Onko mahdollista, että aikuinen ei muista ikäänsä? :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen joutunut viime vuosina miettimään välillä, paljonkos seuraavan kerran täytänkään. Parikymppisenä se oli vielä niin coolia kun vanheni, että odotti lisävuosia. Sitten niistä meni hohto eikä ikää enää niin ajattele niin ei sitä aina meinaa muistaa :xmas:

Sullekin koittaa vielä tämä aika, jolloin haluat olla ajattelematta omaa ikääsi. Ja tiedätkö, se aika tulee yllättävän nopeasti. Ihan just mäkin olin 18, vaikka nyt olen 33.

Mä kyllä muistan vähän liiankin hyvin ihmisten iät, muistan joskus jopa ystävieni sisarusten iät, vaikka he eivät itse muista sisarustensa ikää :D. Samoin mulla jää melkein kaikki nimet mieleen, tiedän tosi monien ihmisten toiset nimetkin :snotty: Muistan kaikkien serkkujeni iän yms. :D

Mä lopetin vanhenemisen kun ekan lapsen sain. Sitten olikin monta vuotta mielestäni 22 vuotias, kunnes viime joulun jälkeen jysähti kaaliin että mä olen kovaa vauhtia tulossa 30 vuotiaaksi.

Mutta tossa väliaikana mun oli välillä mahdotonta muista kuinka vanha olin.

No kyllä mä ainakin joudun tunnustamaan, että välillä meen vähän sekasin oman ikäni osalta... Esim. tänään viimeks ajattelin olevani 26, vaikka kohta täytän 28. :whistle: Niin se aika menee, että ei itekään meinaa perässä pysyä. :laugh: Vauvavuosi menossa, saattaa vaikuttaa asiaan... Unet kun on välillä vähän niin ja näin. :) Tai sit mä vaan en haluu tunnustaa lähestyväni 30, kun mieskin täyttää vasta 25... :whistle: :D

Eihän sillä ole mitään merkitystä, onko 32, 33 vai peräti 34 v. Siksi sitä ei ole mitään syytä muistaa. Monesti lasken ikäni syntymävuoden avulla. Alle 15 vuotiaiden iät muistan mutta kaikilta vanhemmilta olen opetellut muistamaan vain syntymävuoden.

Mulla on kanssa aika hyvä numeromuisti ja nimimuistikin ihan kohtuuhyvä, muisti tietysti heikkenee mitä enempi itsellä ikää kertyy, ei vaan mahdu määräänsä enempää kun on paljon muistettavaa jo tavallisen arjen pyörityksessä.
Muistilaput kunniaan :attn:

Todellakin voi olla. Multa kysytään usein ja menen joskus ihan lukkoon. Ei sitä tule ajateltua ollenkaan. Mä olen 20 jotain vuotta vanha. Sitten pitää laskea nykyisen vuoden ja syntymävuoden erotus... Olen usein nopeasti vastannut vuoden tai kaksi väärin, yleensä alakanttiin.

Helpostikin. Kyllä mäkin parikymppisenä muistin, mutta tässä iässä kohta 40 v niin lähinnä yrittää muistaa omat lapset ja ehkä vanhemmat, ja kummilapsetkin. Ei aina muista oliko itse 37, 38, 39...

Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
No mulle käy usein niin että mä mietin että oonko 23 vai jo 24 ja sitten mä mietin että toi meiän neiti negatiivi on 3 joten mun on pakko olla ite 23 :D Ja sitten on sellanen että mä en meinaa muistaa miehen ikää...äh oliko se nyt 24 vai 25...sitten menee tovi ja mulla välähtää että miehen on pakko olla 25 kun mä olen 23.

Tähän ei voi muuta sanoa kun että "ei ole helppoo olla hyvännäkönen" B)

Kuinkas sun kirjotukset meni?En oo sua täältä pongannu pitkään aikaan...

Hyvin meni =). Lopulliset tulokset tulee vasta toukokuun lopussa, mutta alustavasti näin:

Syksyllä: Biologia C ja Uskonto M (nämä varmoja..).

Keväällä: Äidinkieli lähti Laudaturina.
Psykologia lähti pisteen vajaa E:nä (luulen et pisteraja laskee..)
Terveystieto 2p vajaa E.
Ruotsi B
Englanti puol pistettä vajaa B.

Sun iässäsi ihmisellä on iän puolesta vielä sellaisia virstanpylväitä, joita odotetaan, ja siksi ikä pysyy niin hyvin mielessä. Mutta kolmekymppisellä sellaisia ei enää ole, joten ikääkään ei tarvitse ajatella. Taitaa seuraava ikäraja olla se, kun pääsee eläkeläislipulla bussilla ;)

en muista useinkaan omaa ikääni enkä mieheni ikää, myös vihkimisvuosi pitää poikkeuksetta muistella. lasten iät muistan (useinmiten). aivoja tarviin muuhun, kuin tilastointiin

Nyt kun on tasaluku niin muistaa,mutta parisen vuotta sitten piti laskee.Ja monesti meni väärin.Vieläkään osaa suorilta sanoa siskojen ikää,ikäerosta pitää sekin laskea.

Sattuu sitä , monesti pitää laskea syntymävuodesta minkä ikänen on, ei näin aina oo ollut...
Joskus muistelen, että velipoika on mun isoveli vaikka on 4 vuotta nuorempi :)

Ei sitä enää parinkympin jälkeen niin tarkkaan sitä ikäänsä tarkkaile, kuinka vanha sitä on. Ihan normaalia on laskeskella paljonko sitä oikein onkaan, etenkin jos ei mistään tasavuosista ole kyse.