
 
Onko muita
Olen 45 v ja nyt on kaksi raskautta päättynyt noin viikolla 6. Nämä keskenmenot näkyivät vasta ultrassa, joten sain lääkkeellisen tyhjennyksen. Olen terve ja hyväkuntoinen, mutta kuukautiskierto on pari vuotta ollut vain 22 vrk. Kertoisiko tuokin siitä, että munasolujen laatu on heikko. Molemmilla kerroilla tulin helposti raskaaksi. Ensimmäisen kerran jälkeen lääkäri sanoi, että voi vielä yrittää, mutta keskenmenojen riksi on suuri. Nyt toisella kerralla lääkärin oli vielä varovaisempi: keskenmenojen riski kuulemma kasvaa, mitä useammin niitä on.

Nyt mietin, vieläkö uskallan yrittää? Onko muille käynyt näin? Onko joku tämmöisten kokemusten jälkeen vielä onnistunut?

 
Olen ihan tuore tällä palstalla, aloin tutkia löytyykö muita "näin vanhoja" vauvakuumeisia. Ilokseni huomaan että onhan teitä! Olen 40v, neljän lapsen äiti ja viides olis nyt toiveissa, ollaan pitkään mietitty että vieläkö uskaltais yrittää, Tai ei nyt niin kauan, kuopus on 1.6v vasta, mutta oli jo päätetty että ei enempää lapsia. Niin se mieli muuttuu..
 
Täytin juuri 42 vuotta. Esikoiseni, tyttö, on 1,5 vuotta. Raskausaika oli raskas, sain myös raskausmyrkytyksen ja olin sisällä sairaalassa kuukauden. Päätin, ettei enää ikinä uutta raskautta ja synnytystä. Mutta nyt on mieli muuttunut... Jos vielä vaikka yrittäisi uutta vauvaa...
 
alkaja
Ihanaa lukea viestejänne. Kannustaa minuakin yrittämään vielä. Jotenkin on pelottanut, että joku lääkäri alkaa haukkua liian myöhäisestä yrittämisestä. Teillä ei kai sitten ole sellaisia kokemuksia ollenkaan, vai kuinka. Miten lääkärit suhtautuvat. Joku kertoikin, että ihan tavallisesti.

Onko kukaan soittanut teratologiseen tietopalveluun kysyäkseen lääkkeistä ja kun siellä on tarvinnut ikä sanoa, niin onko ollut jotain erikoista kommenttia. Siis niistä riskeistä.

Ajattelen, että niin kauan on luonnollista, kuin se on mahdollistakin. Minä olen se pian 43-vuotias, joka aloitin tämän keskustelun ja innolla sitä seuraan.
 
Mä olen myös 43-vuotias ja hartaasti toivomme mieheni kanssa saavamme vielä yhteisen lapsen. Elämä on rieponut ja kuljettanut niin, ettei meillä ole lasta. Keskenmeno rv 14... se oli kova paikka kolme vuotta sitten... Mutta lapsi on tervetullut milloin vaan, jos ei niin eihän sille sit mitään voi. Jos joku moralisoi, niin ei voi mitään. Aina ei voi olla toisten mieliksi, eikä meitä voi arvostella kun ei kukaan tiedä toisten elämän tarinaa...niitä lapsia ei niin vaan tehdäkkään..me olemme käyneet tutkimuksissa, eikä kummassakaan ole mitään vikaa löydetty.. Joten täytyy vaan toivoa :flower:
 
Vastaan, vaikka tunnenkin itseni vähän orvoksi kun kaikki muut ovat harmaita, mutta itse olen saanut kaksi iltatähteä , siis ekan 10 päivää ennen kun täytin 40 ja tokan 42 vuotiaana. Sitä ennen oli yksi tuulimunaan päättynyt raskaus. Lisäksi perheessä kaksi aikuista lasta. Että tsemppiä vaan muille vauvaa vielä toivoville, aina kannattaa yrittää =)
 
Meilläkin on 1v7kk ikäinen pieni poika, joka syntyi juuri äidin 44-v.synttäripäivän tienoilla. Kaikki meni hyvin ja hyvin on jaksettu lasta hoitaa. Edellinen poika syntyi äidin ollessa 38v. ja kaksi muuta ovat jo isompia. :)
 
Tervehdys vaan kaikille. Täällä myös 43v lasta (iltatähteä) toivova. Aiemmin kolme lasta edellisestä liitosta. Nyt naimisissa ja toivoisimme saavan yhteisen lapsen. Biologisen kellon vuoksi emme jääneet kauaa yrittämään luomuna, vaan lähdimme hakemaan heti apua. Söin Clomifenia kolme kuukautta tuloksena neljä kystaa jotka puhkaistiin yksityisellä klinikalla. Heti seurasi pistos hoito ja tänään oli munasolujen keräys joita saatiin ainoastaan viisi. Nyt jännätään huomiseen montako alkiota saadaan aikaan ja perjantaina olisi sitten siirto. Mukava olisi kuulla vastaavista tilanteista, erityisesti munasolujen alhaisesta määrästä. Miten kävi maljassa hedelmöityksen?
 
Hei Teille kaikille,

olen kohta 42- vuotias viiden lapsen äiti. Minulla on ensimmäisestä liitosta neljä lasta, ja nuorin lapsista täyttää kohta vuoden. Hän on mieheni ensimmäinen lapsi.

Olemme siis uusioperhe, ja toivoisimme kaveria tälle pienimmälle. Saas nähdä, kuinka käy. Imetän vielä, vaikka kohtahan se loppuu.

Toivotan kaikille mukavvaa päivänjatkoa, sateisestasäästä huolimatta.
 
ANSKU61
Heippa!
Minä sain viimeiseni 44 v (melkein 45 v). Sitä edellisen 42 v, 27 v ja 25 vuotiaana. Jos vertaisin raskauksiani, myöhemipien kohdalla odotus oli kyllä rankempaa, muttei mitenkään mahdottoman raskasta. Verenpaine ja sokeri reistaili, mutta tuloksen kuitenkin 2 tervettä lasta edellisten lisäksi. Näistä myöhemmistä kävin siinä lapsivesipunktiossa. Tuskin olisin raskautta keskeyttänyt vaikka olisi tullut ikäviä uutisia siinä, olisi kuitenkin ollut helpompi varautua asiaan etukäteen. Keskenmenoriski ? vähän vaikea sanoa, jonkun kohdallahan se iskee tietenkin. Minulla on ollut yksi keskenmeno ennenkuin yritin näitä viimeistä kahta, eli keskimmäinen lapsi.
Lapsen saanti missä tahansa on ihanaa, tosin myönnän että näin vanhempana väsyy helpommin, mutta vauvasta ehkä malttaa myös nauttia eri tavalla. Kohtelu neuvolassa ym oli ihan samanlaista kuin aiemminkin, ainoastaan sairaalassa lääkärit kysylivät, että ilmanko hedelmöitystä? Ei sen kummenpaa, en ollut edes vanhin neuvolan asiakas. Kaikkea hyvää yritykseen.............
 
Olen 45 ja kävin juuri keskenmenon jälkitarkastuksessa. Niitä on nyt ollut kaksi peräkkäin (6-7 rv.). Lääkäri katsoi munasrajat ja kohdun ja totesi, että kannattaa vaan yrittää, jos lapsi on tervetullut. Tuntui kivalta. Ollaan kyllä jo vähän harkittu koeputkivaihtoehtoakin - josko siitä olisi apua elinkelpoisen alkion löytämiseksi...
 
Mukavaa
Mukavaa, että 45-vuotiaaseen suhtauduttiin noin mukavasti. Oliko se lapsettomuusklinikan lääkäri. Mitä sanoi vammaisuusriskistä? Yli nelikymppisillä on kai vain viiden prosentin mahdollisuus saada lapsi koeputkihedelmöityksessä ja luonto olisi kuulemma viisaampi, mutta tarkoitatko alkion pitkää kypsyttelyä. Mitkä ovat mahdollisuudet silloin? Tiedätkö? Ovatko ne suuremmat kuin tavallisessa koeputkihedelmöityksessä? Olen itse miettinyt tuota pitkää kypsyttelyä ja olen 43-vuotias.
 
Hei mukavaa,

Keskussairaalan lääkäri kehotti kokeilemaan uudestaa. Ei osannut sanoa mistä keskenmenot johtuvat (paitsi siis iästä). Minulla on kaksi arvausta: 1) kromosomiviat, jolloin ehkä koeputkivaihtoehto voisi auttaa, koska sillä tavoin voisi erotella paremmin jakautuvat alkioit ja tutkia kromosomejakin. Olen yhden kerran ollut yhteydessä lapsettomuusklinikkaan ja sieltä sanoivat, että minun ikäisiltä saadaan hormonihoidolla poimittua yleensä vain 1-3 munasolua, joten ei niissä paljon ole valitsemista - eli luomuraskaus on parempi vaihtoehto. Toisaalta uskoisin, että voisi ne paremmankin sadon kerätä, koska minulla on testien mukaan ovulaatio säännöllisesti. Ja raskaaksikin olen tullut tosi helposti. 2) keltarauahashormonin alhainen taso, joka ei riitä ylläpitämään raskautta. Kiertoni on lyhentynyt 22 vrk, joka kertoo että keltarauhashormonia on vähän. Tämä vaihtoehto olisi helppo sulkea pois hormonihoidolla - pitäisi vaan löytää lääkäri, joka ottaisi hoidettavaksi. www.mothersover40.com/ -sivuilla kerrotaan kasvipohjaisesta keltarauhashormonista, ajattelin kokeilla sitä.
 
Kiitos paljon
Kiitos tiedoista. Hyvä, että keskussairaalan lääkäri oli tuota mieltä. Mulle sanoi muuten yksi lääkäri, että clomifen ei tehoa enää yli nelikymppisiin, mutta lugesteronia käytän vielä yrittäessäni.
 
Heips! onko se keltarauhashormooni jotain luontaistuotetta, että sais ilman reseptiä. Olis kiva vähän auttaa luontoa, tulis nopeammin raskaaksi. Tässä iässä ei oo niin aikaa odotella jos vielä vauvaa toivoo. Kävin mothersover40 sivuilla mut en löytänyt lääkkeen nimeä, kielitaito vähän ruosteessa =) ...
 
ainakin tämmöinen tuote on

Emerita Pro-Gest

Sitä voi tilata

http://www.bio-vitality.com/

maksaa 27 euroa.

muutkin nettikaupat postimyyvät sitä. Hinnat vaihtelevat.

tietoa löytyy myös sivulta:

http://www.yourlifesource.com/discus2/messages/7/20.html?1159625089

siellä neuvottiin, että voidetta pitäisi kayttää ovulaation jälkeen vuotoon asti tai raskauden 16 viikolle asti tai vaikka pidempäänkin. Jos keskeyttää liian aikaisin yhtäkkiä voi seurata vuoto ja keskenmeno. Jos taas aloittaa voiteen käytön liian myöhään voi seurauksena olla alkaneen keskenmenon keskeytyminen. Jos aloittaa liian aikaisin (ennen ovulaatiota) voi käydä niin, ettei ovulaatiota tapahdukaan.

sitten oli joku monimutkaisempi systeemi kierron normaalistamiseksi ja ovulaation aikaansaamiseksi.

kliinisistä tutkimuksista ymmärsin vain sen, että voiteen käytöstä ei ole harmia raskaudelle tai sikiölle.
 
Ok! kiitti tiedosta, kuullostaa aika riskihommalta... Ja pitäis vielä tehdä ovulaatiotestejäkin, se tulee nimittäin just milon sitä huvittaa, kierto 20-40vrk.. Yritä siinä sitte tulla raskaaksi. Ja ovulaatiotestejä pitäis ostaa aika monta rasiaa että sais selville millon se on :'( . Mutta pitää hommata sitä voidetta ellei pian tärppää.
 
siis tuosta keltarauhashormonista on (ehkä) hyötyä vain jos epäilet että oma hormonituotantosi on alhainen eli lyhyt kierto tms.

Lugesteron on reseptilääke ja sitäkin tulisi käyttää vasta ovulaation jälkeen jos on raskautumishaaveita.

Olisi kiva tietää kuinka monet yli 40-v. käyttävät sitä?


 
Minä kirjoitin jo aiemmin käyttäväni lugesteronia. Minulle sanottiin, että kolmen tai neljän päivän kuluttua ovulaatiotestin jälkeen alan käyttää sitä. Sain sen aivan varmuuden vuoksi, kun kävin sairaalassa toistuvien keskenmenojen vuoksi. Hormoneissa ei ollut vikaa testien mukaan.
 

Yhteistyössä