Onko kaikki muut saaneet korun mieheltä lapsen synnyttyä?

  • Viestiketjun aloittaja Jiippu
  • Ensimmäinen viesti
ohhoi
Ihme mitä kommentointia täällä taas.
Jos on saanut lahjan/korun/kukkia niin on jotenkin kiittämättömämpi ja vähäpätöisempi äiti kuin se, jolle "riitti" vain se lapsi lahjaksi. Aivan kuin nämä kumoaisivat toisensa.

Kärsi, kärsi, kirkkaimman kruunun saat :D
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
"Vieras"
Mua kyllä vaivasi kamalasti se, ettei mies tuonut edes kukkia sairaalaan kun kaksoset syntyi. Hävettikin kun kaikill muilla oli suuret kimput, anoppi sitten toi kukkia mut silti...
 
Madrex5
Olen aina halunnut suurperheen äidiksi, unelmani on toteutunut.:heart:


Hohhoijaa, näitä kommentoijia.
En ole väittänyt etten ole saanut lahjoja lainkaan, mutta tässä oli edelleen kyse korusta.
Ja mitä lapsilukuun ja koulutukseen tulee niin itsellä ainakin on 2 ammattia.
Eikä kaikkien tarvitse todellakaan päättää samoin elämästään, kotiäiditkin tekevät työtä mitä tulisi arvostaa.
Ja piti Wicca sinulle sanoa, että saas nähdä jääkö tämä meillä viimeiseksi, vaikka nyt niin itse ajattelen. :))
Jos vaan vielä meille vauva suodaan. Minunkin haaveeni on ollut jo lapsesta asti saada suurperhe. Ja olen todella onnellinen, että sellainen on meille suotu. <3
 
"vieras"
Ihme mitä kommentointia täällä taas.
Jos on saanut lahjan/korun/kukkia niin on jotenkin kiittämättömämpi ja vähäpätöisempi äiti kuin se, jolle "riitti" vain se lapsi lahjaksi. Aivan kuin nämä kumoaisivat toisensa.

Kärsi, kärsi, kirkkaimman kruunun saat :D
Samaa ihmettelen, mutta jollain tavalla musta tuntuu, että täällä ei pyöri ne kaikista fiksuimmat. Itseni tietty poislukien :D
 
Pin
Ei enkä ole kavereiltakaan kuullut että olisivat saaneet mitään ihmeellistä, joillekin joku hieronta tms synnytyksen jälkeen, kukkia ja herkkuja, mutta koruista en ole kuullutkaan. Tai että olisi mitään sellaista tapaa.

Mulle mies toi kukkia ja pizzaa. :D Jalkahoidon sain kans, mutta itse valkkasin mihin hemmotteluun menen ja mies sitten vain varasi mulle vähän yllärinä sen päivän...
Ollaan molempien synnytysten jälkeen lähetty shoppaamaan piristykseksi uudet vaatteet, se on ollut tapana ja kyllä piristää.
 
va
[QUOTE="vieras";28919740]
Ei se ukko sitä lasta tuskalla ja vaivalla maailmaan pakertanut. Se sai vaan sen kaiken huvin![/QUOTE]

Juu, eikä olisi naisenkaan pakko! Mitäs läksit ;)


Mua edelleen ihmetyttää, miksi osa naisista kokee olevansa jotenkin erityislaatuisia ja lahjonnan arvoisia kannettuaan lasta 9kk ja synnyttäessään. Se nyt vaan sattuu menemään niin, että jos ihan biologisen lapsen haluaa, niin se on naisen osa. Äitiys ei ole mikään pakko!
Että nyt se turha napina pois!

Niin, ja itse kysymykseen. En saanut mieheltä korua. Molemmille lapsille hän on sairaalaan tuonut unipehmot ja pienet myssyt.
Mulle oli lahjaa tarpeeksi niissä lapsissa ja siinä, että mies on loistava isä.
 
Madrex5
[QUOTE="vieras";28920096]- lastesi saaminen ei kiinnosta, luin sen vaan täältä
- outoa ei ole kommentoida täällä. Outoa sensijaan on olla täällä.
- katkera en ole - miksi ihmeessä olisin? Lapsilla kaikki hyvin ja itsellänikin :)
- aidosti tosiaan olen onnellinen. Välttämättä ei kaikki ole hyvin - kaikilla (näköjään)[/QUOTE]


Ei ole hei tervettä tulla suosittelemaan tuntemattomalle ihmiselle sterilisaatiota, varsinkaan kun ei sun mielipidettäsi ole kukaan kysyny!
Eri asia on kommentoida aloitukseen tai olla eri mieltä jonkun kanssa.


Ja näköjään on rohkeutta valita eri asioita. Itse nyt ainkin halusin vastata nimenomaan aloittajalle ja lähinnä kannustavasti siitä ettei tarvitse tehdä samoin kuin toiset. Ei se tee kenestäkään marttyyria.
On kiva saada lahjoja ja tuskin ne, jotka vastasi ettei ole sellaista saanut tai eivät halua, tarkoittaa, että se olisi väärin.
Itse en koe välttämättömäksi edelleenkään saada korua lapsen myötä, mutta kivaa se on kun muuten muistetaan. Lahja voi olla myös teko.
Aloituksessa kuitenkin kysyttiin onko muut saaneet korua vai ei.
 
"vieras"
En oo saanut kummastakaan, en usko että mies edes tietää että sellainen on joillain tapana antaa. En koe ongelmaksi. Kukkia saatiin muilta sairaalaan, mutta musta ne oli koko perheelle uudesta tulokkaasta eikä niinkään mulle synnyttämisestä (eli en olis odottanut miehenkään tuovan mulle).
 
"vieras"
Juu, eikä olisi naisenkaan pakko! Mitäs läksit ;)


Mua edelleen ihmetyttää, miksi osa naisista kokee olevansa jotenkin erityislaatuisia ja lahjonnan arvoisia kannettuaan lasta 9kk ja synnyttäessään. Se nyt vaan sattuu menemään niin, että jos ihan biologisen lapsen haluaa, niin se on naisen osa. Äitiys ei ole mikään pakko!
Että nyt se turha napina pois!

Niin, ja itse kysymykseen. En saanut mieheltä korua. Molemmille lapsille hän on sairaalaan tuonut unipehmot ja pienet myssyt.
Mulle oli lahjaa tarpeeksi niissä lapsissa ja siinä, että mies on loistava isä.
Ja mua ihmetyttää, miten mies ei älyä edes synnytyksen jälkeen kehaista naista erityislaatuiseksi ja antaa vaikka jonkun lahjan kun on jaksanut kantaa lasta sen 9kk ja vieläpä pakertaa sen pihalle. Kaikenlaisia urpoja teillä on miehinä.
 
Kuopuksen syntymän jälkeen sain korvakorut. Sitten seuraavana syntympäivänäni siihen sopivan kaulakorun, ja hääpäivänä vielä saman sarjan sormuksen :)

Esikoisen aikaan mies ei tuosta tavasta vielä tiennyt, kuopuksen kohdalla halusi ilahduttaa.
 
Minusta tuo on ihan kaunis ele äidille, omalta puolisolta :) Mutta kuten tavallista, osa näkee sen pelkkänä huonona juttuna ja turhana juttuna ja minä vielä... ihan kuin se omaa napaa kaivelee jos joku toinen saa mieheltään korun. Kamalaa tuhlausta!
 
Sain esikoisen synnyttyä korvakorut, kuopuksen synnyttyä rannekorun.

Minusta se oli kaunis ele. Pidän koruista joihin liittyy muisto/joilla on muutakin kuin rahallista arvoa. Muuten en kovin koruja pidäkään, mutta nämä ja huomenlahjaksi saatu kaulakoru kulkee mukana.
 
Viimeksi muokattu:
"Vieras"
En ole saanut, enkä minäkään hänelle lahjaa ole hankkinut kun lapsen on siittänyt. Hänellä tuskin on edes tullut mieleenkään sellaista hankkia, hyvä kun synttärilahjan muistaa.....
 
va
[QUOTE="vieras";28920376]kun on jaksanut kantaa lasta sen 9kk ja vieläpä pakertaa sen pihalle. [/QUOTE]

Edelleen olen sitä mieltä, että ei ole pakko kantaa lasta 9 kuukautta ja pakertaa sitä pihalle!
Ihan oma valinta.
 
"Vieras"
...vielä jatkoa, ihanaa kun jotkut miehet ostaa ja tosiaan se on kaunis ele, mutta kaikki eivät ole samanlaisia, enkä pidä miestäni urpona, jos ei lahjaa hanki, kun lapsi syntyy.
 
"Vieras"
En ole kuullutkaan moisesta tavasta!?

En ole saanut mitään vauvan synnyttyä mieheltäni. Paitsi rakkautta :D
Enkä antanut miehelleni mitään.

Enkä ole koskaan kuullutkaan, että kukaan muukaan olisi saanut, lapsellehan sitä ostetaan lahjoja kun syntyy.
 
va
[QUOTE="vieras";28920449]No onhan pakko, ei niitä omia lapsia muuten tule. Nainen tekee suurimman työn, on kyllä kaiken hemmottelun ja ekstra-lahjansa ansainnut :)[/QUOTE]

Kuka sut on pakottanut äidiksi?

Jos raskaus tai synnytys tökkii, niin voi valita olla ryhtymättä koko touhuun.
Ei se miesten vika ole, että naisen on lapsi kannettava ja synnytettävä.
 
[QUOTE="Vieras";28920481]lapsellehan sitä ostetaan lahjoja kun syntyy.[/QUOTE]

Mulle on tullut tavaksi viedä vauvalle joku body tai sukkapari, ja äidille sitten jotain extraa, koska äidit aina unohdetaan näissä. Vauvat lahjotaan, miehillä saattaa olla varpajaiset mutta entäs se äiti? Kaikkialla ei ole rotinaperinnettä. No eihän sitä naista kukaan pakottanut olemaan raskaana ja synnyttämään ja vauvoja on syntynyt maailmansivu se on ihan tavallinen juttu :D

Äidit kunniaan.
 
Muistoja
Neljä lasta ja jokaisesta olen saanut sairaalaan Kalevalakorun helan. Ekasta tietty myös käädyn. Ruusuja Ja Suklaata tietty, ja siivotun kodin :)
Enkä mitään ole pyytänyt, mies vain on niin ihana, herrasmies syntyjään :) Ja on sanonut, että haluaa antaa pysyvän muiston kovasta työstäni, kun olen lapsen kantanut ja synnyttänyt. Minusta se on kaunis ja huomaavainen ajatus ja teko. <3
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi

Yhteistyössä