Onko kauheaa, jos syötän vaan kaupan valmissoseita vauvalleni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huono äiti?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huono äiti?

Vieras
Kai ne itsetehdyt soseet ois parempia, mutta tuntuu, että ollaan aina niin paljon menossa, että ei ehdi niitä väsäämään. Ja kaupan valmissoseet on helpompia. Ei kai ne nyt myrkkyäkään ole, kun niitä kerta myydään..? Huono omatunto vaan jotenkin....

kyllä niillä lapsi ihan kivasti kasvaa, kuinka moni jaksaa laskea kaikki mahdolliset vitamiini koostumukset valmiiksi, senkun syötät vaan, mielummin niitä kun ranskalaisia ja valmislihapullia ; )

No, et todellakaan. Meillä lapset on syönyt pilttiä ja terveitä ovat. Sitte kun alkavat tuossa vuoden iässä viihtyä samaan aikaan ruokapöydässä, niin sitte olen antanut samaa ruokaa. Paitsi päivällä purkista :)
Mulla ei ainakaa aika riittäisi jos kaikki ruoat tekisin itse.

Minä annoin niitä ihan sen vuoksi, etten koskaan osannut säännöstellä omiin soseisiini oikeaa lihamäärää, enkä saanut niitä niin hienoksi soseutettua.

Kun vauva kasvaa ja alkaa liikkumaan enemmän niin silloin pitää antaa tuhdimpaa ruokaa, jolloin toinen lämminateria olisi hyvä olla itsetehtyä ja siis tuhtia.

Hyvin on lapset kasvaneet eikä ole ongelmia!Kun vanhemmat käy töissä niin ei aina jaksa ja on tärkeää kuitenkin saada aikataulut pelaamaan.Jääpä aikaa olla hiukka enemmän lasten kanssa.Näkyy ne maistuvan isoillekin välipalana ja eivät kuin naureskelevat "koululla".

No kyllähän itsetehty on ravintoarvoltaan parempaa, jos vain suinkin osaa ruokaa tehdä..muta kyllä mäkin tulen takuulla väilillä turvautumaan purkipöperöihin, kunhan poika kasvaa, vaikka tarkoitus onkin pääasiallisesti tehdä ruoat itse.

Eivät itsetehdyt välttämättä parempia ole ravintoarvoiltaan. Monesti esim. vihanneksia keittäessä vitamiinit kuihtuvat lähes olemattomiin, kun taas purkkiruuissa vitamiinit ja muut ravintoarvot ovat kohdillaan:) Meillä syödään purkkiruokaa ja olen maailman paras äiti...ja vaatimattomin;)

Mä syötän sekä että, välillä itsetehtyä ja välillä kaupan purkiruokaa, vähän riippuen siitä laiskottaako. Mutta meillä syödään suht paljon niin halvemmaksi tulee tehdä. Ei se sinusta huonoa tee, pääasia että saa ruokaa ja vatsan täyteen =)

Purkkiruokaa on kaapissa, mutta useammin lautasella on mustikka-, vadelma- ja mansikkasoseita, tai nyt kun hampaita taitaa pukata, niin pakastemarjoja murskattuna ja äidinmaidolla blandattuna pirtelömäisenä jääkylmänä soseena.

Tuntuu ilmeisen hyvältä ikenissä, kelpaa silloinkin kun muuta ei huoli.

ja siis en ole ikinä kuullut, että ruoan antaminen tekee äidistä huonon.

piika-äiti

Yhteistyössä