muuttuiko käytöksesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anneli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Muutuin ehkäpä hiukan vakavammaksi siinä mielessä, että minulla oli uusi pieni ihmisenalku, josta itse olin vastuussa(ja miten suuri se vastuu onkaan vauvan äitinä)
Toisaalta taas itseluottamukseni kasvoi, mitä isommaksi esikoisemme kasvoi ja oppi uutta hoidossani. Nyt, kun tuo pieni ensimmäinen vauvani on jo minua päätä pidempi, itsenäisyyttä harjoitteleva nuorimies ja samaan aikaan minulle on tulossa uusi vastuuta ja hoivaa tarvitseva, en kyllä enää tunne itseäni sentään niin vakavaksi. =)

Muutuin.Minusta tuli hirvittävän nuuka rahankäytön suhteen. :D Toisekseen ennen lasta olin aivan lukossa jos ei-niin-tutut ihmiset alkoivat jutella mulle.Nyt lähden mielellään ja helpommin keskusteluihin mukaan.Pidän nykyisin kodin siistinä,ennen lasta imuroin kun muistin ja tiskasin vasta kun en löytänyt puhdasta kahvikuppia. :ashamed:

Ei ensimmäinen lapsi mitenkään muuttanut minua.

Vasta toinen lapsi ja vastuu kahdesta lapsesta ja kotitöistä yksin vei jaksamisen äärimmilleen ja muutti kaikki aiemmat ajatukset. En ole enää kärkäs arvostelemaan ketään, koska tiedän, että se voisin olla minä. Ihmisen voimat ja aika on rajallista.

Yhteistyössä