Sanokaas ihan todellisia syitä siihen, ettei äiti imetä vauvaa ollenkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mun kohdalla todellinen syy imettämättömyyteen oli heti synnytyksen jälkeen aloitettu lääkitys joka oli tauolla vaan raskauden ajan. Pakko oli lääkkeet heti aloittaa tai en olisi vauvaa pystynyt hoitamaan.

Syitä voi olla vaikka kuinka monia.
Itselläni ei reilusti ennen aikojaan syntynyt lapsi oppinut koskaan rinnalle, kun ei alussa jaksanut ollenkaan imeä.
Anna muiden imettää tai olla imettämättä.

Lapsi syntyi ennenaikaisesti ja yksinkertaisesti imettämisen yrittäminenkin oli tuskaa, kun oli sairaalassa oppinut ottamaan pullosta. Ihan läheisiä ollaan silti lapsen kanssa ja ei ole allerginen. En edes osannut tuolloin itse ihmetellä imettämättömyyttäni.

Lapsen vaikeat allergiat, joihin dieetit eivät auta.

Miksi ylipäänsä pitää olla joku syy tai perustelu? Jokainen hoitakoon lapset tyylillään niin kauan kun saavat ruokaa ja voivat hyvin.

Itselläni teki pahaa imetys. Imetin silti esikoista melkein 2kk, itkien ja pahoivoivana. En vain kyennyt nauttimaan tilanteesta ollenkaan.
Toista imetin 3kk taas itkien ja pahoinvoiden, lisäksi maito alkoi vähetä loppua kohden kaikista keinoista huolimatta.
Tätä kolmatta en aio edes yrittää imettää. Rakastan itseänikin, enkä aio enää itseäni rääkätä.

Ystäväni ei imettänyt vauvaansa lääkityksen takia. Ei halunnut lääkityksestä kertoa ihmisille joten sanoi vain ettei imetä ja sai paljon pahoja katseita ja ilkeilyä osakseen... :(

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
No nää on kaikki niitä ymmärrettäviä syitä mutta jos joku on päättäny ennen synnytystä jo ettei edes yritä?

Mä sanoin et ällöä hommaa, se oli hyvin tiivistettynä mun mielipiteeni. Jonka siis tiesin jo jostain teinistä asti. Toki esikoista ja kakkostakin odottaessa asiaa harkitsin mutta ei se mieli siitä muuttunut.

Imetyksen näkeminen sinänsä ei haittaa kun ei ihan naamalle toinen rintojaan tuuppaa mutta en pysty mitenkään pakottamaan itseäni siihen. Ja ei toki ole tarvettakaan, oikein hyvin on mennyt näin. Äiti ja lapset onnellisia. :)

1. Rintaleikkaus ennen raskautta.
2. Vauva oli teholla ensimmäiset 5 päivää, eikä suostunut millään imemään rintaa kymmenistä yrityksistä huolimatta.
3. Ed. mainituista syistä maito ei noussut kuin nimeksi.
4. Mutta kun maitoa kuitenkin vähän nousi, sitä seurasi heti rintatulehdus.

Näin meillä.

Yhteistyössä