voi kauhistelu sentään! ("huono äiti" leima otsaan)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myymä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
eiks tanssia voi kotona? eiks kaverit pääse sun luo? onks ne kaverit nähtävissä vaan baareissa? saako siideriä vaan baarissa?

Hoho, Näin jo hetkellisesti päässäni sen kuvan itsestäni tanssimassa olohuoneessa :laugh:

eiks tanssia voi kotona? eiks kaverit pääse sun luo? onks ne kaverit nähtävissä vaan baareissa? saako siideriä vaan baarissa?

No onko parempi että kutsun kaverit kotiini, ja juon siideriä vauvan läsnäollessa? miksi baari on niin hirveä "huume"..?! Eihän baarissa mitään pahaa kai ole...

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
sen mä oon teistä huomannu, kukaan ei voi mennä sinne baariin ilman perskännejä? aina kun puhutaan baariin menosta kuvittelette että ollaan konttauskunnossa :kieh:

Kyllä mun mielestä se että lähetään koko illaks/yöks pois on paha, oli sitten viinaa mukana tai ei. Alle 3kk ei ymmärrä sitä että äiti tulee takas, kunhan on tanssinut..

sen mä oon teistä huomannu, kukaan ei voi mennä sinne baariin ilman perskännejä? aina kun puhutaan baariin menosta kuvittelette että ollaan konttauskunnossa :kieh:

Kännissä tai vesiselvänä, mutta mun mielestä vastasyntyneen paikka on edelleen äitinsä kainalossa, ja äiti voisi odottaa edes sen aikaa että pikkuvauva-aika on ohi ennen kun on tuntikausia erossa vauvastaan. Pieni vauva kun ei osaa tehdä eroa itsensä ja äitinsä välillä, vaan kuvittelee olevansa osa äitiä.

Alkuperäinen kirjoittaja MySelene:
se vauva-aika on niin lyhyt....miks ei voi oottaa muutama kk?

Meinaatko, että äiti missaa yhden illan vauva-ajasta. Ette siis myöskään ilmeisesti suvaitse, että vauva-aikana äiti käy vaikka kaverillaan, tulee sieltä yöllä vasta takaisin? (tähän mielikuvaan ei kuulu siis alkoholi)

Alkuperäinen kirjoittaja myymä:

No onko parempi että kutsun kaverit kotiini, ja juon siideriä vauvan läsnäollessa? miksi baari on niin hirveä "huume"..?! Eihän baarissa mitään pahaa kai ole...

miks sitä siideriä on pakko saada heti ku vauva on ulos saatu?

Mä oon kyllä sitten tosi tosi tosi törkeä äiti ja mun lapsi varmastikkin traumaattinen, koska lähdin häihin ja olin yön poissa tytön ollessa 2,5kk ! KÄÄÄÄÄKS! :) Outoa, että tyttö silti vaikuttaa kovin onnelliselta :heart:

se vauva-aika on niin lyhyt....miks ei voi oottaa muutama kk?

Meinaatko, että äiti missaa yhden illan vauva-ajasta. Ette siis myöskään ilmeisesti suvaitse, että vauva-aikana äiti käy vaikka kaverillaan, tulee sieltä yöllä vasta takaisin? (tähän mielikuvaan ei kuulu siis alkoholi)

Vauvalle on kai yks hailee, onko äiti ryyppäämässä vai herätysjuhlilla, vauva tajuaa vain sen että äiti ei ole hänen kanssaan.
Pari kolme tuntia on mun mielestä jees, mutta sen pidempään en itse olisi suostunut olemaan vastasyntyneen luota poissa. Vastasyntyneen, eli alle 3 kk ikäisen.

Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Mun mielestä äiti ja viina ei sovi samaan lauseeseen. Mä en ymmärrä mikä ihmeen kiire pitää olla vetämään kuuppaa sekaisin. Kyllä ne baarit paikoillaan pysyy ja jos ei pysy niin uusia aina tulee ;)

Ja miksi sulla on sellainen käsitys että baari tarkoittaa "Kuupan sekaisin vetämistä" ?! Mä käyn siellä tanssimassa pääasiallisesti tai laulamassa karaokea. Juominen on toissijaista vaikka sekin ihan kivaa on :)
Mikä siinä alkoholissa nyt niin hirveetä on jos sitä osaa ottaa??

Mä olen käynyt selvin päin aikoinaan aika useinkin kapakassa. Aika harvinaista oli että sieltä toisen appelsiinimehua juovan bongasi ja jos tälläisen tapauksen näki niin se oli yleensä jonkin porukan kuski.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Kännissä tai vesiselvänä, mutta mun mielestä vastasyntyneen paikka on edelleen äitinsä kainalossa, ja äiti voisi odottaa edes sen aikaa että pikkuvauva-aika on ohi ennen kun on tuntikausia erossa vauvastaan. Pieni vauva kun ei osaa tehdä eroa itsensä ja äitinsä välillä, vaan kuvittelee olevansa osa äitiä.

Mä kävin ekan kerran vauvan syntymän jälkeen "polttareissani" ulkona ja vauva oli silloin 7vkoa vanha. Imetin hänet unille ja takaisin tulin siiheksi kun oli seuraavan imetyksen aika (join siis 2 siideriä villeissä polttareissani). Näiden imetysten välisen ajan vajaa 5 tuntia vauva nukkui. Tuskin tästä koitui pysyvää haittaa vauvalle ja vaikka olisin kotona ollutkin tuon ajan, ei vauva olisi ollut mun kainalossa koko ajan, vaan sängyssä nukkumassa. En mä ensimmäisiä kuukausia vauvaa 24/7 sylissä/kainalossa pitänyt, toivottavasti hänestä nyt kuitenkin kasvaa ihan kunnollinen ihminen... :/

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
kuinka se vauva tuntee kelloa onko äiti pois 2h vai 6h :whistle:

Eihän se tunnekkaan, se luulee että äiti on pois ikuisesti. Siis jos on hereillä.

Eli tästä voisimme päätellä, että vastasyntyneen läsnä (vierellä) on oltava 24 / 7 ja auttakaa armias, jos käytte kakalla....

Eihän se tunnekkaan, se luulee että äiti on pois ikuisesti. Siis jos on hereillä.

eli jos äiti lähtee sinne 2-3h kauppareissulle ja vauva herää juuri tuntee se että äiti on hylännyt sen vaikka isä on vieressä, mutta jos äiti on kavereita tapaamassa ja vauva nukkuu on sillä kaikki hyvin. aika vaikee nyt tajuta teitä kun koskaanhan te ette voi olla 100% varmoja että se vauva nukkuu koko kauppareissun ajan

Eli tästä voisimme päätellä, että vastasyntyneen läsnä (vierellä) on oltava 24 / 7 ja auttakaa armias, jos käytte kakalla....

:laugh: Just samaa mäkin tuolla aiemmin pohdin...ties kuinka huono ihminen meidän tytöstä tulee kun ei ole saanut olla äidin sylissä/kainalossa 24/7 ekoja 3kk:tta... :'(

Alkuperäinen kirjoittaja DixieChick:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Mä kävin ekan kerran vauvan syntymän jälkeen "polttareissani" ulkona ja vauva oli silloin 7vkoa vanha. Imetin hänet unille ja takaisin tulin siiheksi kun oli seuraavan imetyksen aika (join siis 2 siideriä villeissä polttareissani). Näiden imetysten välisen ajan vajaa 5 tuntia vauva nukkui. Tuskin tästä koitui pysyvää haittaa vauvalle ja vaikka olisin kotona ollutkin tuon ajan, ei vauva olisi ollut mun kainalossa koko ajan, vaan sängyssä nukkumassa. En mä ensimmäisiä kuukausia vauvaa 24/7 sylissä/kainalossa pitänyt, toivottavasti hänestä nyt kuitenkin kasvaa ihan kunnollinen ihminen... :/

mä olin mun vauvan kanssa siskoni polttareissa sen ollessa 2 viikkoa :whistle: en pystynyt jättämään sitä siksikään aikaa hoitoon ja koko päivän pystyinkin olemaan mukana vaikka ensin ajattelin ettei varmaan vauva viihdy. ei siis olleet mitkään ryyppäys ja rymyämispolttarit :whistle:

kannattaisko pikkasen rauhoittua. ;) :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja DixieChick:

:laugh: Just samaa mäkin tuolla aiemmin pohdin...ties kuinka huono ihminen meidän tytöstä tulee kun ei ole saanut olla äidin sylissä/kainalossa 24/7 ekoja 3kk:tta... :'(

JA sit ihmetellään kun äidit masentuu, kun niiden elämään ei mahdu mitään muuta kun vauva vauva vauva 24 / 7.

Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Mun mielestä äiti ja viina ei sovi samaan lauseeseen. Mä en ymmärrä mikä ihmeen kiire pitää olla vetämään kuuppaa sekaisin. Kyllä ne baarit paikoillaan pysyy ja jos ei pysy niin uusia aina tulee ;)

Mitäs väliä sillä onko ne baarit paikoillaan, jos äiti ja viina ei sovi samaan lauseeseen? Vai meinaatko ettet 20v päästä enää ole äiti?

kannattaisko pikkasen rauhoittua. ;) :hug:

No pakkohan näin rankasta aiheesta on vähän huumoria yrittää repiä ;)

en imettäny yhtään lastani(4).vaikken ekasta ja tokasta menny baariin heti ..mut muitten jälkeen menin.nuorin oli vasta viikon..ihan muutamalle vaan koska halusin irtaantua kotoo.. ja musta on hyvä että myös isä on heti syntymästä asti vauvan kans ettei tuu sit ongelmia ku muksu isompi..tarkotan että pentu on niin mamman perään ettei ees vessaan pääse...mä en ainaka kadu että oon irtaantunu vauvoistani jo aikases vaihees..kun muuten koko raskausajan olin melki neljän seinän sisäl.

Yhteistyössä