Käytättekö ruuanlaitossa pakastekasviksia jne. vai onko kaikki aina tuoretta ja/tai alusta asti itse tehtyä...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "elli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"elli"

Vieras
Katselin vaan tuota Neljän tähden illallinen ohjelmaa ja siinä joka kerta se kokki kommentoi, että tuoretta olla pitää, eihän ne muut maistu millekään jne. Kyllä mä olen käyttänyt niitä pakastekasviksia ja muitakin "valmiiksi tehtyjä" juttuja ruuanlaitossa, eikä ole ruoka pilalle sen takia mennyt. Olenpa ostanut jopa valmiiksi marinoituja lihojakin, mutta tokihan ne marinoimattomat on parempia maultaan. Ei kai niitä kaupassa olis myytävänä, jos kukaan ei niitä ostaisi... vai?

Tuoretta pitää olla meillä. En koe sitä hankalaksi enkää aikaa vieväksi, maku sitten kruunaa vaivannäön. Ainoa mikä ei ole meillä alusta asti tehtyä taitaa olla pastat. Meillä vältetään lisäaineita viimeiseen asti, joten kaupassa mukaan tarttuu kaikkein puhtaimmat raaka-aineet.

en kàytà juuri lainkaan pakastevihanneksia. minusta joku paprika-maissi-herneseos pilaa koko homman jos niità kàytetààn jokaikisessà ruoassa. minusta kasvisten pesu, paloittelu ja kypsennys on niin kàtevàà ettà eipà ole pakestepusseja tarvinnu

Meillä kyllä käytetään. Varsinkin silloin kun olin töissä niin tuli käytettyä, koska sen vähän ajan mitä niissä arki-illoissa oli halusin käyttää lasten kanssa enkä juureksia pilkkoen. Toki nyt kun olen kotona niin aika paljon tehdään ihan tuoreista, mutta on mulla pakkasessa aina jotain vihanneksia hätävarana. Parempi varmasti on syödä edes niitä pakastettuja kuin ettei vihanneksia ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22532979:
On ne kai vähän.

Itseasiassa on monta kertaa mitattu, että pakasteissa on ravintoarvot enemmän kohdillaan. joka johtuu ihan vain siitä että pakkasessa ne säilyvät hyvin ja tuoreiden kuljetuksessa kärsivät. :)

[QUOTE="hmm";22533054]Itseasiassa on monta kertaa mitattu, että pakasteissa on ravintoarvot enemmän kohdillaan. joka johtuu ihan vain siitä että pakkasessa ne säilyvät hyvin ja tuoreiden kuljetuksessa kärsivät. :)[/QUOTE]

Juu näin on. Talviaikaan varsinkin kannattaa suosia pakastevihanneksia täällä pohjolassa.

Meillä menee molempia koko ajan,kausirehuja hyödyntäen.

Pari kolme kertaa viikossa on pakastevihanneksia/kasviksia. Wokkivihanneksia siltänään, risotossa paprikasalsaa/hernemaissiporkkanaa, Amerikansekoitusta, Värikkäitä vihanneksia ja Aurinko kasviksia. Niitäpä useinmiten.

hyvällä omallatunnolla käytän pakasterehuja, ihan vain siksi ettei mun kädet toimi niin kauan että saisin tarpeellisen määrän rehuja kuorittua ja pilkottua mitä tällä sakilla menee..

[QUOTE="Mamma italiana";22533064]kaikille kokkaus ei ole pakollista vààntàmistà vaan melkeinpà harrastus :)
kuten neulominen, ristisanojen ratkominen tai blogin pàivitys ;)[/QUOTE]

Syöminen on muutenkin yliarvostettua.

Yhteistyössä