Meidän suhde alkoi puhtaasti seksipohjalta (yhteinen fetissi) kun olimme molemmat varattuja. Heidän suhteensä oli vapaa suhde (kyllä, tiedän tämän, olen puhunut silloisen vaimon kanssa) ja minä olin pelkuri, enkä kyennyt sanomaan pahasti ex-miehelle. Huomasimme, että kun oli aloittanut niin intiimiltä pohjalta, oli hirvittävän helppoa paljastaa muitakin puolia itsestään.
Meistä tuli ystäviä ja vuoden päästä huomasin, että rakastin miestä. En kuitenkaan maininnut asiasta miehelle, koska tiesin tilanteesta ja minun asemani oli alusta asti ollut selvä. Kun salasuhdetta oli kestänyt 1,5v jäin rysän päältä kiinni ja minun seurustelusuhteeni päättyi (ainoa asia, jota kadun suhteessamme on se, etten jättänyt exääni aiemmin ja ollut rehellinen). Olisin saanut jäädä suhteeseen, mutta tajusin rakastavani toista miestä niin paljon, etten voisi häntä menettää.
Tämän jälkeen tapaamiset helpottuivat. Elin vain niitä hetkiä varten kun sain olla hänen kanssaan. Yhteiset hetket olivat humaavia - muulloin olin yksinäinen ja masentunut. Kerran mies sitten esitteli minut vaimolleen (mies siis tunsi vaimon sivusuhteet) ja kappas, vaimo tuli hirvittävän mustasukkaiseksi ja vaati miestä lopettamaan suhteen (en sitten tiedä olisiko itse lopettanut omansa).
Hämmästelen usein itsekin sitä, miten kylmän rationaalisesti silloin toimin. En koskaan valittanut tai näyttänyt miehelle, että minun oli paha olla. Olin lämmin syli ja ystävällinen kuuntelija - päinvastoin kuin tiesin vaimon olevan. Ymmärsin nimittäin, että se oli minun ainoa valttikorttini (no täydellisen seksin lisäksi). Ja niin siinä kävi, että mies valitsi minut. Ollaan nyt tunnettu yli neljä vuotta ja asuttu yhdessä niistä kaksi. Edelleenkin rakastan häntä ja hän minua, seksi sujuu ja yhdessä on hyvä olla. Kertaakaan emme ole edes riidelleet mistään.
Tämän jälkeen olen luopunut kyynisestä elämänasenteestani ja uskosta, että parisuhde on vain tahtomisen asia. Olen alkanut uskoa Siihen Oikeaan, jonka kanssa kaikki sujuu. Jos parisuhteessa on kaikki hyvin, sitä ei voi rikkoa, ei ole edes tarvetta pettää. Joku voi sanoa, että hyvittelen tällä huonoa omaatuntoani, mutta sanokoon vain. Tiedän, että tekisin kaiken uudelleen jos olisin taas siinä tilanteessa.