voi kauhistelu sentään! ("huono äiti" leima otsaan)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myymä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

myymä

Vieras
Miks ihmeessä kauhistellaan aina äitejä, jotka lähtevät synnytyksen jälkeen baariin? (enkä nyt tarkoita ihan suoraan synnäriltä sentään :D )
mutta Isät toki saa mennä ihan mielinmäärin, hehän menevät suoraan synnäriltä varpajaisiin :laugh:

Otetaan nyt vaikka esimerkkinä äiti, joka ei imetä. Miksi ihmeessä hän ei saisi mennä juhlistamaan kavereidensa kanssa vauvaa vaikka kun lapsi on kuukaudenkin ikäinen jos itsestä siltä tuntuu?

Meillä ainakin tyttö olis pärjännyt varsin hyvin isänsä kanssa, jos vain itse olisin halunnut lähteä. Olo oli kuitenkin tukala maitohinkkien takia, sekä myöskään en kokenut itseäni mahapussini kanssa kovin hehkeäksi ja baariin sopivaksi.

äiti sentään kantaa sen 10 kk lasta ja on juomatta ja juhlimatta koko sen ajan, mikä tekee äidistä huonon jos lähtee juhlistamaan kavereiden kanssa lähes vuoden jälkeen?

mä kauhistelen vaan yhtä tuttua joka näin teki. siinä oli paljon muutakin seikkoja. eikä sen alkoholinkäyttö oo muutenkaan kovin järkevä. tuskin oli juomatta odotuksen aikanakaan. :( jokainenhan tekee niin kuin ite haluu.

Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
kukin taplaa tyylillään... Mutta mun mielestä äiti ja vauva kuuluu lähekkäin.

Voisitko vielä perustella, miksi isä ja vauva ei kuulu lähekkäin?
Tässä just huomaa sen eron, että jos lapsesta on kyse, isä ei IKINÄ pääse äidin kanssa samalle tasolle :( Se on sääli.

Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
kukin taplaa tyylillään... Mutta mun mielestä äiti ja vauva kuuluu lähekkäin.

Voisitko vielä perustella, miksi isä ja vauva ei kuulu lähekkäin?
Tässä just huomaa sen eron, että jos lapsesta on kyse, isä ei IKINÄ pääse äidin kanssa samalle tasolle :( Se on sääli.

missä kohti mä sanoin että isä ei kuulu vauvan lähelle? Onko sen isän pakko ravata baarissa ku lapsi on syntyny?

Veit kirjaimet suustani!
Siinähä tyypit katselee kuin halpaa makkaraa ku meitsi kiitää juhlimaan, mutta ei se sitä tarkoita jos mä meen baariin kun vaavi o "liian pieni" ettenkö mä kantais ittestäni vastuuta.
Kännissä saa olla, mutta kyl se on tiedettävä että misä se raja menee. ;)

Ja mä en nyt suinkaan tässä aja takaa sitä että äidit vaan ryyppäämään ku lapset syntyy vaan siis sitä että jos sitä yhden kerran ja melko pian vauvan syntymästä haluaa lähteä vaikka parille, niin ei se mun mielestä ole maata kaatavaa!

jatkuva ryypiskely olkoon jo eriasia!

No meillä ei kyllä mennyt mieskään. Itseasiassa ekan kerran meni päivä sen jälkeen kun mä olin ollut ekan kerran, poika oli 8kk...
Ei mun mielestä miehenkään kuulu mihkään lähtee kun on lapsi syntynyt.

Muosk. ja eikös se vauva kuvittele olevansa osa äitiä...

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
kyllähän se on niin et yleensä huoltajuusjutuissa huoltajuus tulee äidille.entäpä tässä asiassa tämä samanarvoisuus/samalle tasolle pääsy,hyvä myymä??

Edelleenkin olen sitä mieltä, että jos isä on ihan yhtä hyvä vanhempi lapselle kuin äiti niin miksi isä ei voisi saada lapsia huoltajuuskiistassa?

*muoks*
Me olimme tuossa asumuserossa tovin ja mies silloin kysyi, olisiko hänen mahdollista saada tyttö asumaan hänen luokseen. Sanoin, etten ole vielä valmis siihen mutta voin miettiä asiaa ja yhdessä lopullinen ratkaisu tehdään!

mun mielestä luonto on valinnu sen kumpi on se joka eniten hoitaa ja yleensä se joille lapsi jää. eläimillä nää asiat on itsestäänselvyyksiä. lapset hoidetaan niin kauan että ne pärjää ite maailmassa.

äiti kantaa ja syöttää...isä hankkii ruuat. :kieh:

Mua kans ärsyttää se kun monet on sitä mieltä etti pienten vauvoja äidit sais käydä baarissa pitämässä hauskaa. Meillä ainakin isä on tasan samalla viivalla kun mä ja osaa hoitaa lasta yhtä lailla. Molemmat käydään baarissa sillon tällön ja toinen jää kotiin hoitaa lasta. Ja kun halutaan mennä yhdessä viedään lapsi mummulaan.

Mä olen kyllä samaa mieltä ap:n kanssa, äidit vaan haluaa olla korvaamattomia :heart: Kyllä meillä mieskin antaa lapsille aivan yhtä hyvää hoitoa ja rakkautta kuin minäkin. Mies joskus jopa valitellut kun hällä ei maitorauhasia, imettäisi kuulemma mielellään :D

Alkuperäinen kirjoittaja Nappe:
Mä olen kyllä samaa mieltä ap:n kanssa, äidit vaan haluaa olla korvaamattomia :heart: Kyllä meillä mieskin antaa lapsille aivan yhtä hyvää hoitoa ja rakkautta kuin minäkin. Mies joskus jopa valitellut kun hällä ei maitorauhasia, imettäisi kuulemma mielellään :D

Meillä kyllä mies on hoitanut, vaikken baariin heti ole rynnännyt.. Miksei olis? Voiko isä hoitaa vaan sillon kun äiti ei ole kotona?

Alkuperäinen kirjoittaja m a r z a:
Mua kans ärsyttää se kun monet on sitä mieltä etti pienten vauvoja äidit sais käydä baarissa pitämässä hauskaa. Meillä ainakin isä on tasan samalla viivalla kun mä ja osaa hoitaa lasta yhtä lailla. Molemmat käydään baarissa sillon tällön ja toinen jää kotiin hoitaa lasta. Ja kun halutaan mennä yhdessä viedään lapsi mummulaan.

Meillä sama tilanne! Että ihan tasan samalla viivalla mennään!

mutta miks ihmeessä sinne baariin pitää päästä ku on vasta synnyttäny?

Mä en osaa tuohon sanoa kun en lähtenyt heti synnytyksen jälkeen, mutta rakastan tanssimista (mitä harrastetaan baarissa), tyttöjen kanssa istuskelua siiderin ääressä (ilmankin) .. Miksi siis ei?
Tarkoittaako baari aina hirveetä känniä ja örvellystä?!

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Nappe:

Meillä kyllä mies on hoitanut, vaikken baariin heti ole rynnännyt.. Miksei olis? Voiko isä hoitaa vaan sillon kun äiti ei ole kotona?

No ei tietenkään, meillä mies hoitaa mielellään tyttöjä. En mäkään heti baariin rynnännyt mutta ymmärrän kannan että isä voi olla lapselle myös ihan yhtä hyvä hoitaja kuin äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Mun mielestä äiti ja viina ei sovi samaan lauseeseen. Mä en ymmärrä mikä ihmeen kiire pitää olla vetämään kuuppaa sekaisin. Kyllä ne baarit paikoillaan pysyy ja jos ei pysy niin uusia aina tulee ;)

Ja miksi sulla on sellainen käsitys että baari tarkoittaa "Kuupan sekaisin vetämistä" ?! Mä käyn siellä tanssimassa pääasiallisesti tai laulamassa karaokea. Juominen on toissijaista vaikka sekin ihan kivaa on :)
Mikä siinä alkoholissa nyt niin hirveetä on jos sitä osaa ottaa??

Yhteistyössä