Onko koira purrut sinua, kerro tapahtuma ja ROTU!?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Rotua en muista, mutta joku iso koira se oli. Oltiin penskoina kavereiden kanssa talleilla ja yks tyttö heitti eväspussinsa sen koiran tarhaan. Koira alkoi syödä pussia ja mä pelästyin, että koira tukehtuu muoviin ja menin ottamaan pussin pois siltä ja sillon se puras käsivarteen.
 
Mua on purrut saksanpaimenkoira naamasta ja mikä pahinta, perheen oma koira.
Ja sitten on kunnolla purrut sekarotuinen koira joka oli päässyt karkuun ja omistaja huusi että voitko ottaa koiran kiinni, yritin mutta koira hyökkäsikin kimppuun, puri kädestä, reidestä ja repi villatakin hihasta.
Sem koommin ei ole purtu ja auta armias jos vielä purraan niin otan takajaloista kiinni ja isken ensimmäisen talon kulmaan.
 
Mitäh
Alkuperäinen kirjoittaja näin se vaan on:
Sakemannit, terrierit, rotikat...toki kaikki omistajat niitä puolustavat viimeiseen asti, mut hullut on geenit niissä, sanokaa mitä tahdotte! Toki ne voi olla ihaniakin, mutta perusgeeneiltään arvaamattomia. En IKINÄ ottais mitään sellaista petoa!!
Huhuh! Aikamoista yleistämistä! Kuinkakohan moni sakemanneista ja rotikoista on täysin väärillä omistajilla, aika helv.etin moni! Oliskohan ne omistajat perusgeeneiltään palveluskoiran omistajaksi kykenemättömiä..

Asiaan. Dobermann on purrut minua lapsena. Tapaus oli juuri sellainen missä koira oli niin väärässä perheesä kuin vaan voi olla, egon jatkeena! Koirakammoa minulla ei ole, eikä tule.
 
pilkku
En nyt silti sanois, että puraissut koira aina pitäis lopettaa. Oma koirani nirhaisi siskoani, kun tämä meni humalassa hakemaan koiraani leikkimään. Koira oli omassa kopassaan nukkumassa ja humalainen siskoni meni sitä retuuttamaan. Koira nirhaisi ranteeseen, kun pelästyi moista herätystä (itse vielä kielsin siskoani, meillä on koirat aina saaneet olla rauhassa kopassaan). Tosin katumusta osoitti heti tajuttuaan mitä teki siskolleni, eikä edes mennyt iho rikki.
Lasta jos purisi, asiaa katsoisin eri kantilta. Mutta kuten jo mainitsin, meillä koira saa olla omassa rauhassaan kopassaan, sitä ei tarvitse siellä kenenkään häiritä (paitsi ehkä minun).
 
Ellu
Ystävän labbis tykkäsi kovasti leikkiä kepillä. Se nouti keppiä ja halusi aina "taistella" kepistä eli toi kepin, piti siitä kiinni ja sitten sitä piti kiskoa kilpaa sen kanssa. Kerran sen ote alkoi lipsua, ja se korjasi sälamannopeasti otettaan kepistä, jolloin peukaloni jäi sen hampaiden väliin.Arpi on vieläkin, ilmeisesti ikuisesti. Koira kyllä hämmentyi, kun huomasi, mitä sattui.
 
Viime kesänä vehnäterrieri hyökkäsi kimppuuni. Olin veljen bokserin kanssa lenkillä ja yhtäkkiä takaa alkoi kuulua kauhea kolina ja haukunta. Taakse kun katsoin niin vehnis juoksi kohti raahaten perässään puista "pukkia", johon oli ollut sidottuna kun emäntä istui kahvilla ystäviensä kanssa...

Reidestä nappasi, onneksi taskun kohdalta, taskussa oli kuitteja ja kolikoita, muuten olisi ollut isot reiät reidessä. Nyt vain kamalat mustelmat ja pikkasen iho rikki, jäykkäkouristuspiikki piti kuitenkin hakea. Rikosilmoituksen tein koska kuulin että samainen koira oli hetkeä aiemmin hyökännyt jonkun toisen kimppuun, eikä emäntä ollut siltikään tajunnut ettei jätä valvomatta koiraansa.... :kieh:

Kammoa en vehniksiä kohti saanut, itselläni on kotona 7-v narttu....
 
Tiibetinspanieli, oma koira. Lenkillä räksytti toiselle koiralle ja tartuin sitä niskasta kiinni. Koira hyppäs leukaan kiinni ja kolme tikkiä tarvittiin. Täysin oma moko, kun en silloin lapsena mitään koirien käyttäytymisestä tajunnut :ashamed:

Muutama vuosi sitten cairninterrieri puri käteen, kun menin tappelevia koiria erottamaan.
 
yoi
meillä oli sekarotuinen koira joka puri kun menin härkkimään sitä kun se söi.. oma vika siis. toinen (jonka takia mulla on jääny kammo vieraisiin koiriin) tapaus oli kun ajoin pyörällä kylällä ja jostain pihasta juos suomenpystykorva ja tarttu lahkeeseen kiinni! sain potkittua sen irti ja voitte uskoo että mummon helkaman kumit vinku kun sitkutin paikalta...
 
Siskon saksanpaimenkoira tarrasi pakarasta kiinni kun kävelin ohi. :D Oikeesti teki kyllä tosi kipeetä! Iso mustelma tuli mutta ei onneksi haavaa! Tämä koira lähti kyllä koirien taivaaseen pian sen jälkeen..En ollut ensimmäinen jota puri muutaman päivän sisällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Tiibetinspanieli, oma koira. Lenkillä räksytti toiselle koiralle ja tartuin sitä niskasta kiinni. Koira hyppäs leukaan kiinni ja kolme tikkiä tarvittiin. Täysin oma moko, kun en silloin lapsena mitään koirien käyttäytymisestä tajunnut :ashamed:

Muutama vuosi sitten cairninterrieri puri käteen, kun menin tappelevia koiria erottamaan.
Tuli tästä viestistä mieleeni, että meidän tipsu oli kyllä ihan hirvee peto! Muuten ihan kiltti, mutta kynsien leikkaus ja turkin selvittely oli sille vastenmielisintä puuhaa ja sillon se murisi ja irvisteli ja meni sängyn alle piiloon ja yritti sieltä sitten purra. Sanoinkin äitille, että jos ois isompi koira kyseessä, sais kyllä lopetus piikin alta aikayksikön!
 
Gluteus maximus
jackrusselinterrieri puri minua kun en antanut jahdata kissaa sisällä ja nappasin sen kiinni, samoin tämä jahdattava kissa puri minua samassa rytäkässä ja raapi käteni niin, että siihen laitettiin 10 tikkiä.

Mopsi puri minua kun leikkasin sen kynsiä

Hamsteri puri minua kun yritin leikkiä sen kanssa liian innokkaasti pikkutyttönä

Marsu puri minua ihan muuten vaan kun ei halunnut että putsaan häkkiä

Undulaatti puri kun leikattiin kynsiä eläinläärissä

Että kyllä ne muutkin eläimet puree kuin vain koirat!!!!

Niin ja hevonenkin on purrut käsivarttani niin, että palanen lähti
En ymmärrä miksi koiran puremasta tehdään niin suuri haloo!!!
 
Olin oman koiran kanssa kävelyllä metsikössä, kun läheisen rivitaloasunnon ovi avattiin ja sieltä syöksyi saksanpaimenkoira sekä mäyräkoira meidän kimppuun. Sakemanni puri meidän koiraa (ei pahasti onneksi) ja mäyräkoira, haukuttuaan villisti ja pyörittyään jonkun aikaa ympyrää nappas mua pohkeeseen. Siinä roikkui, vaikka ravistelin ja murisi. Farkut meni rikki, mutta ihoon tuli vaan suuri mustelma ja pieniä naarmuja.. Koirakin jonkin verran säikähti..

Omistaja oli pahoillaan, oltiin kuulemma niiden koirien reviirillä, vaikka ihan yleisessä metsikössä oltiin. No hard feelings. Tosin, en edelleenkään pidä mäyräkoirista vaikka koirista mutten kyllä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
jackrusselinterrieri puri minua kun en antanut jahdata kissaa sisällä ja nappasin sen kiinni, samoin tämä jahdattava kissa puri minua samassa rytäkässä ja raapi käteni niin, että siihen laitettiin 10 tikkiä.

Mopsi puri minua kun leikkasin sen kynsiä

Hamsteri puri minua kun yritin leikkiä sen kanssa liian innokkaasti pikkutyttönä

Marsu puri minua ihan muuten vaan kun ei halunnut että putsaan häkkiä

Undulaatti puri kun leikattiin kynsiä eläinläärissä

Että kyllä ne muutkin eläimet puree kuin vain koirat!!!!

Niin ja hevonenkin on purrut käsivarttani niin, että palanen lähti
En ymmärrä miksi koiran puremasta tehdään niin suuri haloo!!!
:D
 
jonna
Bernhardilainen puri takalistoon. Käveli ohitseni selkäni taakse, ei murissut enkä muutenkaan arvannut eettä kohta se kääntyy selkäni taa ja ottaa pakarasta kiinni. En istunu kunnolla pariin viikkoon!
Kani on purrut
Rotta on purrut
Kissa on purrut
Piisami on purrut
Undulaatti on purrut
Vuohi on purrut
 
harmis
Mäyräkoira.
Olin mummolassa,kuistilla oli pöydän alla jäähtymässä joku iso liha-astia ja tää tätini koira oli sitä "vahtimassa" (ei siis ollu sille koiralle tarkoitettua ruokaa). Minä kyykistyin silittämään sitä ja se puri mua naamaan ja rintaan...
 
-
Mun koira ( karjalankarhukoiraa + jotain mitä en nyt muista ) oli varsin leppeä tapaus, paitsi mun ekaa poikakaveria se puri kun alettiin pusuttelemaan... Oli kai mustis tai jotain... Tälle pojalle ei sattunu pahasti, eikä koira purrut toista kertaa, tosin pidin sitä ulkona kun poikakaveri kävi. Tämä siis sattui mun vanhempien luona, jossa sillon vielä asuin. Mun mummun sekarotunen ( jotain metsästys rotuja sekasin ) on purrut mua jalkaan ja mun äidin ja isän "kääpiölassie" puri ( on nyt kuollut vanhuuttaan ) mua joka ainut kerta kun kävin kylässä!
 
No sukulaisperheen hmm "kaunotar"-rotuinen musta, kun se nukkui ja menin häirii. Puri kädestä.

Saksanpaimenkoira puri kädestä, kun annoin lakritsaa...

Naapurin musta karkeakarvainen puri perseestä, kun autoin remmiä irti pyörän pinnoista. Tais koira pelätä ja mä ärähdin kun otti päähän, kun yritin AUTTAA joten oli kiltti samantien, tais nolostuu.

Ei kyllä tikkejä mistään tullu.

Enkä pelkää koiria. :wave:

Joo ja on mua KISSA purru monta kertaa ja hevonen... :D
 
suomen pystykorva on purrut minua, ajoin koululinkalle erään talon ohi pyörällä ja pihasta juoksi ja puri pohkeesta, sama koira puri äitiäni myös joka meni siitä ohi linja-autolle ja isääni kyseinen koira puri kolme eri kertaa jalkaan kaikkia. myös lukuistat muut naapurit sai tutaa kyseisen koiran hampaa. siihen aikaan koiria ei niin vain viety viimeiselle piikille. sitten tässä talossa ollessa naapurin pystykorva tappoi kissamme kotitalomme portaille
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja näin se vaan on:
Sakemannit, terrierit, rotikat...toki kaikki omistajat niitä puolustavat viimeiseen asti, mut hullut on geenit niissä, sanokaa mitä tahdotte! Toki ne voi olla ihaniakin, mutta perusgeeneiltään arvaamattomia. En IKINÄ ottais mitään sellaista petoa!!
Huh huijakkaa... eli siis sua ei oo mikään koira ilmeisesti purrut ikinä?
 
vieras
Mua on purru kaverin lapinkoira. Pennusta asti tunnettu toi koira ja oltiin yks ilta niiden kyydis oltiin menos kahville ja koira tuli siihen meijän(mun ja tuttava pariskunnan rouvan)väliin istuu ja tunki itteesä et rapsuta! Mä sit kyhnytin sitä tosta etulavan kohdalta ja sit se vaan tarras kiinni! tikkejä ei tarvittu ja lekurissa menin käymään vasta maanantaina kun tää lauantaina tapahtu. Lääkäri piti saarnan et AINA pitää tulla heti lääkäriin kun tarvii antibiootti kuurin! No koirakammoo ei jäänyt muuta kun tähän kyseiseen koiraan. Ja tää koira on hiukan vissiin pimahtanut, koska on käynyt aika moneen sen jälkeen kiinni, ilman syytä. Tai siis semmosta syytä mitä me ihmiset ymmärrettäs. Mun mielestä edesvastuutonta pitää tommosta koiraa IRTI pihassa, josta se välillä ottaa ritolat läheiseen kesäkahvilaan...
Ja tosta yleistyksestä tuolla aiemmin... Jokaiseen rotuun sattuu näitä tapauksia, jotka ovat joko omistajan aiheuttamia tai sit muuten vaan koira on agressiivinen. Yleisin syy vaan yleensä ollaan me omistajat! Meillä karkeekarvanen kettis, joka on aivan ihana! Tietysti en siitäkään mee ihan takuuseen, voihan se puolustaessaan omaa ruokaa tms... napatakin kiinni. Eihän sitä koskaan tiijä...
 

Yhteistyössä