Onko muita joilla pieni lapsi ja vauvakuume painaa päälle...

  • Viestiketjun aloittaja pau84 harmailee
  • Ensimmäinen viesti
Juhuu, täältä löytyy kans yks :wave: . Mahtuux joukkoon? Jo silloin kun neiti täytti 1 kk, oli ikävä raskaana oloa. Nyt se sitten muuttu siihen, että olis ihana saada se pikkukakkonen. Toi esikko on nyt vähän reilu 3 kk ja koliikkia itkeskeltiin jonkin verran. Hiukka pelottaa, miten arki sujuu kahen pienen kans, mutta onhan noita kanssasisaria jakamas ilot ja murheet B) .

Pillereitä en hommannut, vaan ihan kumimeiningillä mennään. Enkä ole ukolle uskaltanut vielä vihjata tästä kuumesta mitään :ashamed: , eihän tuo vielä varmasti valmis oliskaan. Joten luulenpas, että ehkä sitä odotellaan ainaskin siihen, että neiti täyttää vuoden ja sitten yritteleminen aloitetaan....toivottavasti ainaskin. Olishan noista sitten seuraa toisillensa. Ja lisäksi saisin paremman äp-rahan, jos pikkukakkosen laskettu aika olis ennenkuin esikko täyttää 3vee. Muutoin raha tippuis reilut puolet pienemmäksi. Joten eiköhän niitä "syitä" löytyne ihan tarpeeksi, kun täytee tolle ukkokullalle noita "perusteluja" ruveta syytämään.....ja ikäkin painaa lisäksi päälle :ashamed:

Että tämmöstä tänne B)
 
SuburanTrubra
hassua ku ihmiset fiilistelee täällä menkkoja...mä taas oon koko päivän ollu ihan *ittuuntunu ku menkat alko :'( . ja kaiken lisäks tuo tyttönen on kipee ja sen takia kovin kovin kärttynen :kieh:
 
Hih, meikä paraskin puhumaan :LOL: . Muka ukko ei vielä valmis pikukakkoseen, mitä vielä :eek: ! Aamusella pupuiltiin ja ilman mitään välissä :ashamed: . Ukko vielä kysy, et saako sisään päästää? :ashamed: (anteex tämmönen ilmasu :ashamed: ). Meikähän siinä joutu hiukka jarraamaan.

Tosin eihän tuota ole noi menkatkaan vielä alkanu ja täysimetyksellä mennään, joten meininki siis, tulee jos on tullakseen....vastaan otetaan avosylin :heart: . Ehkä kuitenkin pidättäydytään sinne kevääseen, kesään saakka ainaskin, jos ei kauemminkin. Että tämmönen väliaikatieto täältä :D

Palataan..... :wave:
 
Suburan Trubra(toivottavasti kirjoitin oikein ;) ), on se hasssin niitä menkkoja odottaa alkavaksi kuin kuuta nousevaa ja sit hetken päästä niiden alku vitsittää kympillä :kieh: :LOL: Parempia vointeja pikkuiselle toivotan :heart:

Friesia,teillähän asiat on hyvällä mallilla ;)
 
heippa!meillä lapset 3-v ja 8kk.kolmatta kuumeilen.ehkäisyä ei olla otettu käyttöön kakkosen syntymän jälkeen....menkat ei ole viel alkanut jotenka toivon että ne alkas pian jos on alkaakseen ni tietäs vähä että missä mennään.2kk sitten lopetin imetyksen joten toki voi olla mahdollista että olisin jo pieniin päin mutten turhaan viitti testailla enneku oireita ilmenee.....tai mikäs sen mukavampaa jos ei mitää oireita huomais,alkais vaaan masu kasvaa :D
eli jännityksellä ootan mitä tuleman pitää :wave:
 
mä iloitsin menkkoja sen takia ettei niitä ollu näkynyt sen jälkeen kun tulin raskaaksi 1,5 sitten. nyt tietää että kroppaa toimii taas... kierrosta ei mitään tietoa että miten pitkä on mutta kaipa sekin selviää, en jaksa uskoa että ekalla kerralla onnistuisi. nyt mennään kp 16 / ?!. miten kauan teillä muilla on aikaisemmin kestänyt raskaaksi tulo? meillä kesti n. 3kk esikoisen kanssa. saa nähdä mites nyt...

muuten ei uutta... talo ollaan ostettu ja omaa ollaan myymässä niin kiirettä pitää. miehellä työt ja opinnot painaa päälle, eli yleensä ollaan iltaisin niin väsyjä kun tyttö menee nukkumaan 21-22 maissa ettei pupuilu ole eka asia mielessä vaikka pitäisikin olla... miten usein teillä muilla, joilla siis yritys nyt käynnissä, pupuillaan? jos saa kysyä :D

juu mutta nyt menoksi taas, ei ole aikaa istua koneella...
 
Meillä on yksi lapsi, yksivuotias poika. Tekis mieli jo toista, mutta toisaalta mietityttää rahatilanne, opintolainat odottaa maksajaansa, mies ei ole erityisen hyväpalkkaisessa työssä, ja omat äitiysrahat oli edellisen aikaan tosi pienet kun en ehtinyt valmistumisen jälkeen olla tarpeeksi töissä.. ja nyttenkin olen työtön, toisaalta siis pitäis/olis hyvä tehdä ensin vähän töitä, mut toisaalta tuntuu et eikö olis sama "tehdä" lapset samaan syssyyn kaikki. Ja mitä kaikkea pitäis ostaa jos olis kaksi pientä yhtä aikaa; kaksosten rattaat yms....
Kommentteja, kokemuksia, mietteitä, halukkuutta vaihtaa ajatuksia...?
 
No niin, pinon aloittaja jälleen messissä mukana :D tässä on nyt ollu kaikenlaista, tyttö sairastu vesirokkoon, jouduttiin osastolle, korvatulehduksia, angiinaa ja sen semmosta.. jääny vähän kirjottelut vähemmälle..

Tervetuloa uudet mukaan, ja rinkinki entinen vauvis, juu samassa pinossa kuumeiltiin, muistan sut, meillä tyttö syntyi 19.5 ja on nytte siis 8,5kk..

Niin joo ja meille kuuluu nyttemmin semmosta, et pillerit heitettiin narikkaan :D ja TJOT -meiningill mennään. En laske oviksia, en kiertopäiviä en mitään.. ketähän mä pissatan täs.. :ashamed: mutta siis näin olis tarkotus olla ettei liikaa taas elämä pyöris niiden ovislimojen yms ympärillä niinku sillon ku esikoista tehtiin.. :whistle: :ashamed:

toivotaan nytte että tyttö pysyis terveenä, niin itelläkin riittäs mielenkiinto kirjotella ja vaihdella kuulumisia :D

ja LELLU onnea menkoista! JEEEEEEE =) =) =) johan niitä ooteltiinki ihan tarpeeks kauan :kieh: :kieh: samoin myös mindille onnea menkoista :flower:

hullua tosiaan toivoa menkkoja alkavaksi, kun kohta niiden alkaminen saa verenpaineet nousemaan kattoon.. \|O

mutta tämmöstä siis tänne etelä-pohjanmaalle kuuluu
:wave: pau ja neiti 8,5kk
 
Moi

pakko hypätä tähän pinoon kun oon joskus juttuja käynyt lukemassa ja mullekin tuo vauvakuume iskee vaan päälle...mulla on 7 kk ihana tyttönen ja kaksi ihanan =) villiä pikkupoikaa 5 v ja 3 v..eli neljännestä haaveilen...vielä on ihan haaveilupuolella , menkat on alkanut mut ei ihan vielä tosi mielellä =) yritetä...keväällä on etelän matka tiedossa ja en haluais olla siellä raskaana....

täällä oli joku muukin Susu, harmaana tosin mut mut tunnistaa tosta mustasta nimestä, en viitsin nikkiä vaihtaa kun ei oo mielikuvitusta siihen =)

mut nyt nuppu heräs

moi
 
Pau84: Minäkin olen miettinyt että mikähän tjot tämä on kun koko ajan ollaan muin kiertopäivistä selvillä... :LOL: . No mitään stressiä ei kuitenkaan olla otettu ja tulee tosiaan jos on tullakseen. Onhan tuo Luukas vielä ihan vauva. Luulen, että jos kesään mennessä ei mitään kuulu niin sitten voi jo stressi iskeä... sen varran itseään jo tuntee. :LOL: Tuossa muuten eilen hokasin, että tuolla meidän ent. työmaalla on kaksi mielenkiintoista toimea auki.... Eli pitää alkaa hakemusta päivittämään. Vauvahaaveita en kuitenkaan unohda... Jos sattuis niin hyvä säkä käymään, että sais paikan niin sittenhän sais joku innokas sijainen pitkän sijaisuuden jos meikäläisellä käy tärppi.... no siellä on vielä monta jotka menee mun edelle, mutta pitää ajatella aina positiivisesti kun paikkoja auki tulee. :D

Uusille tervetuloa. meitähän on täällä jo paljon!!!

lellu
 
Heippa!
Me heitettiin kumit nurkkaan jo tässä kierron lopulla. Olin siis tuntemuksista varma, et menkat alkaa viime perjantaina, mut ei ne oo vieläkään alkanu. Eilen niitten ois pitänykki vasta aikasintaan alkaa. Koko ajan on menkkatuntemukset, et eiköhän ne sieltä tuu hetkenä minä hyvänsä. Kolmet menkat ollu vasta synnytyksen jälkeen, joten voihan tuo kierto olla viel ihan mitä sattuu.
Hih, mä oon kans niin vakuuttanu, et tjot-meiningillä mennään, mut luulenpa myös, itseni tuntien, et oon aina hyvinki tietonen mikä kp menossa. Niinku jo nyttekin! :whistle:
Mindi tais kysellä pupuilusta?! Jos oikeen muistan.. :ashamed: Mä oon lopetellu imetystä ja sen jälkeen mulla on halut palautunu, tässä kierrossa. Mies on ihan ihmeissään, et mikä mua vaivaa. :D Toivottavasti tilanne pysyykin näin hyvänä, niin ois mahollista saada se pikkukakkonen joskus. ;)
Pau kiva että muistat! =) Taisit joskus käydä toukokuisissa pyörähtämässä?! Nyt ku tarkemmin muistelen.
Jatketaan! :wave:
 
nostan myös minä :wave:

täällä menossa kp 20 / ?. en usko vielä tähän kiertoon koska ei ehditty pupuilemaan mutta saa nähdä nyt ainakin miten pitkäksi kierto menee ja yrittää uudestaan sitten seuraavassa kierrossa!!

mites muilla?
 
gardenialle ja muille tietty pupuiluintoa ja tärppionnea!

sain eilen ja tänään tietää että 2 tuttavaa joilla myös pieni lapsi odottaa kesäksi toista lasta! samalla kun oon NIIN iloinen heidän puolesta tuntuu "pahalta" kun itsekin haluaisi kertoa samanlaisisa uutisia! mutta kyllä se meidänkin päivä tulee :heart:

kp 22 / ?
 
Heipat! Pääseeks mukaan? :wave:
Ainaskin Pau.. & Kimin ja Allun äippä kuulosti tutuilta, kirjoittelimme kesävauvat (meniköhän nimi oikein...?) ryhmässä.
Minun vauva on nyt kohta 7kk ja haaveilu neljännestä vauvasta alkoi.
Ekan ja tokan ikäero on 1v2kk, heistä paljon seuraa toisilleen. Toisen ja kolmannen ikäero reilu kolme vuotta. Imetän kuopusta edelleen.
Menkat ei ole vielä synnytyksen jälkeen alkaneet, eikä sen kummempaa ehkäisyä olla käytettykään. Tosin "vauvasiemeniä" ei olla laskettu tarkoituksella sisään. Mut jos elimistö päättäisi touhutipoista jotain vauvanalkua kehittää niin se kävisi meille. Tarkoituksen mukaisesti ei vauvaa vielä yritetä. Mies jo vähän toppuuttelee :whistle:
Haaveitahan pitää ihmisellä olla ;)
T: Mimi
 
TuhmaHauva harmaana
Meillä on 5,5 kuukautinen poika ja pikku hiljaa alkaa miullakin toisen vauvan hankkiminen kiinnostaa... Mies on jo pitempään halunnut toista laittaa alulle, minuu vaan mietityttää että miten sitä kahden kanssa jaksaa kun tuon yhdenkin kanssa on kädet täynnä. On nimittäin pikkumies semmoista tempperamenttista laatua että välillä olen vähän helisemässä... Onneksi korvat tottuu äkkiä huutoon ja meluun joten ehkä ne pillerit jätetään piakkoin pois :whistle:
 
hellurei, tänne ei mitään uutta.
Minea täyttää ystävänpäivänä VUODEN. herrajee, mihin mun pikkunen vauva katosi? kookosta kävi meillä pienen poikansa kanssa hetki sitten ja oli se vauva ihana, vaikkakin muistan miten rankkaa pienen kanssa eläminen oli. saa kattoa miten sen jaksaisi kahden pienen kanssa :whistle:
menkat oli tammikuussa 20. päivä, joten sillä kertaa kierto oli 32 päivää. tuossa nettilaskurin avulla katoin (tosin vasta touhuamisen jälkeen) että ovulaatiolle otollisimmat päivät oiskin sitten 7-9.2. aika hyvin. huomenna ei kerkiä kun lähetään viikonlopuksi reissuun mutta tiiä vaikka aamuinen oir tärpännyt :saint:
ja ihan hyvin saattaa meikäläisellä vielä kierto heitellä paljonkin. kattoo nyt kuinka käy.
 
Tänne on tullut paljon uusia kuumeilijoita ja vanhat kirjoittelijat on laiskistunut itse mukaan lukien :D

Itse olen nykyään kirjoitellu tuolla 25 ja vanhemmat osiossa ja tottahan sitä pitää viikkopinossakin jännäillä :kieh:

Menossa siis toisen kierron loppu, tiistaina pitäisi tädin tulla mutta voisi jo jättää tulemattakin, johan se pari kertaa kylässä kävikin :LOL:

Eli piinaavia päiviä eletään, mitäs muille vanhoille ja uudemmillekin kuumeilijoille kuuluu ??<br><br>
 
Rohkaisuna muille imettäville kuumeilijoille: Minä täysimetin 6 kk ja vauvan täyttäessä 7 kk tein plussatestin. Imetystä jatkan edelleen ja suunnitelmissa jatkaa niin kauan kuin hyvältä tuntuu. Menkkoja ei ollut vielä ehtinyt olla. Tuntuu ihanalta ja uskomattomalta! Ei siis ollenkaan mahdotonta raskautua vaikka vauva vielä yösyötöilläkin! Nyt vain sit jännätään mitä elämä tuo tullessaan kahden pienen kanssa!

Tsemppiä muillekin!
 
Lilja: mukava kuulla noin positiivista. Poika huomenna 6kk ja imetystä enään vähän. Nyt on pari päivän menny koko päivä jo ilman imetystä. illalla sitten ennen nukkumaan menoa syö ja aamuyöstä. Nekin sessiot melko lyhyitä joten kyllä tässä vielä hiljaa hyvää tulee. Eka kierto vasta meneillään ja saa nähä kuinka venyy.

Kp16 lopuillaan eikä ainakaan vielä ole lämmöt noussu. Mittailen ihan sen takia vain lämpöjä jotta tietää milloin ovis suurinpiirtein olis mennyt. (Mulla ovis nostaa väh. puoli astetta tuota lämpöä.) Siitä tietää odotella sitten menkkoja tai plussaa oikeaan aikaan. :D
 

Yhteistyössä