Onko muita joilla pieni lapsi ja vauvakuume painaa päälle...

  • Viestiketjun aloittaja pau84 harmailee
  • Ensimmäinen viesti
mulle sopii siis kyllä että jatketaan kiroittelua täällä vaikka aloitinkin sen toisen ketjun!

täällä ei olla nyt pupuiltu ainakaan viikkoon, ei ole jaksanut / ehtinyt... mutta kai sitä pitäisi, ei sitä muuten vauvaa alulle saa...

kuusi otti ja lähti eilen. en jaksanut enää katella sitä. muutenkin joulu siivottu pois paitsi jouluverhot keittiöstä. jos ne jaksaisi viikonlopun aikana ottaa alas ja vaihtaa...

miten te muut asutte, onko tilaa uudelle vauvalle vai pitääkö harkita muuttoa? me asutaan 65 neliön kolmosessa. ahdasta on ja etitäänki isompaa mutta kun ei löydy :( haluttaisiin niin oma sauna ja vähän pihaakin...

mukavaa viikonloppua kaikille :wave:
 
Mindi

Meillä on 74neliöinen rivarikolmio omalla saunalla, tosi isolla kylppärillä joten kyllä tänne toinen vauva mahtuisi oikein hyvin :) Todennäköisesti kun lapsetkin tulevat nukkumaan vielä pitkään vieressämme, niin mehän mahduttaisiin tilavaan kaksioonkin kun tuo kolmas makkari on lähinnä vieraitten käytössä nukkumisen osalta ;) Eri juttu sitten tietysti, kun lapset kasvaa ja tarvii/haluaa oman huoneen, mutta siihenhän on vielä vuosia aikaa.
 
Mahtuiskos mukaan? B)

Minulle on myös "hyökännyt" aivan mahoton kuumeilu, vaikka kotona häärää kohta kolmivuotias poika ja 5kk tytteli. Vaan silti mieli halajaa kolmatta. :)

Olen avokilleni hiven asiasta vihjaillut ja ei kyllä ihan kamalasti ole lämmennyt asialle :/ Tosin eipä nuo menkatkaan ole vielä alkanut, ja imetän aikas tiiviisti tyttöäni. Yritän tuohon vuoteen tähdätä ja ehkä pidemmällekin jos vaan onnistuu.

Ollaan kyllä sovittu, ettei käytetä ehkäisyä, kun eipä nämä kummatkaan ihan heti ole tullutkaan. Esikkoa "tehtiin" vuoden verran ja kakkostakin pitkälti yli puolivuotta. "Luotetaan" ettei tule... Mutta molemmilla siis tiedossa erittäin selkeesti et mahdollisuus aina on =)

Olen käynyt lukemassa ketjua jo moneen otteeseen ja nyt uskaltauduin mukaan kirjoittamaan.

Meillä on rivari neliö ja 90 neliöö yli. Oma sauna ja pikkainen piha. Täysin omahan tämä ei ole, mutta asumisoikeusasunto.

Jos viel sen verran, et olen 29v ja avokki 32v ja lapset olivat siis kohta kolme ja 5kk.

Palailen jälleen seuraanne!
 
Wimmagimma
me asustellaan 77m2 kerrostalokolmiossa.just viime elokuussa ostettiin eli tässä asustellaan "ainakin 10 vuotta",sanoo mies :D .mutta sen tuntien,me muutetaan viiden vuoden sisällä pois tästä. on meillä tossa minisauna :) se on iso suihkukoppi missä on laude ja kiuas ;) .eipä tartte taloyhtiön saunaa käyttää.Neelalle tehtiin oikein prinsessahuone,joten pikkukakkosenkin ois hyvä olla tyttö,ettei tarvii tapetoida uudestaan PLUS ostaa uusia verhoja,lamppua,mattoa,maalata kaapinovia ja ikkunaseinää... :D (onneks mies rakastaa pintaremppaamista,ni ei sen niin väliä)
kyllä tottakai pikkuherrakin on tervetullut :heart: :heart:
ainoo miinuspuoli tässä kämpässä on se,että asutaan 3.kerrokses,eikä hissiä oo :/

äitsy80:lle +onnea!!!!!!!!!!!!!!

tänään oli mummu hoitamassa Neelaa kun käytiin miehen kanssa ulkona syömässä huomisen kihlapäivän kunniaks. nami nami..oli hyvää ruokaa ja kiva oli päästä kahestaan ulos.ja kivempi oli tulla kotiin takas murun luokse.

jep jep...hyvät loppiaiset kaikille! kai tässä nukkumaan pitäis mennä...huomenaamulla on miehen vuoro nukkua.

vitsit ku oltais jo 13.päivässä...tai edes lähempänä sitä...*huoh*
 
äitsy80 harmailee
Tervetuloa Jisse78 =)

Me asustellaan n.120 neliöisessä omakotitalossa, lähimpään naapuriin matkaa 50 metriä eli tilaa ja rauhaa olis mun haaveilemalle lapsikatraalle ;) Mut näin ku riitelee niin ei huvita niitä lapsiakaa edes työstää :kieh:

Pessimistinä ja ukkoon kiukustuneena en jaksa uskoa et olis tärpänny, tuntuu vaan ettei meikäläisellä voisi niin hyvää tuuria ollakkaan että ekasta kierrosta tärppäisi :$ No, huomenna voin jo taas elätellä toiveita :p

Öitä kaikille \|O
 
Wimmagimma, me asutaan toisessa kerroksessa. hissi kyllä löytyy mutta se on NIIN auttamattoman pieni että sinne just ja just mahtuu nuo rattaat aisa ylösnostettuna sekä aikuinen sitten seinän ja rattaiden väliin henkeä pidätellen. mietityttää että JOS kakkonen tulee niin miten ihmeessä me sitten kuljetaan... kaksos/sisarrattaita ei saa alaovesta sisään, saatika sitten että niitä nostais yksikseen rappuset ylös kun eivät hissiin mahdu.
nykyään meen aina pyöräkellarin kautta liuskaa pitkin, mutta se on raskasta ja tavallisilla rattailla ja yhden muksun kanssa, mitenkäs kahden?!
siskolla on samanikäinen tyttö kuin Minea, ja hällä Brion vaunut. me ollaan Peikon kanssa suunniteltu että ostettaisiin Briot käytettynä jos kakkonen tulee, siihen saisi seisomalaudan tai sitten sen sisaristuimen, toisin kuin meidän kirpparilta ostettuihin Eurobabyihin. tykkään Euroista ihan älyttömästi, ne heijaa hyvin ja on ihanat muutenkin, mutta tosiaan, ei niihin saa mitään lisälaitteita.
no kuitenkin, mun ei ollut tarkoitus nonnalle (eli mun ja siskon äidille) sanoa mitään vauvasuunnitelmista mutta kun se suunnitteli että ostaa siskon likalle rattaat ja myy Briot pois. piti sitten selittää että juu, me haluttais ostaa Briot JOSKUS, ehkä lähiaikoinakin. että älkää myykö pois. ja he ottavat sitten nuo meidän Eurobabyt sinne nonnalaan parvekevaunuiksi.

niin, me siis asutaan Tampereella Kalevassa vähän alta 70 neliön kämpässä. parveke on, missä on hyvä nukuttaa neitiä nytkin. kaksi makuuhuonetta, joista tosin tää toinen on "toimistokäytössä", koska Minea nukkuu perhepedissä/sivuvaunussa. ja se on iiiihanaa!
kaupunkiin on kävelymatka, joskus harvoin meen bussilla (en oikein tykkää mennä bussilla rattaiden kanssa). eli meillä ei ole autoa. mulla on kyllä kortti mutta en ole ajanut kohta 4 vuoteen, miehellä ei ole korttia ollenkaan. eikä me varmaan autoa edes hankita vaikka toinenkin lapsi tulisi kun ei sitä tarvita.

ollaan aika "ekohenkisiä", eli Minea on kestovaipatettu laitokselta kotiin tulosta lähtien, käytetään ekologisia pesuaineita jne. kai tuohon voi laskea pitkään imettämisenkin mukaan, mutta se nyt johtuu täysin siitä että mun mielestä imettäminen on ihana tapa ja oon niin laiska etten jaksa pestä ja täytellä pulloja jne. sitäkin tuli koettua kun Minea söi ekat 2kk myös pullosta hieman päivittäin. sama laiskuus koskee perhepetiä, kun koliikkiaikana kävi turhan raskaaksi käydä aina hakemassa neiti toisesta huoneesta syömään/rauhoittumaan ja sitten tuoda takaisin. helpommalla pääsee kun neiti tuhisee äitin kainalossa. ja mieskin tykkää kun aamulla ipana tulee silittelemään ja juttelemaan aamujuttuja kainaloon.

mutta joo, Minea menee tänään nonnalaan pitkästä aikaa pariksi tunníksi hoitoon. äiti ja iskä saa omaa aikaa :D
Minea oli tuossa pari kuukautta sitten siellä yöhoidossa kun oltiin keikalla, mutta kun se neidin nukuttaminen ilman äitiä on tuskaa (oli huutanut 3 tuntia), sanoivat etteivät ota yöhoitoon ennenkuin äitin ikävä laantuu. mutta mitenkäs se laantuu jos se aina nukkuu täällä... no kuitenkin, heillä tuntuu olevan suuri ongelma sekin ettei Minea syö tuttia, mikä yleensä rauhoittaa siskon tytön.

muutenkin isovanhemmat hoitaa mun siskon tyttöä aika paljon, sisko on yh ja asuu siinä lähellä. tietysti sitten neiti on tottunut isovanhempien hoitoon eikä vierasta niitä lainkaan. ja sehän on sitten kauheata jos Minea vierastaa kun näkee niitä vain kerran parissa viikossa. välillä ihan tympäsee kun suoraan sanotaan että Minean hoitokeikka perutaan kun on ollut niin raskasta toise vauvan kanssa ja sitten kuulen että siskon tyttö onkin just sillon hoidossa siellä. ja nytkun soitin että mitäpä jos ottaisitte Minean välillä hoitoon niin eka kysymys oli "MUTTA MITEN SE PÄRJÄÄ ILMAN TISSIÄ 2-4 TUNTIA?". voi että mua sapettaa välillä.
hyvä vaan että sisko saa apua, mutta se, että mulla on mies ei tarkota sitä ettei me haluttais olla vaikka kerran parissa kuussa ihan kaksin hetken. tai kun mä kaipaan välillä yksin oloa ihan kunnolla, mutta joo ei..

äh, tulipa tilitys. kiitos kaikille jotka jaksoi lukea =)
 
Mahtuuko vielä mukaan?!
Täällä olis pikkukakkosesta kuumeileva! Esikoinen on jo kohta 1v ja kuumeilu/yritys aloitettu kuukaus sitten. Esikoisen ollessa 6-7kk aloin ensi kerran kuumeilemaan kakkosesta mutta mies toppuutteli vielä silloin, nyt täysillä ollaan kumpikin mukana kuumeilemassa! Toiveissa olisi se pieni prinsessa saada, mutta eipä sillä kumpikin käy mitä meille suodaan.
 
Wimmagimma
Aina mahtuu mukaan eli tervetuloa Hanne80 :)

Nii,no onneks meillä on kahet vaunut..toisissa nukutan parvekkeella ja toiset on alhaalla rappusten alla. noi parveke vaunut on ABCt ja ne sopii täydellisesti vain ja ainoastaan parvekkeelle..must ne on kovin kömpelöt työnnettävät.sitte noi alakerran vaunut on Bora-merkkiset.ei nekään mitkään huiput oo,mut hyvin niillä pärjää.nyt en sit oikein tiedä pitkäiskö tuplat hankkia jos meille toinen syntyy..katsotaan.

Neela ei oo ollu kertaakaan yötä pois kotoa :eek: :)
se on niin äitin tyttö...ihan aluks Neela nukku omassa sängyssä,mut sit se meni siihen,että mä nukahin aina ku annoin tissiä yöllä.eli siitä lähtien neela nukku perhepedissä. sit joskus ku neela oli n.5kk ja nukku tosi huonosti vieressä ja mä nukuin huonosti,ni neuvolalääkäri suositteli omaan sänkyyn siirtämistä.muutaman kk:n neela nukku omassa sängyssään meidän sängyn vieressä. ja nyt se siirrettiin omaan huoneeseen pari viikkoa sitten. ja oi että ku kaikki nukkuu hyvin :) !! illasta aamuun neela nukkuu..joskus herää kerran tai pari. :)

mutta yöks en oo raaskinu antaa tyttöä,enkä edes päiväks tai tunniks kenellekään...hoitajat on tullu meille,jos jotain on ollu. joku aivan varmasti on sitä mieltä,että meidän pitäis totutella neelaa yökyläilyyn tms,mut ei vaan raaskita.kyllä se sitte ku osaa puhuu,ni kertoo mitä haluaa ja jos haluu mummulle/mummille yöks. Neela on sellanen,että jos poistun sen näkyvistä,ni "huuto" alkaa...välillä se turhauttaa,mut äidin mussukka se on :heart:

jeps jeps..anoppi tulee kohta käymään,niin mun pitää mennä...palataan taas :wave:
 
niin meillä ei voi kuvitellakaan että jättäisi vaunut alakertaan, kun tän talon teinit on sellaisia rämäpäitä. satavarmasti joku kusisi vaunuihin tai ne varastettaisiin. harmi sinällään. eikä mitään erillistä vaunukomeroa ole tuolla alhaalla

Minea on ollut hoidossa päivisin pari tuntia kerrallaan noin 3-4 kertaa (ei ollut ekan puolen vuoden aikana kun oli pelkällä tissillä) ja kaksi kertaa yökylässä (eka yökyäily oli 1,5kk vanhana). päivisin annan ihan mielellään, täytyy vaan muistaa pumpata kun alkaa maito painamaan rintoja. tekee ainakin mulle ihan hyvää olla välillä kaksinkin miehen kanssa, tai ihan yksinkin. ja kun tietää että hyvässä hoidossa se neiti on, ei tartte niin huolestua (vaikka aina ikävä onkin).
 
Wimmagimma
äitipeikko,toivottavasti et ymmärtäny mun kirjotuksesta,että "diivailisin" sillä,ettei neela oo ollu hoidossa...en tarkottanu sitä niin,vaan en raaski.luulen,että se ei pärjäis,vaik tiiän et se pärjäis.mut mun sydäntä särkis ku se kuitenki itkis niin...(aluks ehkä kyl vaa)

mutta voi hitsin vimpulat ku meil on nyt muutama ilta ollu tosi vaikee!!neela alotti kiukuttelun joskus kuuden aikaa ja mikään muu ei ollu hyvä paitsi äidin syli.nyt saatiin vasta nukkuu tyttö!ja sekin oli kovan työn takana... :( en tiiä olisko jonkin sortin eroahdistusta... :/

itelläni muuten ollu viime päivinä päänsärkyä,paha olo ja tajuton väsy! (johtuu varmaan siitä,etten oo syöny kunnolla enkä käyny ulkona...raskausoireitahan nää ei voi olla...)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2007 klo 21:19 Wimmagimma kirjoitti:
äitipeikko,toivottavasti et ymmärtäny mun kirjotuksesta,että "diivailisin" sillä,ettei neela oo ollu hoidossa...en tarkottanu sitä niin,vaan en raaski.luulen,että se ei pärjäis,vaik tiiän et se pärjäis.mut mun sydäntä särkis ku se kuitenki itkis niin...(aluks ehkä kyl vaa)
en en, en sitä tarkoittanutkaan =) ja suht harvakseltaan tuo meidänkin likka on ollut verrattuna eräisiin toisiin. eka kerta teki tiukkaa, mutta nytkin soitin kerran ja kun sain kuulla että kaikki on hyvin niin pystyin renotutumaan. ja neiti ei ollut kitissyt lainkaan, kotiin tultuaankin on ollut oikea päivänsäde. ihanaa :heart: neuvolassakin sanoivat että ihan hyvä antaa joskus hoitoon, vaikka eroahdistus on pahana nytten, mutta näkeepähän että äiti ja iskä on olemassa vaikkeivat olisikaan just silä hetkellä paikalla.
 
Tervetuloa Hanne80 minunkin puolesta =)

Täälläpä ei oikein mitään raportoitavaa ja pikkumieskin heräsi tissiä huutelemaan. Alamasulla jännä tunne mut todennäköisesti enteilee menkkoja vaikka tietenkin ainahan voi toivoa et enteilis plussaa ;)
 
hanne80 tervetuloa mukaan!

meillä on ollut tyttö hoidossa muutama tunti ehkä 4-5 kertaa 9kk aikana. yöhoidossa ei kertaakaan mutta en usko että kukaan suostuisi ottamaankaan kun heräilee niin paljon öisin ;) tosin en mä raaskisi viedäkään, tunti päivälläkin tekee niin pahaa!!

tänne ei kuulu uutta. käytiin tänään ekaa kertaa avoimessa päiväkodissa tytön kanssa ja hän tykkäsi, oli niin paljon kivoja leikkikaluja =)

*menkkoja odotellessa...*

mindi + pikku prinsessa 9kk
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2007 klo 14:59 Wimmagimma kirjoitti:
Emilyn, meillä on takarajana klo 22,jolloin neela menee nukkumaan.yleensä se menee 20-21 aikoihin...joskus "vauvempana" se meni vasta puoliltaöin...
:eek:
meillä on sama. joskus Minea saattaa simahtaa jo seiskalta, mutta yleensä on tossa viimeistään 21.30-22 unten mailla. ja nukkuu parilla yösyötöllä aamuun asti, yleensä herätään ysiltä tai kympiltä. eli sellaset 11-12h, ihan kivasti :D
toisaalta joskus on iltoja että tämä apinainen ihanainen riekkuu puoleen yöhön. tai herää aamuyöllä leikkimään. sillon mennään hetkeksi leikkimään ja yleensä noin vartin emäntä jaksaa touhuta. sitten kampeaakin jo äiteen syliin ja mennään petiin.
miestä en yleensä viitti öisin herätellä leikkimään Minean kanssa, koska se on aika herkkäuninen, jos herää, ei saa enää unta. mä taas pystyisin varmaan seisaallanikin nukkumaan, mutta iltaisin nukahtaminen on sikavaikeeta.

eilen tuli pupuiltua pitkästä aikaa ja sen kyllä huomaa. siis siinä että esim. alavatsaa juilii jne.
mies on kyllä jo ihan innoissaan ajatuksesta vauvasta. ihanaa :heart: se puhuu jo niin että "kun meille tulee pikkuvauva taas sitten..." jne.

mutta nyt mä meen tissittämään tuota meidän hepsankeikkaa. se kulkee helmet kaulassa ympäriinsä. niin fiini neiti että :saint:
 
pulle nah
Täällä myös yksi osa-aikainen kuumeilija, kuopus 8kk nyt. Menkat on ollu miten sattuu nyt muistaakseni kolme kertaa, tissimaitoa ei riittänyt kuin ekaksi kuukaudeksi. Tai siis pikkuinen ei enää halunnut tissiä vaan ruoka kelpas enää pullosta. :\| Noh nyt siis tilanne se et oon syönyt ekan kuurin primolut noria et sais vuodot normaaleiksi. Ja mun kuumeilu on aika vaihtelevaa, uusi kuopus olis tervetullut mutta varsinaista vauvakuumetta ei ole "kuin joka toinen päivä". Tjot periaatteella siis mennään. Minkäänlaista ehkäisyä ei ole käytetty ja ihan molemmat ollaan sillä kannalla et jos niin hienosti käy niin pienellä ikäerolla olis kiva saada lapsukaiset. Perheeseemme siis kuuluu minä 28v, mies 26v, poika 5v ja tyttö 8kk. :heart:
On muutes tuo tjot aika lailla itsensä huijaamista, vaik sitä muka niin ajattelee niin voi mikä pettymys ja melkein itkunpitku ku menkat alkaa. Ja täällä ku pinoutuu johonki viikkopinoon niin tjotit on mennyttä :LOL: Itel ainaki niin et mahdollisimman kauan menis niin et vaakamamboa harrastettais jostain muusta syystä kuin lapsen teko mielessä. Kaksi ekaa ei oo ihan täysin luomuna alkuaan saaneet ja todennäköisesti kolmaskin antaa itseään odottaa. Ja meni kyl fiilikset kun alkoi olla just sitä meininkiä et nyt ku heilutellaan peittoja niin ehkä tärppää. Ja sit ku luovutettiin niin tärppäs.
Tää vaikuttikin sellaiselta sopivan neutraalilta pinolta meikäläisellekkin, jos vain mukaan siis sopii?
:wave:
 
Wimmagimma
ilman muuta sopii pulle nahin liittyä mukaan ;) Ja ihan samaa mieltä oon tossa tjot-jutussa. kyllä se harmittaa ja kovasti kun menkat alkaa...mä ku oon vielä luonteeltani kärsimätön,enkä mitään jaksais odottaa,ni nyt tää plussan odottelu on aivan tuskaista :(

mä kävin eilen luontaistuotekaupassakin ettimässä sitä "ihmeellistä ainetta",jolla hedelmällisyys paranee.. :whistle: hehheh...en muistanu nimeä ja se myyjä ei kyl hokannu mitä tarkotin.se vaan tyrkytti E-vitamiinia ja jotain muuta öljy-juttua...no jaa..aika sama.yritetään nyt vielä ilman mitään vippaskonsteja! :D

missäs muuten pau piileskelee...!?!?!?!?
 
Hei kaikki!

Tuo tjot juttu kuulostaa niin tutulta täälläkin. Meillä on oikeastaan siirrytty Tjottailemaan vaikka suunnitelma olikin, että ehkäisy jätetään pois vasta huhti toukokuulla, mutta kyllä se nyt on jo toista viikkoa "unohtunut" ja kun ei mitään estettä toisen vauva tulolle ole niin mikäs siinä. No tosiaan mulla ei niitä menkkoja ole kuulunut pitkään aikaan niin tulee jos on tullakseen. Kaikkein pahainta tässä on se, ettei tartte noiden kumien kanssa pelleillä. :D Meillä oikeastaan elämän tilanteeseen sopii toinen vauva lyhyellä ikäerolla ja ihanaa kun mieskin on kerrankin valmis yhtaikaa kuin minä... ei tartte montaa vuotta puhua ympäri niinkuin tuosta esikosta... :kieh: .

Kovasti toivotaan tänne plussia!!!!!
 
Täällähän mä vaan taas oon :D

Mutta taidan hypätä tästä pinosta pois. Luin tuossa vauvalehteäkin taas, tosi lohduttavaa tietää omaavansa 98% ehkäisymenetelmä :(

Ja aika menee niin äkkiä, että suuntaan sitten katseen sinne tulevaisuuteen ja käväisen opiskelemassa ennen uutta perheenlisäystä.

Plussaonnea kaikille :flower:
 

Yhteistyössä