Jos satunnaisesti syö hiilareita, niin siitä tuskin on suurempaa haittaa. Sulla homma on tosin sen verran alussa, etten vielä pitäisi hiilaripäiviä, koska se voi aiheuttaa sortumisen vanhaan ruokavalioon. Itse söin viikolla pizzan. Muuta ongelmaa siitä ei tullut kuin että seuraavana päivänä iski pullan himo, vaikka muuten ei tee yhtään mieli pullaa.
Rasvan suhteen on erilaisia näkemyksiä. Alussa rasvaa ei kannata välttää, koska se auttaa pitämään hiilarihimon kurissa. Alun jälkeen voi sitten katsoa, mikä on itselle sopivin ruokavalio.