Onko koira purrut sinua, kerro tapahtuma ja ROTU!?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Olin lapsena äitini kanssa kylässä käymässä, kotiinlähdön aikaan eteisessä nyin äitiäni hihasta ja kärtin lähtemään jo.. (äitini jäi siis suustaan kiinni..) , perheen koira (rotikka) ei ilmeisesti oikein pitänyt kärsimättömästä narinastani ja hetken mulkoiltuaan syöksyi kohti ja nappasi vyötäröstäni kiinni.. Ei onneksi virallisesti purrut, mutta hampaan jäljet jäi ja en suostunut ikinä enään kyseisen koiran lähelle menemään.. :/

No, eläinrakas olen aina ollut ja sukulaisteni rotikka narttu vietti meillä monet kesät lainakoirana. :heart: Aivan ihana yksilö! Joten en tosiaan mitään traumaa koirista saanut! Ja onhan meillä koira nytkin.. :)
 
voisinua
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
oltiin lapissa mummon mökillä.mummo ja äiti lähti alas saunalla ja mä jäin vaarin kanssa mökkiin.
mummolla oli pyreneitten mastiffi joka oli jo aikasemmin edellisenä iltana yrittänyt purra mun veljeä päästä (sillon 4v) ja oli purrut mm. mummoa,enoja
lähdin pihan poikki vessaan jolloin koira hyökkäsi kimppuun.itse menin ihan paniikkiin enkä juurikaan muista tilanteesta sen jälkeen muuta kuin vaari repi koiran irti ja mummo juoksee minkä kintuistaan pääsee.oli kuulema havahtunut huutoon.

seuraava muistikuva on se kun mummo laittaa kengän nauhan vasemman olkavarren ympärille.
itkin kun äidin lainaama yöpaita oli veressä ja pilalla.
ambulanssi vei terveyskeksukseen josta lähdettiin pikapikaa lanssilla rovaniemelle (tää tapahtui siis ivalossa)
olin kuulema siellä 2viikkoa (ei mitään muistikuvaa)
koira puri koko hauiksen ja osan ojentaja lihasta pois,ja ne puuttuvat edelleen.
13leikkausta takana ja lisää tulossa.tästä tapahtuneesta on tänäkesänä 11vuotta.
kaikki verensiirrosta ihonsiirrännäisiin on koettu.

niinjuu.ja sai ne rovaniemellä mun käteen kuolin aikaseksi.
putsasivat leikkauskessa purrun alueen ja tikkasivat reunat kiinni niin että käteen jäi kämmenen kokoinen kraateri.
lähdettiin takaisin helsinkiin 2päivää sen jälkeen kun pääsin sairaalasta.
muistan kun valittelin että kättä pakottaa,mentiin terv.keskukseen ja kuoliossahan se käsi oli |O
ja haisi NIIIIIN pahalta :x

tästyä alkoi ensin karanteeni ja lääketokkuraisuus.olin yhteensä 4kk sairaalassa kunnes pääsen ekaa kertaa kotiin.
eli Töölön sairaala on niin tuttu että melkein siivoojatkin moikkaa jo :LOL:
tää hoito siis jatkuu jatkumistaan,kestäny vajaa 11vee eikä loppua näy.seuraavaksi yrittävät siirtää jostain kai kudosta tuohon käteen jotta se lihas rupeis kasvaa :/
ja taas leikkauksiin en haluis nyt kun oon pojan kanssa kahestaan
Voi hyvänen aika sentää. Koira tais saada samantien armon laukauksen.
 
Naapurin saku hyökkäsi kimppuuni, kun olin jotain 4v -> poliisiasia.

Salavihainen collie hyökkäsi leikin päätteeksi käteeni -> tikkejä, koira lopettiin.

Monet pikkuräpsyt on purreet, esim. kääpiösnautserit.

Esemennyttä sakuani suojelukoulutin, joten se puri käskystä ja oli muutenkin vartiointiviettinen, mutta omille perheenjäsenilleen ja tutuilleen se oli mitä lempein otus.

Omat koirani eivät ole koskaan minua purreet, ellei tappelun väliin mennessä saatuja puruja lasketa.
 
oma koira puri käteen et piti hieman tikata. irlanninsusikoira siis kyseessä.
oli omaa syytäni kyllä koko juttu... en osannut lukea koiraani.
hain apua vilanderin opeista ja niitten avulla on jatkettu yhdessä eteenpäin.
en kyllä koskaan enää luota siihen ettei tuo pure uudelleen jotain muuta, joten pienten lasten ollessa käymässä koira on lukittuna omaan huoneeseensa. varmaan toimin siinä väärin, mutta helpompi olla koiran kun sen ei tarvii huomata et emäntä jännittää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kuusmiinus:
on purru montakin eri rotua ja luulen että niistä olen vähän kammookin saanu että pelkään koiria.
Pitäis kans osata käyttäytyä koiran kanssa silleen ettei se saa mitään ärsykettä purrakseen. On mua yks sakemannin omistaja yrittänyt purettaa mua ja kaveria koirallaan. Kaverini meinasi lähteä karkuun mut mä käskin sen pysyä hiljaa paikallaan. Eihän se kouluttamaton koira sit tiennyt mitä sen isäntä sillä yritti teettää. Ihan varmasti koira olisi juossut perään jos oltaisiin lähdetty ryntäilemään karkuun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kuusmiinus:
on purru montakin eri rotua ja luulen että niistä olen vähän kammookin saanu että pelkään koiria.
Pitäis kans osata käyttäytyä koiran kanssa silleen ettei se saa mitään ärsykettä purrakseen. On mua yks sakemannin omistaja yrittänyt purettaa mua ja kaveria koirallaan. Kaverini meinasi lähteä karkuun mut mä käskin sen pysyä hiljaa paikallaan. Eihän se kouluttamaton koira sit tiennyt mitä sen isäntä sillä yritti teettää. Ihan varmasti koira olisi juossut perään jos oltaisiin lähdetty ryntäilemään karkuun.
Joo koirahan vaistoo heti ja kattoo että mitä se tuo kiljuu ja huitoo tuossa
:ashamed: En tuttujen koiria pelkää ollenkaan mutta jos joku päästää(ja usein päästääkin) koiransa siihen kun vastaan tulee niin minä kävelen melkeen ojassa että pääsen ohi.
 
justina
Mua ja mun lasta on moni koira yrittäny purra, mun kohalla jääny yritykseen mutta lasta puri. Oltiin pihalla(omalla) ja yhtäkkiä juoksi harmaa pystykorva lapsen kimppuun.Naamaan ja kaulaan puri, onneks ei kunnolla päässy kiinni. Todella, todella, todella ällöjä otuksia, ja ihan turha mulle kenenkään moisia olioita puolustella, pysyn kannassani nyt ja aina. Mua on purru myös kissa!jos yksikään elukka vielä kimppuun yrittää, lupaan ettei sen jälkeen pysty puremaan ketään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja fds:
Alkuperäinen kirjoittaja Suzytte:
Suomenpystykorva puri käteen. Seisoi keskellä lattiaa luun äärellä ja silitin niin iski hampaat kiinni varoittamatta.
varoitus on jo se kun koira syö, ei syövää koiraa saa mennä härkkimään...
No itse asiassa koiran pitää kyllä sietää että tullaan sorkkimaan kesken ruokailun, vaikka vietäisiin pois ruokakippo kirsun alta!!!!

Ap:lle: Mua on purrut Irlanninsusikoira nenään.
 
minä
Olin alle 10-vuotias, kun ajokoira puri minua vasempaan käsivarteen. Lääkäri teki hoitovirheen ja laittoi tikit koiranpuremiin (niin syvät, että luut näkyi). Viikon päästä olinkin jo eristyksissä sairaalassa, mätää tuli aivan valtavasti kädestä ja jäykkäkouristus oli "alkanut tulemaan". Selvisin siitä kumminkin ja muistona kädessä on kolme arpea ja tietyt koirat pelottaa vieläkin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja fds:
Alkuperäinen kirjoittaja Suzytte:
Suomenpystykorva puri käteen. Seisoi keskellä lattiaa luun äärellä ja silitin niin iski hampaat kiinni varoittamatta.
varoitus on jo se kun koira syö, ei syövää koiraa saa mennä härkkimään...
No itse asiassa koiran pitää kyllä sietää että tullaan sorkkimaan kesken ruokailun, vaikka vietäisiin pois ruokakippo kirsun alta!!!!

Ap:lle: Mua on purrut Irlanninsusikoira nenään.
Oot kyl oikeassa. Mun rotikalta pysty ottamaan tavallisen safkan pois. Mut jos sil oli raakaa lihaa tai vastaavaa nokan alla, niin parempi oli käskeä koira ensin pois ruoan luota ja vasta sitten ottaa ruoka omiin käsiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Olin alle 10-vuotias, kun ajokoira puri minua vasempaan käsivarteen. Lääkäri teki hoitovirheen ja laittoi tikit koiranpuremiin (niin syvät, että luut näkyi). Viikon päästä olinkin jo eristyksissä sairaalassa, mätää tuli aivan valtavasti kädestä ja jäykkäkouristus oli "alkanut tulemaan". Selvisin siitä kumminkin ja muistona kädessä on kolme arpea ja tietyt koirat pelottaa vieläkin.
oli mullakin tikit koiranpuremissa ja vielä helleaikaan. pakkopa ne oli laittaa kun ei se haava olis muuten kiinni pysynyt.
pakko ne on joskus tikata.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Olin alle 10-vuotias, kun ajokoira puri minua vasempaan käsivarteen. Lääkäri teki hoitovirheen ja laittoi tikit koiranpuremiin (niin syvät, että luut näkyi). Viikon päästä olinkin jo eristyksissä sairaalassa, mätää tuli aivan valtavasti kädestä ja jäykkäkouristus oli "alkanut tulemaan". Selvisin siitä kumminkin ja muistona kädessä on kolme arpea ja tietyt koirat pelottaa vieläkin.
Lisään vielä.. koira puri, kun olin viemässä sille ruokakuppia. Se oli koppinsa edessä kiinni hihnassa. Muistan, kun lähdin kauhuissani juoksemaan ja koira kiinni kädessä, irti pääsin vasta sitten, kun koiralta loppui hihnan pituus.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja suunapäänäpersienä:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Olin alle 10-vuotias, kun ajokoira puri minua vasempaan käsivarteen. Lääkäri teki hoitovirheen ja laittoi tikit koiranpuremiin (niin syvät, että luut näkyi). Viikon päästä olinkin jo eristyksissä sairaalassa, mätää tuli aivan valtavasti kädestä ja jäykkäkouristus oli "alkanut tulemaan". Selvisin siitä kumminkin ja muistona kädessä on kolme arpea ja tietyt koirat pelottaa vieläkin.
oli mullakin tikit koiranpuremissa ja vielä helleaikaan. pakkopa ne oli laittaa kun ei se haava olis muuten kiinni pysynyt.
pakko ne on joskus tikata.
helleaika oli tuolloinkin ja kai se ei sitten putsannut niitä hyvin.. mutta sellanen mielikuva on jäänyt, että puhuttiin, et ois pitänyt hoitaa avohaavoina.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja suunapäänäpersienä:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Olin alle 10-vuotias, kun ajokoira puri minua vasempaan käsivarteen. Lääkäri teki hoitovirheen ja laittoi tikit koiranpuremiin (niin syvät, että luut näkyi). Viikon päästä olinkin jo eristyksissä sairaalassa, mätää tuli aivan valtavasti kädestä ja jäykkäkouristus oli "alkanut tulemaan". Selvisin siitä kumminkin ja muistona kädessä on kolme arpea ja tietyt koirat pelottaa vieläkin.
oli mullakin tikit koiranpuremissa ja vielä helleaikaan. pakkopa ne oli laittaa kun ei se haava olis muuten kiinni pysynyt.
pakko ne on joskus tikata.
helleaika oli tuolloinkin ja kai se ei sitten putsannut niitä hyvin.. mutta sellanen mielikuva on jäänyt, että puhuttiin, et ois pitänyt hoitaa avohaavoina.
yleensä hoidetaankin jos vaan voi. on niin iso tulehdusriski.
mä sain heti kunnon antibioottikuurin niin ei tullu tulehdusta. nätti arpi kyllä jäi
:whistle:
 
vieras
On purrut, kun typeryyttäni menin ottaa lapsena omalta koiralta lihaisaa luuta, kun piti saada se kiinni. Puri sormeen, meni kynsi päreiksi, ei muuta.
naapurin hirveä lapinkoira tms joka AINA ainakin yritti purra lapsia, naapureille sanottiin mutta eivät tehneet mitään. Jäi sitten onneksi auton alle, oli todella häijy otus ja usein karkuteillä meidän pihassa.
Ja mopoillessa yhdestä pihasta juoksi aina räksyttävä koira jaka yritti purra, ei vaan pärjänny mopoille.
Ja nykyisen naapurin sakemanni nuorempana kävi pari kertaa uhoamassa, onneksi oma koira pöllytti sen :)
Ja mä rakastan koiria, mutta osaan suhtautua niihin varauksella, siperia opettaa.
 
poitsuli
olin lapsen vahtina 3 pojalle(itte jotai 12v)ja ne siinä juoksenteli ees taas ja yritin saada rauhottuu ni niitte mäyris otti pohkeesta kii ja vaistomaisesti potkasin(en lujaa)ja tärisin kauhusta sen seuraava tunni ku jouduin siel olee!ei jääny onneks sen suurempaa kammoa siitä tapahtumasta!koiraki oli kuitenki jo 12v sillo!
 
koira on aina kuitenkin vain eläin, joka toimii joskus arvaamattomasti. sen takia mua RAIVOSTUTTAA kun miehen sukulaislapset tulee joskus ilman lupaa meidän pihaan, jossa koira on joskus juoksunarussa. eikä tunnu menevän perille mikään kielto. no onneksi ens kesänä saadaan kunnon aitaus.
 

Yhteistyössä