Wimmagimma, me asutaan toisessa kerroksessa. hissi kyllä löytyy mutta se on NIIN auttamattoman pieni että sinne just ja just mahtuu nuo rattaat aisa ylösnostettuna sekä aikuinen sitten seinän ja rattaiden väliin henkeä pidätellen. mietityttää että JOS kakkonen tulee niin miten ihmeessä me sitten kuljetaan... kaksos/sisarrattaita ei saa alaovesta sisään, saatika sitten että niitä nostais yksikseen rappuset ylös kun eivät hissiin mahdu.
nykyään meen aina pyöräkellarin kautta liuskaa pitkin, mutta se on raskasta ja tavallisilla rattailla ja yhden muksun kanssa, mitenkäs kahden?!
siskolla on samanikäinen tyttö kuin Minea, ja hällä Brion vaunut. me ollaan Peikon kanssa suunniteltu että ostettaisiin Briot käytettynä jos kakkonen tulee, siihen saisi seisomalaudan tai sitten sen sisaristuimen, toisin kuin meidän kirpparilta ostettuihin Eurobabyihin. tykkään Euroista ihan älyttömästi, ne heijaa hyvin ja on ihanat muutenkin, mutta tosiaan, ei niihin saa mitään lisälaitteita.
no kuitenkin, mun ei ollut tarkoitus nonnalle (eli mun ja siskon äidille) sanoa mitään vauvasuunnitelmista mutta kun se suunnitteli että ostaa siskon likalle rattaat ja myy Briot pois. piti sitten selittää että juu, me haluttais ostaa Briot JOSKUS, ehkä lähiaikoinakin. että älkää myykö pois. ja he ottavat sitten nuo meidän Eurobabyt sinne nonnalaan parvekevaunuiksi.
niin, me siis asutaan Tampereella Kalevassa vähän alta 70 neliön kämpässä. parveke on, missä on hyvä nukuttaa neitiä nytkin. kaksi makuuhuonetta, joista tosin tää toinen on "toimistokäytössä", koska Minea nukkuu perhepedissä/sivuvaunussa. ja se on iiiihanaa!
kaupunkiin on kävelymatka, joskus harvoin meen bussilla (en oikein tykkää mennä bussilla rattaiden kanssa). eli meillä ei ole autoa. mulla on kyllä kortti mutta en ole ajanut kohta 4 vuoteen, miehellä ei ole korttia ollenkaan. eikä me varmaan autoa edes hankita vaikka toinenkin lapsi tulisi kun ei sitä tarvita.
ollaan aika "ekohenkisiä", eli Minea on kestovaipatettu laitokselta kotiin tulosta lähtien, käytetään ekologisia pesuaineita jne. kai tuohon voi laskea pitkään imettämisenkin mukaan, mutta se nyt johtuu täysin siitä että mun mielestä imettäminen on ihana tapa ja oon niin laiska etten jaksa pestä ja täytellä pulloja jne. sitäkin tuli koettua kun Minea söi ekat 2kk myös pullosta hieman päivittäin. sama laiskuus koskee perhepetiä, kun koliikkiaikana kävi turhan raskaaksi käydä aina hakemassa neiti toisesta huoneesta syömään/rauhoittumaan ja sitten tuoda takaisin. helpommalla pääsee kun neiti tuhisee äitin kainalossa. ja mieskin tykkää kun aamulla ipana tulee silittelemään ja juttelemaan aamujuttuja kainaloon.
mutta joo, Minea menee tänään nonnalaan pitkästä aikaa pariksi tunníksi hoitoon. äiti ja iskä saa omaa aikaa
Minea oli tuossa pari kuukautta sitten siellä yöhoidossa kun oltiin keikalla, mutta kun se neidin nukuttaminen ilman äitiä on tuskaa (oli huutanut 3 tuntia), sanoivat etteivät ota yöhoitoon ennenkuin äitin ikävä laantuu. mutta mitenkäs se laantuu jos se aina nukkuu täällä... no kuitenkin, heillä tuntuu olevan suuri ongelma sekin ettei Minea syö tuttia, mikä yleensä rauhoittaa siskon tytön.
muutenkin isovanhemmat hoitaa mun siskon tyttöä aika paljon, sisko on yh ja asuu siinä lähellä. tietysti sitten neiti on tottunut isovanhempien hoitoon eikä vierasta niitä lainkaan. ja sehän on sitten kauheata jos Minea vierastaa kun näkee niitä vain kerran parissa viikossa. välillä ihan tympäsee kun suoraan sanotaan että Minean hoitokeikka perutaan kun on ollut niin raskasta toise vauvan kanssa ja sitten kuulen että siskon tyttö onkin just sillon hoidossa siellä. ja nytkun soitin että mitäpä jos ottaisitte Minean välillä hoitoon niin eka kysymys oli "MUTTA MITEN SE PÄRJÄÄ ILMAN TISSIÄ 2-4 TUNTIA?". voi että mua sapettaa välillä.
hyvä vaan että sisko saa apua, mutta se, että mulla on mies ei tarkota sitä ettei me haluttais olla vaikka kerran parissa kuussa ihan kaksin hetken. tai kun mä kaipaan välillä yksin oloa ihan kunnolla, mutta joo ei..
äh, tulipa tilitys. kiitos kaikille jotka jaksoi lukea =)