Onko muita jotka eivät imetä ollenkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja willasukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla meni rinnat niin kipeiksi,ja nännit verille,ettei vauva alkanut enään edes imemään.Sitten ahistuin kun kävi kipeetä ja vauva hermostui.Sitten tein päätöksen että en pysty ja aloin antaan pullosta.Ja meni kaikki tosi hyvin.Tokan kans yritin,mutta sama juttu ja lopetin alkuunsa.Ja en kadu muuta kuin että entä jos lapset sairastuu sen takia etten imetä...

Hieno ketju taas kerran...

En jaksanut kokonaan lukea mutta ajattelimpa laittaa omat ajatuksena asiasta. Mulla on useampia lapsia ja pisin imetys aika on ollut 4kk:tta Lyhyin on ollut lyhyt pelkkä yritys.. No syyt kuuluu vaan minulle ei muille. itseäni pidän hyvänä äitinä omille lapsilleni. Ensimmäisen kohdalla kirpas tää imetys juttu ja muiden suhtautuminen, tuli muutamat itkut itkettyä, mutta ei enää. Jos joku sanoo puhuu seläntakana niin siinäpä puhuu ei se mua hetkauta eikä varsinkaan mun äitiyttä huononna. Mä olen edelleenkin paras äiti mun omille lapsille.

Mä en arvostele muiden kasvatus juttuja ellei ne nyt oikeasti vaaranna lasta, mutta imetys ei vaaranna. Meillä on terveet ja tasapainoiset lapset ja rakastava koti.

Jotta että jokainen tyylillään toiset imettää ja toiset ei, mutta äiteinä ovat yhtä hyviä. Kyllä sen äitiyden mitta on joku muu kun se imetys sanokaa mitä sanotte.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:55 Tättärä kirjoitti:
JA mä päätin ettei vaipanvaihto ole mun juttu, niinpä en sitten vaan tee sitä kun ei huvita, enkä koe sitä luonnolliseksi :laugh: :kieh:

Mutta hei, on olemassa miehiä jotka ajttelee ja toimii oikeesti näin. Se taas nostaa mun verenpaineen paljn enemmän kuin tää älytön imetysaihe...

täällä toinen joka ei ole imettäny/eikä imetä.ekaa koitin ja ei tullu mitää näitten jumbo tissien kanssa..nyt neljättä odotan eikä aikomustakaan imettää.pumppaan maidot pulloon sen mitä tulee,eli jokainen on saanut alkuun myös äidinmaitoa.

MIKS KAIKKI EI-IMETTÄVÄT ON HARMAANA? ihmettelen vaan...

eiks se imettäminen oo yks iso asia siinä että vauva saa ruokansa, oli ainakin ennen kaikkia muita korvikkeita ym. itsekkin antanut lapselleni pullosta, paljonkin(!) mutta imetin myös ohella 9kk koska haluan lapseni saavan kaiken mahdollisin "terveyden" ruuastaan...

nyt en ole harmaana=tipsukka

pakko vielä kommentoida että mikä tekee äidistä paremman jos antaa TISSIÄ kuin se jos antaa SAMAN ÄIDIN MAIDON PULLOSTA koska on helpompi tapa?????

eikös se ollut pääasia että lapsi saa sitä äidinmaitoo.................... :whistle:

Lyhyt kysymys kun kaikki vaahtoaa miksei saa olla jotain mieltä jostain asiasta ja miksi pitää puuttua toisten asioihin.

Miksei saisi puuttua kun tämä on keskustelupalsta?? Ei täällä kaikki voi olla samaa mieltä!! Asioista saa ja pitää pystyä väittelemään. Jos ei kestä negatiivistakin palautetta tai sitä, että joku toinen ei olekaan samaa mieltä niin on paras jättää kirjoittamatta.

Ehkä tämän ketjun asiat lähti vähän raiteiltaan mut niin lähtee monessa muussakin asiassa ja ketjussa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 15:34 Hömppä kirjoitti:
Lyhyt kysymys kun kaikki vaahtoaa miksei saa olla jotain mieltä jostain asiasta ja miksi pitää puuttua toisten asioihin.

Miksei saisi puuttua kun tämä on keskustelupalsta?? Ei täällä kaikki voi olla samaa mieltä!! Asioista saa ja pitää pystyä väittelemään. Jos ei kestä negatiivistakin palautetta tai sitä, että joku toinen ei olekaan samaa mieltä niin on paras jättää kirjoittamatta.

Ehkä tämän ketjun asiat lähti vähän raiteiltaan mut niin lähtee monessa muussakin asiassa ja ketjussa.

Ei täällä kyse ehkä tuosta ollut.. Kyse oli lähinnä siitä, että miten joku jaksaa välittää sellaisten ihmisten asioista, joita ei tunne ja asioista, joille ei voi, eikä tarvitsekaan voida mitään. Mulle on ihan yks lysti, imettääkö joku vauvaansa vai ei. Ei muuta mun elämää suuntaan eikä toiseen. Mut sitä ihmettelen, et millä oikeudella täällä esimerkiksi väitetään, et ei-imettävä äiti olisi jotenkin huonompi kuin imettävä. Miksi toisten tekemiset ovat automaattisesti väärin? Miksi pitää olla ennakkoluuloinen ja ilkea ihmisille, joita ei edes tunne? En ymmärrä. Sen kyllä ymmärrän, että asioista ollaan eri mieltä, ja pitääkin olla. Mutta en siis sitä linjaa, että oma tyyli - ainoa oikea tyyli.. Ymmärsitköhän? :headwall:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 14:09 Lunatic kirjoitti:
Tissimaitoa juovat vauvat ovat hyvin sairastelevia ja allergisia pulloruokittuihin vauvoihin nähden, mun mielestä se kertoo paljon siitä, että äidinmaito on nykymaailmassa hyvinkin saastunutta.

Tutteli on terveellisempää. :flower:
Mun muksut ei ole saaneet tutteleita sun muita korvikkeita tippaakaan; eli sun teorian mukaan lapseni ovat hyvin sairastelevia ja allergisia. Täytyy nyt tuottaa sulle pettymys; yhdelläkään ei ole mitään allergiaa ja sairaspäivät ovat kyllä yhden käden laskettavissa-
Ja tätä myrkkyä lapsiraukat ovat yli vuoden juoneet.
Mutta aattele paljonko mä olen säästänyt kun ei ole tarvinnut korvikkeita ostaa???Tai älä sittenkään, sulle tulee paha mieli. :kieh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 15:46 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 14:09 Lunatic kirjoitti:
Tissimaitoa juovat vauvat ovat hyvin sairastelevia ja allergisia pulloruokittuihin vauvoihin nähden, mun mielestä se kertoo paljon siitä, että äidinmaito on nykymaailmassa hyvinkin saastunutta.

Tutteli on terveellisempää. :flower:
Mun muksut ei ole saaneet tutteleita sun muita korvikkeita tippaakaan; eli sun teorian mukaan lapseni ovat hyvin sairastelevia ja allergisia. Täytyy nyt tuottaa sulle pettymys; yhdelläkään ei ole mitään allergiaa ja sairaspäivät ovat kyllä yhden käden laskettavissa-
Ja tätä myrkkyä lapsiraukat ovat yli vuoden juoneet.
Mutta aattele paljonko mä olen säästänyt kun ei ole tarvinnut korvikkeita ostaa???Tai älä sittenkään, sulle tulee paha mieli. :kieh:
Hyvä paikka säästää.. meinaan noi lasten ruuat. Imettää tai antaa pullosta pääasia on että ruokittua tulee.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:35 willasukka kirjoitti:
En muista kaikkia kysymyksiä ..
Mutta ei ole kyse siitä etteikö maito tulisi, kyllä sitä tulis. Enkä välitä jos tissit menis, ne on muutenkin patalaput :laugh: Ja koen, ettei äitiys ole imettämisestä kiinni. Mulle vain pulloruokinta on paljon luonnollisempaa.

Nostan sulle hattua, olet rohkea kun uskallat sanoa tämän mustana. Itte osittais-imetin esikoista kuukauden, kuopusta pari päivää ja joka ikinen päivä oli kärsimystä. :ashamed:
Imetys koski, eikä siinä ollu mun mielestä mitään luonnollista kun piti kumin kans sohlata, enkä tuntenu itteäni hyväks äidiks millään muotoa, vaikka siitä niin kovin meuhkataan. :/
Antakaa vaan p.askan sataa, jos kolmannen saan niin taidan sanoa jo neuvolassa että mä en sitte imetä päivääkään.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:40 halloota kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:32 vieras kirjoitti:
Minä taas luulen että rintamaito on suoranaista myrkkyä. Silloin ennen kun lapsia ei niinkään imetetty, oli vähemmän allergioita ym.
Itsekään en aio imettää vaan juotan puhdasta korviketta.

sillon ennen oli puhdasta lehmänmaitoa, joilloin jokainen oli terveempi. nykynen maito on niin käsiteltyä että SE AIHEUTTAA allergiaa jos joku. näin luulen ja eikös näistä ole tutkimuskin.

ennen imetettiin jopa tosi pitkään, mummo imetti setää 4-vuotiaaksi :D tämä imettämätön sukupolvi välissä on niitä, jotka on nyt about 40-60 vuotiaita...

mitenkähän tarkkaan ennen on tutkittu eri allergioita ja juostu lääkärin luo jokaisesta paukamasta :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 17:39 NiksiNella kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:40 halloota kirjoitti:
\
Minä taas luulen että rintamaito on suoranaista myrkkyä. Silloin ennen kun lapsia ei niinkään imetetty, oli vähemmän allergioita ym.

sillon ennen oli puhdasta lehmänmaitoa, joilloin jokainen oli terveempi. nykynen maito on niin käsiteltyä että SE AIHEUTTAA allergiaa jos joku. näin luulen ja eikös näistä ole tutkimuskin.

ennen imetettiin jopa tosi pitkään, mummo imetti setää 4-vuotiaaksi :D tämä imettämätön sukupolvi välissä on niitä, jotka on nyt about 40-60 vuotiaita...

mitenkähän tarkkaan ennen on tutkittu eri allergioita ja juostu lääkärin luo jokaisesta paukamasta :whistle:

Niin, oli vaan olemassa sellaisia sairastelevaisia ihmisiä ja se koettiin ihan luonnolliseksi. Ja luonnonvalinta karsi ne vakavimmin allergiset yleensä viimeistään leikki-iässä. Että silleen ja ihanata eloa ennen muinoin.

\

Tämä vieras taitaa olla oikein provokaattoreiden ruhtinatar. :D

Imetyksen eduista on maailma väärällään tieteellisiä tutkimuksia, jotka on tehty suurilla aineistoilla ja muut tekijät huomioon ottaen, että täytyy olla poikkeuksellisen hyvin välttänyt imetysinformaation, jos ei tätä tiedä.

Jo aikaa sitten esim. löydettiin tieto siitä, että korvikeruokinta lisää lapsen riskiä sairastua nuoruusiän diabetekseen, astmaan ja allergiaan. Listaa voisi jatkaa vaikka miten pitkään.

Jokainen täysijärkinen ymmärtää, että jos imetys ei syystä tai toisesta kerta kaikkiaan onnistu, niin silloin se ei onnistu ja piste. Mutta kyllä aika paljon kannattaa töitä tehdä imetyksen eteen, se vähentää vauvan riskiä huomattavan moniin sairauksiin.

Eri asia on, onko se äidistä kivaa, mukavaa, hauskaa tai helppoa. Itse ajattelen mieluummin ensisijaisesti vauvaa kuin äitiä eli itseäni.

En ole imettänyt, kaksi kertaa vauva kävi rinnalla sairaalassa ja se riitti mulle, viikon ehkä pumppailin kotona sitten se jäi. En imettänyt koska se ei tuntunut hyvältä ja en kokenut että minä tai vauva jäätäisiin mistään paitsi.

Mulla oli raskausajan diabetes jonka takia vauva oli sitten valvontayksikössä syötettävänä pari ekaa päivää. Hoitohenkilökuntakin rupesi imetyksestä juttelemaan suurinpiirtein vasta siinä vaiheessa kun oltiin kotiin lähdössä, tosin tuskimpa olisin imettämään alkanut vaikka sitä olisi heti alettu harjottelemaan. Päivääkään en ole katunut vaikka ymmärrän että äidinmaidolla on puolensa. Osa syy että imetys alkoi tuntumaan vastenmieliseltä oli toi älytön vouhotus tuosta asiasta ja kun täältä palstoilta tuli lueskeltua kaikenmaailman ketjuja ja huomattua kuinka suppeita jotkut imettäjät ovat ja kuinka imetyskeskeistä heidän elämänsä tuntuu olevan ja oikeasti se kuva imetyksestä ja imettävistä äideistä kärsi aikalailla. Toisaalta ihan oman mielenterveyden ja jaksamisenkin kannalta katsoin että pulloruokinta on meidän perheessä parempi vaihtoehto. Mulle äitiys on paljon muutakin kuin rintaruokintaa ja läheisyyttä tyttö on saanut yllin kyllin muilla keinoin. Ja tilivelvollinen en päätöksestäni ole kennelläkään muulle kuin tuolle neitoselle, että tämän enempää en päätöstäni ala selittelemään palstamammoille. Juu ja ei mitään estolääkkeitä tarvittu, "odotin" että se maidon tulo loppuu ja loppuihan se.

Onhan siihen olemassa joku lääke.

Itsekkin olen miettinyt että jos toisen joskus saisin, niin jos en imettäisikään ollenkaan. Oli tämän ensimmäisen kanssa niin tuskaa ja työlästä koko homma.

Toisaalta taas toivon että jospa toisen kanssa kävisi paremmin. Hankala tilanne, mutta onneksi ei ajankohtainen. =)

Kaikki äidit eivät saa imettää lastaan, vaikka maitoa tulisi ja haluja olisi. Älkää syyllistäkö heitä, jotka surukseen jioutuvat yhden tai useamman lapsen kanssa järjestämään ravinnonsaannin toisin!

Mä vaan sen verran, että mä en ees viittis tarkotuksella alotta pulloruokintaa, musta SE on työlästä ja hankalaa. Tissit kulkee mukana, ei tarvitse etsiä mikroa, ei miettiä kesäkuumalla, että kauanko avonainen korvike purkki on ollut jossain, ei tarvitse tiskata ja keittää pulloja.
Eli juu mä olen ainakin NIIIIIIIIIIIN laiska etten jaksais aloittaa pulloruokintaa ellei olis pakko. Ja onneksi mulla on maitoa tullut runsaasti :)
Mutta kukin tyylillään, samapa tuo mulle on.

Siskolla on osteoporoosi ja imettäminen ei ollut suositeltavaa. Aika lailla p.skaa satoi niskaan tutuilta ja tuntemattomilta kun lapsen elämän pilaa kun ei imetä... Otetaan asioista kunnolla selvää ennenkuin aletaan aukomaan, jookos...?

P.S. Mä en imettänyt kuin 4kk, siitäkin täysimetystä noin 2,5kk. Bääd Mama... :ashamed:

Tulen vielä tähän sanomaan, että toisaalta imetys oli aivan ihanaa, toisaalta ahdistavaa (että saako vauva tarpeeksi, pullosta kun näkee paljonko juo). Mutta lähtökohtaisesti on minusta kyllä väärin sanoa vain, "ettei ole mun juttu".En tiedä mitä tällä tarkoitetaan tarkalleen, mutta en voi ymmärtää, että imetyksestä luovutaan noin vain. Sitten on liuta eri syitä, joiden vuoksi ei imetä, kaikki hyvin ymmärrettäviä, paitsi joku rintojen lurpahtaminen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 23:47 The titityy kirjoitti:
Onhan siihen olemassa joku lääke.

Itsekkin olen miettinyt että jos toisen joskus saisin, niin jos en imettäisikään ollenkaan. Oli tämän ensimmäisen kanssa niin tuskaa ja työlästä koko homma.

Toisaalta taas toivon että jospa toisen kanssa kävisi paremmin. Hankala tilanne, mutta onneksi ei ajankohtainen. =)
Sellaista on pakko kommentoida tähän väliin, että Esikoisen kanssa imetys oli pelkkää tuskaa. 3kk sitä kestin ja kuukauden pumppasin. Rintakumia piti käyttää kun ei poika osannut imemisotetta. Rinnalla aina vaan HUUSI mun piti istualteen pomppia ja hytkyä niin poika oli hiljaa. Olisin halunnut imettää pidempäänkin, mutta annoin periksi ja pulloa. ykskaks poika ei enää huolinutkaan tissiä ollenkaan.

Kakkosta kun odotin niin hiukan jännitti miten sen imetyksen kanssa käy. Mutta se sujui kun vettä vaan. imemisotteet oli hallussa ja maitoa tuli niin reilusti, että sitä sairaalaankin luovutin (tuli ekastakin) ja jopa "tienasin"! 7kk tyttö sai rintaa kunnes kyllästyin olemaan purulelu, johon jyystetään hampaita.

Kuopus on nyt 1v2kk ja vajaa kuukauden ollut ilman rintaa. ONNEKS NUO LAPSET ovat yksilöitä! älkää antako periksi! yrittäkää edes. mitä siinä menettää jos edes yrittää!!!!!!?????

Yhteistyössä