Onko koira purrut sinua, kerro tapahtuma ja ROTU!?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Lapsena leikin saksanpaimenkoiran kanssa joka villiintyi koska oli joku vuoden ikäinen pentu ja PURI minua. Ei pahasti mutta muistan tapahtuman. Juoksi koiraa "pakoon" ja se puri.

Toisenkin tapauksen muistan lapsuudestani, juostiin joukolla lasten kanssa pihalla kun leikittiin ja heidän koira puri takamuksestani, rotu oli belgianpaimen koira.
 
vieras
meillä oli pystykorva...sekarotunen siis. kova vahtimaan luita jne makupaloja joita haudannu maahan.
kerran yks tuttu tuli käymään ja ilmeisesti koko lapsen innolla yritin näyttää kuinka hienosti hypin narua juosten ja juoksinpa sitten siihen koiran luukätkön päälle ja huomasin vasta kohdalla jollon koira jo murisi. jatkoin juoksua ja koira hairas kiinni polvitaipeeseen..onneks ei menny muuta kuin nahka rikki tikkejä kyllä tarvittiin!!
 
Saksanpaimenkoira kävi käteen kiinni kaupan pihassa. Olin 10-vuotias... Koira oli selkeästi häiriintynyt ja myöhemmin kävi ilmi, etten ollut ensimmäinen jota ko. koira oli purrut. Omistajat koittivat kaikkensa ettei koiraa olisi lopetettu, olivat valmiita maksamaan mulle tuhansien markkojen korvaukset jos asiasta ei ilmoiteta :eek:

Mitään koirakammoa tapahtumasta ei jäänyt, johtuen ehkä siitä että meillä kotona oli koira ja ymmärsin, ettei kimppuuni käynyt koira käyttäytynyt normaalisti. Puhumattakaan omistajista :whistle:
 
näin se vaan on
Sakemannit, terrierit, rotikat...toki kaikki omistajat niitä puolustavat viimeiseen asti, mut hullut on geenit niissä, sanokaa mitä tahdotte! Toki ne voi olla ihaniakin, mutta perusgeeneiltään arvaamattomia. En IKINÄ ottais mitään sellaista petoa!!
 
Olin 7-vuotias, tuttavaperheellä kylässä. Istuin rauhallisena suomenpystykorva-rotuisen koiran vieressä ja juttelin sille hiljaa niitä näitä, koira makasi aloillaan rauhallisena, ei tehnyt mitään varoittavia eleitä. Koira kyllästyi/hermostui/pimahti, ja iski hampailla poskeen kiinni, 14 arpea on vieläkin naamassa siitä hyvästä.

Koira oli joskus aiemmin purrut perheen omaa lasta, mutta tästä ei varoitettu, vaan koiran kerrottiin olevan "kiltti". Perhe piti koiraa irti pihassa, eikä sitä juurikaan koulutettu.


Pikkuveljeän kimppuun hyökkäsi sukulaisperheen sekarotuinen koira, lapset leikkivät hippaa pihassa, ja koira villiintyi, ja hyökkäsi. Kaatoi lapsen maahan, raateli hampailla ja kynsillä selän aika pahaan kuntoon.
 
Mua on myös purrut mäyräkoira, istuin sohvalla ja katsoin telkkaria, ja yhtäkkiä oli hampaat jalassa kiinni.

Toisen kerran on näykkässyt rotikka, jonka tiedettiin olevan hyvin itsepäinen ja joka ei sietänyt toisia koiria. Minä olin kyykyssä ja pidin toisen koiran pentua sylissä, kun rotikka yritti purra pentua. Estin sen ja sain itse näykkäisyn käteeni...
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin se vaan on:
Sakemannit, terrierit, rotikat...toki kaikki omistajat niitä puolustavat viimeiseen asti, mut hullut on geenit niissä, sanokaa mitä tahdotte! Toki ne voi olla ihaniakin, mutta perusgeeneiltään arvaamattomia. En IKINÄ ottais mitään sellaista petoa!!
En omista mitään ko. roduista, mutta aikamoista yleistämistä... :whistle:
 
Norjan harmaahirvikoira hyökkäsi kimppuuni kun olin n.10v,vei suurin piirtein puolet hiuksistani ja kädessä on ikuinen arpi.

Niin ja oli kotini pihalla,koira tuli siihen ja hyökkäsi ilman syytä.
 
mellan
ihan varma en oo rodusta, mutta varmaankin joku setteri. kaverin perhe oli lomalla ja pyysivät käyttämään koiraa lenkillä. Kun menin hakemaan koiraa, niin koira kävi käteen kiinni, kun yritin laittaa talutushihnaa
 
Kun olin pieni, naapurirapun dalmis puri mua käteen. Tai niin mä sen aina muistan, että puri, vaikka ei siitä jääny edes jälkeä, pelästyin vaan kauheesti, kun se murisi ja hyökkäs yhtäkkiä kimppuun, vaikka seisoin paikallani. Ihnosin dalmiksia yli kaiken aikuisikään asti, kunnes näin kaverin pennun ja huomasin, että ei ne kaikki olekaan verenhimoisia lapsentappajia... :LOL:

Mutta mun poikaa puri sen kaverin koira (en tiedä rotua) niiden ovella, kun pääsi livahtaan ulos oven raosta. Jouduttiin käymään muutama tikki laitattamaan siihen jalkaan. Perheessä on kolme ala-asteikäistä lasta ja koiralla on naapurustossa raivohullun maine! Ja äiti vaan totesi, että en minä tiedä, mitä sen kanssa pitäisi tehdä! :eek:
 
olin jotain 5 v. muistaakseni ja pihalla juoksi joku irtokoira, tais olla sekarotuinen. Tietysti se hermostutti meidän omia koiria (pystykorvia) ja ajattelin että ajan sen pois pihalta. No kerkesin ovesta ulos ja kävellä pari askelta kun se tarras nilkkaan kiinni! Isä sitte ampu koko hurtan... Ja mä jouduin lääkäriin ja sain varmaan miljoona piikkiä kun epäilivät sillä koiralla olleen vesikauhun. Ei sitte onneksi kuitenkaan ollu... Muuten vaan seko!
 
Suomen pystykorva 3vuotias. Oli pihassa ketjussa kiinni. oli naapurin koira ja "kiltti" omistajan sanojen mukaan. tulimme kylään heille ja jouduimme pakosta kävelemään sivutse tän koiran kun muuten heidän ovelle ei päässyt. moikkasimme koiraa ( olin 7v ja siskoni 8v.) nimeltä ja tää säntäs yhtäkkiä peräämme ja puri selkään siskoani ja minä tietty säntäsin joksuun ja puri muakin selkään. veri vaan lensi molemmilla, oli ohuet kesäpaidat yllä molemmilla. sen jälkeen emme ole juuri koirien lähelle meenneet jäi kammo. ja turha sanoa ettei olisi tottunut lapsiin kun talossa oli meidän ikäiset lapset. ja vaikka ei olisikaan tottunut lapsiin niin kouluttaa pitäs ettei purisi. koiraa ei tietty lopetettu. kiltti koira kun oli.
 
Pienenä tulin kotia eräästä talosta ja oikaisin sitten pellon poikki. Ei ollut mikään tuttu reitti, joten en tiennyt, että siellä olisi koira heinikossa kiinni. Kävelin suoraan siihen sen nuora-alueelle ja takapuolesta puri, kun yritin juosta pois siitä, kun huomasin, että siinä oli koira. Minun punaiset hienot farkut meni pyllystä aivan rikki ja ihossakin oli pikku naarmuja. Suomen pystykorva oli rotu.
 

Yhteistyössä