onko kenelläkään "toisella naisella" onnellisia kokemuksia varatuista miehistä?

  • Viestiketjun aloittaja oona
  • Ensimmäinen viesti
Ei mitään hyvää
Alkuperäinen kirjoittaja oona:
En kaipaa "saarnaa" miksi varattuihin ei saisi koskea. Olen kuitenkin sitä mieltä, että itse tämä varattu on vastuussa omista teoistaan, en niinkään minä.

Olen tapaillut miestä,joka on suhteessa. Onnettomassa sellaisessa, ja tiedän olevani "se toinen nainen". Tiedän myös, että harvoin se toinen nainen voittaa vaan yleensä häviää.

Tunteet ovat kuitenkin vakavia ja vahvoja sekä minulle että miehellä. Emme ole puhuneet hänen erostaan, ainoastaan siitä kuinka onneton on suhteessaan ja kuinka kaduttaa että on sitä jatkanut

Onko kenelläkään "toisella naisella" hyviä kokemuksia varatuista miehistä? Onnellisia, yhteisiä tulevaisuuksia??
En ole toinen nainen, mutta järjellä ajateltuna ei varatun kanssa pelehtimisestä voi olla hyviä kokemuksia. Jos oikeasti välittäisitte toisistanne ja myös muista, olisitte puhuneet yhteisestä tulevaisuudestanne.
Itsekästä ajatella ettet sinäkin olisi vastuussa. Opettele kunnioittamaan muita äläkä vain ajattele omaa hyvääsi.
 
kiihote
Jos ihminen, olipa hän sitten kakkonen tai kolmonen, mies tai nainen, pystyy aitoihin tunteisiin, saa varattujen kanssa olemisesta itselleen vain sellaisia epätoivoisia tunnesotkuja. varmaan suhteessa on myös jotakin myönteistä, joka vetää puoleensa, mutta kokonaisuus tuntuu harvoin hyvältä. "Täydelliseen" suhteeseen ei varatun kanssa pysty, ole mahdollisuutta. Mukana on aina jonkinlaisen stressi. Miksi siis kiduttaa itseään?

Varmaan kakkosissa on masokisteja, jotka tarvitsevat ja nauttivat siitä, että voi kärsiä, kokea toivotonta rakkautta ja kiepua ainaisessa odotuksessa. Lienee myös tyyppejä, jotka eivät pysty aitoihin tunteisiin. Joille toinen on vain väline, hetken helpotus, ehkäpä lohdun tuoja tai mitä vain, jota voi kohdella kuin säännöllista tai epäsäännölllistä harrastetta. Hetken hormooniryöppy...saman endorfiinin toinen saisi kuntoilusta. Mutta voihan siihenkin hetkittäiseen hyvänolon tunteeseen jäädä kiinni jopa addiktoitua. Silti addiktio on korvike.

 
skylark
Alkuperäinen kirjoittaja Siveä:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin tai näin:
Ihan turha alkaa epäasiallinen ihmisten haukkuminen. Miten olikaan sen ensimmäisen kiven heittämisen laita?
Minä voin heittää vapaasti 1. kiven huoraa kivitettäessä: Koskaan en ole käynyt vieraissa! Jos joku seemiläinen paimentolaiskansa ei ole ollutkaan niin tarkka tavarastaan, ettei olisi ollut kanttia pistää huorintekijää vastuuseen, niin minulla on. Putipuhtaalla omallatunnolla.

et ole tainnut aivan sisäistää kysisen opuksen sanomaa. the kirjan päähenkilön mukaan laki on nimittäin hengellinen eli toisin sanoen se ottaa ihmisen kiinni jo ajatuksesta. eli jos katsot himoiten toiseen ihmiseen, kuin omaan puolisoon, niin olet jo tehnyt sydämmessäsi huorin tämän kanssaa. (samoin on kaikkien muidenkin käskyjen laita, niitä ihminen ei niitä voi täydellisesti täyttää.)


onko omatuntosi vielä putipudas?

 
kärsikööt
Meillä mies menetti aloittaessaan suhteen toisen naisen kanssa raskaana ollessani lapsensa syntymän ja kaiken sen ihanan mitä olen itse saanut lapsemme kanssa kokea. Minulle selvisi kuukautta ennen laskettua-aikaa miehen salasuhde jolloin lemppasin hänet välittömästi ulos. Tuo toinen nainen oli myös naimisissa ja kerroin kaiken myös hänen miehelleen ja työnantajalleen, nainen menetti miehensä, lapsensa ja työpaikkansa. Kumpikin siis menetti kaiken ja suhteensa loppui käryn käytyä.
 
Zii
Wau! Sinä et sitten jäänyt ihmettelemään ja säälittelemään kovaa kohtaloasi, vaan annoit samalla mitalla takaisin. Oikein. Miksi pettureita pitäisikään suojella ja ymmärtää?
 
Elämä voi olla varsin
yllättävää. Uusia liittoja voi syntyä vanhojen kariutuessa. Eihän toista osapuolta voi mitenkään mahtua hyvään suhteeseen, ei edes ajatuksen tasolla. Ei ole hyvä jäädä toimimattomaan liittoonkaan,sillä siinäkin tekee väärin itseään ja puolisoaan kohtaan.
Omassa tuttavapiirissä- yllätys, yllätys- on varsin onnistuneita liittoja, joissa tämä kakkosnainen on saanut ukkomiehen omakseen ja uudeksi isäksi lapsilleen. Vannomatta paras, sillä kukaan ei tiedä, mitä elämä tuo mukanaan.
 
Onnellinen kokemus,
mutta jatko auki. Onnea, kyyneleitä, kaipausta, epävarmuutta...Jälkiviisaana en tähän ryhtyisi, enkä suosittele muillekaan. Sittenkään, vaikka rakastan. Sen verran kuluttavaa se on.

 
Inhorealisti minä
Kakkospanot ovat pellkiä halpoja reikiä joita ei kunnioita kukaan. Ei edes se mies, joka niitä panee. Vaimolle itketään miten paha huora on vietellyt ja kun oikea perhe menetetään niin siitähän itku alkaa. Helvetin vosut, miettikää sitä.
 
kunnioitus
Alkuperäinen kirjoittaja Inhorealisti minä:
Kakkospanot ovat pellkiä halpoja reikiä joita ei kunnioita kukaan. Ei edes se mies, joka niitä panee. Vaimolle itketään miten paha huora on vietellyt ja kun oikea perhe menetetään niin siitähän itku alkaa. Helvetin vosut, miettikää sitä.
Hyi olkoon mitä kielenkäyttöä! Kuka kunnioittaa ihmistä, joka kirjoittaa tuolla tavalla?
 
Ex ykkönen, nyt kakkonen
Minun ex-mieheni eli onnettomassa suhteessa minun kanssani (eivät miehet aina valehtele sanoessaan olevansa onnettomassa suhteessa) ja "löysi" sitten jossakin vaiheessa kakkosekseen naimisissa olevan parhaan ystäväni. He ovat nyt olleet jo useamman vuoden onnellisesti yhdessä ja tällä hetkellä olen itse erään ihanan miehen kakkonen niin kauan kuin hyvältä tuntuu. Joku jo mainitsikin tuosta kahdesta vuodesta ja olen samaa mieltä eli miehen pitää erota viimeistään kahden vuoden sisällä, muuten kakkosestakin tulee rutiinia ja suhde hiipuu itsestään. Minun varatulla miesystävälläni ja hänen vaimollaan on erittäin hyvä seksielämä, heidän ongelmansa ovat suhteen muilla alueilla eli aina ei kyse ole seksin puutteestakaan. Miehille huonostakin suhteesta lähteminen on vaikeaa, yleensä vaimon tai kakkosen täytyy ratkaista asia. Jos kakkonen kyllästyy ja jättää miehen, hänen on helppo jatkaa vaimonsa kanssa ja etsiä uusi kakkonen, mutta jos vaimo heittää miehen ulos, niin silloin kakkonen saa pitää miehen. Oikeesti tiedän tuttavapiiristäni monta onnistunutta ja pitkään kestänyttä suhdetta, joissa toinen on ollut varattu suhteen alkaessa eli todellisella rakkaudella on aina mahdollisuus.
 
Ex-vaimo
Alkuperäinen kirjoittaja Ex ykkönen:
Minun ex-mieheni eli onnettomassa suhteessa minun kanssani (eivät miehet aina valehtele sanoessaan olevansa onnettomassa suhteessa) ja "löysi" sitten jossakin vaiheessa kakkosekseen naimisissa olevan parhaan ystäväni. He ovat nyt olleet jo useamman vuoden onnellisesti yhdessä ja tällä hetkellä olen itse erään ihanan miehen kakkonen niin kauan kuin hyvältä tuntuu. Joku jo mainitsikin tuosta kahdesta vuodesta ja olen samaa mieltä eli miehen pitää erota viimeistään kahden vuoden sisällä, muuten kakkosestakin tulee rutiinia ja suhde hiipuu itsestään. Minun varatulla miesystävälläni ja hänen vaimollaan on erittäin hyvä seksielämä, heidän ongelmansa ovat suhteen muilla alueilla eli aina ei kyse ole seksin puutteestakaan. Miehille huonostakin suhteesta lähteminen on vaikeaa, yleensä vaimon tai kakkosen täytyy ratkaista asia. Jos kakkonen kyllästyy ja jättää miehen, hänen on helppo jatkaa vaimonsa kanssa ja etsiä uusi kakkonen, mutta jos vaimo heittää miehen ulos, niin silloin kakkonen saa pitää miehen. Oikeesti tiedän tuttavapiiristäni monta onnistunutta ja pitkään kestänyttä suhdetta, joissa toinen on ollut varattu suhteen alkaessa eli todellisella rakkaudella on aina mahdollisuus.


Minulla vähän sama kokemus, mies eli onnettomassa liitossa minun kanssani kunnes vielä naimisissa ollessaan löysi uuden ja on nyt elänyt tyytyväisenä nykyisen vaimonsa kanssa lähes viisitoista vuotta. Itse tajusin kyllä, että mies ei ollut kanssani onnellinen, enkä oikestaan minäkään hänen kanssaan, mutta emme vain osanneet tehdä mitään tilanteen korjaamiseksi. Jälkeenpäin ajatellen avioliittomme oli alusta asti epäonistunut, eikä meidän varmaan olisi pitänyt alunperinkään mennä keskenämme naimisiin lainkaan. Nykyään olemme ihan kohtuullisen hyviä kavereita ex-mieheni kanssa.

Tietääkseni ex- mieheni ei ole pettänyt nykyistä naistaan kertaakaan, eikä pettänyt minuakaan ennen nykyisen vaimonsa löytämistä ja molemmat heistä vaikuttavat hyvinkin onnellisilta ja tyytyväisiltä elämäänsä. Ja sen heille mielelläni suonkin.
 
Nnn
Alkuperäinen kirjoittaja Ex-vaimo:
Alkuperäinen kirjoittaja Ex ykkönen:
Minun ex-mieheni eli onnettomassa suhteessa minun kanssani (eivät miehet aina valehtele sanoessaan olevansa onnettomassa suhteessa) ja "löysi" sitten jossakin vaiheessa kakkosekseen naimisissa olevan parhaan ystäväni. He ovat nyt olleet jo useamman vuoden onnellisesti yhdessä ja tällä hetkellä olen itse erään ihanan miehen kakkonen niin kauan kuin hyvältä tuntuu. Joku jo mainitsikin tuosta kahdesta vuodesta ja olen samaa mieltä eli miehen pitää erota viimeistään kahden vuoden sisällä, muuten kakkosestakin tulee rutiinia ja suhde hiipuu itsestään. Minun varatulla miesystävälläni ja hänen vaimollaan on erittäin hyvä seksielämä, heidän ongelmansa ovat suhteen muilla alueilla eli aina ei kyse ole seksin puutteestakaan. Miehille huonostakin suhteesta lähteminen on vaikeaa, yleensä vaimon tai kakkosen täytyy ratkaista asia. Jos kakkonen kyllästyy ja jättää miehen, hänen on helppo jatkaa vaimonsa kanssa ja etsiä uusi kakkonen, mutta jos vaimo heittää miehen ulos, niin silloin kakkonen saa pitää miehen. Oikeesti tiedän tuttavapiiristäni monta onnistunutta ja pitkään kestänyttä suhdetta, joissa toinen on ollut varattu suhteen alkaessa eli todellisella rakkaudella on aina mahdollisuus.


Minulla vähän sama kokemus, mies eli onnettomassa liitossa minun kanssani kunnes vielä naimisissa ollessaan löysi uuden ja on nyt elänyt tyytyväisenä nykyisen vaimonsa kanssa lähes viisitoista vuotta. Itse tajusin kyllä, että mies ei ollut kanssani onnellinen, enkä oikestaan minäkään hänen kanssaan, mutta emme vain osanneet tehdä mitään tilanteen korjaamiseksi. Jälkeenpäin ajatellen avioliittomme oli alusta asti epäonistunut, eikä meidän varmaan olisi pitänyt alunperinkään mennä keskenämme naimisiin lainkaan. Nykyään olemme ihan kohtuullisen hyviä kavereita ex-mieheni kanssa.

Tietääkseni ex- mieheni ei ole pettänyt nykyistä naistaan kertaakaan, eikä pettänyt minuakaan ennen nykyisen vaimonsa löytämistä ja molemmat heistä vaikuttavat hyvinkin onnellisilta ja tyytyväisiltä elämäänsä. Ja sen heille mielelläni suonkin.
Tunnut ihanan kypsältä ihmiseltä. Onnea elämääsi!
 
Kharma
Vakituinen, pitkä liittoni on aika lailla hajalla ja minulla on ollut parisen vuotta salarakas. Eli olen ihan onnellinen kakkonen. Ykkösnaiseuteni on pelkää kulissia, kakkossuhteeni rakkautta.

Salarakkaani kuitenkin on uskollinen perheelleen, joten jään ikuiseksi kakkoseksi. Tämä asia on keskusteltu selväksi aivan suhteen alkumetreillä (niin pitäsi aina tehdä!!) enkä yritäkään vongata häntä enempää itselleni.

Olen onnenmurusistakin onnellinen.
 
sopivasti varattu
Alkuperäinen kirjoittaja oona:
En kaipaa "saarnaa" miksi varattuihin ei saisi koskea. Olen kuitenkin sitä mieltä, että itse tämä varattu on vastuussa omista teoistaan, en niinkään minä.

Olen tapaillut miestä,joka on suhteessa. Onnettomassa sellaisessa, ja tiedän olevani "se toinen nainen". Tiedän myös, että harvoin se toinen nainen voittaa vaan yleensä häviää.

Tunteet ovat kuitenkin vakavia ja vahvoja sekä minulle että miehellä. Emme ole puhuneet hänen erostaan, ainoastaan siitä kuinka onneton on suhteessaan ja kuinka kaduttaa että on sitä jatkanut

Onko kenelläkään "toisella naisella" hyviä kokemuksia varatuista miehistä? Onnellisia, yhteisiä tulevaisuuksia??
Minäkin salaisessa suhteessa toiseen mieheen. Minusta kumpikin on vastuussa omasta tekemisestään, ei vain toinen. Enkä haaveile oikein mitään tämän miehen kanssa, enkä halua tietää hänen vaimostaakaan sen kummempaa. Onneksi mies ei puhu vaimostaan, pussaa kyllä ihanasti..heh!! ja pitää minua oikein hyvänä. On vain ihanaa tavata ja nautitaan toisistamme. Mitähän vaimo tähän sanoisi, jos tietäisi??en halua mitään pahaa aiheuttaa miehelle enkä vaimollekaan. Mutta haluan pitää vain hauskaa ja samaa ajattelee hänkin!!






 
Vieras Sika
Alkuperäinen kirjoittaja sopivasti varattu:
...en halua mitään pahaa aiheuttaa miehelle enkä vaimollekaan.
Todella uskottava selittely: "En halua sinulle mitään pahaa, autan vain puolisoasi pettämään sinua."

Ole nyt edes rehellinen itsellesi! Sinua ei paskan vertaa kiinnosta mitä hauskanpidostasi seuraa paneskelukumppanisi puolisolle tai perheelle. Ehkä jopa päin vastoin saat kiksisi siitä, että voit tuntea olevasi parempi kuin edes joku nainen - vaikka tuo "joku" onkin se ensimmäinen ja sinä toinen.
 
Vieras Sika
Alkuperäinen kirjoittaja 6kuus:
Aikuista tekstiä! Olen pitkän "kitumisen" jälkeen päättänyt etsiä itselleni samassa sopassa olevan aikuisen naisen. ... Tiedän että tulee olemaan vaikea löytää ihminen jonka kanssa "synkkaa" ja jonka kanssa luottamus on selvyys, mutta aion yrittää.
Näistä on välillä vaikea erottaa mikä on sarkasmia ja mikä ei. Mutta siinä tapauksessa että tuo äskeinen EI ollut sarkasmia, niin ...

Ymmärsinkö oikein, että ryhdyt etsimään luottamukseen perustuvaa ihmissuhdetta alkamalla pettämään vaimoasi? Täytyy olla aika mutkikas ajatuksenjuoksu, että tuon logiikan ymmärtää.
 
on oikeassa!
Osuvia kommentteja! Pettäjiä ei tosiaan paskan vertaa kiinnosta. Haluavat itselleen sitä mitä eivät sallisi muille. Ja sen ottavat, muista välittämättä. Kakkosnaisilla on aina huono itsetunto eivätkä siten pysty kunnioittamaan itseään tarpeeksi ollakseen ykkösiä kenellekään. Saavat halpoja kiksejä siitä että kelpaavat pariksi yöksi miehelle joka on vaimoaan rakastellut vaikka 20 vuotta. Jonka kanssa mies riitelee raha-asioista, kasvattaa lapset, näkee hyvät ja huonot puolet. Miten voi verrata näitä suhteita ja tuntea onnistumista siitä että "voittaa" tällaisen "rehdin" kilvan, hetkeksi? Kun ei osaa kunnioittaa itseään, ei varmasti ihme ettei kunnioita myöskään muita.
 
sopivasti varattu
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras Sika:
Alkuperäinen kirjoittaja sopivasti varattu:
...en halua mitään pahaa aiheuttaa miehelle enkä vaimollekaan.
Todella uskottava selittely: "En halua sinulle mitään pahaa, autan vain puolisoasi pettämään sinua."

Ole nyt edes rehellinen itsellesi! Sinua ei paskan vertaa kiinnosta mitä hauskanpidostasi seuraa paneskelukumppanisi puolisolle tai perheelle. Ehkä jopa päin vastoin saat kiksisi siitä, että voit tuntea olevasi parempi kuin edes joku nainen - vaikka tuo "joku" onkin se ensimmäinen ja sinä toinen.
No eipä kovin paljon kiinnosta miehen vaimo? miksi mun pitäisi päätäni sillä asialla vaivata??minä yksin en ole tästä vastuussa??enkä todellakaan tunne olevani parempi toista?enkä varmana olekkaan??koska mies on kuitenkin vaimonsa kanssa??onneksi sentään!!Minä vain nautiskelen ja mies antaa sitä mitä haluun!! Jos en minä ole sen miehen kanssa, on varmaan joku toinen??
 
Vieras Sika
Alkuperäinen kirjoittaja 6kuus:
Älä noista jeesustelijoista ja elämäntapavittuilijoista välitä! Tämä on sinun elämäsi ja sen miehen. Olette aikuisia ihmisiä ja tiedätte mitä teette!
Enhän minä muuta peräänkuuluttanutkaan kuin että ymmärtäkää mitä teette. Jos pettämällä pilaa parisuhteensa, niin puolisosta pääsee kyllä eroon (eikä aina tarvitse itse tätä edes päättää), mutta itsensä kanssa jokaisen on elettävä loppu ikänsä.
 

Yhteistyössä